Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 juni 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goede morgen Frummers,

 

Dank voor de koffie maar weer Yvonne. Lekker.

Voor mij vandaag een drukke maar leuke dag, ten minste zo ziet het er uit. Vanmiddag de hort op, vanavond overleg, wagenbouw en repeteren. En tussen door een contractje de deur uit zien te krijgen en zo on.

 

Hele fijne dag en voor wie het nodig heeft heel veel sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whehhhhh, kom ik er net achter dat Lotus gister net voor mij de dagdraad opende dus mijn berichtje over de meeting staat eenzaam en alleen, gelukkig wees Yvonne me erop....

Goedemorgen natuurlijk, heb ook nog even nagedacht over Wimmelt zn bericht maar moet nog even de juiste formulering vinden,

geslapen als een blok de draad van gister maar gedeeltelijk gelezen dus nu maar even.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eline: Het berichtje van jou nog even hier plaatsen?

Bericht van Wimmelt gemist, even terug lezen. Val ik weer door de mand, huiswerk niet gedaan :-)

 

Eerst ontbijten met zoon. Nog twee weken en dan vakantie voor hem, hij is al helemaal in de stemming :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar is Yvonne weer met de koffie :)

Héérlijk!

Goedemorgen

Lange dag vandaag, hele dag werken en vanavond nog paar uur nascholing. Interessant onderwerp gelukkig. Mooie is: morgen vrij!

Fijne dag jullie

Dagpact

Blondie

Vol

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen frummels, :)

 

Vandaag een drukke dag. Straks eerst naar de tandarts en daarna gaan we uitruimen. Buufje en haar zus komen helpen dus gaat het wat vlugger. Morgen gaan we de vloer eruit breken. :blush:  Daarna zit ik anderhalve week zonder vloer en meubels. Poeh, vind ik niet zo prettig maar het is voor een goed doel. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie


Vol


MijnGerrit


ProudMary


Ella


 


Goedemorgen!


Wat een heerlijke en zonnige dag weer.


Ik heb er zin in. Vooral omdat het mij is gelukt met tegenzin toch 7 km hard te lopen.


Altijd lastig beginnen, maar achteraf een heerlijk gevoel.


Ik wens iedereen een heerlijke dag.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het lezen van het draadje van gisteren wil ik hier weer even wat van mijn ervaringen delen.

Ik las regelmatig het woordje wil. Eigen wil.

Ik heb een heel sterke eigen wil. Hoe vaak ik niet wilde stoppen met drinken, dan toch weer ging drinken

en wéér wilde stoppen. En dat ook nog elke keer deed ook, dat stoppen. Ik had een sterke wil, wilde steeds

maar wéér stoppen, jarenlang, vele keren per jaar.. Als ik geen wil had gehad, dan was ik op een gegeven moment

niet meer gestopt met drinken.

 

Er was echter keer op keer iets dat sterker was dan mijn eigen sterke wil.. m'n verslaving. Tenminste, dat dacht ik.

Tot ik leerde dat verslaving een ziekte is. Ik heb de ziekte verslaving. Die ziekte is dus mijn ziekte.

En als die ziekte mijn ziekte is, en die ziekte blijkt sterker dan mijn wil, dan stelt dat wat ik mijn sterke wil noemde

niet zo veel meer voor.

 

Gaandeweg mijn herstel leerde ik het begrip Hogere Macht kennen. Ik mocht dat begrip invullen zoals mij dat het beste

paste. Na eerst een tijd geworsteld te hebben met begrippen als God, Hogere Macht, god met een kleine letter g, en hogere macht

zonder hoofdletters, en dan ook nog het zinnetje: zoals ik hem (of haar, of het) begrijp, ben ik gaan inzien hoe die zogenaamde

hogere macht voor mij werkt.. Als ik dan toch mag spelen met zulke begrippen, dan doe ik dat graag. Dat geeft me in elk geval

de vrijheid om niet onder de plak te hoeven zitten van een opgelegd idee van wat anderen vinden dat die god of hogere macht

zou moeten zijn.

 

Ik begon in te zien dat ik die hogere macht niet zozeer in de hoogte, ver buiten mezelf moest zoeken maar in de diepte, in, jawel, mezelf.

Hogere macht kreeg meer en meer de vorm van: boven mezelf uitstijgen, in die zin dat "mezelf" door mijn eigen vermoedens van wat ik ben

wordt beperkt.

 

Ik leerde boven mezelf uit te stijgen door dingen te doen tegen mijn eigen sterke wil in, of liever gezegd, tegen die dingen in die mijn

eigen sterke wil steeds wisten te ondermijnen. Ik leerde mijn vermeende beperkingen te onderscheiden en daar dan, door even

gas te geven/door te bijten, doorheen te breken.

 

Een duidelijk en voor de hand liggend voorbeeld hiervan is dat ik niet ging drinken als mijn ziekte daar het zgn. onbedwingbaar "bevel" toe gaf..

 

Het lijkt heel simpel, en dat is het ook. Mijn hogere macht zit geheel in mijzelf.. ik kan meer dan ik vaak denk dat ik kan. 

Dat méér kunnen zit hem vaak in met tegenzin doen. Door dingen tegen mijn zin in toch te doen kan ik verder komen. En na verloop van tijd

bleek er geen mooier beloningssysteem te zijn dan de voldoening die ik voel na iets te doen tegen mijn zin in.. Het mooie is ook nog

dat hoe vaker ik dit toepas, hoe minder die tegenzin wordt.. waarom zou ik tegenzin voelen als ik zo beloond word?

 

Door dit zo terug te lezen lijkt het alsof ik erg hard voor mezelf moet zijn. In het egocentrische cirkeltje waarin ik rondvloog leek dit ook in het begin

wel even zo, gedachten als: ik mag ook niks meer, ik ben zielig, waarom moet mij dit allemaal gebeuren, waarom snapt niemand me nou, waarom is

het leven zo hard voor me, hier heb ik allemaal geen zin in, etc. etc. etc...

Uiteindelijk was het liefste dat ik voor mezelf kon doen, uit m'n eigen denkbeeld van mezelf stappen.

Hoe groter ik mezelf maak, hoe meer ik klem kom te zitten.

Ze zeggen wel eens: je moet de dingen klein houden voor jezelf. Ik maak ze gigantisch groot voor mezelf. Zodat ik kan zien en voelen, ervaren dus, hoe klein ik maar ben en hoeveel ruimte er daardoor om me heen is om me te ontplooien.

 

Zo, dit kwam allemaal even bij me op.. wilde ik even kwijt. Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje:ik weet via de BOSK dat er trainingen gegeven worden aan kinderen (met hun ouder) die te kampen hebben met deze problematiek. Hoe de vergoeding zit is even uitzoeken. Wat ik begrepen heb is dat dit veelal via het ziekenfonds gaat, soms kan het uit een PGB, maar dat moet je dan natuurlijk wel voor je kind hebben. Ik denk ik noem het even wellicht kun je er eens over lezen....

Sowhat, waarschijnlijk heeft mijn zoontje sesorische integratieproblemen, dat wil zeggen dat er een disbalans is in de prikkelverwerking. Sommige prikkels komen bij hem heel sterk binnen (textuur van eten, geluiden etc.) en sommige prikkels juist zwak, wat waarschijnlijk bij de zindelijkheid speelt. Ik ga binnenkort met hem naar de huisarts voor een verwijzing om het verder uit te laten zoeken. Na de zomer zit hij immers alweer in groep 2 en is een luier toch wel wat raar. En om nou nog weer een jaar heen en weer te moeten is ook niet echt handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje: Dank voor het delen van je verhaal! Ik zie het ook als je 'onbewuste wil' in werking stellen.

 

A3: soms gaat de ontwikkeling van kinderen net even iets anders dan je mag verwachten. Ik heb geleerd dat niets vanzelfsprekend is. Ik heb het dan niet over een versnellen van een ontwikkeling, maar soms zit iets er vanwege een handicap gewoon niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...