Spring naar bijdragen

Maandag 31 maart 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Môin,

 

 

Ik heb overigens tijdens het weekend wel wijn gedronken, maar gezellig 's avonds, samen met manlief en niet teveel. Zoals het hoort dus.

 

Op dit onschuldig lijkende zinnetje wil ik toch wel even reageren. Ik zou zeggen "Nou, NEE dus.".

Je zou zelfs kunnen zeggen dat het suggereert dat ik ( géén wijn gedronken) me niet gedragen heb "zoals het hoort". Ik weet best dat het zo niet bedoeld is, maar toch.

 

Je zou kunnen zeggen dat "zoals het hoort" eigenlijk alleen van toepassing is op degenen die geen probleem met alcohol hebben of dit ooit hebben gehad.

Voor deze laatste categorie, WIJ DUS, gelden nu eenmaal andere regels en daar hebben we het beter maar mee te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!!

 

Hier weer grijs weer en voor vanmiddag is er weer regen voorspeld. Jullie hebben het in NL beter op het moment qua weer!!

 

Ietje... klinkt goed... netjes gedronken... maar vaak is dat het begin van het einde. Of ben je daar niet bang voor?

Ik weet niet wat jouw voornemen of gedachte was hierover?

 

Ik heb ook 4 keer 'netjes' gedronken sinds ik gestopt was op 29 dec. maar toch voelde het niet goed.

Want het begint met een zaterdag, en daarna komt er een andere dag dat het 'mag' en.... je weet wel....

 

Allemaal een hele fijne dag. Wij hebben vanmiddag een diner en dan wordt er vast weer gedronken, maar overdag heb

ik er gelukkig nooit moeite mee. Dan moeten de kinderen nog uit school komen en zo.. nee, dat vind ik niks om overdag al te drinken.

Ik ga gewoon lekker eten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor jou lijkt het winst Ietje

en dat is misschien net de valkuil.

Je bent duidelijk (nog) niet aan

konsekwent stoppen toe.

Veroordeel dat niet, maar wees er ook niet trots op,

zo lees ik het nl een beetje.

Het is wat er is. Voor nu. En de tijd zal leren

wat het wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, bijgelezen.

Iedereen lekker bezig, mooi zo.

 

Ietje, ik zou niet kunnen wat jij hebt gedaan.

Twee glaasjes of zo. Ik ga dan direct op zoek naar de volgenden.

Kan ik ze niet vinden, dan heb ik het slecht die dag of avond.

Heb jij dan geen last dat je dan meer wilt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een prima dagje gehad op mijn werk.

Ietje, het siert je dat je niet boos wordt als anderen je een spiegel voorhouden en je de opmerkingen serieus neemt.

Ik kan het me ook nog voorstellen, je bent er nog niet los van en met je man erbij gaat het wel goed.

De tijd zal het leren, zoals Jane zegt. Misschien word je het nog een keer helemaal beu.

En fijn dat je een leuk weekend hebt gehad.

Wijfie, goeie stap, een psycholoog. En ik ken jullie situatie niet anders, zolang als je hier al schrijft.

Had je maar, was je maar, maar ja het is nu zoals het is. Ik snap het ergens ook wel dat je zo niet verder kunt.

Ik hoop dat je wat zult hebben aan de gesprekken, en niet te snel oordelen hoor, ook niet als het een jongere vrouw is.

Ook die kunnen best goede ideeen hebben.

Ik ga witlofjes klaarmaken, eerst koken en dan met kaas in de oven.

Eet smakelijk wie nog gaat eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Uiteraard wilde ik daar toen niet aan, nee zeg, wat denkt zo'n mens wel, maar ze had gelijk.

Ze was ook keihard, confronterend...

...

 

Die valkuil moet je straks zien te vermijden Wijfie.

Zelf al denk je " flauwekul"  toch moet je over zaken gaan nadenken en ze een eerlijke kans geven.

En daarmee jezelf ook een eerlijke kans geven.

 

Ik hoop voor jou dat je niet al te lang meer hoeft te wachten.

En in de tussentijd hou je het gewoon droog hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh Wijfie moeilijk hoor, ik had dit met J. niet gekund echt niet. Zou me vreselijk schuldig gaan voelen, mijn liefde voor hem was groter dan de stap zetten om hem alleen te laten. Ook al waren wij niet getrouwd, ik heb hem altijd beloofd nooit in de steek te laten. Gelukkig heb ik die belofte waar kunnen maken.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat met jou en je man.

 

Ik heb net bericht gehad dat mijn keuken 5 mei gemonteerd wordt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje,

 

Ik ben jaloers op je!

Bij mij zijn ze zo groot dat ik ze niet zoveel meer zie.

Dat was natuurlijk wel de bedoeling, maar ik vond die kleintjes wel heel erg leuk vroeger!

 

Ga spullen pakken en sporten.

 

Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begreep  al uit jouw berichtje dat je niets meer voor J. voelt Wijfie. Voel het a.u.b. niet als een verwijt hoor want dat is niet de bedoeling.

Weet J. zelf al dat je met deze plannen rond loopt?

En heb je dan al enig idee wie er dan uit huis gaat. Het is niet zo makkelijk vandaag de dag om aan een beetje goeie woonruimte te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, heb vandaag een tweede waarschuwingspunt gekregen. Nog eentje en ik krijg een ban.

Ik, die hier amper schrijf, naja,'t is niet anders. Ik begrijp het ook wel, hield me niet aan de regels.

Wijfie, wat moeilijk allemaal. Misschien idd tijd om beslissingen te nemen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me super moeilijk om bij iemand weg te gaan als die ander dat niet ook wil.

Maar het is natuurlijk het beste om te doen, als dat voor jou zo voelt! Veel sterkte, wijfie!

 

Mooie foto Ietje, en fijn dat je zo genoten hebt!

 

Sport ze, Gerrit. Lekker! Ga je naar de sportschool?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel een boute uitspraak geweest van je psycholoog, Wijfie.

 

Ik weet niet zo goed wat er van te vinden.

 

Ik zou wel oppassen de uitspraak zo te interpreteren: Als ik bij J weg ga zou ik kunnen stoppen met drinken.

Dan kan je beter zeggen, ik stop met drinken zodat ik mezelf recht in de ogen kan kijken, ook al zal het

pijn veroorzaken als we uit elkaar gaan. Maar zonder schuldgevoel.

bewerkt door Jaap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...