Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 februari 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ietje het is of ik mijn manneke hoor praten. Daar was een lichte vorm van apneu geconstateerd maar de man was ook altijd moe. Ikzelf wist dat hij daar last van had omdat ik het zelf ook merkte. Daarbij was hij altijd behoorlijk deprie. Nou als je dat bij elkaar optelt, kan dat misschien bij jou ook wel leiden tot een fikse depressie en zware vermoeidheid. Goed slapen is zo belangrijk. Misschien een second opinion aanvragen? Dat moeten ze toch serieus nemen? S'avonds was hij in ieder geval op z'n best en had moeite om naar bed te gaan omdat hij wist dat het s' ochtends weer helemaal fout was.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer weinig, maar lees jullie wel.

Zo ook de draad van gisteren en eerder over mensen die terugvallen.

Ik vind het lastig om de goede woorden te vinden, bang ook dat ik anderen hiermee kwets.

Want ik voel ook boosheid, gewoon omdat het jullie zo anders gun.

Dat jullie niet hoeven teruggrijpen naar de drank. Maakt me ook verdrietig.

Mij is het wel gelukt om na het besluit om te stoppen, nu bijna 10 maanden geleden, niet meer te drinken.

Geen druppel. En ten opzichte van de groep hier, voel ik me bijna schuldig om dit te zeggen.

Ben dan bang dat jullie denken dat hier niet thuis hoor, omdat mij te gemakkelijk af gaat.

Dat laatste is niet het geval.

Waarom het mij wel lukt en anderen niet, ik weet het niet.

Ook ik heb hele lastige emotionele momenten gehad, en nog. Waarin het gemakkelijker zou zijn geweest om te gaan drinken. Niet meer willen voelen, wegvluchten, klaar zijn met dit leven.

Steeds de keuze gemaakt om niet te drinken. De eerste niet drinken.

En nog steeds is er de kans op een terugval, daar ben ik me terdege van bewust. Want ik voel dat er eentje nemen, voor de gezelligheid (nog) niet in zit. Dus ja, ik ga voor absoluut geen alcohol.

Delen op dit forum vind ik lastig. Omdat ik met de keuzes die ik maak, anderen mogelijk kan kwetsen. Omdat zij aan de andere kant zitten van het verhaal. Zoals het contact verbreken met mijn ouders. Een keuze die voor mij goed is, maar absoluut niet de gemakkelijkste is geweest. En nog worstel ik daar mee. Temeer omdat mijn dochter haar opa en oma nu niet ziet en andersom.

Maar ik besef ook dat het delen, mijn worsteling, ook anderen kan helpen.

En jullie helpen mij, door alleen al jullie verhalen te delen. Ik voel me verbonden.

Heb het allemaal goed vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje als jij schrijft over jouw gevoelens in een relatie die niet goed loopt, kan je daar toch over schrijven hier? Hoe ervaar jij dingen en waar sta jij in het geheel? Daarmee schaad je niemand, denk ik.

 

Zo ik ga boodschappen doen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

 

Ik moet iets doen aan inkomende telefoontjes van notarissen, politie ed. Erg belastend en onzinnig want ik heb toch niets in te brengen en ze doen toch niets. Bad vibes. Weg ermee. Zelfs de voicemail luister ik niet meer af. Misschien een vaste ochtend in de week voor plannen of zoiets. Als ik bij een baas zou werken zou het ook niet kunnen. Voor mezelf als eigen baas geldt dezelfde discipline.

Ik wens iedereen een zonnige dag.

Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,


Het geeft me nog iedere dag een goed gevoel niet te hoeven drinken.
Ik kwam in een periode op het forum dat niet alles met de mantel der liefde en een hoop
hartjes en roosjes werd afgedaan.
Ik kreeg af en toe knap de wind van voren en ik vond dat helpend!
Ook kreeg af en toe een goeie schop onder mijn kont.


Ik trok me op aan hen die het gered hadden en dacht wat zij kunnen moet mij ook lukken.
De mogelijkheid dat ik ooit nog zou kunnen stoppen was ver weg!

Het forum (een aantal zeer gemotiveerde mensen) sleepte mij er door.
Nog iedere dag prijs ik me gelukkig en ervaar het aangename wat er voor in de plaats is gekomen.
Van een zombie die geestelijk-fysiek en financieel was uitgerangeerd tot een
redelijk tevreden mens.


Een leven zonder problemen is een utopie, maar men gaat er op een betere manier mee om.
Het laat zich alles beter hanteren.
Voor de fles zijn mooie alternatieven in de plaats gekomen.

Mijn hoop is dat dit nog lang stand mag houden en eigenlijk denk ik dat wel.
Een tweede keer dit traject in gaan zal me niet meer lukken denk ik.

Als de drank ontregelend gaat werken is stoppen een mooi alternatief.


Een groet.

 

Aanpassing voutjes. Beetje gehaast. :)

bewerkt door Ludwig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje: je hebt gelijk. Ook voor mijn verhaal is er ruimte. Dit moet ik steeds tegen mezelf zeggen. Ruimte innemen is één van mijn grootste uitdagingen. En mijn intentie is absoluut niet om andere mensen te schaden met mijn verhaal. Integendeel zelfs. Maar ik kan me wel voorstellen dat mijn verhaal anderen raakt, omdat het zo dichtbij komt.

Het contact verbreken met mij ouders geeft mij heel veel rust. Eindelijk komt er ruimte om mijn eigen leven te gaan leven. Na 48 jaar mag dat ook wel een keer. Maar nog steeds (dat is mijn eigen negatieve stemmetje) voelt dat heel egoïstisch. Dus het is een dubbel gevoel. En voorheen kon ik altijd mijn eigen gevoel uitschakelen/opzij zetten voor mijn dochter. Haar belang heeft altijd voorop gestaan, voor mijn eigen gevoel. Nu lukt het niet meer om die scheiding aan te brengen. Of dat erg is weet ik niet. Ik moet daar een weg in zien te vinden. Balans zoeken dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is hier ruimte voor jou. En weet je, ik heb mezelf ook een stuk egoïsme aan moeten leren. We hebben daar recht op en het is gezond hoor. Je mag dat, want je bent de enigste op de wereld die belangrijk is voor jezelf. Anders wordt het als je alleen maar met jezelf bezig bent dat is geen gezond egoïsme maar narcisme en dat is niet goed maar jezelf helemaal wegcijferen voor anderen daarmee doe je jezelf erg tekort en put erg uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje dat gevoel van ruimte innemen ken ik erg goed.

Ik had ook geen contact met mn ouders. De maatschappij vindt dat gek want we leven in een soort aloC acoC Kerst American Dream. Ik heb daar geen last van, dat ik geen contact had, maar wel tijdens de feestdagen heel erg.

Nu zijn ze allebei overleden.

 

Nu lekker buiten spelen met hondje. Net even een hele erge vervelende super rotklus gedaan. blegh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goediemorgen,

Kastjanje, gefeliciteerd met je 10 maanden!

Ik heb ook het contact met mijn familie eens voor langere tijd verbroken.

Dat was toen nodig en heeft me goed gedaan.

Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat het wel weer goed zal komen, maar dat het goed kan zijn om voor jezelf te kiezen.

Dat is op dit moment misschien sneu voor je dochter, maar daarmee laat je haar ook zien dat iemand zijn eigen keuzes mag maken.

Daar hoef je je niet schuldig om te voelen. Ik vind het sterk van je, Kastanje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wotje mooi dat je weer voor een helder leven kiest!

Je hebt eerder met het bijltje gehakt, je weet hoe het moet.

Laat je conditie niet weer langzaam afbrokkelen door de fles.

Ga voor de good vibes! En die heb je.

Over langer en korter droog staan.

Ik noem het eigenljjk nooit droog. Mijn hersenen en andere organen zijn vochtiger en voelen zich lekkerder dan voorheen denk ik.

Het kost mij ook al langere tijd geen moeite. Omdat ik er niet meer in geloof.

En waarom ik hier nog kom?

Ik vind het hier leuk, boeiend, en zolang ik dat nog vind zal ik wel blijven komen.

Op het rookforum zul je me niet veel zien, dat ligt al te ver achter me en heb ik niks meer mee.

Misschien gebeurt dat ook met dit forum, dat ik de belangstelling verlies, wie weet.

De tijd zal het leren.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...