Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Dat maakte dat er uiteindelijk, na een dag of een avond, of een nacht, altijd iets in mij was dat naar huis wilde, weg van mijn vrienden, of mijn partner, om alleen thuis te kunnen roken. Ik vind dit een heel lelijk deel van de verslaving. Dat schaamtevolle afzonderen. Net als ooit met de alcohol.

Dit! Naar eigen huis gaan terwijl ik samen woonde met voormalige vriendin, niet omdat ik alleen wilde zijn maar omdat ik wilde roken. Zoals ook ik eerder van een feestje thuiskwam en thuis verder dronk zodat de mensen niet werkelijk zagen wat ik echt dronk. Geen onverdeelde aandacht bij ontmoetingen met mensen maar altijd dat stemmetje van wanneer die volgende peuk. Los van alle gezondheidsvoordelen is dit waar ik zo dolblij mee ben dat het niet meer hoeft.

Yo An en iedere stopper hier heel veel succes en wens jullie allemaal het niet meer hoeven gevoel toe :heart:

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor mij nu precies een jaar niet roken. :sun: Een jaar geleden kwam ik hier voorzichtig melden.....of er nog stoppers zijn en in wisselende samenstelling met mensen samen de dagen aan elkaar geregen van niet roken. Het niet meer hoeven gevoel, wat ik gisteren schreef, wens dat jullie ook toe.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik proficiat. Voor mij nu 5 maanden.

Het venijnige is er af. Het gevaar dat ik begin toch wel groot.

Geen zin in een peuk, het blijft het idee dat je er happy van zou worden.

Dusssssss ik blijf nog wel gestopt. Op naar het halve jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het nadeel van relatief "makkelijk stoppen" is er ook. Sinds een tijdje gaat het me in het dagelijks leven net iets minder voor de wind. Kleine en grotere ergernissen zorgen voor frustratie, rusteloosheid en wat vermoeidheid. En daar kan ik als verslaafde natuurlijk niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yogajuf,

 

Het gaat mij momenteel absoluut niet voor de wind

en ja dat wakkert de trek aan.

Zelf na twee jaar ( wat gaat het hard) heb ik vaker dat ééntje

moet kunnen gevoel.

 

Wat nu? Even heel duidelijk inzien, dat het natuurlijk niet bij ééntje blijft.

L'histoire se répète, dat staat vast. Het wordt weer doorpaffen en als het de 

neus en oren uitkomt weer willen stoppen.

 

Dus volhouden maar. Het is een taai iets.

 

Je kan het juffie, zolang je de eerste niet neemt.

 

 Ach,eigenlijk weet je het ook.

 

Blijf scherp en versaag niet. 

 

Groet.

 

Oh ja, ik ga ook door!  :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

7 weken onderweg en ik denk nog maar 3 1/2 keer per dag aan roken.

Best weinig toch?

Ook al een zwaaaaaare crisis (Stress! Frustratie! Hulpeloosheid! Verdriet! Heel Oud Trauma Getriggerd! Echt Help!) doorstaan zonder naar de nicotine te grijpen.

Kortom: het is allemaal echt goed te doen dat stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allen! 

Ik wil zo graag stoppen met roken. Ik krijg alleen de knop niet om, kan geen beginmoment bedenken. Ik weet ook helemaal niet meer hoe ik dat met alcohol heb geflikt, dat stopmoment, zeg maar. Iemand een goede tip? 
Had ik dit nou maar meteen aangepakt toen ik nog bij de Jellinekkliniek liep. Dat kan namelijk, je kunt er tegenwoordig ook terecht met een rookverslaving. Ze boden het nog aan, zeiden dat tegelijk stoppen makkelijker is dan de verslavingen een voor een aan te pakken. Dat was hun ervaring in ieder geval. Maar nee, ik eigenwijs en vond stoppen met drinken sowieso al erg moeilijk en onwaarschijnlijk dat dat gebeuren ging. Dus niet ook nog eens aan mijn sigaretje komen! Nu, bijna twee jaar later, wil ik mezelf net als Yogajuf als cadeautje een rookvrij leven geven/ gunnen. 
Ik hoop dat ik dit hier even melden mag, heeft er iemand tips?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik plaatste bovenstaand bericht op de andere dagdraad, nu ook maar even hier. 

Ik kreeg van Smart en Soothe al een reactie en ga er nu mee aan de gang. 

Ik hoop het hier samen met jullie te kunnen doen. Gek genoeg ben ik best wel zenuwachtig nu, waarom??

Maar ook blij, ik heb een beslissing genomen! Wat zit een mens toch gek in elkaar....ik in ieder geval!  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy,

wat vind je ervan als we hier samen weer wat nieuw leven in brengen en elkaar steunen?

Ik worstel ook weer en koop af en toe een pakje en merk dat er niet zoiets bestaat als er een paar dagen mee doen.

Mijn tip is hier altijd: lees de hele draad door, leer je heel veel van en houd je van de straat, zogezegd.

Alle tips die ik je zou kunnen geven kom je dan vanzelf tegen.

Ik zat op een week, toen ik donderdagavond toch weer een klein pakje kocht om allerlei redenen.

Zit nu op de 3e dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej dames, wat leuk, wat meer animo hier!

Nancy, succes met stoppen! Misschien pakt het voor jou ook wel uit als voor mij: best goed te doen. Ik heb De Opluchting gelezen en heb wat Emdr gedaan, maar eigenlijk was het niet nodig. Ik denk dat ik er geestelijk gewoon rijp voor was :-)

Tips van mij: vervang "roken" in je hoofd met "verslaafd zijn". Je gaat stoppen met verslaafd zijn! En probeer te focussen op wat het je oplevert, niet op wat je niet meer "mag". Oh, en neem voor elke niet gerookte sigaret wél dat rustmomentje! Dus gewoon even buiten gaan staan, of even niets doen, ofzo. Anders word je geïrriteerd. En tegen het aankomen en de stress: magnesium slikken.

Jij ook succes weer Lidia!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia! Ja goed idee, ik zal hier zeker regelmatig komen. Ik heb al regelmatig dit draadje bekeken en was al veel eerder van plan om ermee te stoppen, maar het kwam er maar niet van. Ik ben al eerder een keer 10 jaar gestopt en een keer 8 jaar. Waarom dan toch weer begonnen? Omdat roken niet echt mijn hobby was, dat was drinken. En met roken kon ik toch weer elk moment stoppen, dacht ik. Nu wil ik er voor gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...