Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Sommige mensen zeggen: je ego verandert. Waarmee ze bedoelen, je zelfbeeld; het samenspel van verhalen die je aan jezelf vertelt over wie je bent. Je overtuigingen, verwachtingen, meningen, oordelen, alles wat je zo belangrijk vindt; de bijbehorende emoties, je gedrag natuurlijk, de rollen die je speelt... ze kunnen allemaal veranderen.

En ja, daardoor ga je ook iets anders uitstralen. En dat wat je uitstraalt, trek je ook aan. Dus zo kan het gebeuren dat er nieuwe situaties op je pad komen, of andere mensen.

Wat mooi zou zijn, en ik geloof dat dat ook is wat mensen echt gelukkig maakt, is als dat "ego" meer in overeenstemming komt met wie je in wezen écht bent, en altijd zult zijn, los van al je verhalen, emoties en gedragingen. Als het in lijn komt te liggen met je "ware" of "authentieke" zelf, die onveranderlijk is. Of met je "ziel", zoals anderen het noemen.

Dus wanneer je ego een eerlijk, soepel, licht, luchtig en comfortabel maatpak wordt, in plaats van een dwangbuis. Zoiets...

Geen idee waarom ik dit allemaal neerpen Fruit, maar ik hoop dat dát is wat met jou gebeurt.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Nancy, niet zo best eigenlijk, ik krijg het maar niet weer onder controle.

Vorige week had ik 3 gasten: jonge mannen die al eerder waren geweest en die vonden me altijd zo lief voor hen dat ze 2 goede fl. wijn uit hun land meenamen en 1 rookte, dus dat was bingo.

Ze bleven 6 nachten en ik kreeg dus alle gelegenheid te zondigen en deed dat ook.

Dan merk ik dat mijn lichaam dat niet meer trekt en neem me voor weer helemaal te stoppen met beide.

Maar........1 dag na vertrek belden ze op dat ze mijn huissleutel waren vergeten en of het goed was dat ze hem terug kwamen brengen. 6 uur rijden  :blush: .

Bovendien heb ik geen CV en was de kachel in hun kamer er mee opgehouden. Maar dat gaf allemaal niet, hij kwam met 2 anderen, waarvan 1 ook al eens eerder is geweest.

Hij belde net dat ze tegen 11 uur aankomen.

Gelukkig heb ik toch nog een monteur voor de kachel kunnen vinden en gisteren die kamer met mijn hulp gedaan,

Ja, het is toch gezellig en brengt geld in het laatje.

Maar ik heb me echt voorgenomen om niet te roken e.d. Hij weet dat ik wil/moet stoppen en zal me hopelijk niets aanbieden en het begrijpen als ik bedank.

Maar toen ik vandaag naar de glasbak liep, was ik toch weer behoorlijk kortademig en besloot even langs de HA praktijk te gaan om de puffer die ik al lang niet meer gebruik na te bestellen. De assistente zei dat ik maar eens een blaastest moest doen en omdat het donderdag is, dacht ik dat het anti-rookvrouwtje spreekuur had (1 x per 3 weken).

Ze had nog een plekje om 16.20 uur. Dus ik erheen en toen bleek er een misverstand, want ik had een afspraak met de HA, die zei dat hij me bijna nooit zag en ik "altijd" naar een ander ging (stagières). Longonderzoek gedaan, alles "goed".

Eerlijk gezegd dat ik steeds weer terugviel met roken (gelukkig vroeg hij niet naar mijn alc. toestand) en te weinig beweging had.

En vlg. week voor de blaastest, heb ik een hekel aan.

Het lijkt me een goed idee om hier de komende 4 dagen maar even te komen melden dat ik rookvrij ben, want ze blijven 4 nachten. Vorige x kreeg ik zelfs 2 x een pakje peuken. Grote nog wel.

Ik ben vast besloten deze keer, want eens is het te laat, dan wordt het voor me besloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, jij bent toch ook al in de 60, of vergis ik me?

Wat een lastige situaties juist met gezelligheid en andere mensen erbij....

 

Zelf merk ik dat veel me beter afgaat zonder te veel drukte en anderen.

Ik wens je veel succes in elk geval, ook met het blazen komende week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom binnengevallen.
Weet niet goed waar schrijven. Geen idee of dit iemands draadje is maar zag niet dadelijk zo veel anders.

Ik was een hele lange tijd (vind ik zelf) gestopt met roken en toen begon ik terug.
 

En zoals gezegd zijn we weer aan het stoppen. 

 

Dag 5 

Ik had gezegd dat ik maandag zou stoppen maar ik had nog sigaretten over. Weggooien vond ik zonde. Dus maandag 4 sigaretten...dinsdag 2..woensdag tem nu 0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oooooooooooh dank je wel  :lips:

 

Gisteren en vandaag extra prikkels. 
Ze komen binnenwaaien en zijn na even weer weg. 
Ik wijt het aan het feit dat ik de laatste twee dagen in situaties kom waar roken een evidentie was geworden.
Roken na een avondvergadering. Roken als dochter niet in huis is.

Situaties die ik niet uit de weg kan gaan natuurlijk.
Dus is het ontwennen.
Van evidenties.

 

Met een pak chips...natuuuuuuuuuuuurlijk.
En nicotinekauwgom...natuuuuuuuuuuuurlijk
 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow keigoed fruitvlieg!!

 

Ik denk dat het nog even kan duren voor de trekmomenten zo goed als weg zijn Fruitvlieg. Maar ook dat is voor iedereen vast anders.

 

Zegt sport je misschien niets? 

 

In ieder geval...gewoon blijven doorgaan. Verstand op nul en weten dat alles heel stilletjes aan gemakkelijker wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,

goed van je, ga zo door.

Ik deed dat ook: in mijn hoofd een spaarboekje en een plan wat ik er van  ging kopen.

Met nadruk op "ging", want na 9 mdn. ging het fout en nu sukkel ik maar wat door. 

Erg kwaad op mezelf, zeker toen ik vorig jaar een heel heftige bronchitis had en zei dat ik nooit, nee nooit meer een sigaret zou aan raken.

Over rotverslaving gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart,

was het maar waar dat ik in de 60 was, doe er maar 10 jaar bij. En dan nog geen verstand.

Ik herken in jouw berichten vaak dingen, dus zo puzzelde ik bij elkaar dat je ook niet meer een jonkie bent.

Ja, drukte en stress kan ik minder tegen nu, als je bedenkt dat ik 4 zonen in 3 jaar heb "gekregen" . Toen kon ik alles aan, tot mijn man 7 weken in het ZH kwam te liggen en ik eigenlijk van n iemand hulp kreeg en dat met de oudste 4 jaar en elke dag naar het ZH willen, want hij lag daar maar op zijn rug voor een hernia. Gelukkig wordt dat tegenwoordig anders aangepakt.

Ik denk dat ik toen eigenlijk ben gaan drinken, roken deed ik niet, maar als de kinderen eindelijk in bed lagen, maakte ik voor mezelf een paar ticcen met tonic. En dan niet goed eten, want kinderen voren etc. eten koud, geen zin meer.

Ja, 30 kg lichter dan ik nu weeg, geen gezicht, de botten staken er door.

En al dat liggen heeft ook nog eens niet geholpen. Een paar weken na thuiskomst is hij met spoed in een ander ZH geopereerd.

24 jaar oud en dan al stuk.

 

Het blazen ging goed, de longcapaciteit was gelijk gebleven. Gebruik nu wel ook die andere puffer. Voorlopig.

We hebben gelukkig nog even over mijn gestorven vriend gepraat. Zie boven.

Ik moet gewoon meer in beweging, maar daar komt gewoon niet van.

Als ik dan lees wat jij allemaal doet om het huis, heb ik grote bewondering voor je,

Van middag zelf ook maar een half uurtje klusjes buiten gedaan. Voelt daarna toch beter dan gisteren met die storm en de hele dag binnen, niemand gesproken. Bah.

En nog erger doordat ik een paar dagen behoorlijk aan de wijn had gezeten. Dan ben ik heel kwaad op mezelf, want ik wordt er nerveus en depri van. Ook omdat ik weet hoe slecht het voor een lichaam is.

Toch kan ik beter niet drinken dan niet roken.

Vandaag dag 2 maar weer. Hoop dat ik het eindelijk eens leer.

Sorry hoort eigenlijk niet hier, maar ja, ik ben 1 ondeelbaar persoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik moest even terugkijken Lidia want op mijn foon krijg ik de berichten wel maar op

pc moet ik er even om zoeken op dit forum.

Fijn dat de uitkomst van het blazen positief was! Ik mag komend voorjaar weer...

 

Ben je nu (toen je schreef) 2 dgn zonder alcohol of zonder roken?

Elke dag weer he! ... dag per dag :)  :):rose:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart, 

ik dacht al, waar blijf je? Maar dat zit dus zo.

Ik dobber hier wat heen en weer, maar het gaat gelukkig weer de goede kant op.

Voor (expres op) zondag had ik een afspraak gemaakt voor oogmeting, was al meer dan 3 jaar geleden en mijn bril is beschadigd omdat ik er eens op ben gaan zitten. Daar kunnen ze niet tegen. Een montuur voor zonnebril op sterkte en 1 voor gewone bril.

Zijn vlg. woensdag klaar, maar heb pas voor zondag een afspraak gemaakt. Ik moet zien dat ik op die dag wat onder de mensen kom.

Wist trouwens niet wat ik zag, hele winkelcentrum vol ingepakte (jonge) vrouwen. Het kan niet zo zijn dat er steeds meer zijn, maar ze kleden zich wel steeds conservatiever om het zo maar eens te zeggen.

Wereld van verschil met mijn dorpje 6 km verderop.

Eindelijk eens vergrotingen van mijn woestijnfoto's besteld. Ga ik dan deze zondag halen en wat boodschappen.

Je moet het uiteindelijk toch zelf doen.

Als ik lees hoeveel uur jij laatst weer in de tuin heb gewerkt!!!!!!!!! De bladeren die op de aarde liggen kun je gewoon laten liggen, dat wordt compost en is een schuilplaats voor diertjes. Maar dat weet je vast wel.

Maar je rookte wel weer, dat las ik ook. Het is een heel hardnekkige verslaving.

Soms gaat het (bij mij) een tijd(je) moeiteloos goed en dan krijg ik ineens weer de kolder in de kop. Als ik nu eens zou weten wat daar achter zit, dan was ik een stuk verder. Vannacht veel gehoest, ruimde lekker op, was blij met de puffer tegen het piepen. Dus nu weer extra gemotiveerd, maar dat begrijp je natuurlijk wel.

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve LJ,

hartelijk dank voor de hug. Dat had ik nu net even nodig, doet goed al is het virtueel.

Ik had ook een week mijn pc niet aangezet, net als de telefoon niet aangeraakt, maar het gaat weer wat beter (zie boven).

Toen ik gisteren maar eens mijn mail ging bekijken was er 1 bij van niemand minder dan de wijnbuurman.

Hoe vind je zoiets?

Onderwerp : ?

Inhoud:  Hai    kunnen wij inmiddels al weer een wijntje samen drinken?

 

Heel even heb ik erover gedacht, maar heel snel was daardoor de weigering geboren.

Dus vandaag terug gemaild : nee, dat is voor mij een gepasseerd station.

 

Als het anders lag, zou het natuurlijk fijn zijn ergens te kunnen aanwippen, maar, afgezien v.d. drank, is er met de beste man ook geen zinnig gesprek te voeren.

Ik heb hem vaak genoeg gewaarschuwd en ook dat als ik echt met iets of iemand klaar ben, het dan ook voor goed afgelopen is.

Ik had niet verwacht dat hij het weer zou proberen, maar nu heeft hij helemaal niemand meer, vandaar.

Gelukkig komt hij niet aan de deur, zoals de wijnboer van een andere forummer.

Count your blessings.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zou een vriendin meegaan en daarna zouden we de bus naar het centrum nemen om oester bij Nam Kee te gaan eten. Of iets anders.

Helaas kon ze niet mee, dat zat er al in, gezien ze in bijna niet voor te stellen familie (gezondheids)problemen zit.

Dat was erg jammer, want we hadden er allebei veel zin en gaan het zeker later doen.

Ik moet zelf aan de slag en geen winterslaap houden. 

Wil ook nog steeds naar Oman. Iran maar opgegeven, vanwege de strengere kledingvoorschriften.

Is er iemand die daar ook heen zou willen? Zo droog als de woestijn, dus veilig. Niet 100%, maar dat is te doen.

En lekker warm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje

gefeliciteerd met je maand, ik las het net op de DD.

Iran staat al jaaaaren op mijn verlanglijstje, maar de kledingvoorschriften staan me tegen, kan niets op/om mijn hoofd verdragen. Voel me dan opgesloten.

Ben wel in Jemen geweest, daar moet je je ook kleden op een manier zodat je vrouwelijkheid niet zo herkenbaar is. Dat doe je vanzelf, want je zou je niet prettig vinden om een uitzondering te zijn.

Dus niet strakke lange broek of lange rok, wijd bovenstuk met mouwen tot ruim over de oksels en geen lage hals.

Dan is er niets aan de hand. Sandalen mag, ook in Iran.

Omdat voor Oman dezelfde regels, die zijn niet echt vastgelegd, gelden als voor Jemen, denk ik al een paar jaar om daar heen te gaan. Vandaar dat ik vroeg of er iemand mee wilde.

 

Wat roken betreft, ben maar eens weer met goede moed gestopt. Heb er veel te veel last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Lidia  :rose:

Ik was een 4,5 jaar gestopt (zoiets ongeveer) en dan terug begonnen...nicotine is voor mij iets lastiger dan alcohol.

 

Een vriendin van me is juist terug uit Iran.
In een eerste impuls zeg ik 'ja ikke wil mee!'
Maar ik ben niet zo'n durver vrees ik.
Eens ik iets begin te overdenken is het naar de boem.

 

Ben je vandaag terug gestopt? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, al zo veel keren, maar het voelt nu weer beter en net wat je zegt, ook niet drinken want dat triggert elkaar.

Nou, als je op D&D laatste pagina van gisteren leest, kun je zien dat mijn dorp van de buitenwereld wordt afgesloten vannacht, dus is de verleiding ook minder.

Beetje onzin want hier zijn ook een paar winkeltjes, maar daar doe ik vanwege de hoge prijzen eigenlijk zelden boodschappen. Zeg maar rustig : nooit. En om daar dan alleen (dure) wijn en peuken te koen, dan voel ik me pas goed een zielige verslaafde.

Ik heb laatst een nieuw goed doel gekregen, nou ja, en dat kan ik betalen van wat ik per dag aan sigaretten uit geef. Maar dan een donatie van een maand. Snap je het nog?

 

En je moet goed lezen, het gaat om Oman. Iran heb ik min of meer opgegeven. Zie hierboven.

Tot schrijfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dorp is weer ontsloten, dat was te merken, iedereen wilde kennelijk over het nieuwe wegdek rijden, het schoot maar niet op. Dat heet een file heb ik me laten vertellen.

Dus vandaag kon ik mijn nieuwe brillen halen en ben er erg mee in mijn sas (leuk ouderwetse uitdrukking die je niet meer hoort).

En eindelijk vergrotingen van de Western Dessert foto's opgehaald. Heel tevreden, briljante kleuren bij de kwartjeswinkel. Omdat ik er nu toch was en ze wel wat klandizie kunnen gebruiken, wat fotolijstjes, hoeslakens, washandjes e.d. gekocht. Ik ben een consuminderaar, maar als het dan behelpen wordt, denk ik : kom op, koop eens wat.

Lekker naar de bieb, 7 fijne boeken gescoord, mocht er nog 14 dit jaar, dus zit goed voor de kerstdagen waar ik dus dit jaar helemaal niets aan ga doen.

Dat is het plan tenminste. Maar 3e kerstdag ben ik altijd jarig.  :(  en niet veel mensen zitten op een extra feestje te wachten.

Vorig jaar had een buurvrouw de buurtborrel gehouden de dag na mijn verjaardag en daar metéén mijn feestje aan vast geplakt. Ze vroeg hoe ik het zou vinden om mijn verjaardag te combineren met de buurt borrel. Ik vind het best, weer een kopzorg minder. Ik bestel wat koude schotels en zij zorgt voor de rest. Ze is niet zo maar een buurvrouw, maar mijn  executair testamentair en gevolmachtigde van mijn levenstestament.

Je moet toch wat als je 4 zonen hebt die net doen of dat geen verantwoordelijkheid naar hun moeder mee brengt.  Triest maar waar.

Goed een heel verhaal. wilde ik even kwijt en is de inleiding en afleiding van het feit dat ik zonder sigaretten ben thuisgekomen.

Ik ben dan moe en vind dan dat een peuk ontspanning brengt. Dat lijkt maar zo, het heft slechts de ontwenning op.

Ik heb zoveel last nog steeds v.d. die ik toch weer gerookt heb, dat ik mezelf voor gek verklaar als ik weer begin. Wat is dan de limit? 

Mijn vriend achterna  de kist in en dan in rook opgaan? Nee, daar voor vind ik het leven nog steeds te interessant.

Voorlopig hoef ik niet weer een winkel in, dus ben safe.

 

En Fleurtje????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...