Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel, schiet nu al vol. Over een uur wordt ik opgehaald, heb spaanse margrieten, de enige bloemen die nog bloeien, uit de tuin geplukt omdat hij jarenlang met veel aandacht en toewijding in mijn tuin heeft zitten "grutten" .

Verder haar netjes in een vlecht, ogen opgemaakt en mijn Toearegketting uit Mali om. Die gebruik ik uitsluitend voor heel speciale gelegenheden.er de laptop zit

Gelukkig had mijn vriend 2 weken voor hij ziek werd met zijn zoon gesproken over begraven of cremeren en pas een jaar geleden een heel summiere uitvaartverzekering afgesloten. We mogen zelf de versnaperingen meenemen. Ja, als je klant bij de voedselbank bent, heb je ook geen geld voor dit soort zaken, Ik vraag me werkelijk wel eens af of mensen met voldoende geld zich wel eens inleven in mensen die totaal zonder door het leven moeten gaan.

Zo, dit heeft me even afgeleid en tevens bij de les gehouden.

Ruim net de tafel wat op (mijn hulp komt als ik er niet ben) en zie de "beterschapskaart" liggen. Triest.

Heel slecht geslapen, hoewel ik voor mezelf het gevoel heb dat ik het (al) geaccepteerd heb.

Nu even wat yoghurt en dan de schoenen aan. Zal blij zijn als ik weer hier achter de laptop zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier eigenlijk nooit mee dus had het gemist dat je gestopt bent Fruit. wordt helemaal blij van je laatste bericht. Voor mij voelde het ook zo eigenlijk dat ik pas na roken gestopt zijn het besef doordring van nu echt lopen op eigen benen zonder middelen en daarmee mijn ervaring van een begin aan zelfvertrouwen. Rust vinden in jezelf zonder middel, dat is ook mij mij de hamvraag. En dan blijkt het toch gewoon in jezelf te zitten die rust....wat fijn :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen.


 


Zaterdagnacht terug gekomen van een weekje Spanje. Zes dagen in ziekenhuis gelegen, waarvan 4 dagen op de Intensive Care met hart- en vaatklachten.


Allerlei nare onderzoeken gehad en om het kort te houden: er is toch het een en ander aan de hand, er zijn meerdere dingen gevonden. Ik heb nu verschillende medicijnen, maar het gaat niet zo goed. 


Nu moet ik dus naar de cardioloog hier, waarschijnlijk wordt de hartkatheterisatie nog een keer gedaan, maar moest vanmorgen eerst naar de huisarts om kweekjes af te


laten nemen voor de mrsa-bacterie. Eerder kom je het ziekenhuis niet in, hahaha! Of, als het werkelijk spoed is, moeten ze allerlei voorzorgsmaatregelen nemen en word je apart verpleegd.


Ik hoor nu net dat ik donderdag in het ziekenhuis verwacht word voor meer onderzoek. Hopelijk nemen ze me niet op.


Balen dit. Maar even afwachten hoe dit nu verder gaat. 


Eén ding is duidelijk: mijn roken en drinken heeft hier mede voor gezorgd    :blush:   :(


 


Fruitvlieg, wat mooi hoe jij je proces omschrijft! Ik blijf je volgen.


Inmiddels ook gestopt, ik zit op dag 9. 


Lidia, heftig allemaal, gaat het nu een beetje met je??


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 10.  Wel onwennig, dat niet-roken. Wel lekker dat ik niet meer in de kou hoef te staan  ;) .

Maar zonder gekheid op een stokje, het valt nog niet mee. Gewoon doorzetten dus, net als toen met het stoppen met drinken. 

Dat helpt me nu wel, ik weet dat ik er indertijd ook doorgekomen ben. Maar ook ik zoek nu eigenlijk naar manieren om om te gaan met 

stress en onrust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy, dat is zeker schrikken, maar gelukkig is er op hart-en vaatziekten gebied veel mogelijk. Heeft een arts gezegd dat het

verband houdt met je "levenswijze" , of vind je dat zelf?

Gelukkig is het niet zo ernstig als met  mijn bovenbeschreven vriend, maar natuurlijk wens ik je sterkte met het ondergaan van behandelingen en tests.

Weet je dat, als je een reisverzekering hebt, je de dagen die je in het ziekenhuis gelegen hebt, vergoed kunt krijgen?

:rose:  :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, bedankt voor het medeleven, het is nog wennen dat hij er niet meer is, het is ook zo snel gegaan.

Ja, het was mooi, allereerst het weer, dat kwam mooi uit, want we stonden een tijd op het parkeerterrein van de ontvangst v/h crematorium. Daar kwamen we pas achter toen we met ons bloemstuk naar binnen gingen. Het was vreemd, we moesten zelfs het hek uit. Gelukkig dat ik kon meerijden, alleen was dat allemaal niet gelukt.

Er waren toch nog tussen de 30-40 mensen, waarvan 5 een toespraakje hielden. Dan herken je veel, maar je hoort ook nieuwe dingen. Mijn bloemetjes mocht ik in de kist leggen. Zijn zoon vond het een lief idee.

Het was heel basic, maar zo kan het ook.

Wel  moet ik bekennen dat ik toen ik thuis kwam gedronken heb en dat 2 dagen heb volgehouden. Dan krijg ik er zo'n last van, dat ik vanzelf weer stop. Ik kan dus nog steeds niet met emoties omgaan.

Nu gelukkig weer op dag 4.

En helaas ook nog een pakje sigaretten gekocht. Die straf komt direct in de vorm van kriebelhoest en slijm, dat tegen bedtijd begint en me uit de slaap houdt. Hele goede en verdiende les.

Conditie is ook bijna nihil, gemerkt toen ik een stukje ging lopen met het mooie weer. Het plan is om dat nu elke dag te doen, steeds een stukje verder. Als ik nog eens een rondreis wil maken, zal ik een betere conditie moeten hebben.

Niet roken helpt daar zeker bij, alleen weet ik uit ervaring dat dat best lang duurt voor je het merkt.

 

Fruitvlieg, jij bent zeker wel op het goede padje. Blij op die pad! (Zuid-Afrikaans).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er gebeurd hier veel. Lidia nog gecondoleerd. En Nancy beterschap. Dat de artsen maar mogen weten wat te doen.

Ik ben nog steeds rookvrij (ook drankvrij), maar de momenten blijven. Laatst was ik in een café en vroeg iemand of ik nu ook zin in roken had. Nee, totaal niet op dat moment, ....maar een drankje.....

Het blijft elke dag opletten om al die verslavingen te boven te komen. Ben ook sinds een paar jaar van de pammen af, maar ook die mis ik nog wekelijks. Vermoeiend om telkens je ontspanning te vinden op natuurlijke wijze.

Ik ga wandelen...uurtje in bed liggen, of tv kijken, naar de bib, iemand uitnodigen en praten, bioscoop.... etc etc.

Ik heb ook veel tijd nu en toch lijken mijn dagen volgepropt.

Ook hoest ik nog steeds. Als het maandag niet beter is moet ik weer naar de arts.

Al met al ben ik wel blij met mezelf en zijn de voordelen nog steeds 100.000 x groter dan de nadelen.

Conclusie: ik ga zo door. Sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een ❤️ onder de riem voor Nancy en Lidia. En An: beterschap! Ik herken dat het soms echt vermoeiend kan zijn om "bewust te ontspannen". Yoga en meditatie zijn mijn redding, en sinds kort ook de natuur. (Voor dat laatste moet ik nog wel een drempel over). Gewoon een muziekje opzetten werkt ook bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem een voorbeeld aan jullie!

Yoga, meditatie en natuur....Ik moet mijn weg daar nog in zien te vinden. Maar ben wel zoekende, ik ben bang dat ik anders mijn heil ga zoeken in eten of zo en dat is toch ook niet mijn bedoeling.

Dank voor jullie belangstelling! Met medicijnen ga ik een heel eind komen en ik word goed in de gaten gehouden. Nog wel wat onderzoeken de komende periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

bedankt. Goed dat je al zo lang niet meer rookt, maar vreemd dat je nog steeds hoest. Is dat kriebelhoest of hoest je echt slijm op?

Bij 1 van mijn stoppogingen, lang geleden ging ik naar de HA voor iets anders, maar vroeg hem ook naar die kriebelhoest. 

Heel motiverend vertelde hij toen dat dat de haartjes zijn in de luchtpijp die weer aangroeien en dat het wel een half jaar kon duren.

Toen heb ik het "maar" 6 weken volgehouden.

Maar als die haartjes aangegroeid zijn, gaan ze het slijm in de bovenste luchtwegen naar buiten werken.

Vandaar mijn vraag. Maar naar de HA is een goed idee, lijkt me.

Ben benieuwd wat hij vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy,

gelukkig dat het voor nu nog meevalt, rustig aan, dat is goed voor je.

Ik heb er nu 6 dagen opzitten van niet drinken en niet roken.

Vandaag had ik een echte Pavlov reactie nadat ik iets moeilijks had opgelost, maar herkende dat en ging de was binnenhalen.

Toen was de aandrang weer over. Bovendien is het nog al wat om dan schoenen aan, jas aan, naar winkel te gaan.

Het kuchen en hoesten 's nachts wordt ook al beter, na een paar slechte nachten, vannacht meer dan 10 uur geslapen, met kleine onderbrekingen vanwege de blaas die de aandacht trekt. Wel steeds hele verhalen gedroomd met echte mensen die ken(de). Heel naar, want dat blijft me nog lang bij.

En dan de band om mijn hoofd en druk boven/op de ogen, maar ja, wat wil je? Dubbele ontwenning.

Ga zo door, je leeft tenminste nog.  :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, Soothe, ik ken het eigenlijk allemaal uit mijn hoofd, maar heb het meeste toch maar weer eens overgelezen.

Vannacht bijna niet geslapen vanwege dat gedoe met de keel. Overdag heb ik er niet veel last van, maar net als met bronchitis, wordt het hoesten als je in bed ligt erger, door bepaalde oorzaken.

Maar behoefte/aandrang om te roken, dat is er niet, gelukkig.

Aan het eind v.d. dag een week. Lekker!

(p.o. op het cursief knopje gedrukt, weet nooit hoe dat weer uit moet. Ja, dat weet ik wel, maar het springt er vanzelf weer in als je verder typt.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia,

 

Zie het als een opfriscursus voor zwakke momenten. :)

Zes dagen!!! In principe ben je er nu vanaf, tenminste als je niets meer opsteekt.

Lichamelijk ben je zo goed als klaar. Het geestelijk aspect is erg krachtig en hardnekkig.

Bij een tegenvaller of stress,gaat het knagen,Dan komt het er op aan consequent nee te zeggen.

Het is niet makkelijk, maar wat zal je blij zijn als de missie geslaagd is.

Veel wandelen Lidia. Doe alles behalve roken!!!!

 

Pak door Lidia. Dat eindeloos stoppen en beginnen breekt de wil steeds verder af

zegt de ervaringsdeskundige. Een echte kettingroker was ik.

 

En de luchtwegen, als dat blijft heb je misschien een puffertje nodig of zo.

Je zou met een dag of 10 wel kuchvrij moeten zijn, lijkt mij.

 

Hou vast Lidia. :rose:

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe,

ja, dat dacht ook ook al een paar x, over dat puffertje, ik heb er 1 voor 2 x daags tegen ontstekingen en een voor als je benauwd bent. Alleen zou ik dan een herhaalrecept moeten indienen en ik twijfel of het daar serieus genoeg voor is, want ik piep niet. ook 's nachts (bijna) niet. Maar omdat ik toch wel aardig kortademig ben, is het mss wel een goed idee. Tijdelijk dan.

Zin om te roken heb ik gelukkig niet. Geloof dat ik het echt heel erg zat ben, dat wat jij beschrijft dus.

Bedankt voor je aandacht, die vind een stopper in real life niet meer, sinds er nog maar weinig van zijn. Mensen die zelf niet gerookt hebben, kunnen zich niet voorstellen hoe moeilijk het is. 

Ik las in de link van jou dat het maar 10-15%  de 1e x lukt.

Ik ben het levende bewijs, met de nadruk op levend. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...