Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Ben hier een hele poos niet meer geweest. 

Toch maar even komen kijken naar aanleiding van de berichten op de dagdraad. 

Nancy, inmiddels ook een hele dag stoppen er op zitten. Viel het mee? Viel het tegen? 

Ik weet nog hoe ik die eerste tijd telkens vergat dat ik gestopt was: klusje klaar dan dacht ik 'mooi, nu even een peukje'...... 'ohja, ik ben gestopt, geen peuk dus :angry:'

Dat ging de hele dag door zo, maar het is minder geworden in de loop van de tijd.

Jij hebt eigenlijk al een paar keer laten zien dat je het kunt.... gewoon volhouden dus, komt helemaal goed.

Yoga al een poosje langer goed bezig, hartstikke mooi meis.

En Lidia.... draaitje om de oren dame... je weet hartstikke goed dat je niet ongestraft een pakje kunt kopen.... écht volhouden nu hoor.

Zie het als je laatste kans, misschien lukt het dan gewoon wat makkerlijk? DOEN!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou........twee avonden niet gerookt inmiddels. Gisteren overdag er drie gerookt, aanzienlijk minder dan anders, maar toch....

Op dit moment werk ik nog niet, volgende week wel weer en roken is op mijn werk "not done", ik ben dan ook de enige van een team

van 32 personen, dus rook ik daar nooit. Maar nu thuis is het lastig. Nu had ik gisteren ook echt een "hutdag", alles wat mis kon gaan,

ging mis en niks lukte, grrrrr . Vanuit HALT gezien dus de A en dan wel een hele dikke! Ik moet nu even zien welk ander gedrag ik in zo'n situatie dus kan inzetten. 

Wel merkte ik dat een sigaret me eigenlijk niks brengt, behalve even een adempauze (ahum) tussen alle ergernissen door zodat ik me weer even kon resetten. 

Om dan weer verder te gaan. Die zogenaamde rustmomenten tussen de bezigheden door zijn dus funest. 

Ik ga eens nadenken over een andere strategie....

Gedachteloos dus even een sigaret opsteken is er dus niet meer bij. Denkproces is op gang gekomen en dat is goed.

 

Ik heb overigens een milde waarschuwing gekregen van de moderator dat ik echt alleen hier mag schrijven over het niet-roken, dus dat doe ik nu ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben hier ook al een tijdje niet meer geweest, heb er nu 10.5 maand niet roken opzitten

Wil ik het niet meer o jawel hoor iedere dag wil ik nog wel een sigaartje opsteken

Merk ook helemaal niets van beter voelen of wat dan ook :blush: , arts zegt van binnen wel hoor

Heb ondertussen een dotterbehandeling aan mijn been gehad (oorzaak....) en de tenen doen het weer

Dat is fijn maar ondertussen voel ik me zo goed dat ik soms denk hoeveel kwaad kan het eigenlijk :( 

Eerlijk gezegd vond ik het in het begin veel makkelijker, maar ik doe het niet hoor, ben nog steeds een stopper en wil toch naar de niet roker status.

Voor alle stoppers heel veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy,

 

Het nadenken erover. Het bedenken van strategieën etc is goed.

Toen ik het echt zat was gingen deze dingen ook meer leven.

Beetje aandacht is goed. Niet gedachteloos door paffen.

 

 

Uiteindelijk is het maken van een kosten-baten analyse ook verstandig.

Ga voort Nancy. Je wil het, dan moet het lukken.

 

De milde waarschuwing snap ik niet. Je schrijft toch over stoppen.

 

Skye hou vast hoor! :) Als je begint wil je toch weer stoppen.

 

Zet 'm op.

 

Nu hondje uit.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar niet meer doen, Skye, scheelt je weer een heel proces van stoppen. Goed dat je al tien maanden niet meer rookt!

Ik vraag me af hoe ik indertijd tot 2 x aan toe gestopt ben, hier kwam ik nog niet. Gewoon gedaan, geloof ik. Niet veel bij nagedacht.

Dat resulteerde in 10 jaar en alter 8 jaar niet meer roken. Ik denk dat ik nu ook teveel tijd heb om er mee bezig te zijn.

Volgende week...daar heb ik mijn hoop op gezet, als alles weer volgens regelmaat loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy,

excuses dat ik nu pas hier ben, dat komt door het weer, te warm bij mij binnen. Maar ik ben nu bijgelezen en begrijp wat iedereen schrijft.

Dank Yvonne.

Soothe, nooit gedacht dat jij echt zou stoppen en ja, dat is de valkuil waar ik ook in ben getrapt: ach, wat kan het kwaad. Nou wel dus.

Skye, je meent dat toch niet serieus mag ik hopen.

 

Nancy, ja ik ben natuurlijk alleen thuis, hoewel de buurt me toch op de vingers tikt, ze ruiken het gewoon!

Ik heb nu nog 1 peuk en zal die bewust oproken en dan ga ik er weer voor. Voelde me al een beetje "schuldig" t/o jou omdat ik dacht dat je al gestopt was.

Denk maar zo:  we weten allebei wat stoppen en niet roken betekent, dus dat moeten we ons dan maar eens goed voor de geest halen, dan moet het lukken.

Tot de vlg. x

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skye,

ik bedoel het denken aan een sigaartje, terwijl je zulke problemen met je vaten hebt (gehad).

En gezonder voelen doe ik me ook niet, totdat ik weer ga roken, dan merk ik duidelijk dat ik me slechter voel.

Hijgen als een molenpaard bij de minste geringste inspanning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De roep van de SRV man weerstaan, dat was niet eens moeilijk, hoewel ik 3x zijn bel hoor.

Heb er een goed gevoel over.

Eergisteren ben ik overgestapt naar een andere energie leveraar, iets wat ik nooit meer wilde doen, maar de man liep door de brandgang omdat mijn buurvrouw niet reageerde op de voordeurbel.

Ik heb een sticker op de deur, daarom had hij zeker niet bij mij aangebeld.

Het scheelde € 200 p/jaar en ik kreeg € 50 als welkomstgeschenk.

Toen ik dat aan een andere buurvrouw vertelde was haar reactie : als je het nu maar niet omzet in sigaretten.

Dat is wat ik vanmorgen bedoelde.

Zij heeft zelf nooit gerookt. Haar man wel en toen hij 5 jaar was gestopt, kreeg hij alsnog kanker en is daar aan overleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is er nog niemand geweest, is dat een goed teken?

Omdat het nu plotseling een stuk koeler is, wil/moet ik eigenlijk in de auto stappen om boodschappen te doen. Is al meer dan een week geleden en ben nu met de vriezer bezig. Morgen zaterdag, dus extra druk.

Nou, dat wordt het dan..........verleiding weerstaan. Ik meld het maar even voor de/mijn zekerheid.

U hoort nog van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaaaaaa  hier  ben ik, hahaha!  

Lidia, geen zorgen hoor, maar ik heb een druk gezin plus kleinkind (ik pas één dag in de week op), werk 4 dagen en studeer aan de uni,  

dus ik schrijf niet heel vaak. In ieder geval niet elke dag, maar ik zal proberen om toch zoveel mogelijk te schrijven.

 

En nu die verleiding weerstaan Lidia, het is inderdaad wel zonde van het geld he...ik was me daar nog niet eens zo van bewust. 

Wat betalen we tegenwoordig? 9 euro per pakje? Goh, wat kan ik daar eigenlijk veel bloemen voor kopen....of wat dan ook.

 

Gek genoeg doet het schrijven op dit draadje mijn trek weer toenemen. Tot nu toe nog niet gerookt, dus ook die eerste vanmorgen niet.

En al drie avonden niet, dat laatste gaat dus goed. En zo ben ik aan het afbouwen.

Eigenlijk wil ik toch proberen er niet al teveel aandacht aan te besteden en gewoon door te gaan met leven. Dat wat je aandacht geeft, groeit. 

Dus ik duik m'n studieboek nog maar eens in en kom hier later nog wel even kijken. 

 

Oja, Stopsite.nl bestaat niet meer en Victus.nl was niet bereikbaar. Zal ik nou die app downloaden voor mijn mob??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lydia, als ik mijn gedachten on holt zou kunnen zetten was er helemaal geen probleem toch?

Denken en doen zijn toch echt 2 verschillende dingen.

Heb mij bijna een jaar geleden voorgenomen nooit meer te roken en dat voornemen is er nog steeds.

Maar wil ik het niet, echt wel, doe ik het niet echt niet!

En tja die vaten zit in mijn genen het roken heeft het versneld.

Het is gewoon jammer dat ik er geen lichamelijke voordelen van ervaar.

 

Allemaal een zonnig rookvrij weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gistermiddag één sigaret gerookt. En het smaakte naar niks. Maar de onrust was weg.

De onrust vanwege het niet-roken. Die ene sigaret was niet wat ik ervan verwacht had. 

Eén sigaret in plaats van 15. En nu doorzetten, Nance....  Kom op Lidia en andere strijders, het lukt ons! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De onrust is weg. Ja zo ontstaat verslaving Nancy.

Feitelijk hef je iedere keer de ontwenning van de laatste sigaret op.

En zo zit men in de keten van doorpaffen gevangen.

 

Carr schreef ergens dat het is;   'alsof je met je hoofd tegen de muur bonkt

omdat je wil dat de hoofdpijn verdwijnt.' Zoiets doe je toch niet. :)

 

Nancy, 1 inplaats van 15 is natuurlijk mooi, maar ...

Ergens heb ik een voorgevoel dat je er wel komt.

 

Wat een vertrouwen heb ik in jou!!!!

 

Hou vast hè. Laat je niet als slaaf gebruiken.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een goeie Soothe, je gaat ook niet met je hoofd tegen de muur bonken als je van je hoofdpijn af wil, die moet ik onthouden!

Vandaag na 6 weken vakantie weer aan het werk, ik kan de komende uren dus sowieso niet roken.

En ik wil het ook niet. Fijne rookvrije dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam dus thuis zonder sigaretten, maar wel met wijn. Toen ik de vlg. middag in de tuin zat te lezen, kwam een buurvrouw nog even praten over onze overstap naar een andere energieleverancier. Ze ging naar de groentewinkel en vroeg of ze iets voor me mee kon nemen en ja hoor, sigaretten, Dat krijg je als je drinkt, je wil verzwakt en de trek in de combinatie: roken+drinken vergroot. De groenteman heeft in een kastje roden en witte van 1 merk, veel mensen weten dat niet eens.

Ze waren gisteren op(gerookt) en vandaag dus zonder, ging best, maar heb eigenlijk wel de pest in.

 

Nancy, de prijs hangt af v/h merk en aantal dat in het pakje zit. Zo omstreeks € 6,=.

Morgen maar hetzelfde doen als vandaag, dan zal het eens lukken en dan breng ik mijn gordijnen naar de stomerij.

Dat kost 10 pakjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdag heb ik i.p.v. sigaretten een nieuw hoofdkussen gekocht, dat gaf een goed gevoel.

Vandaag ga ik beslist niet roken, maar het vervelende is dat direct nadat ik gestopt ben, de kriebelhoest en slijm in keel komt, waardoor ik dan bijna niet kan slapen en de vlg. dag hoofdpijn heb. Gelukkig had ik mijn dure hoestdrank nog.

Maar rustig aan doen en stress vermijden. En de SRV wagen die vandaag komt, maar dat zal best lukken.

 

Nancy, ik begrijp dat je hier niet elke dag komt, doe ik ook niet, soms komt er niet van, maar ik heb wel de ervaring dat het me bij de les houdt.

ALS hier tenminste leven is.

 

Vreemd, die grote letters waren eerst piepklein, kreeg het niet goed, dat was op mijn pc, nu op de laptop is er niets aan de hand.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia hoi,

 

Wat hoofdpijn is toch geen drama. Het is immers voor de goede zaak.

Dan neem je twee paracetamolletjes.

De hoest is ook een goed teken, omdat dat de troep eruit werkt.

Als je nu eens volhoudt zal de hoest vanzelf verdwijnen.

 

Lidia vandaag rook je niet(beslist niet) en daarna?

 

Lees alles wat je over het onderwerp kan vinden en drink veel water.

Goed de leidingen spoelen! Lost ook het slijm op.

De verschijnelen zijn vergelijkbaar met een licht griepje en in vijf-zes dagen

is het klaar.

 

Dan is er natuurlijk de geestelijke kant, dat is een ander verhaal.

Dan wordt het de tanden op elkaar zetten.

Laat het SRV mannetje-het groentenmannetje- het buurvrouwtje ze lekker 

zelf oproken.

Jij wil het niet, toch. Dan moet je geen pakjes kopen.

Met drank is het ook beter niets in huis te hebben.

Soms is men onderhevig aan trek en dan kan je het beter niet onder

handbereik hebben.

 

Lekker releksen op je kussen en weg met de bende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...