Spring naar bijdragen

Woensdag 6 februari


Yvonne

Aanbevolen berichten

Groot gelijk heb je Bol, met die gladheid!

Tatum: :present:! En een dikke :sun:! Dat heb je maar weer mooi gedaan, topper!

Ik ga mezelf zeker weer op het dagpact zetten wat vanavond hebben we weer loopclub waar ik elke week bardienst (!!!) draai. Daar wordt altijd het nodige bier (mijn alco) weggezopen. Volhouden nu!

DAGPACT

Albert

Lytse

Snoepje

Sandra

miranda

rip Queenie

Acer

Tatum

RL

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Twee voordelen van vandaag:

1) ik heb gisteren zoveel spaghetti gemaakt dat er nog een maaltijd voor vandaag in zit. Dus ik hoef niet naar de winkel

2) gisteren heeft dochter een heerlijke chocoladetaart gemaakt. Daar is nog zoveel van over dat ik daar rustig wat stukjes van kan pakken (en dochter wil ook niet dat ik drink, dus al eet ik de hele taart dan vind ze dat prima!)

Ik zal een Refusal innemen en wat valeriaan. Ik voel me nu al rustiger. :):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna iedereen kent dat gevoel wel van opstand wel. De brui eraan geven maar je eigen richting is ook datgene wat je op de been heeft gehouden. Het kiezen voor niet drinken, dat is ook een deel van je hoor. Leg dat niet buiten jezelf want dat is het gene dat sterk maakt.

Probeer vandaag te kijken wat drank allemaal voor 'n schade aangericht heeft in jouw leven.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmm choc.taart, geniet ervan Tatum,

mooier beloning voor je zelfbeheersing

op het drankvlak.

Ik geniet van gebakken ei met kaas op brood,

ook geen gek begin van de dag.

Heb het fietsen met maatje naar zaterdag geschoven

dan kan mijn rug nog even rust krijgen en ben ik thuis

om een pakje in ontvangst te nemen.

Onverwacht ook een snipperochtend dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge.

Tatum, voor mij ook nog steeds herkenbaar, die gedachten richting drinken.. Ik was enkele weken geleden op een NA-meeting en daar mochten we sharen aan de hand van de Derde Traditie die we samen gelezen hadden. Die Derde Traditie luidt: "Het enige vereiste voor lidmaatschap (van AA, NA, CA, of welke 'A' dan ook) is het verlangen om te stoppen met gebruiken (drinken)".

Toen ik daar over nadacht, kwam ik voor mezelf tot de conclusie dat ik me eigenlijk, op de keper beschouwd, nooit "lid" heb mogen noemen van NA of AA.. Ik heb namelijk nooit het VERLANGEN gehad om te stoppen met drinken. Ik zou, als het kon, best door hebben willen gaan met drinken, als die ellendige gevolgen maar ophielden.

Juist die gevolgen was ik spuugzat, die wilde ik niet meer. Daarom heb ik me ingespannen om te stoppen met drinken en hulp en steun te zoeken in een fellowship met andere herstellende verslaafden. Met die steun heb ik het drinken kunnen laten en kwamen de positieve kanten van gestopt zijn langzaam maar zeker mijn leven binnensijpelen. En zo is langzamerhand wel een VERLANGEN ontstaan. Niet het verlangen om te stoppen met drinken, maar het verlangen om niet meer te hoeven drinken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry, zit een beetje te klooien, hiero.

Om het vorige bericht nog even af te maken..

die behoefte om te drinken is voor mij als verslaafde niet weg te nemen, die kan te pas en te onpas op komen zetten, maar ik heb er een sterkere behoefte tegenover gezet, een behoefte waar ik het vertrouwen in heb gekregen dat ie te bewerkstelligen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, bedankt :present:

Ik ben wel erg blij dat ik weet waar de trek vandaan komt. Het zal ook niet lang duren. Ik woon in Noord-Holland en de carnaval is in mijn beleving alleen een grote optocht komende Zondag. Ik weet nu al (was andere jaren ook zo) dat de jongeren die de kar bouwen komende maandag de schuur opruimen en daarna zijn ze weer vertrokken. Dat is gelukkig goed te overzien.

Wat ik ook zie elk jaar: ze beginnen met bier, maar aan het einde van de carnavalwagenbouwperiode gaat het veel meer over naar sterke drank zoals grote flessen met een zoete cocktail voor in de koffie etc. Mijn collega's liepen vorig jaar al grapjes te maken toen ze bij de schuur waren (was toen een vorst-periode) en koffie gingen drinken van "oh, dit moet in de koffie??" :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie smorgens allemaal,

Goeie medicatie 1x wakker geworden vannacht maar vanochtend gekeken of er ergens blikjes zouden liggen ik had het gevoel van een echte kater. Het dekbed was ook vochtig van het overmatig transpireren. Maar verders een goed gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Op dit moment ligt hier (Flevoland) nog sneeuw op de daken e.d. maar het dooit in snel tempo weg.

@ Tatum: dat heb je knap gedaan! Logisch dat je een drankdroom had, want je moest de hele dag de verleiding weerstaan! Ik heb hier altijd open flessen staan en ik weet dat het soms heel moeilijk kan zijn.

@ RL: fijn je weer te lezen. Gaat het met je?

@ Ya: idem!!

Ook Mark weer op de ochtendkoffie.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum, voor iemand die geen alcoholprobleem heeft is grapjes maken over alcohol in de koffie, zoals in jouw voorbeeldje, een verzetje, een tussendoortje. Best lollig om bij gelegenheid eens een beetje aangeschoten te zijn of zelfs een keer stomdronken.

Voor mij als verslaafde zijn dit soort "grapjes" gericht op maar één doel: dronken worden om het dronken worden om het dronken worden om het dronken worden.. niets anders, geen lolletje, geen grapje, geen pleziertje..pure levensgevaarlijke ernst. Geen keuze maar een moeten.

Vertrouw op jezelf, niet op de alcohol. Zonder alcohol gaat mijn leven veel beter. Je zegt het zelf in je onderschrift. Door je hier op te focussen en niet je door het alcoholisme geprogrammeerde focus op alles wat met drank te maken heeft een kans te geven, heb jij op jouw manier net zo veel plezier als een niet verslaafde met alcohol kan hebben. Jouw plezier zit 'm nou juist in nuchter blijven.. het woord "genieten" moet anders ingevuld gaan worden.

Genieten is voor mij het aanvaarden van het leven zoals het is, aandachtig zijn, ook in geval het allemaal niet meezit. Genieten wordt veel subtieler, niet meer alleen maar hopsaheefalderaaa..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kohtje: wat heb jij dat mooi verwoord! Als ik matig had kunnen drinken was ik ook nooit helemaal gestopt. Maar al die rot gevolgen wil ik absoluut nooit meer.

Amen.

@ RL: zorg dat je van tevoren voldoende eet en gezonde dingen gedronken hebt. Je wilt vanavond niet drinken!

@ Bol: lekker thuisblijven. Doe voorzichtig, ook met het RH!

@ Taurus: dat veel zweten hoort erbij. Voldoende water o.i.d. drinken gedurende de dag. Het is m.i. ook een vorm van ontgiften.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een middaggroet.

Vanmorgen lag hier behoorlijk wat sneeuw. Ik moest erdoor en heb wat geglibberd. Maar het werd al snel een zooi blubber. Het is nu heel vies en nat. Maar mijn stemming is redelijk goed. Verlang wel naar het voorjaar. Maar moet niet ongeduldig zijn. Het is zoals het is.

Een hele mooie middag iedereen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag lieve mensen,

In het westen alles nog mooi wit met een stralende zon.

Bolletje, ik heb wol en pennen gekocht.

Ik gooi als de sodemieter mijn PC uit en ga lekker breien met een koppie thee en een stukkie chocolade.

Fijne dag allemaal:present:

Tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier rustig. :)

Zojuist heb ik teruggekomen van de psych en ik moet er even van bijkomen. Ze wil me namelijk laten opnemen.

Volgens de psych heb ik een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis en ze gunt het mij dat ik mezelf ga zien zoals ik echt ben. Ik kan wel janken. Want ik wil geen stempeltjes meer. En nu moet ik ook nog kiezen of ik mezelf echt wil zijn of dat ik het maar zo laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Madeleine, dat lijkt me een moeilijke beslissing. Even op je in laten werken,

nachtje over slapen. Een opname is ook niet niks.

Hot, wat een gedoe haha, moet er eigenlijk toch ook wel een beetje om

lachen. Nu heb ik wel vernomen dat aangezichtspijn heel heel erg is.

Enfin ik wens jullie beiden sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag pieps...wat een korte draad??

ik ben vandaag lekker op sjouw geweest met m'n mams... ik ben nu wel door en door koud brrrr

sjee Made, wat een moeilijke keuze... maar zijn zoals je echt bent lijkt mij wel erg prettig, toch?

Hotten... :D moet ook wel een beetje lachen.

aangezichtspijn.....wat moet ik me daar bij voorstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Madelief

Als je de criteria bekijkt van dat label dat ze je opplakt dan is het denk ik geen verassing voor je toch? Maar waarom opname en niet ambulant aan werken? Volgens mij ben je er druk mee bezig, wat is er zo acuut aan op dit moment dat opname noodzakelijk maakt. Ambulante behandeling lijkt me een tussenweg tussen het maar zo laten en iets drastisch als uit je eigen huis en sociale omgeving richting opname. Ik ken de situatie niet daarom mijn vraag; wat zijn de motieven voor opname?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een groot contrast vandaag weer!

Nadat ik het hier opgeschreven had, dat ze over opname dacht, ben ik er verder mee gegaan in gedachten. En opname lijkt me helemaal niet ondenkbaar. Vooral als ik daar zelf beter van word. Ik heb OPS gegoogled en het is inderdaad niet ondenkbaar dat ik daar last van heb. Binnen 24u word ik teruggebeld door iemand van een overheidsinstantie om te kijken of de instantie iets voor mij kan betekenen m.b.t. de kosten. En anders moet ik maar even kijken hoe ik het bij elkaar moet schrapen. Want opname lijkt me niet zo'n heel slecht idee. Ook al kwam het heel rauw op mijn dak.

Haal ik mijn mobiel uit de slaapkamer, blijk ik gebeld te zijn. Het uitzendbureau. Dus ik teruggebeld. Of ik mezelf kandidaat wil stellen voor een bepaalde functie. Maar natuurlijk, leuke functie. Toch jammer dat ik daarvoor in december ben afgewezen. Zelfde bedrijf, zelfde vacature. Misschien dat de persoon van december toch niet door de proeftijd is gekomen? Och, gepasseerd station toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...