Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 april 2013


Aicha

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Met die richtingenstrijd bemoei ik me niet. Doe wat voor jou het beste werkt. Alleen voor het jaarpact is dat misschien niet eerlijk?

Vandaag hier ook regen en grijs weer. Helaas waren de meeste tulpen al gekopt en daarom zijn we doorgereden naar de Orchideeënhoeve. Er is daar een kleine afdeling met lori 's, hel gekleurde vogeltjes uit Australië, daar zo algemeen als de huismus hier. Ik had wat voeding gekocht (sap in een klein bekertje) en zodra we de afdeling binnen gingen, kwamen ze op mijn hand, op mijn hoofd en er knabbelde er één aan mijn oor! Leuk was het.

Voor buurvrouw was het een leuke dag en ik was, zoals gewoonlijk, de bemiddelaar. Dat schijnt de rol van mijn leven te zijn.

Daarna naar de kleinkinderen en nu ben ik gesloopt, maar het was wel erg leuk. Ik heb moeder en zoontje het woord schuimspaan geleerd! We speelden met plastic keukengerei en hij kookte en bakte voor me (voor nep oma).

Het kleintje dat deze week één jaar is geworden, kreeg een cadeautje in felgekleurd rood papier en zoals te verwachten was, was de verpakking leuker dan het cadeautje. Zijn verjaardagskaart van Dikkie Dik is nu gekreukeld en voor de helft opgegeten!:D

Zondag vieren we zijn verjaardag met zijn echte grootouders (goede vrienden van ons).

Voor alle mensen die het vandaag moeilijk hebben: hou vol en als je gestruikeld bent gaan we morgen verder met hernieuwde moed.

@ Aggie: voor jou was omaatje nog belangrijker dan ik al dacht. Sterkte.:heart:

Ik haak al af voor vandaag, want ik heb het helemaal gehad! Tot morgen en ik heb het droog gehouden.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi

In deze deel ik Jane haar mening.Tellen werkt uitstekend voor mij.

Hoewel ik in m'n hoofd niet meer echt tel heeft het een meerwaarde.

Ik begon altijd opnieuw te tellen.

Op deze wijze ben ik (voor mijn gevoel) trouw aan mezelf.

Ééns zei ik, ik stop met drinken en meer dan vijf jaar later kan ik oprecht zeggen ;

ik sta die tijd helemaal droog.

Droogstaan is niet drinken. een beetje droogstaan bestaat niet.

Ieder zijn manier, maar mij hield/houdt het droog.

Natuurlijk is vijf jaar min een dag prachtig, zeker geen verloren tijd.

Maar in mijn gevoel is er nu een mooi aaneengesloten geheel.

En een jaarpact is een pact voor een jaar. Dat zegt genoeg, toch.

Groet.

P.S En er zijn er die moeten wel erg vaak bandjes plakken.

misschien een baantje bij een fietsenmaker zoeken.

@ Vlaams meisje jij drinkt nog, dus dan valt er niets te tellen.

Drinkers zien hiervan vrijgesteld.;)

Maar ik weet zeker dat als je met roken stopt, je de rookvrije dagen weken telt. En zo'n stopdag vergeet je nooit.

Dan wordt het blijheid ten top.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik daar geen last meer van, s'ochtend opstaan en tot s'avonds bezig zijn met drank.

Ik heb een hele tijd, omdat ik toen ook refusal slikte, één keer per week tot 10 dagen, gedronken.

Naarmate de tijd dat ik weer van mezelf (los) mocht gaan, naderde was ik ook meer bezig met de drank, en hoe meer de dag dichterbij kwam, des te zenuwachtiger en gejaagder ik werd. Een dag voordat ik dan ging drinken, hield ik het bijna niet meer, en het is heel vaak gebeurd dat ik dan ook ging drinken, met alle gevolgen van dien.

Nu heb ik het gevoel dat ik afscheid heb durven nemen van de drank, en leef veel rustiger. Dat afscheid nemen is voor mij heel belangrijk geweest.

Dat wil niet zeggen dat het ooit wel fout kan gaan hoor ik ben ook maar mens, maar dat afscheid nemen heeft de deur gesloten voor broeder alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik heb je gelezen. :)

Bij alles wat ik doe denk ik als eerste: ik mag alles als ik maar niet ga drinken. Het werkt. Het houd me rustig. Ik hoef niet meer zenuwachtig en gejaagd (jawel deed ik ook!) te doen, ik mag toch niet drinken van mezelf.

Vanavond had ik ook wat verdriet. Verdriet omdat ik geen oma heb. En geen opa, tante of oom. Geen vader, broer of zuster. Tja, en altijd ben ik op zoek geweest naar een stukje familie. Ook via een partner. Maar dat is niet gelukt. :(

Ik heb vanavond veel gesnoept en goed gegeten. En ik heb mijn zelf-gelakte theedoos voor het eerst gevuld met mijn lievelingsthee. Dan kan ik altijd een prettige thee uit die doos uitzoeken. Leuk. Er zijn heel veel dingen die wél mogen.

En ik weet dat als het een dag moeilijk is, dat de volgende dagen vaak veel gemakkelijker zijn.

En dit verhaal gaat nergens heen. Ik ga naar bed. Dat is mijn fijne, knusse en warme plekje waar niemand me stoort. Waar geen enkel probleem bij me kan komen en waar de wereld even ophoud te bestaan. Soms is dat gewoon een heerlijke plek.

Ik kan me droog afmelden.

Welterusten voor wie ook slapen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja!

het was de link.

Ik kreeg iets van "dit bestaat niet" ofzo...

En idd! Heb t opgezocht labirinth! Pan.. Faun etc

wil em nu ZEKER zien

Ik weet niet of je der nog bent, maar anders hoor ik het wel ergens..

Wie o wie was de regisseur van Banken?

Niet lars von trier maar die andere...

En ik kom er niet op...

HEEEEEEEEEEEEEEEL vervelend.. niet opkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Tatum wat ken ik dat goed, het altijd op zoek zijn naar een lieve familie. Geen moeder die altijd maar werkte en nooit geen tijd had voor de kinderen. Altijd maar zwerven, en bij iedereen aankloppen om te kijken of er daar een stukje gezelligheid is. En als ik dat gevonden had, wilde ik daar blijven.

Heb altijd gedacht dat ik geen kind was van mijn ouders en toen mijn vader stierf ( ik was ongeveer 14) dacht ik, dat zeggen ze allen maar omdat ik zo vervelend was. Heb heel lang gekeken op straat of ik hem zag lopen.

Nee geen prettige tijd. Maar ik ben wel zo gegroeid dat ik mezelf nu kan redden.:)

O en ik ga ook weer afsluiten. Trusten kanjers.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Agnieta
Oke.

Ik heb gedronken.
Bij elke slok begint voor mij alles overnieuw.
Ik heb mijn trek gevoedt.
Ik heb toegegeven.

Dat betekend mijn vlammetje weer op scherp staat.
Bij het minst geringste roept ze weer; ik heb trek en voedt mij please.

Dit is geen zelfbeklag van mij,
ik wist het van tevoren.
Mijn eigen schuld, had ik het maar niet toe moeten geven.
Ik heb vandaag de weg van de minste weerstand genomen
en daar mag ik nu de vruchten van plukken.quote>



BB: Mooi beschreven Agnieta. Je weet al hoe het werkt. Ik weet alleen niet of het je eigen schuld is. Alcoholisme/verslaving is een allergie. Een ziekte zoals je wilt. Het is moeilijk om niet toe te geven. Ook al weet men dat men spijt gaat krijgen.
Dat is de verslaving.
En ja, door weer wat te drinken stat je vlammetje weer op scherp en dat maakt het gevaarlijk. Houd moed!
Probeer te onderzoeken wat maakt dat je gedronken hebt en pak dat aan. Dat is niet simpel maar zal helpen naar een weg zonder drank is mijn ervaring.

Ga goed en om met Rudy te spreken; doe stille voort!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar blijft die weerbom????

Hier valt het tot nu toe reuze mee.

Hier alles wel, druk met de laatste loodjes en de tuin. Dat vind ik heerlijk.

Ik ben blij verlost te zijn van mijn obsessie met alcohol en dat wens ik voor een iedereen die niet meer wil maar toch nog doet.

Het kan, echt waar, een leven zonder drank.

Ik had het nooit voor mogelijk gehouden maar het is echt te doen. En ik lach zo nu en dan nog steeds:D

Ga goed, slaap wel en tok to joe leeterrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3, als een mens niet drinkt en vervolgens wel weer is de tijd die geweest is geen verloren tijd.

Waarom ik het zo belangrijk vind dat mensen én opnieuw gaan tellen en daarover eerlijk zijn naar zichzelf is dat de drankduivel je weer langzaam in de greep krijgt als je er te luchtig over doet.

Of een mens nou adb wil zijn/worden of helemaal niet meer drinkt maakt niet uit.

Nietsontziende eerlijkheid is zo belangrijk.

En ja, wellicht een stokpaardje maar sommige mensen kunnen niet meer stoppen na een terugval of gaan dood. Ik heb me dat eerder ook niet zo gerealiseerd maar het is wel zo. Alcohol is zo verwoestend.

Mar ja, omdat veel mensen een glaasje drinken en het sociaal zo geaccepteerd is onderschatten veel mensen de power van alcohol.

Ik ben het echter ook met je eens dat heel boos worden op mensen die regelmatig terugvallen niet veel zin heeft.

Hoe vaak heb ik niet tegen mezelf gezegd 's ochtends na de zoveelste kater: 'En nou ist klaar, niet meer zoveel drinken'!

Wist ik veel dat ik mezelf elke x weer triggerde door die eerste te nemen.

Als ik die laat staan komt het goed, ik moet niet eentje nemen. Maar goed, gelukkig weet ik dat nu. Goddank!

En alhoewel het hier niet altijd rozegeur en maneschijn is zou ik voor geen goud meer willen ruilen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf vond het vandaag een zeer vreemde dag. Opvallend hoeveel forummers door een dalletje gingen.

Is dat omdat het vrijdag is??

Ook ik heb natuurlijk bij tijd en wijle erge trek.

Mij helpt de gedachte dat eentje of twee niet genoeg is... Hoe jammer ik het ook vind... Maar ik probeer er zelf niet te veel theorieën op los te laten of van alles te gaan tellen. Dat maakt het voor mij alleen maar groter dan het is....

Hoe dan ook, sterkte allemaal, slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal :present:

Ik meld me ook weer even, dag 31 droog... Ik ben zo blij dat ik sinds lang weer zover ben gekomen. En ik ga nu door.

Zij het dat mijn gezondheid op dit moment ver te wensen over laat en ik nu een toren aan medicijnen heb laat ik de alcohol graag uit mijn lijf. En als ik weer opgeknapt ben (hopelijk)... Komt er ook geen druppel alcohol meer in mijn lijf.

Ik zie nu dat de meeste klachten die ik nu heb de prijs is die ik betaal voor mijn alcoholmisbruik.

De schellen zijn van mijn ogen gevallen... Niet leuk, erg confronterend maar wel de grens.

Mijn lever is gelukkig niet beschadigd, maar mijn hart is helemaal niet goed... De motor in mijn lichaam mag het niet begeven!

Dus nu of nooit. Net alsof dit mijn laatste kans is en ik grijp 'm met beide handen aan.

Ik heb die zogenaamde 'vriend' Alcohol de deur uit geschopt. Hij was de duivel...

Liefs, Tobbertje :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een krachtig besluit Toppertje:present:

ik hoop dat je hart ook terug zo krachtig gaat worden.

En die maand heb je in je pocket

:musicnote::sun::musicnote::present::musicnote::heart::musicnote::sun::musicnote::present::musicnote::heart::musicnote::sun::musicnote::present::musicnote::heart::musicnote::sun::musicnote::present::musicnote::heart::musicnote::sun::musicnote::present::musicnote::heart::musicnote::sun::musicnote::present::musicnote::heart:

en nu nog even een filmpje kijken

morgen toch heerlijk uitslapen.

geweldige volley-avond gehad

3-3 gespeeld en iedereen was voldaan bek-af

op zulke avonden prijs ik me rijk

met deze maatjes

sociaal sporten

niet drinken

en een gezond en sterk lijf

slaap lekker:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel lieve Jane :heart: :kiss; :heart: :kiss;

Heerlijk om te lezen hoe jij zo lekker geniet van sporten, sociaal bezig zijn.

Hartstikke goed meid, je bent een echte kanjer.

Dat wil ik ook weer kunnen: lekker grote wandelingen met de hond, fietsen, zwemmen...

Als mijn hartje en mijn conditie maar weer goed komen dan kan ik daar straks hopelijk ook weer van genieten...

Slaap lekker, meid!

Liefs, Tobbertje :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...