Spring naar bijdragen

Woensdag 25 september


Dylan

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goede morgen,

gecondoleerd Bol en Yvonne.

Hier nogal druk met allerlei "dingen".

Weinig Forum tijd.

Bv. vanochtend , opeens moeder , paniek.. (volgens mij was ze gevallen maar dat wil ze niet toegeven), hele oog dik, blauw.

Maar das nog niet eens zo erg, wel het feit dat er blijkbaar in haar oog een adertje is gesprongen ook.

Omdat ze hele sterke bloedverdunners moet nemen heb ik de indruk dat het maar erger en ergen wordt.

Zij wil natuurlijk van geen dokter weten....

Ik ga zo nog eens kijken.

Iemand enig idee of fysiologisch serum wat kan betekenen? Of iets anders?

PS; Dylan, ik begrijp VOLLEDIG wat ge bedoelt met het verschil van "consistentie" tss rauw en gekookt/gebakken .. eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh lijsters,

goh, Von ook al 'n sterfgeval in de familie, sterkte meid.

En VM ook met haar moeke.

Slapen gaat hier als 'n tierelier. Gister goed elf uur naar bed, tegen negen uur eruit.

Heerlijk. Bakkie, peukkie (nog wel), ontie uit en eten, krantje, zelf eten. Kippies eten en drinken en dan de laptop maar 's....

Ik zou best al met prepensioen willen.

Ach, nog maar tien jaar.

De ongeduldige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede namiddag,

wat "triggeren" betreft....

bij mij wil dat niet noodzakelijk zeggen een "trigger" tot het consumeren van een middel.

Ik kan ook "getriggerd" raken wat mij in een staat van woede brengt...;

Vroeger (hheeuuuuul lang geleden) liet ik me daar door meeslepen...

Nu soms nog, maar minder...

(wil niet zeggen dat ik de kalashnikovs al weg gegooid he hoor...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wijfie,

Daar zou ik ook helemaal iebelig van worden.

Ik denk dat niemand daar tegen kan.

En daar jij ook nog eens in een rot situatie zit, komt het dubbel zo hard aan.

Morgen, maar weer naar de bank dan, neem ik aan?

Concentreer je maar lekker op je boerenkool dan.

Spijt, dat ik dat ook niet gekocht heb.

Heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, ik heb even je voorstelverhaaltje opgehaald

misschien dat je dan je motivatie weer hebt als je dat leest?

Ik wil mij graag even voorstellen. Ik ben Ietjefietje en ik heb mij hier aangemeld omdat ik worstel met mijn alcoholgebruik. Hoe ernstig is het? Ik hou van een wijntje, maar dat is de afgelopen tijd uitgegroeid tot een behoorlijk onweerstaanbare trek de hele dag door. Het lukt me wel soms om er een poosje niet aan toe te geven, maar op de dagen dat ik hier minder mijn best voor doe, kan ik rustig 's morgens al, of tegen het middaguur een glaasje weg drinken. Ik weet dat het helemaal niet klopt, dus ik verberg het ook voor mijn man. Ik verstop de flessen onder in de koelkast en breng het glas weg voordat hij op het idee komt. Maar eens in de zoveel tijd krijgt hij toch in de gaten dat ik wel erg veel drink, zo ook vanavond. Ondanks mijn 'trucjes' had hij toch gezien dat er 2 flessen toch wel heel snel leeg waren. Ik schaam me er zo erg voor, maar ik lijk er maar niet boven te kunnen staan. Maar doordat hij mij erop aansprak (ook al heeft hij geen idee hoe erg het is) was voor mijzelf de maat vol.

Ik hoop dat ik hier hulp kan vinden om het vol te houden om te minderen. Ik hoef van mezelf niet helemaal te stoppen, maar ik wil er wel grip op hebben en dat is nu heel ver te zoeken. Misschien moet ik om dat te bereiken wel een poos helemaal niks drinken.

Ik geloof ook wel dat er wat onder ligt, ik heb een complexe jeugd gehad en ook al leek het of ik daar meer en meer mee overweg kan, het lijkt of het verdriet toch zijn weg zoekt in mijn drinkgedrag.

Ik ben moeder van 3 schatten van kids, heb een toegewijde echtgenoot en besef dat ik op weg ben om dat in gevaar te brengen. Dus ik hoop dat mijn aanmelding hier een definitieve ommekeer betekent.

Bedankt voor het luisteren,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iet ik lees minderen gaat niet laat staan stoppen. Maar wat wil je dan???

Eerst minderen en dan uiteindelijk stoppen? Je zal zeker vaak hier gelezen hebben dat heel weinig mensen kunnen minderen. Misschien moet je maar gaan wennen aan het idee dat je niet kunt minderen maar gewoon helemaal radicaal moet stoppen. Das ff heel moeilijk maar uiteindelijk word je daar beter van. (Gewoon) stoppen.:)

Sluit je aan bij het dagpact en ga er voor meid. Je kunt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, dat is te gemakkelijk:

ik wil me goed voelen.

Goed voel je je zonder drank niet altijd en mèt drank zeker niet.

Ja ff die korte termijnskick, maar daarna natuurlijk niet meer en

de redenen waardoor je je niet goed voelt die zijn er dan nog gewoon.

helaas heeft niemand hier de fase over kunnen slaan dat het tijdelijk moeilijk is.

Ik schrijf helaas, maar eigenlijk moet dat zijn: gelukkig.

Want als het zo simpel was, dan konden we blijven drinken, immers stoppen

gaat gemakkelijk? Dus dat kan dan altijd nog?

Nee zo gaat het niet meis. En je wordt ook pas weer trots op jezelf als je

het ècht aangaat en gaat oogsten.

Er zijn hier veel draadjes met tips; de training van Tactive, AA, medicatie

als baclofen en Refusal, enfin, lees maar en wat je aanspreekt zal waarschijnlijk

bij jou passen. Je komt hier niet voor niets en zoals ik hierboven al kopieerde;

je voorsteldraadje spreekt voor zich! Succes meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Buurvrouw en ik hebben vandaag een leuke dag gehad. Bustocht, boottocht over het Veluwemeer vanuit Elburg, met lunch aan boord, via de Veluwe naar een pannenkoekenrestaurant in de buurt. Daar lekker gegeten en toen weer afgezet bij opstapplaats. Het was jammer genoeg een grauwe dag, maar het was gelukkig droog. Eer al die mensen met rollators en rolstoelen uit de bus zijn, pfff.

Afknapper was, dat buurman ons op zou komen halen en als gewoonlijk niet goed geluisterd had. Hij had zelf bedacht dat het wel van De Zonnebloem zou zijn, maar nee het was van Het Rode Kruis. Die bus heeft een steile uitstap, dus daar kan mijn vrouw niet ingekomen zijn! Ja, maar er was een lift oen!:angry: Bovendien was het dezelfde bus waar we 's morgens ingestapt waren, maar daar had hij niet naar gekeken!

Nu is de bus bijna leeg, dus ik zal eens gaan kijken naar de (verkeerde, ook nog) plaats waar ze gegeten hebben! Wij wachten en wachten. Hij had natuurlijk ook zijn mobiel vergeten en buurvrouw maakte zich terecht ongerust.

Zegt ie ook nog "Dat jullie me niet hebben zien staan!" Duh: jij hebt ons niet zien zitten!

Was het onze schuld volgens hem. Ga dan niet zo maar op eigen houtje weg!

Het is elke keer wat anders met die man.

Maar goed het was een leuke dag en ik ben nu doodmoe, dus ik ga onderuit met een kop koffie t.v. zitten kijken. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...