Spring naar bijdragen

Alternatieve drankjes


Satja

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Wat een geweldige suggesties! Ik had altijd moeite om lekkere drankjes te vinden zonder alcohol. Vooral omdat ik niet van frisdrank houd en zo enorm veel drink op een dag (en dan word je op een gegeven moment weeïg van al die thee). Dit zijn fantastische alternatieven om uit te proberen! Interessant dat er zo veel mensen zijn die - net als ik - de hele dag aan het drinken zijn, hun hele leven lang al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Kort geleden heb ik de sappen van "Healthy People" ontdekt. Die zijn te vinden in het koelvak van de supermarkt. Gewone sapjes heb ik niet veel mee, die vind ik vaak zo zuur of superzoet. Frisdrank ben ik ook niet echt maf van. IJsthee drink ik alleen bij uit eten want neem ik daar teveel van dan krijg ik last van mijn maag.

Maar de sappen van Healthy People vind ik heerlijk. Het is puur sap van van alles, zonder toevoegingen. Bijvoorbeeld acai bes en blauwe bessen, sinaasappel rozenbottel met appel, enzovoort. Je gaat je er nog lekker fris van voelen ook.

Als het me niet teveel werk is, pers ik ook wel 's verse groenten of fruit uit. Een hele frisse is een halve komkommer met 2 tomaten. Vandaag dan weer wortel/appel/peterselie-sap gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Hoe staan jullie tegenover de biersoorten van 0% alc. die tegenwoordig op de markt zijn ?

Als lijkt de wieckse witte "rose ' op een soort cassis, maar het is in elk geval tuurlijk een stukje jezelf voor de gek houden, ach heb ik ook wel vaker gedaan klein laagje bier in halve liter laten zitten en bijvullen met water of biter ale. Tjah je drink dan toch uit je vertrouwde blik he.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diesel, dat is voor iedereen anders.

Ik heb de eerste maanden 0,0% gedronken

en heel af en toe heb ik nog diezelfde maar dan witbier.

Maar ik taal er niet meer naar, dus de laatste 3 komen niet op.

Het heeft mij geholpen.

Een ander triggert het juist om het echte weer te willen.

Probeer het, bevalt het dan doe je dat zolang het nodig is, of je wilt.

Bevalt het niet, dan geef je er niet aan toe en je hoeft niets te bewijzen.

Maar de kat op het spek binden is voor niemand goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Moctails!

Schol Frodo en Jane!

(voor mezelf ook nog es terug gezocht. Frisse zomerdrankjes no probs maar ik hou niet zo van "warme" dranken en soep enzo. Dus ga ik hier es rond kijken of er wat lekkers bij zit. Warm maar toch fris.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Originally posted by: Satja
<BR>Ooh, je wilde juist pittig? Tomatensap met peper en zout???
quote>


Tomatensap is al zo zout vaak, pittig maak ik het met idd peper en Tabasco druppels, 3 druppels voor een groot glas. Mijn favoriete drankje als ik iets stevigs wil wat niet zo zoet is. Lekker bij hartige hapjes als droge worst.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

ik heb van Ijsberg een ''dealcoholised wine'' - alleen rose en wit, de wit (riesling) smaakt erg goed, 0.05 %, niet zoet

ik heb ook ''dealcoholised champage'' gevonden, ''Light Live'', die is dan wel 0.5% dus pas op, 2 flessen is een half glas wijn, maar die smaakt echt lekker, met een frisse sparkel.

voor mij werkt het in ieder geval erg goed, en geen accijnsen, dus de wijn kost maar 3 euri en de champi 5

sterkte met de strijd allen, weer een dag gewonnen, zit nu op 16

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

water !

ik blijf der bij, is gezond, je blijft er helder bij en is de beste dorstlesser.

Ik kan dat natuurlijk makkelijk zeggen want ik woon in het duingebied en daar

komt het lekkerste water vandaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat voegde jouw reactie toe dan Agnieta?

waren de druiven zuur of had je een boze dronk?

persoonlijk vind ik het fijn als mensen met elkaar

mee denken om op een zo leuk mogelijke manier

adb te worden/blijven,

daarom komen we hier immers?

ik wel tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...