Spring naar bijdragen

Alternatieve drankjes


Satja

Aanbevolen berichten

Ha Satja, wat een goed forum want voor een "gezeligheidsdrinker" als ik is het heel moeilijk om de vraag "wat dan wel?" te beantwoorden, vooral in de horeca. k ben vorige week begonnen met minderen, en ik ga de komende weken hopelijk ontdekken dat er dingen als "Dubbelfris (minder zoet)" in de horeca te krijgen is. Ik wil namelijk ook niet dat ik nu veel meer suiker binnen ga krijgen. Buiten de horeca heb ik nog wel wat tips:

In horeca: (moeilijk als je niet van zoet houdt) Tomatensap is al genoemd in dit forum, maar als de barman/over er een blaadje basilicum of een schijfje citroen bij doet wordt dat nog lekkerder. Rivella is wel zoet, maar "past" wat mijn betreft nog wel net bij de stemming ná 17:00. In sommige landen: water (of citroensap met water) met muntblaadjes uit de blender en crushed ice. Eigenlijk net zo lekker als mojito! Bij de lunch inderdaad karnemelk. Meer in-de-horeca-tips zijn welkom op dit forum wat mij betreft.

Buiten de horeca: Kennen jullie thee van het merk "Celestials"? de zogenaamde "Tension tamer"of "Tension tamer plus" lijkt precies op een alcohol vrije gin-tonic. Ook als Ice tea heel geschikt, gewoon laten afkoelen en serveren met een paar blaadjes munt voor de sier. Het assortiment van Celestials is héél uitgebreid en claimt dat de thee ook allerlei verschillede werkingen heeft. "Sleepy Time" is de bekendste, en "Honey Lemon Ginsen Green Tea" zorgt juist voor energie/concentratie, schijnt (maar volgens mij is deze in ieder geval gewoon lekker). Verjaardags feestje in de zomer? Een grote kan koud water met het sap van een halve citroen, muntblaadjes, ijsblokjes en citroenschijfjes staat heel feestelijk en lest de dorst goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Juul's Koffie;

1 mok, 4 theelepels Illy espressokoffie, afgestreken eetlepel melkpoeder.

Zet water op, meng de theelepels koffie met de melkpoeder in de mok.
Als het kookt al roerend opschenken.
3 minuten laten staan, nog een keer roeren en 1 min. laten staan en klaar.

Eventueel met een klontje rietsuiker/ schepje honing.

Heerlijk na de maaltijd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op verzoek van Spud van de draad naar hier ;)

Taki taki

Scherpe tomatensap ( goed tegen een kater) nah jah, daar gebruiken we m dus niét voor!!

Bereidingstijd:0-10 minuten
Ingrediënten voor 4 personen
1 flesje tabasco
1 literpak tomaten sap

Hulpmiddelen
1 lege schone fles liefst van glas met een dop

Voorbereiding
Geen

Bereidingswijze
Doe de tomaten sap in de fles en doe de tabasco het hele flesje erbij even roeren dop en klaar
zorg wel dat er melk bij staat als je het drinkt want oei het is scherp

Serveertips
Met cassave kroepoek erin dippen is ook heel lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drink zelf graag sterke koffie met een bolletje ijs.
als verse sap graag sinasappel graag sinasappel/banaaan
sinasappel kiwie
banaaan met sinasappel
frambozen. aardbeien en apppel.

Lekker is ook wortel, sinasappel en citroen
tomaat, spinasie, biet en peterselie

Maar daar is al een draadje voor. Zit nu aan de versegeperste perensap te lezen dat ik ook wel een beetje gek word van al die draadjes. Ja forum schoonhouden is kee en doe wel mee Maar nu vind ik het geen wonder meer dat je elkaar niet begrijpt als je een verhaal in achten moet hakken.

Naja morgen eet ik draadjesvlees hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Probeer eens cola 0% freeway van de Lidl, deze is niet zo duur, doch bevat wel caffeïne.... jaja en daar zitten stoffen in die je drank afhankelijk maken, net als koffie en thee (theeïne = caffeïne), dus drink sappen (light), maar een alternatief die jou behoefde beperkt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Marokkaanse cocktail

3 zoete perssinaasappels
1 takje munt
1 flesje tomatensap
1 takje basilicum

Pers de sinaasappels uit en giet het sap in een beker met daarin een takje munt. Laat dit minimaal 1 uur in de koelkast trekken.
Doe het tomatensap met 1 takje basilicum in een beker en laat ook minimaal 1 uur in de koelkast trekken. Verwijder vervolgens alle kruiden.

Schenk het tomatensap in een glas en giet hier voorzichtig het sinaasappelsap op. Het moet op elkaar blijven liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

! ei
1 koffielepel rietsuiker
1 lepel oploskoffie
1 theelepel vanillesuiker
2 koppen heel koude melk
1 halve tablet chocola
Beetje kaneel en een handvol ijsblokjes.

Gooi dit alles in de blender en schenk in een feestelijk glas. (Eigenlijk is dit voor twee of drie personnen.) Gegarandeerd dat je de eerste uren nog niet slaapt, maar lekker is het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...