Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Jaap: ik ken ook nog enge verhalen over spinne-eitjes, jij ook? :D

Bol: een hond aan de lijn in de tuin?:o Zo kweek je "kettinghonden" toch? Beter dan de tuin goed te omheinen of een grote kennel te plaatsen denk ik.
En Blondie: die stroomstootjes zijn NIET erg MITS ze goed toegepast worden. Ik heb zelf zo'n stroomband en ik heb hiermee inderdaad de herder geleerd niet meer achter wild aan te gaan. Ik herken het verhaal van Josje, nou ja je weet het wel dat ik ook n keer in doodsangst heb gezeten en daarna heb ik die band gebruikt. Met positief resultaat. En absoluut geen trauma voor de hond ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb helemaal geen ervaring met die stroomstootbanden Blondie. Maar inderdaad als je ze goed gebruikt dus op een niet al te hoge stand zet, moet het goed gaan is mij ooit verteld.

Saar ik bedoel ook niet de hele dag een hond aan zo'n lijn maar zo'n 5 of 10 min. Dezelfde tijd als wanneer hij gewoon los in de tuin zou lopen. Ik ben ook een tegenstander van lijnhonden, vreselijk is dat. Maar ja het beste is de omheining verhogen als je daar het geld voor hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal, Sara hoe werkt dat precies met stroomstootjes? Ik kreeg van iemand een tip om een stroomdraadje op het hek te maken (het hek(je) wat er staat is wel zo'n 20 tot 30 meter, schat ik zo, en een bandje om de hals bij de hond. Elke keer als hij dan dat draadje raakt, krijgt hij stroomstootje. Maar ja, aan de andere kant denk ik, wat als hij erover heen springt, dan voelt hij dat draadje helemaal niet en werkt het dus niet. En om er nou steeds bij te blijven, en elke keer als hij wil springen, een stroomstootje te geven? Ja, kan natuurlijk wel, misschien is dat de enige manier? Hoe heb jij dat gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puck vergeet af en toe dat ze het toch buiten moet doen.
Nu heb ik achter bij de deur een krant gelegd en waarachtig, ze heeft daar op geplast. Daar ben ik al blij mee. Had haar 10 min. geleden nog buiten gelaten, en haar een lekker snoepje gegeven en uitbundig geklapt voor haar. Maar dat snoepje pakte ze niet aan. Dacht natuurlijk "rot op met die troep, daar douw je me de hele dag al mee vol.:devil:"
Ben zo benieuwd als de deur langer open kan of ze dan nog binnen doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ras ooit gezien maar ik ken het karakter niet. Lijken me wel hele sterke honden.
Hoelang heb je ze al? En heb je een reutje en een teefje? Wat voor 'n kleur zijn ze?
Leuk dat je het hier komt melden. Heb je ooit iets heel leuks, moois, vervelend meegemaakt met hun?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Dinah wat een gezellig beestenspul bij jullie :)
Leuk hoe je het beschrijft.
Mijn neef heeft een Akita-teef, ook erg dominant; het zijn mooie honden maar misschien moet je wel een echte leider (alpha) zijn om ze de baas te kunnen blijven?
Gaat het goed met de katten? Kippen zijn leeeuuuk :D, zijn ze goed aan de leg? Vind ik altijd gezellig, kippetjes. En mini-varkentjes ook! (maar geen hangbuikzwijntjes, die kunnen soms zo chagrijnig zijn vind ik).
En haat en nijd in de hondenwereld.......pffff ja behoorlijk! En niet alleen bij shows, hoewel het me daar wel erg extreem lijkt (gaat immers ook om geld). Maar ook in de africhting komt het voor hoor. Daarom zit ik bij een club die eigenlijk te ver weg is maar ik doe dat voor de goede sfeer die er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren had spruitje weer last van haar oog. Dan kan ze bijna niet meer kijken. En ik weer zorgen pfftt. maar vanochtend was het weer over. Vreemd hoor want de vorige sjiwawa had daar minder last van.
Nu rent ze weer door het huis en is altijd zo blij dat ze de katten weer ziet. Leuk om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, nou, ik ben aangenomen voor het vrijwilligerswerk in de dierentuin. Het is de bedoeling dat ik informatie geef over de chimpansee en het werk van Jane Goodall en ook over de dieren in dierentuin zelf. Binnenkort een aantal trainingsdagen. Tijdsinvestering is niet zo groot, 1 weekenddag in de 4 a 5 weken, dat is prima te doen. Moet ook niet teveel worden.

Aankomende week gaan we op een goedkope manier het hek verhogen zodat de hond lekker de tuin in kan, zeker met dit weer is het fijn dat hij gewoon naar buiten kan en dat we niet steeds op hoeven letten of hij er vandoor gaat. Ik zie er echt naar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o Josje ik word hier heel enthousiast van. Wat lijkt me dat leuk werk voor je zeg. Ga je dan ook chimps. observeren in de dierentuin, of films bekijken van Jane G.? Ja je zal er nu wel veel van af moeten weten.
Misschien krijg je een keertje zo'n jonge uk in je handen.
Wat ik altijd zo leuk vind is dat je heel af en toe die jonge chimps. achter elkaar ziet lopen, en als je ze ziet spelen, maar het leukste lijkt me dat je ze de fles mag geven maar dat zal in jou geval misschien niet mogen.
Ik hoop dat het flink genieten voor je wordt. Kijk en die dingen had je misschien niet gekund als je nog gedronken zou hebben.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach wat een lieve leuke reacties. Ik houd jullie op de hoogte, maar heb al begrepen dat er geen baby chimpansees komen. Waarom weet ik nog niet, schijnt toch niet in alle chimpansee groepen te kunnen. Zie ik weet er nog maar heel weinig van af! Maar dat komt allemaal. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh en bolletje, het schijnt dat je op een gegeven moment alle chimpansees in de groep bij naam leert kennen. Dat zou toch ook leuk zijn, en ik krijg een jaarkaart, ook heel fijn. Alleen jammer dat er geen honden in de dierentuin mogen:( Hij zou het vast heel leuk vinden, maar ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo heb ik een film over zatte apen, olifanten enz. De volgende dag hebben ze een kater. Je ziet die apen dan echt naar hun kop pakken omdat ze koppijn hebben.Echt waar. Das pas lachen. de film heet " Animals are beautiful people. Ik heb hem op c.d. staat. Op you tube zullen er zeker stukken van staan."Kijk daar maar eens.
Mocht iemand deze c.d. willen hebben dan laat het maar weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag weer een pit bull moeten laten inslapen. Wat een ontzettend agressief dier zeg. We hebben hem toch nog een week kunnen houden maar dat dier was echt helemaal gestoord. dus konden we die niet meer plaatsen en het was veel te gevaarlijk om daar stagiaires mee te laten lopen. Wel erg jammer want het was een prachtdier. doet toch altijd pijn om zo'n dier in te moeten laten slapen.:(
Verder weer heerlijk gewerkt. Het gaat, zolang die ene stagiaire er niet is, erg goed met de rest. Fijn werken zo. Wel moet ik nog leren om heel duidelijk te zijn in wat mijn vragen zijn. Ben toch nog geneigd om het allemaal zelf te doen. maar ik leer echt een hoop en dat voelt goed aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje wanneer kan je beginnen? of had je dat al geschreven?

Tip van de Bol (gehoord bij de d.a.):)

Schapenvet schijnt erg goed te zijn voor dieren. Zeker katten en honden. Het is heel goed voor de darmen. Zeker als ze aan den dunne zijn:P
goed voor de beharing het wordt er zacht van. Verharen wordt heel veel minder, en als je vet met knoflook erin, koopt, heb je kans dat vlooien en teken, verleden tijd zijn. De bacterien waar die beestjes op af komen, worden niet meer geproduceerd bij de dieren, dus komen vlooien en teken niet meer op het lichaam.
De dieren krijgen een mooie glans. Er zijn ook andere smaken.
Te koop in blokjes bij iedere speciaalzaak maar ook op internet.
Je hebt die schapenbonbons in blokjes en er staat op de verpakking precies hoeveel ze er van mogen hebben. Het gaat per gewicht.
Ik hoop dat mijn katten ze ook lusten want daar is het ook goed voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...