Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Ha allemaal, heb afgelopen zaterdag de eerste trainingsdag gehad bol, veel informatie, maar hardstikke leuk. Krijgen nog rondleidingen en lezingen en oefenen met informatie geven. Ergens halverwege april begint het seizoen. Ik hoor echt dingen die ik niet wist, zoals de term bushmeat. Het schijnt dat voor elke baby chimpanseetje, die als huisdier verkocht worden, er zo'n 10 chimpansees doodgemaakt worden en het vlees wordt verkocht. Staat zelfs in het westen bij sommige restaurants op het menu. Vreselijk toch. Ben blij dat ik toch een klein beetje bij kan dragen, door het geven van informatie over dit soort dingen, om hopelijk dit leed wat te verzachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poesje gaat goed Bolletje, ik geef nu om de 1.5 week een antivlopil, en daar gaat ze erg goed op.
Ze krabt nog wel veel, maar lijkt meer uit gewoonte. Soms ook sabbelen, dat gaat met geluiden alsof een scheet laat. Ze is erg aanhankelijk en zit het liefst heel dicht bij mij, bv op de bankleuning als ik op de bank zit of op de vensterbank als ik aan tafel zit. In ieder geval op oorhoogte.......waardoor ik wel beetje kriegel wordt, dus soms moet ze maar eventjes buiten spelen of ergens anders in huis haar heil zoeken.
Anders explodeer ik haha, mn verdraagzaamheid is dan wel op ja.
Het is een lieverd een boefje en we zijn gek op haar. Ze komt zo lekker bij me zitten als ik op de bank lig, heerlijk beestje is het.
(behalve dat scheetgeluidje dan haha )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die bonbons al gekocht Jane. Ik kijk wel het, is altijd gezond voor ze, ja en er wordt ook gezegd dat ze dan geen wormen meer krijgen. Er zit knoflook in. En de katten van mij eten het ook. Wat zullen ze dadelijk gaan glanzen.
En visolie haal ik een keer bij het kruidvat. Misschien eten ze dat ook. Dank voor de tip meis.

Josje ik kijk uit naar al je ervaringen en verhalen.
Gatver Woman, een scheten latend sabbelmonstertje. Bah :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede tip Jane, zal ook eens op zoek gaan. Vandaag nog even naar de dierenarts geweest met de hond, de nagel aan zijn wolveklauwtje aan de voorpoot leek ingescheurd, hij zat er ook continue aan te likken. Ik was wat bang voor een infectie, maar de dierenarts zei dat er niets aan te doen was, pootje in de biotex was zijn tip. Geweldig, zo'n oud middeltje, vind ik toch zo leuk dat soort tips. Maar goed, we hebben zelf ook wel eens een ingescheurde nagel, dus ja het zal wel helen. En wat ook leuk was: het kostte niets! Nou dat is toch geweldig. Dierenarts vond hem wel iets te zwaar, hij moet dus toch een kilo of 2 kilo afvallen. Ik heb helemaal niet het idee dat we hem veel te eten geven, daarnaast beweegt hij ook veel. Nou ja, als hij straks weer veel in de tuin kan, zal het ook wel schelen. Hij is wel gek op eten, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje goeiemorgen. Wat ze wel eens doen met honden die af moeten vallen is snijbonen of prinsessenboontjes geven.
Dat vult ontzettend en daar vallen ze van af. Ja en verder kan het ook een beetje in het hondje zitten hoor. Zeker als hij geholpen is. Zolang hij veel lichaamsbeweging krijgt is er niet zoveel aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal hem dat wat meer gaan geven, af en toe krijgt hij wel sperzieboontjes, maar dan een paar. Misschien kan ik gewoon veel van de bonen geven. Moet je dat koken of kan dat rauw? Het is ook wel een beetje de bouw, vader en moederhond waren ook stevig en een zusje zelfs gewoon dik. Tijdens de fokkersdag gaven ze ook dan er neiging tot overwicht kan zijn. Maar hij is sneaky, er wordt in de buurt bij de parkeerplaats veel weggegooid, ook brood enzo, en in het donker als we er langs lopen heeft hij dat al heel snel te pakken. Bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje de boontjes moeten gekookt worden. Wat ooit aangeraden wordt is twee dagen gewoon eten en dan een dag alleen maar op bonen. Misschien vind je dat zielig maar als je hond het lekker vind is het voor hem of haar een traktatie. Als ie dan op gewicht is kun je het misschien een of twee x per week doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dinah, wat leuk om hier over je Akita's te lezen, ik herken je verhaal over het ras heel goed!
Onze Akita is een teefje van 16 maanden. We hebben haar weggehaald uit een gezin waar ze echt niet thuis hoorde, ze werd mishandeld, was in het begin heeeeeeel erg bang en schichtig, te mager, huid- en vachtproblemen en zat onder de vlooienpoep... Ze was toen 9 maanden.

Het heeft lang geduurd voordat we echt zagen dat ze ons kon vertrouwen, een harde stem opzetten deed haar al onder het bankstel vliegen om er niet meer onderuit te komen... dat was echt een hele hoop geduld hebben en vooral veel liefde geven. Na twee weken (we hadden er vrij voor genomen) non stop aandacht en kennismakingstijd met ons veranderde ze van een arm zielig hoopje hond tot een stoere, sterke, en inderdaad dominante Akita. Ze is vanaf 9 maanden van 27 kilo naar bijna 40 kilo gegaan.
Ze zit schitterend in haar vacht, ze blinkt gewoon. Ze is een mooie grote meid geworden, schofthoogte bijna 65 cm... Ze is overwegen zwart met tijgerstrepen, vier witte sokjes, en een witte punt op haar staart. Dan onder haar snuit een witte baan vacht die steeds breder wordt over haar buik.
kortom, het is een schitterend dier, en wij krijgen ook inderdaad bijna elke wandeling wel een reactie of compliment... Wat is dát voor een ras? Wat een prachtig beest... enz. Dat zul je wel herkennen.
Je loopt wel met een opvallende hond rond, dat is een feit.

Onze beste vrienden hebben ook een Akita (Inu) een reu, maar dan een beige zoals in de film Hachiko... ken je die film? Met Richard Gere? Geweldig mooie film! Een aanraderl een waargebeurd verhaal.
Nadat we deze film gezien hadden stond ons besluit vast: we willen een Akita!

Maar onze Akita en die reu van onze vrienden dat is net een verliefd stel, zooo mooi om te zien; ze gaan compleet door het lint samen. Een Japanse stoomlocomotief met zijn tweetjes. Gelukkig is onze Akita gesteriliseerd net voor de feestdagen, dus we kunnen ze rustig laten stoeien.

Ik zal eens een keer een foto van haar proberen te plaatsen. Jij ook van die Akita;s van jou?
Dat zou leuk zijn!

zo, dat is een heel verhaal geworden, maar Akita's zijn dan ook waanzinnig mooie honden.

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is, ga ik begin april een paar daagies naar mijn schoonzus en zwager. Broer van J. Hij is dan jarig.
Puck durf ik niet mee te nemen omdat het dan erg druk is en ze misschien onder de voet gelopen wordt. Ook is er dan een reutje op bezoek. Nu heb ik kunnen regelen dat ze dan gaat logeren bij iemand van de D.A. Die heeft zelf ook twee kleine hondjes dus dat wordt dikke pret voor mijn spruitje.
Wat ik wel merk is dat ik me nu al schuldig ga voelen, en bang dat ze me gaat missen en andersom.
Dit zou vroeger een rede zijn geweest om het eens flink op een zuipen te zetten tot begin April.
Er komen dan toch doemsenario's in m'n bol zoals, ze kan weg lopen als ze de voordeur open doen, ze kan toch gaan vechten, ze kan ziek worden, pootje breken, zich verslikken, ontstoken oogjes krijgen, verkouden worden, nageltje breken enz. Poeh das poep hoor.
Nu ga ik volgende week proberen om een middag naar haar toe te gaan om te kijken of Puck zich daar een beetje prettig voelt en of het gaat met de katten en honden.
Als ik maar iets het gevoel heb dat het niet lukt, doe ik het niet, maar ze komt bij zo'n geweldige familie dat het eigenlijk niet mis kan gaan. Deze vrouw heeft erg veel verstand van honden, heeft samen met haar dochter een trimsalon en vangt ook gewonde dieren op, en is echt zo ontzettend lief voor dieren, dus ik moet me niet zo aanstellen. Hoogstwaarschijnlijk wil Puck volgende week al niet meer weg.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dinah:rosel

Wat een mooi verhaal hoe jullie aan de Akita's zijn begonnen... het is inderdaad een speciaal ras...
En er gaat geen dag voorbij dat ik tijdens het wandelen iemand tegenkom die een opmerking/compliment over onze hond maakt. In de zin van: wat is dat een mooie hond, wat is dat voor een ras? Heel veel denken een Hollandse herder, maar dat komt omdat ze die kleuren heeft. Ze is net een tijger qua tekening. Heel mooi.

Wat voor kleur hebben jullie: de Hachiko-kleur, (beige) wit of donker zoals wij?
Onze Akita houdt van rust en harmonie, ze kan er niet tegen als er stemverheffing is.
Ze is ook enkele uren per dag alleen als ik ook werk, (drie dagen per week) en dat varieert van max. 6 uurtjes tot minimaal 3... maar ze gaat gewoon in haar bench, slaapt ook veel maar we maken dan ook wel elke dag 4 wandelingen waarvan minstens een half uur en de langste 1,5 tot 2 uur. Ze vindt het heerlijk... daarom slaapt ze natuurlijk ook goed.

Ik weet niet of ik haar ooit weer onze benedenverdieping zonder bench kan toevertrouwen, (boven komt ze niet) ze heeft ook een tafelpoot van de eethoek een nieuwe styling gegeven... tja... die kans zit er natuurlijk in.

Ik zou best ook 2 akita's willen maar ons huis is er gewoon te klein voor. 1 is genoeg. Zo heeft ze toch de ruimte. We hebben ook een redelijke tuin, waar ze met dit weer niet uit te krijgen is... Ze is zo graag buiten... Fijn dat dat nu weer kan, in de winter is dat moeilijk.

nu even over de alcohol: het gaat hartstikke goed! Heb Cammpral=medicatie en dat werkt prima, geen bijverschijnselen, en ik denk niet meer aan alcohol... heeel raar. Het geeft rust in mijn koppie.
Als ik dat eerder had geweten was ik er al veeeeeel eerder mee begonnen. Dan had ik die terugvallen en uitglijders misschien niet gehad. Maar toch is het geen verloren moeite geweest.
ik kan nu sneller terug naar de droge leefstijl.

Jij ook succes met stoppen, samen staan we sterk en onze honden verdienen toch nuchtere gezellige baasjes? :D Daar doen we het ook voor! Toch?

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben gisteren voor de tweede keer met Spruitje vreemd geweest, bij een vriendin van mij. Wat doet ze het goed zeg. Even de kat uit de boom kijken en er dan als een dragonder tegenaan te gaan. Spelen, uitdagen, pesten en vooral veel lol hebben.
Daar waar ik geweest ben hebben ze een toch vrij grote hond voor haar doen en een kleinere, maar dat deert haar niet. Spelen is belangrijk, vooral de staart van de katten en honden hebben het zwaar te verduren.
Het doet me ontzettend goed omdat ik begin april een paar dagies weg moet en ik haar bij iemand van de d.a. moet brengen. Ik weet zeker dat ze het ook daar naar haar zin heeft. Ze hebben daar twee Maltezertjes en veel katten dus dat wordt dikke pret voor haar.
Vrijdag gaan we daar naar toe om te kijken of het ook daar lukt. Leuk hoor want dan hoef ik me daar helemaal geen zorgen over te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, bolletje:rose:

Ik hoop echt voor je dat het klikt met de katten en de honden. Niets is zo fijn als je een paar dagen weg gaat om te weten dat je huisdier in goede handen is en het naar de zin heeft.
Eigenlijk zijn het toch ook net als onze kinderen... je bent toch bezorgd...

Komt wel goed denk ik, meid!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top :heart:

Dinah ik werk bij de dierenambulance. doe dit werk al zo'n 10 jaar en heb er veel plezier in.
Ik heb stagiaires die ik moet leren en zit een dag per week op de bus. Heel fijn werk en ik heb veel voldoening.
Ik heb, omdat ik een tuin van 100 mtr. diep heb, veel dieren gehad van Ponny die gewoon in de huiskamer kwam, tot een hangbuikzwijn die, toen ze nog klein wa, samen met mij op de bank, t.v. zat te kijken.
Verder heb ik, honden, kippen, geiten, Jodokus de bok, Karel de haan, lammeren, 2 papegaaien, en een slechtvalk gehad.
nu heb ik niet zo veel meer hoor, 2 katten, een hond en veel vissen omdat ik vorig jaar een heeeeele grote vijver 13-5 en zo'n 3-2 mtr. gegraven heb.
wil het dus wat rustigeraan gaan doen.
O wat leuk een lapjeskat. Dat zijn meestel erg lieve scheetjes, ik heb er ook een. Ook een iniminietje. en dan nog een joekel van een kater.
Wat voor 'n soort hondjes heb je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het harstikke leuk hoor, al die honden en katteverhalen.
Want hou best wel van dieren.
Maar weet iemand misschien, of het normaal is dat mijn parkieten (5 maanden oud), eeuwig aan de rui lijken te zijn?
Zien er verder goed uit, en zijn erg levendig.
Misschien heeft iemand hier verstand van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi, dat is niet helemaal normaal. Ze ruien twee, drie x per jaar. Soms is het een te kort aan vitamine en dat kun je gewoon aanvullen hoor. Staan ze licht genoeg? En is het dag en nachtritme goed? Dat kun je beinvloeden door s'avonds een doek er overheen te leggen.
Je kan ze stukjes appel geven of eens ander voer proberen maar het is bijna altijd een te kort aan iets.
Wat ze altijd heerlijk vinden is als je ze in bad doet. B.v. 1 x per dag met de plantenspuit afspuiten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,
Ze hangen voor het raam,dus licht genoeg.
Misschien is hun dag en nachtritme wel verstoord, want kom savonds vaak om 10.00 pas thuis.
Dan zitten ze in het donker te pitten, en gaat het licht opeens aan, en vaak ook de t.v., waardoor ze misschien denken, dat het weer dag is.
Maar als ik smorgens weg ga, kan ik niet alvast een doek eroverheen gooien.
Heb al eens stukjes fruit geprobeerd, maar dat eten ze niet.
Eens per week een gerstesliert, en eivoer door hun gewone voer.
Kan het ook eens in de dierenwinkel vragen, maar bedankt voor het meedenken in elk geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vogeltjes zijn gek op badderen. Ik ben heel benieuwd wat de dierenwinkel zegt over het hele jaar ruien. laat je het weten? Wil graag een hoop leren. Is het een mannetje en een vrouwtje?
Bij de d.a. zijn mensen die hebben er wel zo'n 8 of zo, en dan nog drie hele grote New Foundlanders, en allemaal los hé?
Suusje, haar eerste vogeltje had vorig jaar last van een eitje dat ze niet kon leggen. toen is ze geopereerd, zielig hé? Maar het gaat gelukkig weer goed. O dat is ook zo'n lieverdje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das nu helemaal in hé Minivarkentjes. Wat leuk. Ik heb een hangbuikzwijn gehad. Roos. De laatste uit de worp en die was op sterven na dood. Heb haar flink gemasseerd en onder de koude kraan gehouden en ja hoor daar kwam de eerste zucht. Maar moeder had een worp van 13 en maar twaalf tepels en zoals je misschien al weet, als er een geboren wordt en hij heeft een tepel, dan is die voor de rest van hem of haar, daar komt geen ander jong aan.
Roos heb ik met de fles groot gebracht en was gewoon hier binnen. Lekker op de bank liggen vond ze heerlijk. Ze is uitgegroeid tot een varken van ruim 120 kg. Haar broertjes en zusjes zaten zo rond de 50 kg.
Ze heeft 14 jaar geleefd. Oud hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha bol, ik lees nu pas hoeveel dieren je hebt gehad en wat een schattig verhaal over Roos. Ik zie het helemaal voor me zo'n varkentje op de bankB) Leuk om te lezen allemaal. Heerlijk he zo'n grote tuin? En een grote vijver is ook nog een wens van mijn vriend, ach, komt er vast wel een keer. Wij hebben ook zo'n 900m2, staat dan nog wel het huis op hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...