Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Mijn hond valt ook uit tegen voorbijgangers.
Ik doe het nu zo dat ik altijd stil sta als er iemand aankomt of voorbij loopt of fietst. Zowie moet dan aan voet bij me komen zitten en dan wachten we samen tot we weer verder kunnen. Als het goed gaat ben ik natuurlijk reuzetrots en joepie blij en dan wordt er flink beloond.
Belangrijk is dat je dat blijft doen, dus niet oh het gaat goed, mooi dan hoef ik niet meer te belonen.
Nu doet ze het soms zelfs uit zichzelf, en dan ben ik helemaal supertrots en dan maak ik een vreugdedansje wat ze altijd dikke pret vindt hihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes! Woman: dat is nou precies wat ik bedoel! Helemaal goed toch?

Overigens Josje: in de puppy en vervolgcursus is het wennen aan voorbijgangers toch ook een vast onderdeel? De honden lopen dan gewoon aangelijnd mee (als wandelen) en dan komen er personen tussendoor rennen, fietsen, lawaai maken enz.
Maar het gaat goed joh, mooi doorgaan, uitbouwen en idd wat Woman zegt blijven belonen.
Ik heb mn honden geleerd om af te liggen in de berm als er iets aankomt, of dat nou een auto, fietser of jogger is. Gaat prima. Helaas niet wanneer er een hond bij is :$..............dan moet ik echt uitwijken.
Heb al meermaals in de blubber gestaan of een paar kilometers extra gelopen :angry:

Hahaha Roadrunner Puck, ja! Zag het ook als een tekenfim voor me :D
Joop dat had ik ook toen ik werkte, op een of andere manier moet je dan toch iets verzinnen wat jou weinig moeite en energie kost en de hond wel. Ze worden vervelend als ze te weinig doen is nou eenmaal zo. Voor mij betekent dat een spoor leggen en nafloop balletje gooien, misschien bij jou andere mogelijkheden op het strand? Of kun je met hem fietsen? Worden ze ook lekker moe van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had gisterenavond bijna slaande ruzie in bed met Puck:) Wie gaat waar slapen. Puck wilde niet onder de dekens maar er bovenop. En nog wel heel dicht op mijn arm tegen m'n gezicht aan. Ik dus mocht gaan liggen op het randje van het bed. Ze dreigde te gaan slaan:P als ze niet mocht gaan liggen zo zij wilde. Maar we hebben het uitgesproken hoor en zijn allebei dik tevreden. Ik mag op de kant slapen en zij heeft de rest van het bed. Mooi geregeld toch?:angry::(;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja juist Rapi. daarom was ik zoooo verbaasd dat ik bijna klappen kreeg van een chihuahua. en nog wel die van mij.
Had er veel verdriet van. Nou ben je zo goed voor haar en wat krijg je stank voor dank.:)

Nee hoor het is nog steeds zo'n lieverdje en wat kan ik genieten van haar. Zo heerlijk, gewoon hond zijn zonder van alles niet te mogen of bang te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben in de cursus alleen gehad dat je dan in een rijtje naast elkaar staat en een voor een moet dan eigenaar met hond om de anderen heen slalommen en de hond moest dan op jou gericht blijven. Onze hond is uiteindelijk geslaagd met stukje hamburger als beloning;) Hij was toen al snel afgeleid, maar ik moet zeggen, het gaat steeds beter. Ik ben vandaag naar een losloopgebied geweest met hem, hij heeft een tijdje met een boxer gespeeld, maar toen ik rechtdoor ging en zij afsloegen, liep hij netjes met mij mee. Een tijd geleden moest ik uren roepen en wachten want die andere hond was zoveel interessanter dan ik, maar vandaag deed hij het heel goed.

Sara, jouw honden zijn dus ook zeer geinterresseerd in andere honden? En die puck van jou bolletje, wat een karaktertje. Leuk joh zo'n pittig ding.

Fietsen is misschien een oplossing als je wat minder tijd hebt Jopie? Ik wil binnenkort een springer, kan ik ook gaan fietsen met de hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn te horen dat het steeds beter gaat Josje. Zo krijg je echt plezier om met het diertje aan de gang te blijven.
Naast de fiets lopen zou helemaal geen verkeerd idee zijn meid. Zo raakt hij z'n of haar energie kwijt.
Hier met die spruit gaat het goed hoor. Ik geniet nog steeds iedere dag van haar. Ze heeft echt een eigen karaktertje maar het is helemaal niet storend.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een vraag over mijn kat, ze verhaart vreselijk en al heel lang echt hele plukken, ze heeft ook een soort ''roos'' ik kam , borstel, vitaminen, speciaal voer, olijfolie, maar tot nu toe helpt niets, nu hoorde ik laatst kaalscheren, iemand ervaring mee?
En andere kat heeft last van zijn oor, keek net en er zit een soort zwarte bult/puist probeerde erin te knijpen maar kwam niets uit, wat denken jullie met tekentang wegknippen?
Alvast bedankt Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marika spuit je je papegaai wel eens met een plantenspuit? Dat zou kunnen helpen met die droge lucht.
2 maal daags flink nat spuiten. Ja het zijn dat doordat hij zo'n droge huid heeft, er huidschilvertjes los laten.
Wat vaak het geval is bij papegaaien is dat ze zich gaan plukken als ze eenzaam zijn, maar dat lijkt bij jou niet het geval.
Maar wat ook kan is dat het aan de voeding ligt. Maar dat zou je eens een keer met je dierenarts moeten bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby nee nee niet met een tekentang als je niet zeker weet of het een teek is. Zit het hele oor met donker smeer? Het zou misschien oormijt kunnen zijn, dus ff naar de dierenarts gaan die hebben dat meestal zo gezien.
Die olijfolie doe je die door het eten?
Die huidschilvertjes duidt er meestal op dat de huid toch te droog is. Je zou eens kunnen kijken of je het met nertsenolie weg kunt krijgen. Ja en kaal scheren kun je wel doen maar als de kat buiten komt, zou ik daar nog ff mee wachten. Is het een Pers?
Dat verharen daar kun je, als de kat verder gezond is, weinig aan doen, die moet gewoon z'n haar kwijt, zeker nu zo in het voorjaar of verhaart hij het hele jaar door zo veel.
Het enigste dat je kunt doen is met een vlooienkam, een keer per dag flink kammen. Die kammen zijn zo fijn dat je daarmee een hele hoop haren weg kunt krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby; heb er geen ervaring mee maar het lijkt me niet dat je met een tekentang aan de gang moet bij een bult of puist! Die is echt alleen voor het verwijderen van teken. Bij een puist zou je misschien meer ellende kunnen veroorzaken. Misschien barst het vanzelf open?
Misschien heeft Bol advies voor je.

Ohw Joop...........ruilen? Oh nee, die van mij doet het nog erger.
Maar wat jij omschrijft is nou precies wat we in de africhting zo graag van de hond willen, dus......kom maar op, ga ik lekker met hem trainen :D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Jopie, ik herken dat hoor. Soms heeft mijn hond ook de neiging om heel 'slaafs' naast me te lopen, als dat te lang duurt, vind ik het ook niet prettig en denk dan ook: ga lekker snuffelen of spelen. En nog erger, als hij moe is, sjokt hij achter me aan. Ik weet Sara dat dat eerste eigenlijk heel goed is, maar het voelt zo onderdanig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Gaby een teek is niet zwart maar lichtbruin van kleur. Maar houdt het ff in de gate. als het goed is en een teek heeft zich vol gezogen laat hij vanzelf los.
Als je kunt kijk dan eens of je het bultje een beetje kan verplaatsen, dus dat je het een beetje heen en weer kunt schuiven? Als dat zo is dan zou je eens kunnen kijken of je het met trekzalf kunt insmeren.
als het niet het geval is moet je even in de gate houden of het groter wordt, en of de kat niet erg veel met z'n kopje schud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over teken gesproken..................zijn er tegenwoordig helaas in diverse varianten en kleuren.
De "rode" schijnen het gevaarlijkst d.w.z. meest besmet met Lyme te zijn.
Vorig jaar heb ik meegedaan met een teken-onderzoek, moest ze dan opsturen naar een lab in Utrecht. Ze willen nl. inventariseren welke teken waar voorkomen en hoever de teken uit andere landen al hier binnen gedrongen zijn. Ook is het zo dat teken steeds resistenter worden tegen de anti-tekenmiddelen!
Nu het niet meer vriest kunnen ze alweer tevoorschijn komen hoor. Vorig jaar was het echt heel verschrikkelijk, vooral in de nymfentijd, en niks leek te helpen dus gewoon elke dag goed controleren. Maar ja, vindt zo'n klein ding maar eens tussen al die haren :huh:
In elk geval: wees alert!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Saar dat wist ik niet. Ja nu we warmere zomers krijgen en geen echt strenge winters meer, komen hier dieren voor, die hier eigenlijk niet thuis horen. De natuur is een beetje uit evenwicht.
Bij Puck is een teek zo te zien en als ik niet op let, zal die dan bijna net zo groot worden als zij zelf.:)
Maar inderdaad met jouw honden zal het een stuk moeilijker worden om die krengen te vinden.
Misschien dat knoflook ook tegen teken helpt. Tegen vlooien wel als het goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eergisteren inderdaad al een teek moeten verwijderen bij mijn hond. Ik was er (nog) niet op bedacht dat ze er alweer konden zijn. En ja hoor, dus toch weer elke dag even controleren. Ik gebruik frontline en dat helpt goed. Als het weer zo blijft, moet ik er maar weer aan gaan beginnen, in plaats van april. Het valt me wel op dat er hele kleintjes zijn en grotere. Maar misschien zijn dat wel moeder en kind?? Of is de een al wel volgezogen en de ander niet. Zal eens goed op het kleurverschil gaan letten, ik wist dat inderdaad ook niet. Wat is de nymfentijd? Of is dat alleen in oosten des lands;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend bij het opstaan zat één oog van Puck een beetje dicht. Dan zijn er weer de zorgen die ik van vroeger nog ken. Maar nu kijk ik ook naar wat ze nog wel doet. Eigenlijk is ze niet anders dan anders.
Speelt, blaft, daagt uit enz. dus moet ik me daar op richten. Merk dat dan de zorgen afnemen.
Oogje is inmiddels wel weer wat open.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag iets op tevee dat als je kat erg verhaard dat je dan een voet van een panty over je hand kan doen en dan over de vacht strijken. Dat vangt de losse haren op ofzo. Gaan we eens proberen.
Owja en pilletjes, die vermaal ik in een kommetje met de botte kant van een lepel en een druppeltje water en dan meng ik het door een klein beetje yoghurt. Ze smult ervan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat doe ik dus never nooit niet meer. Gedroogde penssticks geven aan die kleine pukkel. God wat meurt ze zeg.:angry:
En dan na te gaan dat ik een heeeeele grote zak gekocht heb voor een heeeeel klein hondje.
En het fijnste vind ze als ik op de bank lig, die troep lekker op mijn borst op gaat liggen smikkelen, en als dank...... ja je raad het al, veel, heel veel likjes.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat zal ze stinken bol! Haha.

Ik heb heel veel vragen, maar stel ze niet allemaal tegelijk hoor. Wat ik me wel afvraag is hoeveel beweging en aandacht jullie je honden geven. Er is natuurlijk verschil in wat kleine en grote honden, jachthonden of bouviers nodig hebben etc. Maar ik merk niet aan mijn hond wanneer het te weinig, te veel of genoeg is.

Ik ga 's ochtens zo rond een uur met hem naar buiten, ik kies er dan zo goed als altijd voor om hem los te laten lopen. Soms komt zijn vriendinnetje ook en dan spelen ze samen. Vervolgens ga ik zo eind van de middag nog eens een uur tot anderhalf uur. 's Avonds een rondje van 20 minuten. Tussendoor mag hij naar buiten en spelen we ook wel met hem (dat spelen is wisselend, als we zelf druk of moe zijn, komt er wat minder van). Het komt echter ook voor dat we denken dat hij nog energie heeft, maar later blijkt dat hij hardstikke moe is. Hij heeft de neiging door te gaan als er een andere hond op bezoek komt of als wij doorgaan. Ik heb het idee dat hij dan zijn grenzen overgaat. Ik vind het lastig om aan hem te zien wat hij nodig heeft. Iemand enig idee hoe je dat ziet? Of hoeveel een hond nodig heeft? Ik wil hem niet tekort doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje dat hangt echt af van het type hond. Ook al zou je twee buldogs of wat voor 'n soort bij elkaar zetten dan is daar ook nog verschil tussen.
Ik denk dat als de hond lusteloos gaat worden doordat hij teveel aan lichaamsbeweging krijgt, dat het dan tijd is om wat minderaan te doen.
Een dier geeft vaak zelf aan hoe hij zich voelt. En hij is geloof ik nog niet zo oud hé? Dan hebben ze vaak heel veel energie.
Als ik hier naar Puck kijk, nou die rent rondjes rond de tafel als ze wil spelen en houdt ook niet meer op.
Maar je kunt het het duidelijkst zien als de hond moeite krijgt met opstaan. Dan geeft ie aan dat hij eigenlijk geen zin heeft om iets te gaan doen. Een dier zal nooit over zijn grenzen gaan als hij daar niet toe gedwongen wordt.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken meid, je doet het goed. En stel gerust vragen hoor, iedereen wil je graag helpen op dit draadje.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...