Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Nee, hij is een jaar en nu bijna 9 maanden. Toen we een weekje in Belgie waren met vrienden die ook een hond hadden, hebben we naar mijn mening minder met hem gedaan dan thuis, dus voelde ik me daar ook wel schuldig over. Maar toen we naar huis gingen, heeft hij in de auto al ruim 3 uur diep geslapen (gewoon overdag) en ook thuis direct naar zijn kussen en verder slapen. Schijnbaar is het toen toch teveel geweest die hele week met een andere hond, andere omgeving. Wij hadden dat echter helemaal niet door, want hij ging gewoon wel door. Sommige mensen zeggen ook, je kunt hem meer of minder beweging aanleren, hij past zich wel aan. Daar geloof ik dan weer niet zo in, ik denk dat elke hond zijn eigen energiebehoefte heeft. Tja, hij kan niet praten he, dan zou hij het zelf kunnen vertellen.

Ja die van jou is nog echt jong he, heerlijk dat racen door de kamer, zo leuk om naar te kijken, dat deed onze hond als pupje ook heel veel. Nu nog wel hoor bij tijd en wijle, maar we hebben parket, dus hij glijdt veel uit. Bedankt voor je reactie:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje wat teken betreft: hihi nymfen zijn de baby-teekjes :D komen dus overal voor!
Verschil in grootte kan soortverschil zijn maar meestal verschil in hoe "vol" ze al zijn.
Ze beginnen allemaal als hele kleine ieniemini spinnetjes dus heb die maar eens in de gaten, voor je hem ziet heeft hij al een poosje zitten zuigen.
Over teken-bestrijdingsmiddelen doen veel verhalen de ronde. Frontline moet je wel ff oppassen want het schijnt dat bepaalde tekensoorten daar ook alweer resistent tegen zijn!
Exil moet je liever niet gebruiken, een dierenarts heeft ons verteld dat er een stof in zit die ook voor de hond slecht is en bij sommige honden echt neurologische reacties kan veroorzaken.....
Zelf gebruik ik Advantage, bevalt goed, haal ik bij de dierenarts.
Voor mijn oude hondje doe ik altijd een Scalibor-band om, is beetje duur maar gaat 6 maanden mee. Moeten ze er niet mee gaan zwemmen! (Dus tevoren afdoen, of druppels gebruiken).

Wat het bewegen betreft: Bol, in dezen ben ik het helaas niet helemaal met je eens. Honden gaan wel degelijk over hun grenzen hoor, en niet alleen wat betreft energie maar ook bij pijn. (Tenzij ze natuurlijk echt niet meer bewegen kunnen). Daarom moet je ook altijd zo oppassen bij blessures.
Ik denk inderdaad dat een hond zich aanpast aan de omstandigheden, er a.h.w. aan went (om meer/minder te bewegen). Wat jij zo vertelt......pffffffffffff dat vind ik best wel veel hoor. Maar ja hij is ook nog jong, da's waar. Wat ik zelf wel geleerd heb (inderdaad in de jongere jaren) is dat het beter is om wat vaker korter te gaan dan maar 1 of 2 keer heel lang! Kun je vergelijken met onszelf als we spieren willen opbouwen: beter vaak kort oefenen. Vooral jonge honden hebben de neiging om alles nog leuk te vinden, ze weten van geen ophouden maar neem jij dan de beslissing tot pauze dan blijken ze best wel moe te zijn, net zoals wat je vertelde over jullie uitstapje. Dus moet jij voor hem beslissen, net als met een kind.
Zelf loop ik gemiddeld anderhalf uur per dag in totaal, 's zomers wat langer maar dan zitten er ook pauzes en zwem-momenten in. Daarnaast ga ik 2 x per week met hem trainen en leg ik zelf tussendoor ook nog wel eens een spoortje, dat vindt hij heel leuk en wordt er ook moe van (speuren is intensief werken voor een hond).
Nou nou opoe zat weer op dr praatstoel :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee het is geen pers, maar ze verhaart het hele jaar door, en echt niet normaal, ga donderdag even kijken of ik de kat meekrijg naar de dierenarts (mandje in zien te krijgen) denk wel dat hij ook oormijt heeft, oor is vies, maar die pukkel? geen idee, en bolletje, kammen met de vlooienkam doe ik vaak, maar wat is nertsenolie en hoe gebruik ik dat? Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het op de huid smeren Gaby of gebruiken als een soort shampoo. Het verzorgd het haar brengt het in conditie en je krijgt een hele mooie glans. Maar anders zou je het eens op moeten zoeken bij google. Daar kun je het ook bestellen. :) Misschien ook eens ander voer proberen? Ik weet het niet hoor maar soms verharen dieren wat meer dan anderen. Ben heel benieuwd wat de d.a. zegt.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eergisteren maar eens schapenhoefjes gekocht voor Puck. Dat zijn hoefjes gevuld met schapenvet. Schijnt erg goed te zijn voor honden. Die kleine uk heeft dus als eerste al het vet eruit gelikt. Alleen in de punt van het hoefje zit nog wat. Ze wordt een beetje geeriteerd omdat ze daar net niet bij kan met haar tong.
Verder gaat het goed met de katten. Lach me soms een ongeluk. Staat ze de poes uit te dagen en als die dan achter haar aan komt, vlucht ze heel gauw op m'n schoot en gaat daar gruwelijk staan te blaffen. Wat een heldin hé?
Gisterenavond was ik haar aan het afleren om zoveel te likken in m'n gezicht. Kan iedere keer mijn bril schoon maken. Maar toen had ze het gevonden hoor. als ik dan t.v. lag te kijken kreeg ik heel vlug een likje en dat draaide ze haar hoofd om zo van, als ik haar dan niet zie, ziet ze mij ook niet. Het is zo'n deugniet.
Ja moet ik nu blijven zeggen "nee". Het is tenslotte een laten zien dat ze veel van me houdt, een natuurlijke reactie. Ik ben zo bang dat ze dan haar spontaniteit kwijt raakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hond doet dat ook, likjes geven. Ik vind het ook heel lief, maar als we er genoeg van hebben zeggen we: het is goed, klaar! En dan stopt hij ook. Klaar is duidelijk voor hem, ook als we stoppen met spelen is het commando klaar! Ik heb dan wel het voordeel dat het een grotere hond is, die niet op de bank mag, dus ik kan ook letterlijk afstand van hem nemen. Maar ik wil ook niet dat hij er helemaal mee stopt, vind het toch ook heel lief. Zou je dat wel willen? Dat ze het helemaal niet meer doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik "nee"of "klaar"zou zeggen ziet ze het als een spelletje. Ja en ik ben zo'n doos hé ik moet iedere keer weer lachen of ik nu wil of niet, want dan gaat ze heel raar doen of kijkt me aan met die hele grote ogen. Dat weet die kleine dondersteen hoor. Heb je Shrek wel eens gezien? Ken je ook die kater die mee speelt? Nou zo kijkt zij dan ook.
maar ik wil het toch gaan afleren. Mmmmm kijken of het me gaat lukken.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier vanmiddag paniek in de tent. Puck had een paar keer gebraakt en ik zei nog eigen schuld dikke bult moet je maar niet van het kattenvoer eten, maar ook bij haar ontlasting zat wat sijm daar schrok ik van. Vanmiddag braakte ze op haar kussentje en er zat een worm bij. Nou hier brak dus even helemaal de pleuris uit dat kan ik je vertellen. Belde hier de dierenarts op en werd door verwezen naar een d.arts in Helmond. Ja hoe moest ik met die kleine daarheen.
Dan voel ik me zo machteloos, belachelijk dat dit dorp dan geen dierenarts heeft in het weekend. Ik zie dan allemaal doemsenario's. Maar ze heeft wel kans dat ze uitdroogd want er kwam best veel vocht met haar braken mee.
Ik had echt vannacht geen oog dicht gedaan, bang dat haar nieren het zouden begeven en zo. Zelf is ze springlevend en speelt er op los maar ik zie dan allemaal hele nare dingen.
Uiteindelijk heb ik de d.ambulance. gebeld en die zijn een pilletje gaan halen wat ik 4 dagen achter elkaar moet geven. Ben nu weer zo blij als een klein kind.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mama Bol; dat is inderdaad schrikken zeg! Maar het gebeurt, het betekent wel dat ze echt vol met wormen zit en je de hele beestenboel moet ontwormen èn ontvlooien, ook je katten!!!
Waarschijnlijk moet je het bij Puck nog snel daarna een keer herhalen en de komende periode haar ontlasting controleren. Dan heb je haar ook niet wormvrij gekregen hoor. En je weet toch dat hondenvlooien eigenlijk kattenvlooien zijn?
Maar het komt weer goed hoor, ik denk dat Puck een taai beestje is :P.
Ach gos, jullie allebei in de lappenmand.......
als je het niet vertrouwt morgen naar de dierenarts gaan en jij naar huisarts als je zo blijft blaffen :)
Sterkte ermee :heart:

P.S. Ik vond het al wat vreemd dat ze ziek zou zijn van kattenvoer want kattenvoer wordt juist door honden meestal beter verdragen, is hoogwaardiger (jaja katten zijn kieskeurig hihi) en soms expres aan (oudere) verzwakte honden gegeven. Daar heeft het dus ook niet aan gelegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wist ik niet Saar dat kattenvoer aan oudere honden gegeven wordt. Maakte me al zorgen.
Maar ze heeft vanochtend weer gegeten en ja, weer kattenvoer. En sssstttt het is er tot nu toe ingebleven.
Ze staat de kat weer uit te dagen en rent weer z'n best. God zij dank want zo'n kleintje kan niet veel hebben.
Vanochtend geen wormen meer gezien in haar poepje. Moet nog twee x een kwart tabletje geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net ff opgezocht maar in kattenvoer zit wat meer zout. Niet goed voor een hond dus maar hier eet ze nu alleen nog maar kattenvoer. Zou ze denken dat ze kat is geworden:P Die gekke muis?
Ik heb me nooit erg druk gemaakt over het eten van de dieren hier. En ze zijn allemaal heeeel erg oud geworden. Ze krijgt s'avonds ook wel eens een stukje vlees.
Maar het is wel weer heerlijk te zien dat ze erg ondeugend is. Gelukkig, weer een hele zorg minder.
Gek dat ik daar altijd zo van over de flos van raak, en dan moet het probleem gelijk opgelost worden. Had ik met J. ook. Net of ik me oververantwoordelijk voel voor alles. Verlies dan zelfs de realiteit uit het oog en zie alleen maar wat er daarna eventueel aan hele akelige dingen kan gebeuren. Toch eens in de gate gaan houden.:)
Wie wil trouwens mijn vervelende kat kopen? Ze wil echt om de haveklap naar buiten en dan binnen 5 min. weer naar binnen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol dat ken ik wel hoor, ben er ook zo één die meteen doemscenario's in de kop heeft :huh:...
En omdat je beesten helemaal van jou afhankelijk zijn voel je je extra verantwoordelijk, ik heb ook die neiging om bij bijv. een knobbeltje meteen het engste te denken.
Doe gewoon maar wat jij denkt dat goed is dan komt het vast helemaal goed :)!
Euhhhh die kat.....nee lijkt me geen goed plan, jahhhhh ze kan wel hier komen maar wordt er meteen voor altijd uitgejaagd door die rakkers van mij, is ze wel in 1 klap genezen van het weer naar binnen willen :D.
Trouwens: ik zou best een huisdier willen zijn bij jou, lijkt me heeeeeeerlijk om zo verwend te worden :heart::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh bol maar goed dat ik dat niet gelezen had, het weekend. anders had ik ook nog in de rats gezeten. het is zo'n scheetje en zo ieniminie. ik kan het niet hebben als de diertjes ziek zijn, en sta ook heel gauw bij de dierenarts hoor. als ikzelf iets heb denk ik ach gaat wel over, maar bij m'n 'kindjes'..... en dat het geld kost tja dat weet je van tevoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Saar, daar hoef je geen diertje voor te zijn hoor, als je een keer hier komt verwen ik jou ook. Afgesproken?
Mag je helemaal niets doen als alleen maar genieten van lekkere broodjes, koffie, taart heerlijk eten enz.

Ja Igor naar is dat hé? Maar des te fijner is als ze weer helemaal de oude is. En dat is ze hoor. Ze was ook niet ziek en speelde gewoon maar toch denk je dan, het is zo'n klein ukkie ook al ziet ze er goed uit.
Voelt best stevig aan, en heeft niet geleden onder de worm. Heb er ook maar één gezien. Gelukkig. En ook al mag ik zeggen dat ik best wat verstand heb van dieren, op dat moment telt dat helemaal niet, dan gaat m'n fantasie met me op de loop, en voel je een hele hoop zorgen. Naderhand denk ik, ik ben toch blij dat ik geen kinderen heb, ik zou geen dag meer slapen.
Hoeveel x per jaar ontwormen jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk 2x per jaar. dat ligt er ook aan. het zijn kleine keuteltjes, ik kijk er altijd wel even naar (ja is vies, maar alleen kijken en niet aankomen:D ) ze willen nog wel eens stiekum paardekeutels proberen op te eten. (ik hoop dat je al ontbeten hebt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohhhhhw Bol..... :P:D:P:D ben in staat NU in de auto te stappen ;)

Ontwormen "hoor" je elke 3 maanden te doen dames.
Moet zeggen dat ik me daar ook eigenlijk wel aan houd, ook al zijn die tabletten niet goedkoop.
Net wat je zegt Igor, voor je "kindjes" heb je dat over.
Net als dat anti-teken/vlooien-spul en dat doe ik vanaf eind februari elke maand!

Mijn ouwe dame was vanmorgen weer eens aan het spugen. Is normaal voor haar, die moet net als een kat zo nu en dan dr haren kwijt. Maar ze leek er vanmorgen echt wat ziekjes door en kreeg er notabene de hik van, de arme. Maar thuis lustte ze haar brokjes wel weer dus geen zorgen. Maarja het is natuurlijk een beestje op leeftijd en soms denk je dan..........oeps!:o

Josje hoe gaat het met je hond? Ga je nog jachttraining kijken/doen?
Gisteren heb ik nog even gespeurd en daar heeft die hond dan zo'n voldoening van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Jopie, wat een eng, vies verhaal. Ik ga mijn hond morgen direct het wormtabletje geven, het ligt al een paar weken in de kast, maar vergeet het steeds te geven. Nu niet meer!

Sara, hij heeft de laatste dagen van alles meegemaakt. Gisteren samen met zijn vriendinnetje-hond achter een ree aan. Bij mij in de buurt is een stuk bos omheind, waar niemand komt, alleen een kennis van mij met het vriendinnetje van mijn hond en een boerin met 2 honden. De honden lopen daar ook los. Ik zag hem op een gegeven moment al zigzaggend over een akker gaan en dan weet ik al hoe laat is . Het was gewoon 15.00 uur 's middag. En weg waren ze met z'n 2-en. Gelukkig had ik mijn hond redelijk snel terug, hij was totaal afgemat. Maar de ree zag ik aan de overkant van een drukke weg door akkers rennen en het vriendinnetjehond er achter aan. Mijn kennis had echt doodangsten, want ze steekt zonder te kijken de drukke weg over. Gelukkig is het allemaal goed gegaan, maar de auto's moesten wel op de rem, pffff.

Nu net vanavond was hij er ook weer vandoor. Hij heeft uitgevonden hoe hij vanaf onze tuin over het hek naar de buurman kan en vandaaruit kan hij zo weg. Dat wordt dus ophogen, ik ga morgen eens kijken of ik gaas kan kopen, want aan die kant een schutting zetten is veel te kostbaar. Na een minuut of 10 loopt hij dan aan de voorkant van het huis en wil weer naar binnen. Het gaat nog steeds goed, maar die drukke weg baart me wel zorgen. En het is zo fijn om hem in de tuin te kunnen laten dus ik moet echt wat aan het hek gaan doen.

En jachttraining ga ik voorlopig niet doen, vanwege de financieen en onzekere toekomst wat betreft werk, moeten we het echt even rustig aan doen. Maar het is wel een goed idee om weer eens een spoor voor hem uit te zetten. Hij vindt dat wel leuk en is er ook goed in. Na 2x heeft hij echter wel gezien, dus meer dan 2 sporen per keer moet ik echt niet doen. Ik oefen wel veel met hem om hem te laten zitten of liggen tijdens de wandeling. En ja, het achter voorbijgangers aan willen en gefixeerd zijn, blijft, maar is wisselend. De ene wandeling gaat het beter dan de andere, ik blijf oefenen;)

Dank voor de belangstelling en nu moet ik echt naar bed, het is al bijna 1.00 uur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Josje, dat is toch wel vervelend hoor dat de hond achter wild gaat. Ja en dat krijg je er niet uit. Misschien als de hond oud is dat het dan minder wordt omdat hij de energie niet meer heeft.
Kijk toch maar uit want als hij inderdaad de weg oversteekt kan hij aangereden worden en dan ben je verder van huis.
En de hond aan een lijn in de tuin laten? Zou dat niet kunnen? Ja het blijft moeilijk met jachthonden om die rustig te houden als ze ruiken dat er wild is. Misschien is er op internet iets over te vinden hoe dit probleem aan te pakken.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit met hetzelfde probleem met die jachthond van mij (heidewachtel)
Kan absoluut niet loslopen, want dan is ie echt weg.
Kreeg een tip over zo'n halsband die kleine schokjes geeft, maar die dingen zijn reuzeduur en daarnaast hou ik niet van het pijnigen van mn hond, dus nu loopt ie aan een lange lijn als we weg gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...