Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Bol, ik heb niet een pak diepvries kattenvoeding gekocht, kip.
Maar er staat niet op hoe je het moet klaarmaken: koken en af laten koelen
en eventueel mengen met hardvoer?
Er staat ook niet op of er meer inzit dan kip alleen, maar het kost maar 0,45 dus ik
kan me niet voorstellen dat het dan alleen maar vlees is. Ken jij het? en zo ja wat kan ik ermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad erg goedkoop Jane. Maar misschien kun je het laten ontdooien dan zie je wat er in zit. Ikzelf zou het niet mengen met hardvoer wat Blondie ook zegt.
Ikzelf zou dan b.v. een sneetje bruinbrood door de bouillon doen, en kijken of ze dat lekker vind.
Is het nog een jonge kat? Kippenvlees is wel erg goed maar er zitten veel eiwitten in en dat schijnt voor oude dieren niet zo goed te zijn.
Mijn honden kregen het ook altijd. Dan haalde ik van de markt bij de kippenboer afvalvlees, dat kookte ik dan en deed door de bouillon brood, knoflook, groente, brood, en oklijfolie en gaf dat hun. Ze zijn allemaal zo'n 14 jaar geworden. Erg oud voor Eng. Buldoggen.
Mijn katten aten er ook gewoon van. Dus maar proberen of jouw kat het lekker vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, ga ik proberen, en idd mengen
eerst een beetje met het hardvoer, want dat eten ze erg slecht momenteel.
Ik heb ze verwend met merkaanbiedingen uit de hamsterweken en nu
moeten ze (ook gemengd) terug naar de LDL brokken. De jonhste is 3 1/2 de oudste kater
is 7 o wat ouder, dat konden ze niet inschatten. Er staat op dat er geen afvalvlees in zit, dus
ik denk afsnijdsels. Het is nu ontdooid dus ik ga eens kijken en laat wel weten hoe het afloopt
vanavond.

nou het staat te pruttelen met wat olijfolie, en het ziet er erg goed uit, kippegehakt dus, zou dr bijna balletjes van gaan draaien, ha ha. Bij de Cduizend en er staat een honden en kattenhoofd op, oranje pakje in de diepvries, misschien hebben jullie er ook wat aan. Vanavond krijgen ze het pas hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane geweldig meis. Ja en soms hebben honden en katten een heel natuurlijke manier om weer wat af te vallen.
Ze eten gewoon wat minder of ff helemaal niet.
Mijn hondje van vroeger deed dat. Ik raakte dan helemaal in paniek en ging zelfs biefstuk halen voor haar. Nu weet ik dat ze zichzelf gewoon ff op dieet zette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NOu dat kan hier ook wel kloppen, want in die dure merken zit
waarschijnlijk meer, zodat ze er minder van nodig hebben. Ze zijn alletwee
stevig genoeg dus ze kunnen wel wat minder. Misschien dan die kip toch geen goed idee?
Zit ik ze weer te verwennen he. Nou ja, dan eenmalig, mag wel.
Biefstuk, oei, die koop ik niet eens voor mezelf. Zelfs niet bij de 1+1 aanbieding.:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik denk dat je er best iedere dag een beetje puur vlees bij kan doen. Dat is alleen maar goed hoor. Want alles is beter dan het voer wat je kant en klaar in de winkel koopt. Tenminste dat heb ik vorige week gehoord.
Zelfs het echt dure. Maar ikzelf heb zoiets van, als ze dingen lekker vinden, gewoon geven of het nu duur is of niet.
Ik maakte gewoon porties en vroor die dan in. Ach en als katten blijven eten zal het wel goed zijn hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heeft die hond een mooi koppie Saar en wat een grote oren. Ja het zijn geweldige honden D. Herders, een vriendin van mij heeft er ook een. Die is wel zoooo ontzettend verwend, maar ook zo lief.
De vrouw van mijn vriendin zweert bij D. Herders omdat ze ontzettend trouw zijn en zich dood vechten voor hun baasje. Vroeger hadden ze er ook een daar was ik zo gek op, het was zo'n wijs dier. Hij is jammer genoeg 3 jaar geleden dood gegaan. Was iets van 13 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja inderdaad Jane.....

En ja Bol, ik heb het aan den lijve ondervonden, als je eenmaal aan dat ras verknocht bent.......
Het leuke vind ik dat ze zo "intelligent" zijn, zo verschrikkelijk veel begrijpen en onthouden en dat je er mee lijkt te kunnen praten. Daardoor ook zo leerbaar en inzetbaar voor diverse takken van sport (of polite en reddingswerk enzo).

Morgen moeten allebei de honden naar de DA. Heb er nu al buikpijn van, pfffff, ga 1000 x liever zelf naar de tandarts nou en DAT wil wat zeggen hoor :angry:
Ze moeten hun enting maar herder moet daarvoor een roesje; doen we meteen een hele check-up. Zijn anaalklieren moeten uitgedrukt en hij heeft een knobbel tussen de schouderbladen, is een verstopte talgklier, die wel erg groot wordt nu in de loop van de jaren. Ook wil ik dat de DA zijn geslachtsapparaat eens goed bekijkt, lijkt net of 1 bal groter is geworden? Hij is nu 6 dus tja, beter voor zeker gaan toch?
En mn ouwetje heeft vreselijk rotte kiezen.....kun je niet tegenop poetsen, zei de DA vorig jaar zelf ook. Ze krijgt geen snoep, alleen pensstaafjes en dentastix en als voer gewoon harde brokken en ze kanuwt alles toch nog weg dus.....Maar het stinkt zo ontzettend :wacko:......Moeten even goed kijken wat het beste is want ze heeft een lekkende hartklep en dan is narcose natuurlijk best een risico op die leeftijd (13).
Trouwens Bol, 13 is voor een herder een mooie leeftijd hoor. Helaas worden die niet veel ouder...:(

En Bol ik moest glimlachen om wat je gisteren op de DD beschreef; ik zag het helemaal voor me, jij compleet bedekt met je diertjes op de bank, geweldig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel hoor Bol ze krijgen hier allerlei verantwoorde knaagspullen. Mergpijpje vind ik voor herder een beetje eng omdat hij erin zou kunnen stikken (is wel eens gebeurd). Maar voor hem haal ik grote botten bij de slager, is-t-ie altijd héél blij mee en knaagt of zn leven ervan afhangt tot hij doodmoe is :).

Vandaag DA dag...............oeioeioei heb buikpijn. Vriendin kan niet mee door nare privé-omstandigheden dus moet ik het zelf doen. Nou ja wat kan er gebeuren?
Tja.......van alles. In t ergste geval bijt hij, mij of iemand anders, springt de hele inventaris aan gort, rent weg..............................Oja ben heel goed in het bedenken van onheils-scenario's :angry:
Kan het alleen maar meevallen zegt Joop altijd ;)
Moet er om 11 uur zijn. Voor t eerst in deze kliniek, hoop dat ze zoals beloofd de wachtkamer leeg hebben.........................................................
Laat t jullie nog wel weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Saar heel veel sterkte meis.:heart:

Ik heb gisterenavond zo ontzettend moeten lachen om die dreumes van mij. Ik was onder de douche geweest en zet dan altijd het raam ff open zodat het vocht eruit kan.
Om 23.30 stond de kleine te vragen wanneer we eindelijk naar bed zouden gaan, bij de deur van de slaapkamer. Ik zei nog, "ff wachten nog ff het journaal kijken dan gaan we, goed?
Nu had ik de deur niet helemaal goed dichtgetrokken en het gevolg was na een windvlaag dat de deur dicht klapte.
Puck schrok zo erg dat ze een runner maakte van hier tot Tokio. Maar doordat ik een tegelvloer heb bleef ze zeker een paar sec. op de zelfde plek, net zoals je ziet in een tekenfilm. toen schoot ze naar voren en ging achter m'n knieen liggen (ik lag op de bank) en begon vreselijk te blaffen.
Het enigste dat ik zag waren een paar hele grote ogen en oren die bij elke blaf groter werden.
God wat heb ik gelachen zeg. Zelfs in bed schoot ik nog iedere keer in de lach. :)
Wat kan ik toch genieten van die ukkel.
Nu bezig om een kippenbout te koken voor haar. Ben benieuwd of ze het lekker vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha. Las net dat het goed is gegaan bij de DA, gelukkig Sara, wat een mooie honden, moest er zeker van glimlachen!

Waar koop je die mergpijpjes? Ik geef mijn hond wel gewone hondenbotten van de dierenwinkel, maar als hij de kans krijgt begraaft hij ze. En komt dan weken later met zo'n vies, slap, modderig botje weer naar binnen...

Hij eet trouwens ook gras, het liefst elke wandeling een beetje. Ik ken het van mijn katten die ik vroeger had, en die braakten dan een haarbal. Dat doet mijn hond echter niet, hij eet het niet om braken op te wekken. Maar waarom wel? Herkenbaar? Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje ik haal de botten gewoon bij de slager, die heeft ze in diverse soorten en maten. Soms moet ik een weekje op wachten maar ik vries er meestal 1 of 2 in, heb ik voorraad.
Maar dan zal hij een echt bot ook wel begraven? Hihi komt er in elk geval niet slap uit :D

Ja het was ff spannend met het bijkomen van de herder, duurde erg lang en hij vertoonde zulk raar gedrag dat ik de kliniek nog gebeld heb. Gelukkig had het gewoon wat tijd nodig. Jammer toch dat veel mensen, zelfs dierenartsen!, angst en/of ontzag hebben voor herders. Nou heeft-ie een veel te zwaar roesje gehad. Affijn volgende keer beter...............volgend jaar hopelijk!
Heel blij dat mijn ouwetje niks geen behandeling hoeft! Er is wat tandsteen verwijderd maar de rotte kies hoeft er niet uit omdat het erom heen niet ontstoken is. Puh, zie je wel, poetsen en dentastix helpt dus lekker toch. Verder is ze goed gezond, zeker gezien haar leeftijd, vond de DA ook.

Hèhè, wat een spanning vandaag. Hebben we ook weer gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saar wat heerlijk voor je meis dat alles toch weer goed is gegaan behalve dan dat van de verdoving. Wat ik me net af zat te vragen hé, hoelang heeft de d.a. gewacht na het eerste spuitje? Soms verzetten dieren zich, zeker als ze al bang zijn. Ach en als de vervelende kies niet net hetzelfde wordt als die van Jane, kan hij er goed mee leven. Wat zal jij vannacht heerlijk slapen zeg.:)

Josje hoe gaat het nu met jouw hond? Kun je hem nu wat beter baas of is het nog moeilijk om hem zich te laten focussen op jou?

Er zat vanmiddag hier bij Puck een veer van Sepke aan haar poepertje, 't was geen gezicht maar hier weer ontzettend gelachen om haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had het natuurlijk zelf ook op kunnen zoeken van dat gras sara, was ws. wel op internet te vinden:wacko: Dank! Gelukkig kan het geen kwaad.

Ja herders. Mijn hondenuitlaatdienst neemt ook geen herders aan. En waar mijn hond gaat logeren, bij een logeerboerderij in Renswoude, nemen ze ook geen herders aan. Het schijnt dat ze een aparte rol in de roedel gaan spelen? Dat ze de roedel gaan hoeden ofzo. Zoiets heb ik begrepen.

Het gaat iets beter bolletje. Vanmiddag eerst een jogger, een eindje achter ons. Hij blijft dan stilstaan tot 3x toe, maar het lukt me dan om hem steeds op mij te laten richten en weer een stukje mee te laten lopen. Toen de jogger voorbij kwam, rende hij er niets eens achter aan! Die neiging heeft hij nl. wel altijd. Zit dan aan de riem, dus komt niet ver, maar ik moet de riem dan wel met 2 handen vasthouden. Maar dat deed hij ook niet. Vervolgens kwam er een fietser langs en die kon hij ook gewoon langs laten gaan zonder dol te worden en er achter aan te willen sprinten. Dus dat lijkt al een verbetering, of zou het een momentopname zijn? Ik ben benieuwd. Die jogger bedankte me nog dat ik de hond even dicht bij mij hield;) Ja er zijn toch gewoon veel mensen die het niet op honden hebben. Of er bang voor zijn. Ik moet hem nog wel aan de kant zetten hoor en soms naar de kant trekken, want hij blijft midden op het fietspad staan en is nog niet zo beleefd om voor mensen aan de kant te gaan. Speeltje of stok lukt nog niet, ik heb trouwens mijn vriend gevraag de silly walks voor te doen, maar dat heeft hij tot nu toe niet gedaan..:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gevoel dat het geen momentopname is Josje, je bent aan het werk gegaan met de hond en hij heeft het heel goed opgepikt. Dieren vinden het vaak erg leuk om met hun baasje te gaan samenwerken. Maar ontzettend fijn voor je dat je al zo ver gekomen bent meid. Dat voelt goed aan voor je. Dadelijk merk je dat iedereen langs kan komen zonder dat je hond nog reageert. Zolang hij gericht is op jou, is dat alleen maar goed. chapeau meis.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...