Oskar Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) 14 minuten geleden zei Lika: Wat een mooi gedicht @Oskar. Vlek of Kopland of een heel andere ? Nico Dijkshoorn 14 minuten geleden zei Lika: Ik heb gisteren zo genoten van het gewone werk dat ik bijna bang ben voor vandaag… De kunst is om na de eerste helft te stoppen. Gisteren genoten. Punt. Vandaag zie je vanzelf. Laat het gebeuren. Altijd weer dat overmatig nadenken dat ons nekt. Nee, ik weet het, er is geen schakelaar. Hoewel je volgens mij vaak nog best iets met de volumeknop kunt frotten. Of: iets gaan doen in het hier en nu. 14 uur geleden bewerkt door Oskar bumperjim en spirit reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden Ja dit 👆🏻 Dat nadenken altijd 🤣 waren we maar minder intelligent en domweg gelukkig spirit reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) Het kenmerkende van opdringerige gedachten in mijn ervaring is dat het voelt alsof je bezig bent de boel te redden, dat je ze MOET denken, dat het nuttig en nodig is. Ik vond de suggestie om te stoppen met denken altijd van ontkenning getuigen, van niet willen graven, spitten, tot een oplossing komen. Nu zie ik dat er heel veel momenten zijn waarop het denken volstrekt nutteloos en saboterend is. Het is ook eigenlijk geen denken, het is angst in uitvoering. 14 uur geleden bewerkt door Etty bumperjim en Yana reageerden hierop 2
Oskar Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Ja. Denken is in veel gevallen het probleem. Niet de oplossing. ”Die einzigen wirklichen Feinde eines Menschen sind seine eigenen negativen Gedanken.” spirit reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Morgen mensen. Zo naar huis, het is een pittige week. DAGPACT: Marjolijn. kaatje 🌺 Fonny ☀️ Quinn spirit reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goedemorgen allemaal, Tja, dat denken, piekeren,malen, dingen moeten enz enz. Zoooo herkenbaar.. Beetje herfstige dag vandaag Lekker naar huis straks @Quinn pittige week is niet erg, als je er maar wat van hebt opgestoken he 😊 Gisterenavond vergadering gehad van het winkeltje. zag er erg tegenop, maar uiteindelijk toch meegevallen. lieve vriend is bij het hondje gebleven Straks, samen lopen met de hond, tuin, onkruid wieden. Vanmiddag maar weer soep maken (Ja, nog steeds courgettes, ze houden maar niet op met groeien. Gooi iik er ook flink wat tomaatjes doorheen, want ook die blijven maar groeien Er zijn zelfs spontaan diverse struiken opgekomen tussen de sperziebonen. Zaad heeft waarschijnlijk in de compost gezeten spirit reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Goedenmorgen. Heerlijk de zee @Yana. Leuk vooruitzicht. Tsja @Marjolijn, mensen snappen dit vaak niet. Het is rot genoeg voor jezelf. Een kat red zich wel hoor. Geen zorgen om het jonge poesje. Vandaag Heb ik ook geen "echte" plannen. Straks naar de buurtsuper met hond. Ik wil stamppot maken vanavond en de lekkere kaasbroodjes zijn in de aanbieding. Ga ik nu eerst maar doen. Eerst toch maar koffie. Fijne dag allemaal! Momentum en Marjolijn reageerden hierop 2
Marjolijn Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 3 uur geleden zei Yana: Ik zou me naar je kat maar niet schuldig voelen, die slaapt zelf toch ook zowat de hele dag? Als je de ene dag wel iets kunt dat je de andere dag niet kunt dan zorgt dat soms wel voor onbegrip bij mensen inderdaad, maar als mensen het na uitleg nóg niet willen begrijpen dan kunnen ze van mij de vinkedinges krijgen. Ik heb een buurvrouw die zegt: "ja, ik mankeer ook van alles maar ik zet wél door". Aaarch, dat verdraag ik echt niet. Dat dus idd. Vanmorgen werd bij de ene afspraak vol begrip gereageerd gelukkig. De andere niet. Ik kan idd de ene dag veel minder dan de andere dag. En van de wmo mevrouw kortgeleden wederom totaal onbegrip. Ze snapte een poosje geleden niet waarom ik thuiszorg voor huishouden kreeg ( want zei ze..." het is hier toch geen zwijnestal" en "ik zie niks aan jou".) Bij de aanvraag voor de combi rollator/ rolstoel kreeg ik een afwijzing wat dat was " therapeutisch". En zij had ook wel eens pijn of was moe, maar zij toonde dan doorzettingsvermogen!!! Dat dus. Etc . In het verleden heeft het me ook vriendschappen gekost ( maar nu twijfel ik aan de waarde toen van die vriendschappen!!!!!). Ik heb een klein kringetje om me heen en dat is fijn. En ik probeer me niet druk te maken om die mensen die zo reageren. Net wat jij schrijft. Ik heb trouwens vanmorgen toch nog een uurtje kunnen slapen. Das mooi. En vandaag dag 8. Ik ga door!!! spirit reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden 5 uur geleden zei Etty: Het kenmerkende van opdringerige gedachten in mijn ervaring is dat het voelt alsof je bezig bent de boel te redden, dat je ze MOET denken, dat het nuttig en nodig is. Ik vond de suggestie om te stoppen met denken altijd van ontkenning getuigen, van niet willen graven, spitten, tot een oplossing komen. Nu zie ik dat er heel veel momenten zijn waarop het denken volstrekt nutteloos en saboterend is. Het is ook eigenlijk geen denken, het is angst in uitvoering. Het is als het krabben van een muggenbult
hub02 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 5 uur geleden zei Etty: Het kenmerkende van opdringerige gedachten in mijn ervaring is dat het voelt alsof je bezig bent de boel te redden, dat je ze MOET denken, dat het nuttig en nodig is. Ik vond de suggestie om te stoppen met denken altijd van ontkenning getuigen, van niet willen graven, spitten, tot een oplossing komen. Nu zie ik dat er heel veel momenten zijn waarop het denken volstrekt nutteloos en saboterend is. Het is ook eigenlijk geen denken, het is angst in uitvoering. Denken helpt niks als degenen om je heen dat niet doen. Deze wijze spreuk is niet van Cunfucius of zo, maar van hub02 van het drankforum. En toch klopt ie!
hub02 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik heb nu 3 blikjes bier op. Ik merk er niet veel van. Maar het is genoeg om niet meer fatsoenlijk piano te kunnen spelen, om te lezen, om te gaan fietsen. Maar wel genoeg om me maar eens weer lekker te laten hangen. Ik had deze dag beter kunnen gebruiken. Maar ik wilde me verdoven, me zielig voelen, en ik kreeg het gewoon niet klaar om een leuke dag te hebben.
Musashi Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Het probleem met het denken is voor mij dat we in onze moderne Westerse maatschappij leren dat het intellect (hoofd) het hoogste goed is. Maar we zijn ons hart (gevoel) en onze buik (intuïtie) helemaal vergeten en het contact ermee verloren. Daarom zijn we volgens mij zo uit balans en voelen we ons en masse ongelukkig, uitgeput, depressief, and so on. Het is volgens mij hoog tijd om onszelf als HELE mens een plaats te geven en het contact met ons lichaam te herstellen en terug te voelen ipv alleen maar te denken en allemaal wandelende hoofdjes te zijn. Enfin, iedereen mag ervan denken wat ie wil natuurlijk, maar ik geloof daar voor mezelf heel sterk in en ik heb daarmee eindelijk het gevoel om wat vooruit te komen met mezelf. Ik hecht daardoor veel minder waarde aan mijn continue gedachtenstroom en ik moet toegeven dat het me alsmaar beter lukt om minder te piekeren of me te laten regeren door m’n angsten. 🙏 Yana reageerde hierop 1
Sjonnieloper Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Hoi Ik ben Jan en dee week begonnne met detox zit nu in dag 3 afbouwen is begonnen. Ik snap zo dat heelrijke level van een paar biertjes die ervoor zorgen dat je hoofd rustig wordt. Ik snak nu ook zo naar bier....
Quinn Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden @hub02 maar je bent hier nu, dat is iets beters doen dan stompzinnig doordrinken. @Sjonnieloper als je nu gaat drinken, begint de ellende weer helemaal opnieuw. Vanavond weer bijeenkomst met wat ze lotgenoten noemen. Vanmiddag m'n hoofd leeg laten waaien. Maar het zit alweer vol. Dat niet denken, hoe doe je dat?
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden Het is niet erg om iets te denken, als je t maar niet allemaal erg serieus neemt.
Sjonnieloper Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden @hub02 @Quinn ik daarom ook hier ik weet dat drinken niet oplost; maar ik heb weer zo'n zin in dat rustgevende gevoel. En je hoofd leeg laten waaien hoe doe je dat: je woont aan zee?
Quinn Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden @bumperjim dat is lastig joh, ik moet er juist bewust mee bezig zijn nu. @Sjonnieloper nee, in Stad, maar hier waait het ook.
Mormel Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 8 uur geleden zei Yana: Ik zou me naar je kat maar niet schuldig voelen, die slaapt zelf toch ook zowat de hele dag? Als je de ene dag wel iets kunt dat je de andere dag niet kunt dan zorgt dat soms wel voor onbegrip bij mensen inderdaad, maar als mensen het na uitleg nóg niet willen begrijpen dan kunnen ze van mij de vinkedinges krijgen. Ik heb een buurvrouw die zegt: "ja, ik mankeer ook van alles maar ik zet wél door". Aaarch, dat verdraag ik echt niet. Irritante reactie inderdaad. Ik denk dat veel werkende mensen gewoon niet begrijpen wat het is om langdurig ziek thuis te zitten omdat hun referentiekader van niet werken gekoppeld is aan weekends en vakanties. Zelf vond ik mijn leven een stuk eenvoudiger toen ik gewoon kon werken; geen geldzorgen, vaste dagstructuur, gevoel van betekenis,... Yana reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 6 uur geleden zei bumperjim: Ik ga ook lekker naar Normandië over 2 weken. Voor t werk, dat dan weer wel. Beter dan Nigeria. Het was toch Nigeria?
Musashi Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 18 minuten geleden zei Quinn: Dat niet denken, hoe doe je dat? Verschilt van mens tot mens, niet? Oa. Lichaamsbeweging, creatief bezig zijn,…?
Quinn Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden @Musashi piekerend brein hier, altijd, behalve als. Maar ja.
hub02 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 12 minuten geleden zei Quinn: @hub02 maar je bent hier nu, dat is iets beters doen dan stompzinnig doordrinken. @Sjonnieloper als je nu gaat drinken, begint de ellende weer helemaal opnieuw. Vanavond weer bijeenkomst met wat ze lotgenoten noemen. Vanmiddag m'n hoofd leeg laten waaien. Maar het zit alweer vol. Dat niet denken, hoe doe je dat? Ik ben hier, ondanks dat dit mijn feestdag is, ik laat hem graag bederven door het hierbij te laten. Dank je. Over dat niet denken, mijn moeder is ervaringsdeskundige. Ik geef je graag haar e-mailadres, ze geeft cursussen daarover. Doet ze helemaal gratis. Subscribe via mijn link en je krijgt 100 % korting gedurende de eerste 100 jaar. Musashi reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden No offense @hub02 maar ik ben bang voor jouw moeder.
Musashi Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden @Quinn herkenbaar hoor maar dat brengt (bracht) me niet vooruit. Integendeel, het houdt me tegen om echt te leven en dingen te doen die ik wil doen. Dus ja…
Sjonnieloper Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden @Musashi Precies dat: altijd een piekerend brein; ik ben ook nog een autist dus alle inkomnede prikels moetne verwerkt worden tot iets. en maar malen en maar malen......... hoe stop je zoiets? drank.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden