Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
14 minuten geleden zei Lika:

Wat een mooi gedicht @Oskar
Vlek of Kopland of een heel andere ?

Nico Dijkshoorn

14 minuten geleden zei Lika:

Ik heb gisteren zo genoten van het gewone werk dat ik bijna bang ben voor vandaag…

De kunst is om na de eerste helft te stoppen. Gisteren genoten. Punt. Vandaag zie je vanzelf. Laat het gebeuren. Altijd weer dat overmatig nadenken dat ons nekt. Nee, ik weet het, er is geen schakelaar. Hoewel je volgens mij vaak nog best iets met de volumeknop kunt frotten. Of: iets gaan doen in het hier en nu. 

bewerkt door Oskar
Geplaatst (bewerkt)

Het kenmerkende van opdringerige gedachten in mijn ervaring  is dat het voelt alsof je bezig bent de boel te redden, dat je ze MOET denken, dat het nuttig en nodig is.  Ik vond de suggestie om te stoppen met denken altijd van ontkenning getuigen, van niet willen graven, spitten, tot een oplossing komen.   Nu zie ik dat er heel veel momenten zijn waarop het denken volstrekt nutteloos en saboterend is. Het is ook eigenlijk geen denken, het is angst in uitvoering. 

bewerkt door Etty
Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Tja, dat denken, piekeren,malen, dingen moeten enz enz.
Zoooo herkenbaar..

Beetje herfstige dag vandaag

Lekker naar huis straks @Quinn
pittige week is niet erg, als je er maar wat van hebt opgestoken he 😊

Gisterenavond vergadering gehad van het winkeltje.
zag er erg tegenop, maar uiteindelijk toch meegevallen.
lieve vriend is bij het hondje gebleven

Straks, samen lopen met de hond, tuin, onkruid wieden.
Vanmiddag maar weer soep maken
(Ja, nog steeds courgettes, ze houden maar niet op met groeien.
Gooi iik er ook flink wat tomaatjes doorheen, want ook die blijven maar groeien
Er zijn zelfs spontaan diverse struiken opgekomen tussen de sperziebonen.
Zaad heeft waarschijnlijk in de compost gezeten

Geplaatst

Goedenmorgen. Heerlijk de zee @Yana. Leuk vooruitzicht. Tsja @Marjolijn, mensen snappen dit vaak niet. Het is rot genoeg voor jezelf. Een kat red zich wel hoor. Geen zorgen om het jonge poesje. Vandaag Heb ik ook geen "echte" plannen. Straks naar de buurtsuper met hond. Ik wil stamppot maken vanavond en de lekkere kaasbroodjes zijn in de aanbieding. Ga ik nu eerst maar doen. Eerst toch maar koffie. Fijne dag allemaal!

Geplaatst
3 uur geleden zei Yana:

Ik zou me naar je kat maar niet schuldig voelen, die slaapt zelf toch ook zowat de hele dag?

Als je de ene dag wel iets kunt dat je de andere dag niet kunt dan zorgt dat soms wel voor onbegrip bij mensen inderdaad, maar als mensen het na uitleg nóg niet willen begrijpen dan kunnen ze van mij de vinkedinges krijgen. Ik heb een buurvrouw die zegt: "ja, ik mankeer ook van alles maar ik zet wél door". Aaarch, dat verdraag ik echt niet.

Dat dus idd. Vanmorgen werd bij de ene afspraak vol begrip gereageerd gelukkig. De andere niet. Ik kan idd de ene dag veel minder dan de andere dag. En van de wmo mevrouw kortgeleden wederom totaal onbegrip. Ze snapte een poosje geleden niet waarom ik thuiszorg voor huishouden kreeg ( want zei ze..." het is hier toch geen zwijnestal" en "ik zie niks aan jou".) Bij de aanvraag voor de combi rollator/ rolstoel kreeg ik een afwijzing  wat dat was " therapeutisch". En zij had ook wel eens pijn of was moe, maar zij toonde dan doorzettingsvermogen!!! Dat dus. Etc .  In het verleden heeft het me ook vriendschappen gekost ( maar nu twijfel ik aan de waarde toen van die vriendschappen!!!!!).  

Ik heb een klein kringetje om me heen en dat is fijn. En ik probeer me niet druk te maken om die mensen die zo reageren.  Net wat jij schrijft. 

Ik heb trouwens vanmorgen toch nog een uurtje kunnen slapen. Das mooi. En vandaag dag 8. Ik ga door!!! 

Geplaatst
5 uur geleden zei Etty:

Het kenmerkende van opdringerige gedachten in mijn ervaring  is dat het voelt alsof je bezig bent de boel te redden, dat je ze MOET denken, dat het nuttig en nodig is.  Ik vond de suggestie om te stoppen met denken altijd van ontkenning getuigen, van niet willen graven, spitten, tot een oplossing komen.   Nu zie ik dat er heel veel momenten zijn waarop het denken volstrekt nutteloos en saboterend is. Het is ook eigenlijk geen denken, het is angst in uitvoering. 

Het is als het krabben van een muggenbult

Geplaatst
5 uur geleden zei Etty:

Denken helpt niks als degenen om je heen dat niet doen. Deze wijze spreuk is niet van Cunfucius of zo, maar van hub02 van het drankforum. En toch klopt ie! 

Geplaatst

Ik heb nu 3 blikjes bier op. Ik merk er niet veel van. Maar het is genoeg om niet meer fatsoenlijk piano te kunnen spelen, om te lezen, om te gaan fietsen. Maar wel genoeg om me maar eens weer lekker te laten hangen. Ik had deze dag beter kunnen gebruiken. Maar ik wilde me verdoven, me zielig voelen, en ik kreeg het gewoon niet klaar om een leuke dag te hebben.

Geplaatst

Het probleem met het denken is voor mij dat we in onze moderne Westerse maatschappij leren dat het intellect (hoofd) het hoogste goed is. Maar we zijn ons hart (gevoel) en onze buik (intuïtie) helemaal vergeten en het contact ermee verloren. Daarom zijn we volgens mij zo uit balans en voelen we ons en masse ongelukkig, uitgeput, depressief, and so on. Het is volgens mij hoog tijd om onszelf als  HELE mens een plaats te geven en het contact met ons lichaam te herstellen en terug te voelen ipv alleen maar te denken en allemaal wandelende hoofdjes te zijn. Enfin, iedereen mag ervan denken wat ie wil natuurlijk, maar ik geloof daar voor mezelf heel sterk in en ik heb daarmee eindelijk het gevoel om wat vooruit te komen met mezelf. Ik hecht daardoor veel minder waarde aan mijn continue gedachtenstroom en ik moet toegeven dat het me alsmaar beter lukt om minder te piekeren of me te laten regeren door m’n angsten. 🙏

Geplaatst

Hoi Ik ben Jan en dee week begonnne met detox zit nu in dag 3 afbouwen is begonnen. Ik snap zo dat heelrijke level van een paar biertjes die ervoor zorgen dat je hoofd rustig wordt. Ik snak nu ook zo naar bier....

Geplaatst

@hub02 maar je bent hier nu, dat is iets beters doen dan stompzinnig doordrinken. 

@Sjonnieloper als je nu gaat drinken, begint de ellende weer helemaal opnieuw.

Vanavond weer bijeenkomst met wat ze lotgenoten noemen. Vanmiddag m'n hoofd leeg laten waaien. Maar het zit alweer vol.

Dat niet denken, hoe doe je dat?

Geplaatst
8 uur geleden zei Yana:

Ik zou me naar je kat maar niet schuldig voelen, die slaapt zelf toch ook zowat de hele dag?

Als je de ene dag wel iets kunt dat je de andere dag niet kunt dan zorgt dat soms wel voor onbegrip bij mensen inderdaad, maar als mensen het na uitleg nóg niet willen begrijpen dan kunnen ze van mij de vinkedinges krijgen. Ik heb een buurvrouw die zegt: "ja, ik mankeer ook van alles maar ik zet wél door". Aaarch, dat verdraag ik echt niet.

Irritante reactie inderdaad. Ik denk dat veel werkende mensen gewoon niet begrijpen wat het is om langdurig ziek thuis te zitten omdat hun referentiekader van niet werken gekoppeld is aan weekends en vakanties. Zelf vond ik mijn leven een stuk eenvoudiger toen ik gewoon kon werken; geen geldzorgen, vaste dagstructuur, gevoel van betekenis,... 

Geplaatst
6 uur geleden zei bumperjim:

Ik ga ook lekker naar Normandië over 2 weken. Voor t werk, dat dan weer wel.

Beter dan Nigeria. Het was toch Nigeria?

Geplaatst
12 minuten geleden zei Quinn:

@hub02 maar je bent hier nu, dat is iets beters doen dan stompzinnig doordrinken. 

@Sjonnieloper als je nu gaat drinken, begint de ellende weer helemaal opnieuw.

Vanavond weer bijeenkomst met wat ze lotgenoten noemen. Vanmiddag m'n hoofd leeg laten waaien. Maar het zit alweer vol.

Dat niet denken, hoe doe je dat?

Ik ben hier, ondanks dat dit mijn feestdag is, ik laat hem graag bederven door het hierbij te laten. Dank je. Over dat niet denken, mijn moeder is ervaringsdeskundige. Ik geef je graag haar e-mailadres, ze geeft cursussen daarover. Doet ze helemaal gratis. Subscribe via mijn link en je krijgt 100 % korting gedurende de eerste 100 jaar.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...