lady jane Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Gelukkig begin je met het woord persoonlijk @Ludovica want we zijn allemaal anders (gelukkig maar) met eigen wensen, gebruiksaanwijzigingen en blinde vlekken. Dus filter hier waar jij mee verder kan, en kijk wat je triggert want ook (juist?) daar kun je ook van leren. Ludovica reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 5 uur geleden zei Ludovica: @Yana Ik ken je verhaal niet maar wil je even een knuffel komen geven. Het is allemaal zo herkenbaar. Drink je nog of ben je al gestopt? Ik ben aan het herstellen van post-covid en ik drink nauwelijks (een paar glazen wijn in het afgelopen jaar). Dankje voor de knuffel! Geweldig hoe jij bezig bent. Sommige mensen hebben een euforische fase na het stoppen, dat maak jij ook mee denk ik. Geniet ervan maar schrik niet als dat weer voorbij gaat. Sommige mensen zijn ongevoelige horken en sommige artsen ook, het spijt me dat je er zo een getroffen hebt. Ze lijken niet te snappen hoe ze je kunnen raken als je op je kwetsbaarst bent. In plaats van inloten voor de studie geneeskunde zouden ze mensen beter kunnen testen op hun empatische kwaliteiten als je het mij vraagt. Ik hoop dat je hier blijft schrijven, leuk voor ons en heel goed voor jezelf. Ludovica reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 5 uur geleden zei Quinn: Lieve @Yana een onverwachte donderslag geweest hier en ik ben er ongelofelijk blij mee. Dankbaar ook. Ik zal m'n best doen snel weer wat empatisch te worden, maar ik stroom echt even over. Aha, een donderslag, nou snap ik het 😁. Heerlijk om je zo te lezen. Quinn reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dagpact Maja kaatje Quinn Fonny🌞 renaldo61🐕
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 7 uur geleden zei lady jane: de eigen verantwoordelijkheid zit hem erin dat je eenmaal verslaafd, bewustzijn creeert en je eigen aandeel wel degelijk erkent. Waarom de een wel en de ander niet verslaafd raakt is minder duidelijk. Maar dat er gesjoemeld wordt met argumenten is van alle tijden. in de politiek raken sommigen verslaafd aan macht, bij dingen als femicide, discriminatie, genderproblematiek, mensen hebben ego's en willen hun meningen nogal eens verkondigen. Ik hier ook trouwens Maar Mormel, ik zie het niet als een ziekte, zoals velen wel. En dat geeft mij persoonlijk de kracht om de verleidingen te weerstaan (voorlopig dan toch). En ik heb altijd keuze. Waar ik opgenomen was ziet de belangrijkste psychiater wat verslavingen betreft het ook als een ziekte, wie ben ik om hem tegen te spreken? Tijdens mijn laatste opname probeerde mijn toenmalige psychologe mij nog eens uit te leggen wat autisme is, volgens haar is het geen handicap. Terwijl het officieel wel erkend wordt als een handicap. Tegen een verslaving kun je wel vechten zoals tegen een ziekte, maar eenmaal verslaafd zoals ik aan alchohol blijft het toch steeds een gevaar, dus een eeuwige strijd, is het dan niet eerder een handicap?
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 8 uur geleden zei Ludovica: Ik had gisteren zo' n fijn gesprek trouwens met de arts. Helemaal niet veroordelend maar meelevend en opbeurend en hij was vol trots naar mij in plaats van die andere arts in het ziekenhuis die me gewoon als een dronkelap behandelende, een derderangs mens. Ik schaamde me zo dat ik dichtklapte. Deze arts was echt lief en nam alle tijd voor me en zei ook: het kan best een keertje zo zijn dat je de bocht toch weer uitvliegt en dat is okay, zolang je jezelf maar weer weet te herpakken. Mijn bloeddruk was goed mijn pols was goed (is echt wel anders geweest - herstelt dit zich zo snel?) en verder heb ik nergens last van (wat niet zegt dat de binnenkant - nog - goed is natuurlijk) Ik ga aan de slag hier. Tijdens een van mijn opnames op spoed wegens mijn drinken. Zegde een verpleegster tegen mij "Dit is hier geen hotel he meneer". Dus volgens haar hoorde ik daar niet thuis. Ludovica reageerde hierop 1
Ludovica Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei Yana: Ik ben aan het herstellen van post-covid en ik drink nauwelijks (een paar glazen wijn in het afgelopen jaar). Dankje voor de knuffel! Geweldig hoe jij bezig bent. Sommige mensen hebben een euforische fase na het stoppen, dat maak jij ook mee denk ik. Geniet ervan maar schrik niet als dat weer voorbij gaat. Sommige mensen zijn ongevoelige horken en sommige artsen ook, het spijt me dat je er zo een getroffen hebt. Ze lijken niet te snappen hoe ze je kunnen raken als je op je kwetsbaarst bent. In plaats van inloten voor de studie geneeskunde zouden ze mensen beter kunnen testen op hun empatische kwaliteiten als je het mij vraagt. Ik hoop dat je hier blijft schrijven, leuk voor ons en heel goed voor jezelf. Het werken was geen succes, ik voel me fysiek gesloopt. Dankjewel voor je woorden. Ik ben bekend met post-Covid (een familielid van mij heeft het ook) het is echt onderschat door veel mensen. Degene waar ik naar refereer ligt al jaren op bed, is cognitief helemaal uitgeblust en is haar baan kwijt en zit in de wia. Ik heb fysiek een minne dag en hyperventileer continu, waardoor mijn buik 9 maanden zwanger lijkt en het voelt zo vreselijk. Ik kan nauwelijks ademhalen en bewegen. Dit is fysieke stress. Ik heb geen moeite met niet drinken.
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 7 uur geleden zei Bob: Ook als je iets kunt verwachten en als anderen het ook doen, hoef je je eigen verantwoordelijkheid niet weg te strepen. Ik wil het nu niet specifiek over de genoemde arts hebben, maar meer in het algemeen hebben verslaafden nogal eens de neiging steeds maar naar anderen te wijzen, of naar externe omstandigheden. Het houdt de verslaving ook in stand. De vraag die je je kunt stellen is: wat wil ik eigenlijk zelf? Volgende vraag: heb ik daar hulp bij nodig, zo ja, wat voor hulp en van wie kan ik die krijgen? Of kan ik het zelf? De vraag ik mij dan stel, probeerde mijn omgeving mij ooit verslaafd te maken? Als het over roken gaat dan zeg ik volmondig ja, daar was de druk om mee te roken tijdens mijn legerdienst gewoon enorm groot. Je moest er gewoon bij horen in mijn peloton of je werd iedere dag gepest.
Quinn Geplaatst 56 minuten geleden Rapport Geplaatst 56 minuten geleden Nachtpact: Quinn Voor het hoofd weer is afgeleid.
Kaatjemama Geplaatst 53 minuten geleden Rapport Geplaatst 53 minuten geleden Nachtpact: Quinn kaatje 🌺 leuke dingen oudste zoon is er weer 🤗 Quinn reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 46 minuten geleden Rapport Geplaatst 46 minuten geleden Nachtpact: Quinn kaatje 🌺 Reacher Rapporteert vanaf cloud Nine Kaatjemama en Quinn reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 31 minuten geleden Rapport Geplaatst 31 minuten geleden Nachtpact: Quinn kaatje 🌺 Reacher Jane Kaatjemama en Quinn reageerden hierop 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden