bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Hoi! Sinds gisteravond beleven we de Wraak van de muis. Nog steeds muizenproblemen hier. Die handige plakpads zijn helaas na een petitie uit de handel genomen, want "zielig voor de muis". Dus ik dan maar gif gehaald en een doosje. Maar ik had mn bril niet mee en mn hersens ook niet, want ik dacht de muis in het doosje zou blijven. Maar nee, de muis vreet het gif op en gaat dan sjouwen en gaat ergens dood waar je er niet bij kan. Dat is m goed gelukt want het begon al een paar dagen te stinken en gisteren zei de Stier dat de luidspreker/versterker van de tv een raar geluid maakte. Dus ik dat ding nader bekeken, daar zit een basreflex poortje in, een gaatje dus, en daar kwam een stank uit waar je lieve moeder nog geen brood van lust. Dat is niet alleen zielig voor de muis maar ook voor ons. Lose-lose situatie. Nou heb ik dat ding opengeschroefd en daar lag hij natuurlijk vastgeplakt aan de 220V met alle ingewanden uitgespreid en zo hard knetterhard stinkend dat ik dacht dat mn neus eraf viel. Was nog een hele klus om hem eruit te takelen en nou ligt het ding nog vol met schijt, want als er 1 ding is dat muizen goed kunnen is het dat -- echt nuttige dieren zijn het 👍🏻 Dus nu dan maar weer met zo'n ouderwetse klapval aan de gang, wel goed uit de weg zetten dat de hond er niet mee gaat experimenteren. Eet smakelijk 🤢 3 uur geleden bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Haha, nou goedemorgen @bumperjimen succes ermee, je beschrijft het geurend. Hier heeft de camper de hele winter stilgestaan en op dagen dat ik me iets beter voel maak ik hem stukje bij beetje schoon. Overal hebben muizen gezeten, in het bed, tussen de vorken, in de koekenpan, over m'n kleurpotloden gepist, tussen de handdoeken geslapen, aan de yogamat geknabbeld... wat een gehannes. Maar die plakstrips zijn echt onmuiselijk en gif is ook niet best dus ik houd het bij valletjes.
Yvonne Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen frummers, goedemorgen Bumper en Yana... Lekker begin van de dag: plakvallen voor muisjes 😡 Gelukkig zijn er mensen die inzien dat ook voor 'ongedierte' een plakval een té erbarmelijke dood veroorzaakt. En gif?? ook dat veroorzaakt een heel pijnlijke dood, EN de dode muisje worden weer gegeten door andere dieren vervolgens ook ... enz enz, Er bestaan al jaren diervriendelijke muizenvallen, beetje pindakaas erin, muisjes vervolgens een km of 2 verderop uitzetten, klaar. Mooi, goedemorgen dus frummers. Volle dag voor de boeg, dus snel aan de slag. Eerst een bakje
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 34 minuten geleden zei Yana: Haha, nou goedemorgen @bumperjimen succes ermee, je beschrijft het geurend. Hier heeft de camper de hele winter stilgestaan en op dagen dat ik me iets beter voel maak ik hem stukje bij beetje schoon. Overal hebben muizen gezeten, in het bed, tussen de vorken, in de koekenpan, over m'n kleurpotloden gepist, tussen de handdoeken geslapen, aan de yogamat geknabbeld... wat een gehannes. Maar die plakstrips zijn echt onmuiselijk en gif is ook niet best dus ik houd het bij valletjes. Ik vind het best een gedoe om het allemaal zo eties te doen om karma te verdienen, om je in bochten te wringen vanwege zo'n schijtende kutmuis. Ik bedoel, je moet een vriendelijke behandeling dan ook verdienen... 👿 Nee geintje, ik zet wel een val neer, zo moeilijk is dat ook weer niet.
bolletje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Zou het ook werken voor bed wantsen B. Jim? Goeie morgen iedereen.
bolletje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden B. Jim, de dierenamb. bellen, die hebben speciale vallen. Dan heb je zelf geen gedoe, en die zetten de diertjes in het bos uit, of ze geven ze aan de vogelopvang voor de roofvogels, kan ook.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei bolletje: B. Jim, de dierenamb. bellen, die hebben speciale vallen. Dan heb je zelf geen gedoe, en die zetten de diertjes in het bos uit, of ze geven ze aan de vogelopvang voor de roofvogels, kan ook. De dierenambulance bellen voor een muis in goede gezondheid? 😁 Volgens mij heb je hier op het platteland überhaupt geen dierenambulance. Eerst maar eens alle keutels opzuigen en een nat doekje erover...
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Morgen. Naar huis. @bumperjim of nieuwe kopen? DAGPACT: Yvonne kaatje 🌺 Quinn
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Nee, dat gaat hier op het Franse platteland iets anders, een dierenambulance heb ik in ieder geval nog nooit gezien. Ze komen bij ons weleens langs van de rattenbestrijding, als je dan aanwijst waar in je schuurtje er ratten zitten, gooien ze er een volle emmer gif neer. 1 uur geleden bewerkt door Yana
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Quinn: Morgen. Naar huis Bedoel je helemaal naar huis, niet meer terug naar de kliniek?
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden I wish. Nee, voor vandaag naar huis. En misschien, als ik het goed doe vandaag en ze er allemaal vertrouwen in hebben, morgen nog een dag. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dat vertrouwen kun jij verdienen Quinn, hier heb je het ook. goeiemooiemorgen frummers twijfelkont hier, strand of thuis voor de huid.
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Oh, ik vond het al zo plotseling. Ik duim dat je een goede dag gaat hebben en zelf vertrouwen hebt in morgen nog een dag.
MaryArt Geplaatst 35 minuten geleden Rapport Geplaatst 35 minuten geleden DAGPACT: Yvonne kaatje 🌺 Quinn MaryArt
MaryArt Geplaatst 30 minuten geleden Rapport Geplaatst 30 minuten geleden Goeiemorgen allemaal, Oh wat zielig @bumperjim Ik ben voor de de kooitjes met pindakaas en verderop weer uitzetten net als wat @Yvonne zegt. Maar de meeste mensen vinden dat véél te ver gaan. Ieder zijn meug... En @lady jane Ik schat zo in dat je niet echt voor de huid bedoeld maar voor de buis misschien?? 🤣
rosa45 Geplaatst 21 minuten geleden Rapport Geplaatst 21 minuten geleden Goedemorgen allemaal🌞 DAGPACT: Yvonne kaatje 🌺 Quinn MaryArt Rosa Thuis voor de huid klinkt in mijn oren wel logisch:) MaryArt reageerde hierop 1
rosa45 Geplaatst 18 minuten geleden Rapport Geplaatst 18 minuten geleden Onze kat is een echte muizenvanger. Elke ochtend ligt er eentje bij ons op het kleed die het niet meer na kan vertellen. Ze haalt ze van buiten en neemt ze mee naar binnen door het kattenluikje. Ze houdt wel een winterstop:)
rosa45 Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Geplaatst 16 minuten geleden (bewerkt) En 's morgens is ze weer haar poezelige zelf😍 of niet natuurlijk. 14 minuten geleden bewerkt door rosa45
MaryArt Geplaatst 11 minuten geleden Rapport Geplaatst 11 minuten geleden @rosa45 Dat is dan nog de natuurlijke gang van zaken en zo hoort het te gaan in de natuur. Neemt niet weg dat ik het toch zielig vind en ik het muisje zal redden als ik de kans krijg.
rapilos Geplaatst 8 minuten geleden Rapport Geplaatst 8 minuten geleden een hele goed morgen allemaal, muizen heb ik hier in de flat gelukkig niet, maar vroeger wel op de boerderij waar ik opgegroeid ben. daar hadden wij katten voor, die op de stal zolder verbleven. de katten kregen alleen brood en melk (hoe slecht..🙈) Voor de rest moesten ze maar leven met het muizen vangen. Heerlijk weertje vandaag. Straks maar een eindje wandelen met hondje in een schaduwrijk gebied. Ze heeft met die dikke vacht soms wel wat last van de warmte Vannacht had ik een katoenen laken in de bench gelegd omdat dat niet zo warm is als dat wollige ding wat er nu in ligt Durft ze niet meer in de bench te stappen. Pffff...dan dat oude ding er maar weer in. Mocht het nog warmer worden, dan kan ik er misschien een paar platte koel elementen in leggen
Mormel Geplaatst 6 minuten geleden Rapport Geplaatst 6 minuten geleden DAGPACT: Yvonne kaatje 🌺 Quinn MaryArt Rosa Mormel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden