Yana Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari 8 minuten geleden zei Mariposa: Precies, artsen krijgen betaald om (bepaalde) medicatie voor te schrijven. Brrr...Big Pharma. Huh, echt? Hoe werkt dat dan? Huisarts schrijft tramadol voor, de apotheek geeft de naam van de huisarts door aan de fabrikant en de huisarts krijgt dan van de fabrikant een (paar) euro op zijn of haar rekening gestort? Of werkt dat anders?
spirit Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari 59 minuten geleden zei karin123: Tramadol werkt niet voor angstaanvallen, het is een pijnstiller. @Spirit je moet het zelf in de gaten houden. Die zogenaamde artsen zijn hartstikke gek!😂 Hij heeft in zijn haast ook mijn dossier waarschijnlijk niet gelezen . Gelukkig ben ik zelf zo wijs om dat spul niet te nemen. Ik had een dubbele afspraak, maar na 5 minuten had hij alles al bekeken. Ook mijn voet en been. Ik vraag me nog steeds af, of het wel een arts was . karin123 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari @Yana misschien kun je Dopesick kijken, een waargebeurd verhaal, hoe het volk, artsen en artsenbezoekers worden ingepalmd en omgekocht. Schokkend. karin123, Senna34 en spirit reageerden hierop 3
Yana Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari Ja, dat is zeker schokkend @lady jane maar wel een Amerikaans verhaal van 25 jaar geleden al geloof ik best dat dat soort shit nog steeds aan de hand is. Ik vind het moeilijker te geloven dat mijn huisarts (of die van Spirit) moedwillig verkeerde medicijnen voorschrijft omdat ze dan extra geld krijgt van de pharmaceutische industrie. Ik heb echt de indruk dat mijn huisarts haar stinkende best voor me doet, wat niet wegneemt dat ze soms flink blundert, je moet zeker ook zelf goed opletten en meedenken. bumperjim reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari Klopt, zo dichtbij, wanneer je ook je arts kent, geloof ik er ook minder in. Maar tramadol is echt troep, Druppie een adber van vroeger had dat voor haar rug. Ik heb het ooit van mijn kaakchirurg gehad, 1 pil genomen in vreselijke pijnen, en daarna de hele nacht gehallucineerd en mezelf doodgewenst. Nooit meer! Ik begrijp echt niet dat spirit dit zomaar kreeg. Maar van de serie schrok ik toch echt, jaren terug gezien. Yana reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari (bewerkt) Tramadol heb ik opgezocht hij apotheek.nl. Dat zie ik als een betrouwbate informatiebron als ik iets meer wil weten over een specifiek medicijn. Je zit in dit geval meteen aan het begin al staan: "Tramadol is een sterke pijnstiller". https://www.apotheek.nl/medicijnen/tramadol?product=tramadol @Spirit, lees het via bovenstaande link ook eens door, zou ik je willen aanraden. Ik neem aan dat de arts het heeft voorgeschreven in verband met je klachten over pijn in je benen. Â 16 februari bewerkt door Bob
spirit Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari Dat bedoel ik @lady jane. Bovendien gaat dit middel niet samen met paroxetine. Er was mij bovendien beloofd, dat ik een vrouwelijke arts zou krijgen. Ik had me al helemaal ingesteld op haar. Zij nam de vorige keer ook de tijd voor me. De gezondheidszorg gaat hard achteruit. In het ergste geval had ik in coma kunnen raken of nog erger.
spirit Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari 4 minuten geleden zei Bob: Tramadol heb ik opgezocht hij apotheek.nl. Dat zie ik als een betrouwbate informatiebron als ik iets meer wil weten over een specifiek medicijn. Je zit in dit geval meteen aan het begin al staan: "Tramadol is een sterke pijnstiller". https://www.apotheek.nl/medicijnen/tramadol?product=tramadol @Spirit, lees het via bovenstaande link ook eens door, zou ik je willen aanraden. Ik neem aan dat de arts het heeft voorgeschreven in verband met je klachten over pijn in je benen. Â Dit hebben wij allang aandachtig doorgelezen. Ook de wisselwerking met paroxetine. Gelukkig heb ik er vrijdagavond maar 1 genomen. Heb ook niet de intensie om dit ooit te gaan gebruiken. karin123 reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari 2 minuten geleden zei Spirit: Dit hebben wij allang aandachtig doorgelezen. OK, dat stelt me gerust.
spirit Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari 4 minuten geleden zei Bob: OK, dat stelt me gerust. Dank voor je bezorgdheid
Mariposa Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari Voor wie er in geïnteresseerd is: https://www.bol.com/nl/nl/p/dodelijke-leugens/9300000111370928/?Referrer=ADVNLGOO002008N-S---PMAX-C-22291034858&gad_source=1&gad_campaignid=22291066997&gbraid=0AAAAAD5OnmP-0N2zVRzzG8vaBiBvEEywe Dodelijke leugens. spirit en karin123 reageerden hierop 1 1
karin123 Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari Er zijn nog steeds vertegenwoordigers die huisartsen bezoeken. Huisartsen krijgen nog steeds bezoek van vertegenwoordigers van medicijnfabrikanten (artsenbezoekers), al is dit minder gangbaar dan vroeger De industrie probeert hiermee nog altijd invloed uit te oefenen op het voorschrijfgedrag van artsen. Jammer @Adri03 dat jij alles voor waar aanneemt.😆 De wereld is een plek waar iedereen gemanipuleerd wordt. Wiens brood men eet, wiens taal men spreekt. Mensen zeggen vaak tegen mij, jij zou een boek moeten schrijven over wat jou overkomen is! En ik kan beter met mannen dan vrouwen overweg in het dagelijks leven trouwens.😂 Â
karin123 Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari 4 uur geleden zei Adri03: Best grappig om dit juist van jou te lezen, met je eeuwige en weinig onderbouwde kritiek op artsen, religie, politiek, mannen, bedrijven, de overheid, wetenschap, enz. enz.... Projectie als verdedigingsmechanisme? Ik heb onacceptabele emoties, gedachten, motieven en eigenschappen, tuurlijk, wie niet! Daarom zie ik dat juist bij al die zaken, herkenning, geen ontkenning. Jij had dus de tramadol opgevroten? Als je er op een gegeven moment vanaf wilt is de "huisarts" in geen velden of wegen te bekennen. Dan moet hij fietsen.
bumperjim Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari (bewerkt) Niets geloven getuigt van evenveel intellectuele armoede als alles geloven. En als je je huisarts zo weinig vertrouwt, dan moet je er idd maar wegblijven en je eigen geneesmiddelen plukken in het bos. Ik vertrouw mn huisarts wel en ik word echt niet volgestopt met medicijnen. 16 februari bewerkt door bumperjim
bumperjim Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari 3 uur geleden zei Adri03: Haha, behalve heel soms een paracetamol heb ik mijn hele leven nog geen pil geslikt, voor wat dan ook. En ik ga hooguit eens in de 3 jaar een keertje langs bij de huisarts, dus ja, ik heb makkelijk praten (en kennelijk veel mazzel). Idem hier
bumperjim Geplaatst 16 februari Rapport Geplaatst 16 februari Ik heb nooit tramadol gehad. Mn hond wel. Hielp goed.
karin123 Geplaatst 19 februari Rapport Geplaatst 19 februari Op 16-2-2026 om 16:50 zei Adri03: Maar met dat verschil dat ik geloof in empirische wetenschap, niet in activistische pseudowetenschap. Ik ook, met dat verschil dat ik weet dat de mensheid die wetenschap misbruikt om geld en macht te verzamelen over de rug van haar eigen habitat en soort. Daarom wordt de mens steeds zieker en de aarde ook. Je ziet het voor je eigen ogen gebeuren. Op 16-2-2026 om 16:50 zei Adri03: Â Maar discussies daarover horen niet op dit forum thuis, dus ik hou erover op. Dat is goed. spirit reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 19 februari Rapport Geplaatst 19 februari Op 16-2-2026 om 20:54 zei bumperjim: Ik heb nooit tramadol gehad. Mn hond wel. Hielp goed. Dat geeft de onkunde van zo'n zgn arts wel weer. Gelukkig ben ik wat wijzer en lees ik me eerst goed in. Maar zo'n achterstandswijk, waar de praktijk zich in bevindt, kan ik me voorstellen dat die niet aandachtig een bijsluiter gaan lezen. Vaak hebben die al moeite met de Nederlandse taal. Ik vind dit een kwalijke zaak. Je hebt wel met mensen te maken. Hoe dan ook.Â
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden