Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
1 uur geleden zei Artax:

Nou, als ik lees hoe star en vooringenomen je bent, dan denk ik dat een ayahuasca-kuurtje je wel goed zou doen.😚

Effecten: Ayahuasca staat bekend om het opwekken van sterke visioenen en diepe psychologische en spirituele ervaringen.

Nee, dat lijkt me niks voor @Adri03.

Geplaatst
5 uur geleden zei Artax:

Nou, als ik lees hoe star en vooringenomen je bent, dan denk ik dat een ayahuasca-kuurtje je wel goed zou doen.😚

Ach, jij noemt het star en vooringenomen; zelf zou ik het liever vastberaden noemen. Het weerhoudt me in ieder geval al 12,5 jaar van het toegeven aan de dwaalgedachten van het verslaafde brein.

Geplaatst

Ik denk dat ik meer en meer festivals zou gaan aflopen om me weer zo te voelen als met een pilletje. Ik zou ook de festivals gaan doen die ik eigenlijk niet leuk vind.  Ik denk dat ik op de koop zou toenemen dat het effect daardoor minder wordt.  Ik zou angst en depressieve klachten ontwikkelen, waardoor het verlangen nog groter wordt en mijn leven 'tussendoor' laffer en flauwer, steeds minder te harden. 

Zo gaat het met drank bij mij, ik durf het risico niet te nemen dat het met andere middelen anders zal gaan.  Dat ik überhaupt af en toe nog overweeg om een borrel te nemen is eigenlijk al idioot.  

Geplaatst

Het ik voel en ik zou van respectievelijk Lika en Etty ervaar ik persoonlijk toch als een stuk positiever en opbouwender dan het starre en lompe woord junkengedrag van Adri. Wat voor mij geldt, geldt niet voor iedereen hè.

Niet alle middelen zijn fout en verkeerd.

Geplaatst

O, ik ontken niet dat ik een junk ben @Adri03 en dat je in mijn geval waarschijnlijk honderd procent gelijk zou hebben. Over de werking van mdma, meth of bieslookplantjes. Ja, ik ben een junk en zou alles aangrijpen om in een roes te komen en er zo lang mogelijk in te blijven zitten.

Maar dat is mijn schoen en ik denk dat, hoewel je redenering in mijn geval dus zou kloppen, dat niet in z'n algemeenheid geldt.

Geplaatst

Ik had het overigens over junkenGEDRAG, en noemde hier niemand een junk. Dat iemand ergens het gedrag van vertoont, maakt hem nog niet tot datgene. Zo vertoon ik wel olifantengedrag, maar heb geen 2 meter lange slurf.

Geplaatst
15 uur geleden zei Lika:

Iemand die ik kende gebruikte het regelmatig. Een jong persoon, festivals enzo. Er kwam altijd een (grote) dip en de persoon kreeg slaapproblemen en depressies. En daar weer therapie en pillen voor. Het zal bij iedereen net iets anders werken. Ik ben blij dat ik nooit aan zoiets ben begonnen. Ik zou er niet mee kunnen ophouden denk ik.

Natuurlijk, iets waarmee je je ineens geweldig voelt wordt vanzelf een verslaving, dat lijkt me nogal obvious. We worden zelfs verslaafd aan zoiets sufs als een telefoon. Ik gun iedereen zn drug maar ik blijf daar mooi vanaf en ik financier het dus ook niet.

Geplaatst
4 uur geleden zei Rosee:

@Francoiseik heb ook veel XTC gebruikt. Maar heb jij dan geen last van een dip achteraf? Want je hele serotonine voorraad wordt er in een keer doorheen gejaagd en daarna moet dat weer op peil komen. Ik raakte ervan uit balans.

Nee , wel gehad , maar slik daar nu 5htp voor ! Ik ga ook niet iedere week ! Dat is ook een voordeel (vind ik ) . Je gaat het niet doordeweek bij een etentje nemen , of bij iemand op visite of thuis op de bank ! Het blijft mooi daar , in die setting! Voor mijn hoofd werkt het !  Sorry voor de uitroeptekens 😅

Geplaatst

Tsja, ik ben er altijd heel voorzichtig mee. Voor mijn paniekaanvallen kreeg ik, buiten de oxazepam, Tramadol voorgeschreven verleden week. Een vreemde arts, die ik niet kende. Hij leek meer op een junk, dan een arts :face-icon-small-shocked:. Versleten spijkerbroek, een boss trui. Toen hij gehaast de praktijk in kwam lopen, dacht ik aan een overvaller. Bleek het dus een arts te zijn. Met oxazepam ben ik bekend, maar Tramadol vind ik eng spul. Ik heb er vrijdagavond, voor het slapen gaan 1 ingenomen, voor de rest blijf ik eraf. Ik snapte het ook niet, waarom hij mij dit voorschreef. Om te slapen en rustig te worden :face-icon-small-shocked:. Ik hoefde alleen de bijsluiter maar te lezen en de volgende paniekaanval diende zich al bijna aan. Tsja...

Geplaatst (bewerkt)
Op 14-2-2026 om 21:08 zei karin123:

@Adri03 heeft altijd op iedereen commentaar. Alleen wat hij doet is goed! Ik hoop dat hij heel gelukkig is.🙃

Best grappig om dit juist van jou te lezen, met je eeuwige en weinig onderbouwde kritiek op artsen, religie, politiek, mannen, bedrijven, de overheid, wetenschap, enz. enz.... Projectie als verdedigingsmechanisme?

bewerkt door Adri03
typo
Geplaatst
8 minuten geleden zei Mariposa:

Precies, artsen krijgen betaald om (bepaalde) medicatie voor te schrijven. Brrr...Big Pharma.

Huh, echt? Hoe werkt dat dan? Huisarts schrijft tramadol voor, de apotheek geeft de naam van de huisarts door aan de fabrikant en de huisarts krijgt dan van de fabrikant een (paar) euro op zijn of haar rekening gestort? Of werkt dat anders?

Geplaatst
59 minuten geleden zei karin123:

Tramadol werkt niet voor angstaanvallen, het is een pijnstiller.

@Spirit je moet het zelf in de gaten houden. Die zogenaamde artsen zijn hartstikke gek!😂

Hij heeft in zijn haast ook mijn dossier waarschijnlijk niet gelezen :face-icon-small-shocked:. Gelukkig ben ik zelf zo wijs om dat spul niet te nemen. Ik had een dubbele afspraak, maar na 5 minuten had hij alles al bekeken. Ook mijn voet en been. Ik vraag me nog steeds af, of het wel een arts was :D.

Geplaatst

Ja, dat is zeker schokkend @lady jane maar wel een Amerikaans verhaal van 25 jaar geleden al geloof ik best dat dat soort shit nog steeds aan de hand is.

Ik vind het moeilijker te geloven dat mijn huisarts (of die van Spirit) moedwillig verkeerde medicijnen voorschrijft omdat ze dan extra geld krijgt van de pharmaceutische industrie. Ik heb echt de indruk dat mijn huisarts haar stinkende best voor me doet, wat niet wegneemt dat ze soms flink blundert, je moet zeker ook zelf goed opletten en meedenken.

Geplaatst

Klopt, zo dichtbij, wanneer je ook je arts kent, geloof ik er ook minder in.
Maar tramadol is echt troep, Druppie een adber van vroeger had dat voor haar rug.
Ik heb het ooit van mijn kaakchirurg gehad, 1 pil genomen in vreselijke pijnen, en daarna
de hele nacht gehallucineerd en mezelf doodgewenst. Nooit meer! Ik begrijp echt niet dat spirit
dit zomaar kreeg. 
Maar van de serie schrok ik toch echt, jaren terug gezien. 

Geplaatst

Tramadol heb ik opgezocht hij apotheek.nl. Dat zie ik als een betrouwbate informatiebron als ik iets meer wil weten over een specifiek medicijn. Je zit in dit geval meteen aan het begin al staan: "Tramadol is een sterke pijnstiller".

https://www.apotheek.nl/medicijnen/tramadol?product=tramadol

@Spirit, lees het via bovenstaande link ook eens door, zou ik je willen aanraden.

Ik neem aan dat de arts het heeft voorgeschreven in verband met je klachten over pijn in je benen.

Geplaatst

Dat bedoel ik @lady jane. Bovendien gaat dit middel niet samen met paroxetine. Er was mij bovendien beloofd, dat ik een vrouwelijke arts zou krijgen. Ik had me al helemaal ingesteld op haar. Zij nam de vorige keer ook de tijd voor me. De gezondheidszorg gaat hard achteruit. In het ergste geval had ik in coma kunnen raken of nog erger.

Geplaatst
4 minuten geleden zei Bob:

Tramadol heb ik opgezocht hij apotheek.nl. Dat zie ik als een betrouwbate informatiebron als ik iets meer wil weten over een specifiek medicijn. Je zit in dit geval meteen aan het begin al staan: "Tramadol is een sterke pijnstiller".

https://www.apotheek.nl/medicijnen/tramadol?product=tramadol

@Spirit, lees het via bovenstaande link ook eens door, zou ik je willen aanraden.

Ik neem aan dat de arts het heeft voorgeschreven in verband met je klachten over pijn in je benen.

Dit hebben wij allang aandachtig doorgelezen. Ook de wisselwerking met paroxetine. Gelukkig heb ik er vrijdagavond maar 1 genomen. Heb ook niet de intensie om dit ooit te gaan gebruiken.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...