Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik zit me weer eens zo heerlijk zielig te voelen. Tot nu toe gaat het goed. Heb de drank nu beneden in de garage gezet. En eerlijk, ik heb werkelijk geen idee of ik dit volhoud. Ik had het eerst buiten voor de garagepoort gezet. Ik ben toen naar boven gegaan om de rest van de boodschappen weg te ruimen. Maar je kunt ook werkelijk niks meer ergens zetten. Het werd helaas niet eens gestolen. Je kunt ook niks meer ergens neerzetten. Dus nu staat het in de garagebox, en ik voel me zielig.

bewerkt door hub02
Geplaatst

@hub02 het staat een eind weg, uit het zicht en niet voor het grijpen. Balen dat het niet gejat is. 

Voor de zielig, wat voor lekkers zat er tussen je boodschappen? Dat wat nu boven is dus?

Geplaatst

Nou, eigenlijk niet veel soeps. Het waren mijn gebruikelijke boodschappen. Dus grotendeels ... raad maar. Wel 2 van die kant-en-klaar maaltijden, die ik soms bestel met goede voornemens, en die ik eigenlijk altijd maar half door de strot krijg omdat je beter gras kunt eten omdat dat meer smaakt heeft.

Geplaatst

Ik moet dat echt gaan plannen als ik wil stoppen. Fruit heb ik nooit, dat verwarde ik met franse kaas na een paar weken in de koelkast. Maar ik moet, als mijn stoppoging wil lukken, toch echt proberen normaal te gaan eten. Ik kijk morgen of ik iets eetbaars vind bij AH. 

Geplaatst (bewerkt)
20 uur geleden zei garfield076:

Heb vorige week: 3 flessen champagne, 1 fles gin, 1 fles hele mooie Talisker whisky en 3 jaargangen Hertog Jan Grand Prestige leeggegoten. De spoelbak was er blij mee.....

Heel wat keren kwamen er momenten dat ik vreselijke spijt had van dat weggieten. Maar éénmaal kwam toch die dag waarna ik nooit meer op zoek hoefde naar vervanging. Dat is nu alweer meer dan 12 jaar geleden. 

bewerkt door Adri03
Geplaatst

Ja, dat moet allemaal via het fornuis. Heb ik wel, maar nog nooit gebruikt. Dat gaat op gas en dat durf ik niet omdat ik bang ben dat de katten er op springen als het brandt. Heb wel een magnetron en airfryer. Maar 15 minuten kan ik er wel bij blijven. Zo'n roerbak, moet dat met boter in een pan en zo?  Heb eigenlijk nog nooit iets gemaakt. Bij mij verbrandt alles denk ik.

Geplaatst

Boter of wat olie. Olijfolie, paar eetlepels. Groente snel bakken, zodat het beetgaar is. Tenzij je van doorgekookte groente houdt natuurlijk. Eet je vlees? Runderreepjes roerbakt fijn. Beetje kruiden of simpel een woksaus uit een glazen flesje van Conimex. Paar minuten instant noodles erin. Klaar. Kwartiertje werk, bij blijven en omscheppen.  

Vergeet niet om erna vla te eten. Of, zoals we dat hier zeggen, vlaaaaaa.

Geplaatst

blikje veldertjes erdoor, of linzen
als je maag iets zwaarders kan verdragen, en daar kunnen die
knakworsten dan ook door, in stukjes desnoods voor de verdeling.
En als je airfryer het doet kun je 2 boterhammen met elk een plak kaas
er 4 minuutjes ook lekker in maken. een rode paprika daarna in stukken
erin grillen in een paar minuten en je bent behoorlijk gezond bezig.
Zo langzamerhand kun je wat gaan experimenteren of je neemt
straks een Allerhande mee uit de super. Doorbladeren en ideetjes opdoen.
Vind je het te ingewikkeld dan kun je ook diepvriesgroenten uitproberen, die
kun je makkelijk in porties gebruiken. Je gaat je echt beter voelen als je beter eet.
En ik denk niet dat er ooit een kat op een brandende gaspit is gesprongen hoor.
Dieren zijn veel wijzer dan mensen vaak wat zelfzorg betreft.

Geplaatst

Een van mijn katten springt altijd vanaf de grond op de afdekplaat van het fornuis. Ik weet niet of ze vanaf daar ziet of hoort of een pit brandt. Ze loopt dan over het aanrecht naar de kraan omdat ze daaraan alijd drinkt. Ik moet er niet aan denken als toch wat zou gebeuren zo. Maar ik zal idd eens kijken of ik die folder kan downloaden, ik bestel altijd bij AH. Ja, mijn eetgewoonten zijn wel voor verbetering vatbaar. Heb eigenlijk nog nooit echt gekookt of zo. Toen mijn vriendin nog thuis kwam deed zij dat. Maar sinds dat geklooi met mij begon woont ze permanent in haar chalet op de camping. Ik kan niemand om me heen hebben. Dus moet dat soort dingen nu zelf leren te doen. 

Geplaatst

aldoende leert men @hub02
en het kan ook meevallen he?
De allerhande is volgens mij alleen te verkrijgen in het rek
bij de ingang van de winkel. 
Mooi doel voor de eerste keer dus.(op een rustig tijdstip)
succes!

Geplaatst

Heb je een gewone oven @hub02? Er zijn prima recepten die je op de bakplaat kunt maken. Geen gedoe, alleen half uurtje wachten. 
Of worstenbroodjes: bladerdeeg met knakworst:-)

Geplaatst

Vandaag geen dagpact voor mij. Ik zat mezelf dus wat wijs te maken door de drank in de garage te zetten. 
Jullie hadden natuurlijk helemaal gelijk! Ik werd vannacht om een uur wakker en de rest laat zich wel raden. Ik zal de rest vandaag wegkiepen, anders wordt het natuurlijk niks met stoppen. Ik ga proberen nog wat te slapen, en vanmiddag ga ik boodschappen bestellen. Geen drank meer dus, gewone dingen die een normaal mens bestelt. Dan heb ik wat om me bezig te houden vandaag. Als ik die drank weg heb gegooid zal het verder wel lukken vandaag. 

Geplaatst

Verdomme hub. Wegflikkeren en roes uitslapen. Haal normaal eten en extra vreterij en dan genoeg voor een week of twee. En vergeet dan niet koffie of appelsap of zoiets in te slaan.

Geplaatst

ik had het ook niet kunnen weerstaan in jouw situatie Hub.
Maar dat was dus een les, nu echt wegdoen de rest
anders schrijf je hier morgen weer met drank in je lijf.
je kunt je ook online bij Tactus aanmelden voor begeleiding misschien?

Geplaatst (bewerkt)

Ja, de rest is al weg. Ik denk dat ik degene ben die troep naar binnen kiepert. En ik ben degene die er voor verantwoordelijk is dat dat niet gebeurt. Ik heb altijd voor mezelf moeten zorgen. En ik denk dat trajecten bij mij gewoon niet werken. Ik ga er, vanaf nu, nuchter tegenaan. Misschien, net als vroeger, is hulp van het forum, mensen als jij, voldoende.

bewerkt door hub02

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...