renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Dagpact: renaldo61
MaryArt Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Goeiemorgen allemaal!
Fonny Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 15 minuten geleden zei MaryArt: Dagpact: renaldo61 MaryArt Fonny🌞 Goeiemorgen allemaal!
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) Mogge! Beetje druk in de kop de laatste dagen. Ik heb op de hondenclub aan iemand gezegd dat ze beter... gewoon maar niet meer moeten komen, want met hun hond is helemaal niks aan te vangen. Mechelse herder, dat zijn echt honden die dagelijks activiteit nodig hebben, anders gaan ze zich te pletter vervelen en worden ze onuitstaanbaar. HIJ en de kinderen wilden die hond en nou moet ZIJ er voor zorgen. 🙄 Ik zie dat patroon veel vaker op de club, zo onrechtvaardig, en daar maakt zij dan ook geen tijd voor, dus als het zaterdagochtend is dan staat die hond helemaal onder hoogspanning en is totaal onhandelbaar. Nou was ze in tranen toen ik het zei, heel vervelend, maar ik weet van 3 anderen dat ze niet meer komen als zij komt, en dat is nog 3x zo vervelend. Dus op een gegeven moment moet iedereen een keer zn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik heb nog namen gegeven van professionals, maar wederom "geen tijd", ja dan mag je t verder zelf uitvogelen. We zijn een clubje, we zijn niet het rode kruis. Myep myep niet mijn specialiteit dit werk, als pleaser... maar hoe langer je het laat doormodderen hoe lastiger het wordt. 4 uur geleden bewerkt door bumperjim Spirit en lady jane reageerden hierop 2
Etty Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen, Dat was een goede oefening voor de people pleaser in recovery😀 Je als een volwassene gedragen, met verantwoordelijkheid nemen enzo, angst niet laten regeren, het bevalt me steeds beter, en ik vind het nog interessant ook. bumperjim en Spirit reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen frummers. Noord Nederland zit op slot: het is overal spekglad... We werden vanmorgen gewekt met een NL Alert: We kunnen echt schaatsen op straat nu. Gelukkig heb ik genoeg koffie en thee in huis om hier een bakje te kunnen neerzetten..
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Potverdrie @bumperjim, da's inderdaad heel moeilijk, maar onvermijdelijk. Ik begrijp dat het in je kop blijft malen, maar wat niet kan kan niet, zo simpel is het. Triest dat mensen zo met hun dieren, hun huisgenootje omgaan... bumperjim reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 47 minuten geleden zei Etty: Goedemorgen, Dat was een goede oefening voor de people pleaser in recovery😀 Je als een volwassene gedragen, met verantwoordelijkheid nemen enzo, angst niet laten regeren, het bevalt me steeds beter, en ik vind het nog interessant ook. Ja, en het kan gewoon. De wereld stort niet in, ook al is het even slecht nieuws.
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Ik voel ook wat meer dadendrang nu ik niks meer drink. As je regelmatig drinkt dan kan je verder in je leven gewoon gods water over gods akkers laten lopen, want aan het eind vd dag staat er altijd weer een biertje klaar om alles weer recht te breien. Nu heb ik meer de neiging om zaken aan te pakken. 2 uur geleden bewerkt door bumperjim lady jane, rapilos en Spirit reageerden hierop 3
Adri03 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Daarnet kwam ik onverhoeds met de trein langs de distilleerderij van Olifant Jenever. Zag onmiddellijk de mooie vierkante flessen met het olifantenlogo voor mijn geestesoog die me door menige binge getrokken hebben, c.q. de binge verlengd en de kater verergerd hebben. Liefde en haat. lady jane en Spirit reageerden hierop 2
Emmy Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen, Goed gedaan @bumperjim Heb zelf ook moeite met dit soort dingen, maar soms is het nodig. Wel sneu voor de hond. En ook hier een NL Alert. Wilde zo een stukje gaan hardlopen, maar dat moet ik eerst maar uitstellen. Hoor ook nauwelijks verkeer buiten…
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 14 minuten geleden zei Emmy: Goedemorgen, Goed gedaan @bumperjim Heb zelf ook moeite met dit soort dingen, maar soms is het nodig. Wel sneu voor de hond. Ja, denk ik ook steeds, maar het is niet de mijne. Ik moet uit die rol van moeder overste.
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 21 minuten geleden zei Adri03: Daarnet kwam ik onverhoeds met de trein langs de distilleerderij van Olifant Jenever. Zag onmiddellijk de mooie vierkante flessen met het olifantenlogo voor mijn geestesoog die me door menige binge getrokken hebben, c.q. de binge verlengd en de kater verergerd hebben. Liefde en haat. Ja, een beetje extra drama 😁 Ik zou niet graag verslaafd zijn aan die 5 liter wijn bag-in-boxes van een huismerk, dat is zo vreselijk prozaïsch. Dan liever een mooi nostalgisch logo erop. Zucht. (Zo heb ik nog een lege fles Talisker, ter plaatste gekocht in de distilleerderij. Misschien ook maar weggooien). 3 uur geleden bewerkt door bumperjim Adri03 reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedenmorgen Ik zit hier in het zonnige zuiden te genieten van de zon die net opkomt. Wat een verschil weer met het noorden des lands..
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 40 minuten geleden zei Adri03: Daarnet kwam ik onverhoeds met de trein langs....... Dan heb je mazzel, hier rijdt er vanmorgen geen enkele trein...
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 13 minuten geleden zei Spirit: Ik zit hier in het zonnige zuiden te genieten van de zon die net opkomt. Wat een verschil weer met het noorden des lands.. Tsja... het kan verkeren 😔 Zelfs met de ijzertjes onder is het geen doen om de hond uit te laten, nog afgezien van de vraag of zij zelf wel een meter vooruit zou kunnen komen.... Dus hoop ik dat ze over de ijzellaag van het terras naar de sneeuwvlakte van het gras kan komen en daar haar behoefte dan maar kan doen...
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden goeiemooiemorgen frummers jeetje Von, en op t journaal was het bericht dat men grotendeels zonder strooizout zit ook nog. Hopleijk wordt 112 echt niet nodeloos gebeld, want tot 10u onverantwoord zeiden ze nog. Hier gisteren 2 x nat geregend, echt ijzig koude regen, en daarna 2 x gespijbeld met yoga en volleybal. Voor mij een kijkwedstrijd en ik was wat lamlendig onder mijn dekentje geinstalleerd. Vandaag zou zonnig worden, maar het ziet er somber uit weer. Wat snak ik naar het voorjaar!
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden ach over het weer kunnen we altijd vrijblijvend mopperen, mooi toch? Kohtje reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen. Ha, het weer. Een dankbaar gespreksonderwerp, hier in Nederland. Of in elk geval vaak een gespreks-op-gang-helper.. Dat vond ik ook altijd een van de leuke en herkenbare dingen in Bretagne. Daar hebben ze het ook vaak over het weer omdat het daar ook zo wisselvallig is. Alleen zitten we hier in Nederland vaak te mopperen op het weer: te koud, te nat, te donker, te heet, te benauwd, etc... Terwijl de Bretons vaak even het weer van het moment benoemden en dan met een brede grijns afsloten met: 'ach, maar in Bretagne schijnt elke dag de zon. In elk geval altijd even tussen de buien door..' Toch net een beetje meer 'joie de vivre'. 😊 (hier komt, terwijl ik dit typ, ook de zon tevoorschijn..)
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ja, heerlijk toch dat mopperen? Maar inderdaad: het strooizout zal toch eens opraken... en ach: veel strooiauto;s konden de weg ook niet op komen vanmorgen 🤪 ANWB gaat de weg ook niet op. En ohhhhh, wat zou een zonnetje welkom zijn, al in geen tijden gezien volgens mij. En Bretagne @Kohtje, ach zo leuk daar hebben we gekampeerd toen we net samenwoonden, zo'n 49 jaar geleden. Klein, echt klein tentje en elke dag regen. Iedere dag ging ik naar de sigarenboer om een krantje te kopen (en uiteraard mijn dagelijkse benodigde sigaretten) en om te vragen wat de weersvooruitzichten waren. En iedere dag weer schudde de goede man treurig zijn hoofd en zei: mauvais, très mauvais.... na een week hebben we de boel maar opgebroken, ik wilde wel naar huis, Kees wilde dan toch nog een week zuidelijker... . Afijn, die vakantie kon er zelfs bij de sigarenboer geen lachje vanaf hoor Koh lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Haha Bretagne daar wonen de meeste zuipschuiten van Frankrijk, zullen wel de Keltische roots zijn. Het is steeds meer in trek als zomervakantie bestemming, want terwijl het kwik in Zuid-Frankrijk vaak richting de 40 gaat, zit je in Bretagne netjes op 21-22 graden. En het weer verandert inderdaad om de 10 minuten 🤣 Ik heb nog leuke vakantiefoto's uit de Finistère met kleine meisjes op het strand met verwaaide koppen in kleddernatte regenjasjes, heerlijke vakantie 😁 lekker eten daar ook. 1 uur geleden bewerkt door bumperjim
rapilos Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden een hele goede morgen allemaal, Tja, ik hoorde ook van de ijzel in het noorden. Pfff, wat ben ik dan weer blij dat ik in het westen woon. Gisteren inderdaad een ijsdag., maar vanochtend ineens een stuk warmer Zelfs de vogeltjes hoorde ik fluiten Die weten zeker nog niet dat het morgen maar weer 3 graden wordt 🙈
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden ik lees net op nos.nl zelfs een strooiwagen omgekiept in Leeuwarden, veel ongelukken en valpartijen, maar ook schaatsen op de weg. pffft. hopelijk alleen blikschade, want de ziekenhuizen hadden ook alle afspraken geannuleerd tot 12 uur. Hier komt de zon net door, tijd om te gaan zwemmen zo. sterkte @Yvonne
rapilos Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Zat nog even na te denken over je honden verhaal @bumperjim kreeg subiet medelijden met die mevrouw...😢 Maar ja, snap jou ook wel. Een Mechelse herder lijkt me nu ook niet een van de makkelijkste honden, en als je er dan ook nog geen tijd voor vrij kan maken Inderdaad misselijk, dat HIJ dan een hond wil, en ZIJ daar dan uiteindelijk voor kan opdraaien. Zelfde meegemaakt met een papagaai. Ex wilde dat perse, en zou er ook heel goed voor zorgen. Ja,ja...2 keer de kooi verschoond en de komende jaren mocht ik het doen. Dat beest schreeuwde je trouwens de tent uit ! bumperjim reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden