Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Mogge!

Beetje druk in de kop de laatste dagen. Ik heb op de hondenclub aan iemand gezegd dat ze beter... gewoon maar niet meer moeten komen, want met hun hond is helemaal niks aan te vangen.

Mechelse herder, dat zijn echt honden die dagelijks activiteit nodig hebben, anders gaan ze zich te pletter vervelen en worden ze onuitstaanbaar. HIJ en de kinderen wilden die hond en nou moet ZIJ er voor zorgen. 🙄 Ik zie dat patroon veel vaker op de club, zo onrechtvaardig, en daar maakt zij dan ook geen tijd voor, dus als het zaterdagochtend is dan staat die hond helemaal onder hoogspanning en is totaal onhandelbaar.

Nou was ze in tranen toen ik het zei, heel vervelend, maar ik weet van 3 anderen dat ze niet meer komen als zij komt, en dat is nog 3x zo vervelend. Dus op een gegeven moment moet iedereen een keer zn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik heb nog namen gegeven van professionals, maar wederom "geen tijd", ja dan mag je t verder zelf uitvogelen. We zijn een clubje, we zijn niet het rode kruis.

Myep myep niet mijn specialiteit dit werk, als pleaser... maar hoe langer je het laat doormodderen hoe lastiger het wordt. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Goedemorgen, 

Dat was een goede oefening voor de people pleaser in recovery😀

Je als een volwassene gedragen, met verantwoordelijkheid nemen enzo, angst niet laten regeren, het bevalt me steeds beter, en ik vind het nog interessant ook. 

Geplaatst

Goedemorgen frummers. 
Noord Nederland zit op slot: het is overal spekglad... 
We werden vanmorgen gewekt met een NL Alert: 
image.png.5ce60c059f82c0f7a0ac0aa80e468672.png 
We kunnen echt schaatsen op straat nu. 
Gelukkig heb ik genoeg koffie en thee in huis om hier een bakje te kunnen neerzetten.. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

Potverdrie @bumperjim, da's inderdaad heel moeilijk, maar onvermijdelijk. Ik begrijp dat het in je kop blijft malen, maar wat niet kan kan niet, zo simpel is het. 
Triest dat mensen zo met hun dieren, hun huisgenootje omgaan... 

Geplaatst
47 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen, 

Dat was een goede oefening voor de people pleaser in recovery😀

Je als een volwassene gedragen, met verantwoordelijkheid nemen enzo, angst niet laten regeren, het bevalt me steeds beter, en ik vind het nog interessant ook. 

Ja, en het kan gewoon. De wereld stort niet in, ook al is het even slecht nieuws. 

Geplaatst (bewerkt)

Ik voel ook wat meer dadendrang nu ik niks meer drinkt. As je regelmatig drinkt dan kan je verder in je leven gewoon gods water over gods akkers laten lopen, want aan het eind vd dag staat er altijd weer een biertje klaar om alles weer recht te breien.

Nu heb ik meer de neiging om zaken aan te pakken.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Daarnet kwam ik onverhoeds met de trein langs de distilleerderij van Olifant Jenever. Zag onmiddellijk de mooie vierkante flessen met het olifantenlogo voor mijn geestesoog die me door menige binge getrokken hebben, c.q. de binge verlengd en de kater verergerd hebben. Liefde en haat.

Geplaatst

Goedemorgen,

Goed gedaan @bumperjim Heb zelf ook moeite met dit soort dingen, maar soms is het nodig. Wel sneu voor de hond.

En ook hier een NL Alert. Wilde zo een stukje gaan hardlopen, maar dat moet ik eerst maar uitstellen. Hoor ook nauwelijks verkeer buiten…

Geplaatst
14 minuten geleden zei Emmy:

Goedemorgen,

Goed gedaan @bumperjim Heb zelf ook moeite met dit soort dingen, maar soms is het nodig. Wel sneu voor de hond.

Ja, denk ik ook steeds, maar het is niet de mijne. Ik moet uit die rol van moeder overste. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...