renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Dagpact: renaldo61
MaryArt Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Goeiemorgen allemaal! 🥶
Freekie Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goedemorgen! Ik ben trots op iedereen die de keuze maakt om niet meer afhankelijk te willen zijn van middelen. Niet meer de Trek willen voelen en in dat opzicht, meer rust in hun hoofd willen hebben.. Want het kan namelijk zo anders! Spirit en lady jane reageerden hierop 1 1
lady jane Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden goeiemooiemorgen frummers @Freekie gaat het in jouw hoofd momenteel rustig genoeg? En verder? Je burn out, werk zorg voor de kinderen (daten)? En kijk je alweer uit naar het voorjaar, motorritjes met je pa en vrienden?
Fonny Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 3 uur geleden zei MaryArt: Dagpact: renaldo61 MaryArt Fonny🌞 Goeiemorgen allemaal! 🥶
alesto Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Fonny🌞 Alesto 29 dagen AV 💪🏻 karin123 en Spirit reageerden hierop 2
bolletje Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goeie morgen allemaal. Zal zoooo blij zijn als de zon gaat schijnen. PFFFFFTTTTT. Nou, dadelijk weer naar de dagbesteding. Altijd fijn. Word daar echt verwend. Mag doen wat ik wil en word nergens toe gedwongen. Fijne dag Kanjers. Spirit en karin123 reageerden hierop 2
IJsvogel Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Het werkt bij mij nu heel motiverend om te sporten. Ik had 2 maanden bijna niet gesport en wel gedronken, nu wil ik in de ochtend fris gaan sporten. Ik leg me vast door een groepsles te boeken, dat helpt voor de motivatie. Maar gisterenavond toch nog even een stemmetje gehad die zei dat het best kon, een paar wijntjes... Niet geluisterd, en ik weet dat het minder gaat worden. Maar wat is verslaving toch een mindfuck! Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Net een korte discussie gehad met mijn vriend over alcohol en het alcoholisme. Hij vind zichzelf geen alcoholist . Daarna was het weer tijd om naar het werk te gaan..
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedenmiddag trouwens. Heb eindelijk wat kunnen slapen. Dat voelt al beter. Nu rustig aan. Heb het aangekaart dat ik 2 dagen naar mijn huisje ga. Totaal geen reactie. Helemaal niet van: goh meid wat fijn. Doe wat je wil. Ik denk dat ik morgen ga. Vandaag maar even tot rust komen. 2 overnachtingen in mijn eigen huisje en vrijdag weer terug. Dan is ook mijn bril klaar.
Adri03 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 19 minuten geleden zei Spirit: Net een korte discussie gehad met mijn vriend over alcohol en het alcoholisme. Hij vind zichzelf geen alcoholist . Daarna was het weer tijd om naar het werk te gaan.. Voor Brabo's ligt die grens ook een stuk hoger. Die leven veel langer in een staat van ontkenning. En dan noemen ze uiteindelijk alcoholisme ook eerst nog eens een tijd eufemistisch 'Bourgondische levensstijl', tot ze uiteindelijk zo diep zitten dat er geen ontkomen meer aan is om het beest bij de naam te noemen. 2 uur geleden bewerkt door Adri03 typo Prana en Spirit reageerden hierop 2
Prana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 6 minuten geleden zei Adri03: Voor Brabo's ligt die grens ook een stuk hoger. Die leven veel langer in een staat van ontkenning. En dan noemen ze uiteindelijk alcoholisme ook eerst nog eens een tijd eufemistisch 'Bourgondische levensstijl', tot ze uiteindelijk zo diep zitten dat er geen ontkomen meer aan is om het beest bij de naam te noemen. Haha ben je nou serieus? Wat een vooroordelen hier de laatste tijd....Ik kan nu ook best wat stereotypische dingen over Rotterdam gaan zeggen. En vast ook over de plaats waar jij vandaan komt, maar laat ik het maar gezellig houden. Ben tenslotte Brabants 😁
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Wilde de term Brabo's weer niet aanhalen, maar je hebt helemaal gelijk @Adri03 Als er hier een schoolfeestje is notabene een basisschool, kindjes van groep 4, is het heel normaal dat er een grote biertap neer wordt gezet .
Prana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Spirit: Kom je ook uit Brabant @Prana? Ja, ik woon dan wel in Italië (omringd door maffiosi uiteraard), maar ik kom uit Brabant. En zoals ik een paar dagen geleden zei, herken ik die typische Brabantse dingen die jij beschrijft niet. Maar goed, ik wil daar eigenlijk ook niet op reageren en nu deed ik het toch (weer). Dus het is klaar nu 🙏🏻 Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Voor vandaag zing ik het vandaag wel even uit hier. Heb me inmiddels verplaatst naar de bovenverdieping. Lekker onder de dekens in mijn bed, tv erbij, fles appelsap op het nachtkastje. Even zenn.
Adri03 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 10 minuten geleden zei Prana: Haha ben je nou serieus? Wat een vooroordelen hier de laatste tijd....Ik kan nu ook best wat stereotypische dingen over Rotterdam gaan zeggen. En vast ook over de plaats waar jij vandaan komt, maar laat ik het maar gezellig houden. Ben tenslotte Brabants 😁 Haha, van oorsprong kom ik ook uit Rotterdam, en dat is net dicht genoeg bij Brabant (en Zeeland) om er een gefundeerd oordeel over te hebben 😁 Spirit en Prana reageerden hierop 2
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Voel je niet aangesproken @Prana..Zit jij in Italië je druk te maken over onze ervaringen met Brabanders. Brabant heeft zeer zeker ook zijn goede dingen, alleen de drank wordt hier gewoon geaccepteerd. Overal moet bier bij. Ik heb veel schoolfeestjes meegemaakt toen mijn zoon nog op de basisschool zat, maar een biertap?? Nee.. 1 uur geleden bewerkt door Spirit
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Over ontkenning kan ik meespreken. Niet dat het ooit tegen mij echt een discussiepunt was. Maar ik leefde in ieder geval in ontkenning tot mijn gesprek met mijn psychiater op maandag 12 augustus 2024 waar ik al veel over geschreven heb, dan kwam ik tot het besef dat ik wel degelijk een probleem had. Als je zelf niet tot dat besef komt ga je het je ook niet laten aanpraten. Spirit reageerde hierop 1
Prana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei Adri03: Haha, van oorsprong kom ik ook uit Rotterdam, en dat is net dicht genoeg bij Brabant (en Zeeland) om er een gefundeerd oordeel over te hebben 😁 Ach jullie zijn gewoon jaloers, omdat wij zo gezellig zijn. En haal alsjeblieft die Zeeuwen er niet bij. Die zijn zo saai en gierig ook! Spirit reageerde hierop 1
Prana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Spirit: Voel je niet aangesproken @Prana..Zit jij in Italië je druk te maken over onze ervaringen met Brabant. Brabant heeft zeer zeker ook zijn goede dingen, alleen de drank wordt hier gewoon geaccepteerd. Overal moet bier bij. Ik heb veel schoolfeestjes meegemaakt toen mijn zoon nog op de basisschool zat, maar een biertap?? Nee.. Ik wilde er juist niet meer op wil reageren en nu begint er een heel gesprek 😅 Nee hoor, ik maak me er helemaal niet druk om. Het is wel irritant als het maar door blijft gaan, maar ja, wat doe je eraan. Ik zeur heel eerlijk gezegd ook wel eens over de Italianen met mijn man, die Engels is. Maar ik vind het hier fijn en woon er al vele jaren 🤷♀️ Spirit reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 42 minuten geleden zei Spirit: Goedenmiddag trouwens. Heb eindelijk wat kunnen slapen. Dat voelt al beter. Nu rustig aan. Heb het aangekaart dat ik 2 dagen naar mijn huisje ga. Totaal geen reactie. Helemaal niet van: goh meid wat fijn. Doe wat je wil. Misschien logisch, na een discussie waarin hij moet toegeven dat hij een alcoholist is? Je moet niet gaan als een soort straf voor hem, maar voor jezelf, omdat jij dat nodig hebt. Het lijkt alsof je wil dat hij je gaat tegenhouden. Prana reageerde hierop 1
Prana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 55 minuten geleden zei Spirit: Goedenmiddag trouwens. Heb eindelijk wat kunnen slapen. Dat voelt al beter. Nu rustig aan. Heb het aangekaart dat ik 2 dagen naar mijn huisje ga. Totaal geen reactie. Helemaal niet van: goh meid wat fijn. Doe wat je wil. Ik denk dat ik morgen ga. Vandaag maar even tot rust komen. 2 overnachtingen in mijn eigen huisje en vrijdag weer terug. Dan is ook mijn bril klaar. Weet je @Spirit wat ik niet begrijp is waarom jij die rommel in huis niet zelf opruimt? En dat bedoel ik niet verkeerd en heeft ook niets met het andere onderwerp te maken. Maar als je je er zo aan ergert en je bent vrij overdag, kan dat opruimen en schoonmaken juist heel fijn zijn. Ook al is het "zijn" huis, jij woont er toch ook? Ik zeg maar wat, hoor. Misschien kan of mag het niet. Maar soms is iets doen veel rustgevender dan rusten. En nu ben ik weg, ik heb het veel te druk en de lunchpauze is veel te lang geworden.
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik kom oorspronkelijk uit een stad, die bekend staat om de haring. Een haringkop dus . Wel ging ik regelmatig met mijn ouders naar Rotterdam. We liepen dan via het oude station, naar de lijnbaan. Als ik nu het nieuwe station zie, raak ik wat in de war. Geef mij het oude maar, waar je via het grenswisselkantoor zo het station in liep. De trein stond meestal al klaar en dan hadden wij een leuke middag gehad. Het wienerrestaurant, waar een orgel stond. Wimpie het eerste hamburgerrestaurant op de lijnbaan. De portjes waren klein. Vandaar het verkleiningsnaampje. Als de zaak Wim had geheten, zouden de porties dan groter geweest zijn? Omdat mijn vader Wim heette, was het altijd wel grappig om bij een Wimpie te zitten . Prana reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 15 minuten geleden zei Prana: Ach jullie zijn gewoon jaloers, omdat wij zo gezellig zijn. En haal alsjeblieft die Zeeuwen er niet bij. Die zijn zo saai en gierig ook! Met zeeuwen heb ik ook niets. Raar volk Prana reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden