Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Sorry ik heb per ongeluk 2 keer op plaatsen gedrukt. 

Deze gebruiken we dan. Die ander zakt vanzelf wel naar onderen. 

bewerkt door MaryArt
Geplaatst

Deze voormiddag heb ik terug mijn praatgroep van de nazorg. Iets waar ik iedere week naar uitkijk. Spijtig genoeg is dit de voorlaatste keer dat ik daar naartoe mag gaan. Nu terug met een psychologe die zeer lang in verlof was. 

Geplaatst
21 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen, 

Vandaag ga ik thuis hard aan de slag. Daarna planning maken voor de rest van de maand.  Dat wordt veel afvinken. 

Afvinken is het leuk, maar als je het te langdurig doet, althans dat gebeurt bij mij, dan verlies je op een gegeven moment de rode draad. Ik vraag me na een tijdje dan af, ben ik wel met het goede bezig? Al die kleine taakjes, ligt er niet een groot belangrijk ding te versloffen? Dat is dan meestal niet zo, maar de gedachte alleen al is genoeg om mn proces te verstoren.

Moet wel zeggen dat het zonder alcohol een stuk beter gaat 😁

Geplaatst
1 uur geleden zei bumperjim:

Afvinken is het leuk, maar als je het te langdurig doet, althans dat gebeurt bij mij, dan verlies je op een gegeven moment de rode draad. Ik vraag me na een tijdje dan af, ben ik wel met het goede bezig? Al die kleine taakjes, ligt er niet een groot belangrijk ding te versloffen? Dat is dan meestal niet zo, maar de gedachte alleen al is genoeg om mn proces te verstoren.

Moet wel zeggen dat het zonder alcohol een stuk beter gaat 😁

Ja hè? 

Ik denk dat ik wel herken wat je zegt.  Als ik alle taakjes die uit mijn volle inbox voortvloeien afrond, dan zegt dat niets over waar ik sta qua planning.  Ongepland aan de slag gaan kan je wel de hele dag aan het werk en in een soort flow houden, dat is fijn.  Ik denk dat ik heel geschikt zou zijn voor werk waarbij ik iets aangereikt krijg wat ik moet afronden, en dan het volgende, enz. Altijd alles afgerond.  Ik ben vaak met 6 dingen tegelijk bezig.   Via een planning probeer ik een situatie te creëren waarin mij iets wordt aangereikt.  Dat helpt vaak even.  Mijn oplossing is dat ik minder ben gaan werken, als het opgehoopt is krijg ik het toch wel af. 

Geplaatst

Ik maak die afvinklijstjes voor thuis vooral omdat die taken anders maar door mijn hoofd blijven spoken. Zo van "oh ja, ik moet nog een afspraak bij de tandarts maken". Nadeel is soms wel dat ik zo'n half afgestreept lijstje kwijt raak en ik weer opnieuw een lijstje moet maken.

Ik ben begonnen aan het boek "Getting things done". Daarin zou het antwoord moeten staan op de vraag hoe je een goede planning maakt, overzicht houdt en je taken uitvoert zonder stress. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...