Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Terwijl ik mijn hersens kraak over dit raadel, wil ik voor vanavond iets voorstellen. Als alles een beetje meewerkt, kunnen we het noorderlicht zien. Geen beloftes — het blijft natuur — maar de omstandigheden zijn goed genoeg om er rekening mee te houden.
Ik stel voor dat we er meteen iets gezelligs van maken: een picknick bij een vuur. Buiten in de kou, dikke jassen aan, handen warmen, iets warms te drinken erbij. Misschien zien we het noorderlicht, misschien alleen sterren en rook, allebei prima.

Geen strak programma, hopelijk weer wat muziek erbij, dat wel! Gewoon samen bij het vuur, kijken wat de lucht doet en zien hoe de avond loopt. Dat lijkt me een mooie afsluiting van vandaag.

Maargoed, voor nu zijn we nog steeds onderweg. Londen, Salzburg, Tirol en Dublin liggen inmiddels achter ons. Steden waar we zijn aangekomen, rondgelopen en weer vertrokken. Het tempo ligt hoog, maar het begint te wennen.

Als groep draaien we inmiddels als vanzelf. Iedereen kent elkaars gewoontes een beetje. Wie vroeg wil vertrekken, wie nog even moet opstarten, wie altijd iets kwijt is. Er wordt gepraat als daar zin in is en gezwegen als dat beter past.
We kruipen wat dichter op elkaar in de slee en zorgen dat iedereen het warm houdt. En eerlijk: het is maar goed dat Marij geen sleutel nodig heeft om de slee te starten, want die zou inmiddels vast ergens onder een deken, in een tas of gewoon kwijt zijn.
Ondertussen kijken we vooral uit naar een warme avond — bij voorkeur met noorderlicht erboven.

596FC9FF-F1C4-4FBF-B709-DD3BB6697FBC.jpeg

bewerkt door Marij
Geplaatst

Dat noorderlicht wil ik wel zien. Lijkt me prachtig. Wel zin in. Zal ik erwtensoep maken? Daar is nog wel even tijd voor. Misschien wel lekker. Warme chocolademelk kan ook mee in een kan. Slagroom erbij. Met andere woorden: Ik ga mee!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...