Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
17 minuten geleden zei Mormel:

Ha, wat een complete herkenning. Ik denk dat ik mijn psychologen en psychiaters in het verleden horendol heb gemaakt met mijn mails na een afspraak, omdat ik dan denk dat ik sommige dingen niet goed heb uitgelegd, de gespreken verder wil zetten of dat ze mij niet goed begrepen hebben. Tegenwoordig doe ik dat niet meer maar print ik de tekst uit en als ik meen dat hij toch relevant tegen dat ik de volgende afspraak heb, kies ik dan om hem mee te nemen. 

Ik stuur veel mails, maar krijg niet steeds antwoord, zeker niet van de persoon bij Hestia die mij al het langst begeleid. Mijn psychiater antwoordde mij dan weer wel via mail. 

Geplaatst
17 minuten geleden zei Sanity:

@renaldo61 Ik heb geen autisme maar was wel altijd geneigd om te makkelijk ja te zeggen.

En als ik dan al eens een keer nee zei, had ik de neiging om dan op voorhand al direct te verklaren het waarom nee en mijzelf een soort van te verdedigen/verontschuldigen.
Totdat ik tijdens een sessie mindtuning uitgelegd kreeg dat een kort volmondig nee volstaat en je daarvoor geen enkele verklaring schuldig bent.

Ik kreeg een casus die ik altijd onthouden heb (zal 'm kort vertellen):

"Stel je komt nieuw in een buurt wonen, een buurman/buurvrouw dringt zich direct al aan je op met een kop koffie.
Eigenlijk heb je hier geen zin in maar je zegt toch maar ja.

Vervolgens staat diezelfde buurman/buurvrouw de volgende dag gezellig met een taart voor je deur.
Je vindt het lullig om te weigeren dus toch maar binnen laten....

Etc etc. etc. Uiteindelijk wordt het steeds moeilijker om nee te zeggen.
Terwijl je direct al de boot af had moeten houden......" 

Ik geef een heel ander antwoord via mail of zo als in het echte leven. 

Geplaatst
10 minuten geleden zei renaldo61:

Ik geef een heel ander antwoord via mail of zo als in het echte leven. 

Mensen die ik alleen maar spreek via mail (of zogenaamde facebook vrienden, wat ik niet heb) zie ik niet echt als vrienden of waardevol.

Als ik iets op mijn lever heb of iets wil communiceren doe ik dat face to face of telefonisch.
Bij voorkeur niet onder invloed alhoewel het soms wel eens wil helpen als je met een paar biertjes (dus niet bezopen) iemand die jou echt iets geflikt heeft, gewoon de waarheid vertelt.

Maar dat is voor een ieder anders natuurlijk.

Geplaatst

Jazeker maar ik wilde het netjes houden.

Kan mij nog een scene herinneren van Theo en Thea waar Thea een kopje suiker komt lenen bij Theo.

Waarop Theo vroeg wil je suiker of kom je om te n€*ken....😁

Geplaatst
2 minuten geleden zei Sanity:

Jazeker maar ik wilde het netjes houden.

Kan mij nog een scene herinneren van Theo en Thea waar Thea een kopje suiker komt lenen bij Theo.

Waarop Theo vroeg wil je suiker of kom je om te n€*ken....😁

Ja dan is het glashelder 👌🏼

Geplaatst
2 minuten geleden zei Sanity:

Ja maar zij kwam wat lenen en bood niet haar taart aan....
Indirect natuurlijk wel😇

Wordt zolangzamerhand wel tijd dat ADB de vraag gaat stellen of je 18 jaar en ouder bent bij het bezoeken van dit forum.
Hoe op en over de grens de jaren 80/90 ook waren, heb ik echter wel regelmatig gevouwen gelegen.😇

Geplaatst
2 uur geleden zei Spud:

@Bob en andere die tips gaven wat betreft die oplichtingszaak van mijn klant. Ik vroeg me af of jullie wat betreft telefonie ook nog tips hebben? Want die optie in je gsm om alle onbekende en anonieme nummers blokkeren is eigenlijk een test pilot van mijn klant en mij.

En vandaag werd ik door een onbekend nummer uit Frankrijk gebeld dus wat mij betreft is de test mislukt omdat er dus nog steeds ongewenste nummers toegelaten worden ondanks de instelling.:mellow:

Ik heb helaas geen duidelijk advies voor die gevallen, behalve dan bij twijfel dat nummer zelf terugbellen om te verifiëren of het serieus was.

Zelf gebeurt het me een of twee keer per maand. Bijvoorbeeld door onbekenden die me in een appgroep uitnodigen. Daar ga ik nooit op in. Ik probeer me er ook niet onnodig aan te ergeren en blokkeer meestal dat nummer achteraf. Dat helpt overigens niet echt want iemand die werkelijk vervelende intenties heeft schijnt steeds met een ander nummer terug te kunnen komen, en je loopt ook nog het risico dat je iemand blokkeert die wel serieus is maar waarvan de eerste oproep niet helemaal goed liep.

Dat je op voorhand alle onbekende nummers kunt blokkeren wist ik niet. Dat gaat wel ver.

Geplaatst (bewerkt)

Het gaat nog veel verder.

Je hebt ook nog zoiets als spoofing.

D.w.z. simpel gezegd je uitgeven voor een ander.
Je kunt dus bellen met een telefoon en dan niet je eigen nummer laten zien maar dat van een ander.

Bijvoorbeeld je moeder, dochter, bank of wat dan ook.
Veel fraude gebeurt ook op deze manier.

Beste tip die ik kan geven is: als je gebeld wordt door een nummer wat in jouw ogen betrouwbaar is.
- naam vragen

- ophangen en terug bellen naar het nummer waardoor je gebeld zou zijn

- en natuurlijk nooit ingaan op het verzoek om allerlei software als Teamviewer, Anydesk op je pc te installeren

bewerkt door Sanity
Geplaatst
46 minuten geleden zei Sanity:

Mensen die ik alleen maar spreek via mail (of zogenaamde facebook vrienden, wat ik niet heb) zie ik niet echt als vrienden of waardevol.

Als ik iets op mijn lever heb of iets wil communiceren doe ik dat face to face of telefonisch.
Bij voorkeur niet onder invloed alhoewel het soms wel eens wil helpen als je met een paar biertjes (dus niet bezopen) iemand die jou echt iets geflikt heeft, gewoon de waarheid vertelt.

Maar dat is voor een ieder anders natuurlijk.

Ik vind via mail of bijvoorbeeld WhatsApp gemakkelijker om mij te uiten, dan kom ik ook duidelijker over. Vind ik . 

Geplaatst
4 minuten geleden zei renaldo61:

Ik vind via mail of bijvoorbeeld WhatsApp gemakkelijker om mij te uiten, dan kom ik ook duidelijker over. Vind ik . 

Oh dat snap ik wel.
En doe ik ook wel als ik iets zwart op wit wil hebben met klanten of leveranciers.

Maar bedoelde het meer in de context van gewoon nee zegggen en daar niet op voorhand (of achteraf via app of mail) jezelf verdedigen.

Dus nee is nee en dan niet allerlei uitleg achteraf via mail of app of andersom.
Gewoon je gevoel volgen en duidelijk nee of ja zeggen. en dan niet achteraf het waarom etc.

Ik heb dat ook moeten leren.

Maar wat voor mij werkt hoeft natuurlijk niet voor jou te werken.
Wil je slechts een handvat meegeven.

Geplaatst (bewerkt)
15 minuten geleden zei Sanity:

Oh dat snap ik wel.
En doe ik ook wel als ik iets zwart op wit wil hebben met klanten of leveranciers.

Maar bedoelde het meer in de context van gewoon nee zegggen en daar niet op voorhand (of achteraf via app of mail) jezelf verdedigen.

Dus nee is nee en dan niet allerlei uitleg achteraf via mail of app of andersom.
Gewoon je gevoel volgen en duidelijk nee of ja zeggen. en dan niet achteraf het waarom etc.

Ik heb dat ook moeten leren.

Maar wat voor mij werkt hoeft natuurlijk niet voor jou te werken.
Wil je slechts een handvat meegeven.

Misschien bedoel ik dikwijls wel "Nee, maar ..." . Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Soms vind ik dat ik gewoon verkeerd geantwoord heb als ik direct moet antwoorden. Mijn geheugen werkt nogal traag en ik heb na een tijdje een veel beter antwoord. 

Terwijl dat ik dit allemaal op dit forum aan 't antwoorden ben ik mij weer aan 't frustreren over iets wat niet in orde is, wat volgens mij me mondeling al 5 maanden beloofd is. 

bewerkt door renaldo61
Geplaatst
3 minuten geleden zei renaldo61:

Misschien bedoel ik dikwijls wel "Nee, maar ..." . Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Soms vind ik dat ik gewoon verkeerd geantwoord heb als ik direct moet antwoorden. Mijn geheugen werkt nogal traag en ik heb na een tijdje een veel beter antwoord. 

Terwijl dat ik dit allemaal op dit forum aan 't antwoorden ben ik mij weer aan 't frustreren over iets wat niet in orde is, wat volgens mij me mondeling al 5 maanden beloofd is. 

Niet doen.
Je hoeft niet altijd direct te antwoorden.

Zelfs mij lukt dat in al mijn gebruik.

Ik pleur van alles en nog wat hier op ADB.
Daar kan en mag iemand wat van vinden.

Soms kan ik daar wat mee en soms ook niet.

Maar ik ben niet verplicht om daar direct op te antwoorden.
Je kent vast het gezegde spreken is zilver en zwijgen is goud.

Als iemand niet reageert op mijn post of niet op de manier waarop ik dat zou willen zit ik daar verder niet mee.

Ik ga dan niet denken dat mensen mij niet begrijpen o.i.d.
Welnee ik heb gewoon even mijn hart gelucht en ben het ff kwijt.

Daar is dit forum voor.
Zolang je niemand beledigt (en dat doe jij zeker niet) kan je gewoon alles hier schrijven.
Maak je ook niet zo druk om reacties van mensen die jou wel of niet begrijpen.

Gaat erom (denk ik) dat jij je ei hier kwijt kan!

Geplaatst
3 minuten geleden zei karin123:

Als je altijd nee zegt, is het gemakkelijker om het in ja te veranderen.

andersom is een stuk lastiger.

Ja precies dat!

Geplaatst
1 uur geleden zei Sanity:

Het gaat nog veel verder.

Je hebt ook nog zoiets als spoofing.

D.w.z. simpel gezegd je uitgeven voor een ander.
Je kunt dus bellen met een telefoon en dan niet je eigen nummer laten zien maar dat van een ander.

Bijvoorbeeld je moeder, dochter, bank of wat dan ook.
Veel fraude gebeurt ook op deze manier.

En dan met AI de stem van je dochter imiteren 🫠 we staan nog maar aan het begin van alles wat fake is. Binnenkort vertrouwen we mekaar niet meer als we niet fysiek tegenover elkaar staan. Dan zijn we weer terug bij af 🤣

Geplaatst
10 uur geleden zei lady jane:

Als het dan maar niet een vd volgendeboeken is😗 ik onthoud zo slecht als ik het niet meteen opschrijf.

het blijkt toch De eetclub, maar niet weer een film, maar een nieuwe Netflix-serie.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...