Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

@Mormel @alesto juist mensen die nog volop lopen te klooien met gebruik zijn ook waardevol hier (althans naar mijn bescheiden mening).

Mooie stok achter de deur voor mensen die al jaren gestopt zijn en dan goed kunnen lezen waarom zij dit (terecht) absoluut niet meer wilen.

Maar ook voor mensen die anoniem hier meelezen.
Kan ze misschien net dat zetje geven.

En natuurlijk ook voor ons die nog volop lopen te modderen met stoppen.
We kunnen allemaal van elkaar leren!

bewerkt door Sanity
Geplaatst (bewerkt)

Ik ga zo lekker aftaaien en op papier heerlijk eten.

Gepofte aardappels met ijsbergsla en rib-eye en gebakken champignons met bosuitjes.
Alleen worden stukken vlees bij mij altijd schoenzolen en de gebakken champignons zijn ook eigenlijk ook maar zozo.

En dat terwijl ik toch echt in de keuken van een restaurant gewerkt heb.
Denk niet dat ik een sticker van de smaakpolitie gekregen zou hebben.

Alhoewel als je maar genoeg betaalde aan die Rob de Geus........

Ik ben in koken nog slechter dan het stoppen met drank.......

bewerkt door Sanity
Geplaatst
3 uur geleden zei lady jane:

download.jpg.5dc08a036d125e4cf2a187bea30e8e3e.jpg dit is dat huisje spirit;) Vroeger een vakantiekolonie voor bleekneusjes, en daarvoor burgerweeshuis. geweldig pand.

Bepaald geen huisje. Wat een prachtig pand. Ach, de bleekneusjes van toen. Even op krachten komen na al die ellende van de 2e wereldoorlog. Mijn was ouder dan ik en die had de hongerwinter meegemaakt. Dan heb je als kind zo'n honger, dat je een heel pakje boter leeg eet. Daarna was hij natuurlijk meteen aan de race..

Geplaatst
1 uur geleden zei Mormel:

@alesto: wens je het beste voor vandaag. Welk boek ben je aan het lezen als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Adem van Saskia Noort, gewoon lekker voor het slapen gaan. 
Ook zij heeft gekampt met drank- en drugsverslaving hè! Ik vind mooi hoe mensen hier zo open over kunnen zijn. 

Geplaatst

Ik denk dat de bijdragen van mensen die nog in een verslaving zitten zeker waardevol zijn. Ik ben nog nu weer bijna 2 maanden gestopt en het houdt me juist scherp om er ver bij vandaan te blijven. Maar ik denk ook vooral dat het waardevol is voor de mensen zelf die er nog middenin zitten. Die hebben nog niet opgeven en blijven tegen hun verslaving vechten door hier te blijven schrijven ook als het even niet lukt. Dus als dat ze helpt past het in mijn ogen juist op het forum. (Tenzij iemand heel onredelijk wordt natuurlijk)

Geplaatst
35 minuten geleden zei Noelle:

Ik denk dat de bijdragen van mensen die nog in een verslaving zitten zeker waardevol zijn. Ik ben nog nu weer bijna 2 maanden gestopt en het houdt me juist scherp om er ver bij vandaan te blijven. Maar ik denk ook vooral dat het waardevol is voor de mensen zelf die er nog middenin zitten. Die hebben nog niet opgeven en blijven tegen hun verslaving vechten door hier te blijven schrijven ook als het even niet lukt. Dus als dat ze helpt past het in mijn ogen juist op het forum. (Tenzij iemand heel onredelijk wordt natuurlijk)

Een verslaving gaat niet voorbij, maar je leert ermee om te gaan. Ik laat mij nog steeds geen alchohol voor mijn neus zetten en ik haal er ook geen in huis. 

Geplaatst (bewerkt)

@renaldo61 ik bedoelde eigenlijk ook met de woorden 'die nog in een verslaving zitten' dat het ze nog niet lukt om de drank te laten staan. Echt ervan af kom je denk ik inderdaad nooit maar je kan wel blijvend stoppen.

bewerkt door Noelle
Geplaatst
6 uur geleden zei knakker:

Oeh, ik dacht even dat je het Aude Kolonyhûs van Schiermonnikoog postte @lady jane. Dat was ook vroeger voor de astmapatiëntjes en nu een favoriet vakantieverblijf van de familie Ezel.

Wie weet zagen we elkaar dan ooit Knakker. Ik was er bij de opening van Vitamaris in 1982 (was toen blij met de fles wijn en chocolaatjes als welkom) en kwam er soms 3 x per jaar. Vooral ook met de kinderen, liefst de Kerst/Oud&Nieuw periodes om alle verplichtingen te vermijden. Tientallen keren geweest en altijd zielsgelukkig. Ik heb er gerouwd, gevierd, en genoten. En wat nu zo grappig is, dit huis is niet het enige wat me aan Schier doet denken. Vandaag gewandeld, heerlijk. Op t strand liepen best veel mensen, maar later in het bos was het weer net als op ons eiland, niemand tegenkomen en de natuur ervaren/voelen zoals alleen kan zonder afleiding door andere mensen. En de huizen her en der in de duinen zijn een heel stuk sjieker maar evengoed net zo'n sfeervol plaatje. Wat grappig dat we eenzelfde liefde delen:) Maar helaas geen sauna en zwembad hier. Al heb ik die niet echt gemist hoor. 

Geplaatst
3 uur geleden zei alesto:

Adem van Saskia Noort, gewoon lekker voor het slapen gaan. 
Ook zij heeft gekampt met drank- en drugsverslaving hè! Ik vind mooi hoe mensen hier zo open over kunnen zijn

Haar boek De eetclub werd vanavond hier verfilmd, een meter of 40 hier vandaan. Vergeten te gaan kijken helaas. Misschien ging het maar om een paar takes? Want in een avond lukt een heel boek vast niet, er moeten ook daglicht scenes zijn. Maar na na 21u zouden ze weer opbreken en toen ik er langs liep werd alles nog opgebouwd. Best wel veel verschillende stellages, en veel grote bussen/vracht auto's en mensen die hard werkten. Acteurs nu niet gezien.

Geplaatst (bewerkt)

Gaat me net zo @lady jane, zo fijn dat je op Netflix en bijvoorbeeld Storytel kunt zien wat je hebt gezien en gelezen 🫣en als ik het dan nog niet weet vraag ik mijn vriend of kom ik er na een tijdje kijken achter 🤭

bewerkt door alesto
Geplaatst

Ik had 3 boeken mee (nu net thuis) en moet het eerste noh gauw uitlezen, want het moet vandaag terug zijn.
Ik had het 3 x verlengd! En tot overmaat van ramp bleek halverwege dat ik het al lang gelezen heb. Maar het
is wel weer spannend en ik lees het nu straks uit met een groot glas thee erbij. bijna 3 uur onderweg geweest.

Geplaatst

@Bob en andere die tips gaven wat betreft die oplichtingszaak van mijn klant. Ik vroeg me af of jullie wat betreft telefonie ook nog tips hebben? Want die optie in je gsm om alle onbekende en anonieme nummers blokkeren is eigenlijk een test pilot van mijn klant en mij.

En vandaag werd ik door een onbekend nummer uit Frankrijk gebeld dus wat mij betreft is de test mislukt omdat er dus nog steeds ongewenste nummers toegelaten worden ondanks de instelling.:mellow:

Geplaatst

@renaldo61, ik heb een paar keer gelezen dat je je onbegrepen voelt, ik voel me ook vaak niet begrepen. Dus vroeg me eigenlijk af, waardoor of waarom ontstaat dat gevoel bij jou? 

Want zoals ik uit jou schrijven begrepen heb, correct me als ik het fout gelezen heb, is het niet alleen hier op het forum maar in het echte leven ook. En daar ga ik eigenlijk op aan, omdat ik inmiddels wel begrepen heb waarom mensen mij op fora niet altijd begrijpen. In het echte leven snap ik dat niet altijd direct. En dan kan ik best wel lamlendig en moedeloos worden. Dus zodoende was ik benieuwd naar jou gevoelservaringen. (antwoorden niet verplicht ;))

Geplaatst

@Spud: ik weet dat je de vraag niet aan mij stelde, maar toch mijn ervaring. Ik merkte vanaf mijn tiende dat ik de vreemd eend in de bijt was. In de laatste klas van de lagere school maakten we zo'n afscheidsboekje waarin anderen dan een boodschap konden schrijven, bij mij stond er letterlijk "Mormel is een aardige kerel, maar ook een beetje een rare en een halve gare." 
Eigenlijk denk ik dat het een combinatie van factoren is. Enerzijds heb ik een verknipte geest (genoeg etiketjes en één daarvan is ASS) en daarnaast scoor ik vrij hoog op een echte IQ-test, wat tezamen maakt dat ik vrij moeilijk aanvoel wat normaal sociaal gedrag is en mijn hersenen vrij snel informatie verwerken en linken leggen die compleet vreemd zijn voor een buitenstaander. Ik weet nog goed hoe mijn huisarts na een opname de uitslag zag van mijn IQ-test en zei dat ik eigenlijk alles kon worden wat ik wou, terwijl ik eigenlijk gewoon al alle moeite had om te functioneren in het dagelijkse leven. 

Geplaatst
50 minuten geleden zei Spud:

@Bob en andere die tips gaven wat betreft die oplichtingszaak van mijn klant. Ik vroeg me af of jullie wat betreft telefonie ook nog tips hebben? Want die optie in je gsm om alle onbekende en anonieme nummers blokkeren is eigenlijk een test pilot van mijn klant en mij.

En vandaag werd ik door een onbekend nummer uit Frankrijk gebeld dus wat mij betreft is de test mislukt omdat er dus nog steeds ongewenste nummers toegelaten worden ondanks de instelling.:mellow:

Anonieme nummers (dus nummers die niet worden weergegeven) kun je niet standaard blokkeren. Wel doorsturen naar je voicemail.
Voor onbekende nummers die wel worden weergegeven, kun je ze in de instellingen van je telefoon blokkeren of stilhouden. 

E.e.a. is afhankelijk  van de telefoon die je hebt (Android of Iphone)
Je kunt ook een whitelist app installeren die alle nummers blokkeert behalve die je in je whitelist gezet hebt.

Raad ik je niet aan overigens omdat hulpdiensten etc. vaak anoniem bellen of als er bijvoorbeeld een buurman belt van een naaste van je dat er iets is o.i.d.
Dan kan die persoon jou dus ook niet bereiken

Geplaatst
2 uur geleden zei lady jane:

Ik had 3 boeken mee (nu net thuis) en moet het eerste noh gauw uitlezen, want het moet vandaag terug zijn.
Ik had het 3 x verlengd! En tot overmaat van ramp bleek halverwege dat ik het al lang gelezen heb. Maar het
is wel weer spannend en ik lees het nu straks uit met een groot glas thee erbij. bijna 3 uur onderweg geweest.

Oh dat heb ik ook wel eens. Vooral met films. De Stier weet van elke film of ze m gezien heeft, wie erin speelt, hoe de verhaallijn loopt. Ik kan rustig een hele film een tweede keer zien en dan is het net zo spannend 🤣

De Stier heeft ook 30 jaar archief in de kop van wat we precies gegeten hebben bij die of die of toen die bij ons waren en waar ze van houden. Ik krijg sommige mensen al 20 jaar op de koffie en dan weet ik nog niet of ze suiker willen 🤣

Het interesseert je helemaal niet, zegt de Stier dan. Het interesseert me wel tot op zekere hoogte maar ik kan het gewoon allemaal niet onthouden 🥵

Geplaatst
1 uur geleden zei Spud:

@renaldo61, ik heb een paar keer gelezen dat je je onbegrepen voelt, ik voel me ook vaak niet begrepen. Dus vroeg me eigenlijk af, waardoor of waarom ontstaat dat gevoel bij jou? 

Want zoals ik uit jou schrijven begrepen heb, correct me als ik het fout gelezen heb, is het niet alleen hier op het forum maar in het echte leven ook. En daar ga ik eigenlijk op aan, omdat ik inmiddels wel begrepen heb waarom mensen mij op fora niet altijd begrijpen. In het echte leven snap ik dat niet altijd direct. En dan kan ik best wel lamlendig en moedeloos worden. Dus zodoende was ik benieuwd naar jou gevoelservaringen. (antwoorden niet verplicht ;))

Ik heb de diagnose autisme gekregen. Misschien zie ik de dingen iets anders als de meeste mensen. Ik denk gewoonlijk ook altijd lang na voor ik een antwoord geef. Tot ergernis soms van mensen die mij een vraag stellen. Dan denk ik dikwijls later nog dat ik anders had moeten antwoorden of een beter antwoord moest geven en stuur dan een mail of zoiets. Sorry voor mijn kort antwoord, ik heb nooit leren typen. 

Gisteren had ik veel stress omdat er van mij iets verlangd werd wat ik niet normaal vind. Ik had het toch maar gedaan. 

Geplaatst
4 minuten geleden zei renaldo61:

Ik heb de diagnose autisme gekregen. Misschien zie ik de dingen iets anders als de meeste mensen. Ik denk gewoonlijk ook altijd lang na voor ik een antwoord geef. Tot ergernis soms van mensen die mij een vraag stellen. Dan denk ik dikwijls later nog dat ik anders had moeten antwoorden of een beter antwoord moest geven en stuur dan een mail of zoiets. Sorry voor mijn kort antwoord, ik heb nooit leren typen. 

Gisteren had ik veel stress omdat er van mij iets verlangd werd wat ik niet normaal vind. Ik had het toch maar gedaan. 

Ha, wat een complete herkenning. Ik denk dat ik mijn psychologen en psychiaters in het verleden horendol heb gemaakt met mijn mails na een afspraak, omdat ik dan denk dat ik sommige dingen niet goed heb uitgelegd, de gespreken verder wil zetten of dat ze mij niet goed begrepen hebben. Tegenwoordig doe ik dat niet meer maar print ik de tekst uit en als ik meen dat hij toch relevant tegen dat ik de volgende afspraak heb, kies ik dan om hem mee te nemen. 

Geplaatst (bewerkt)
13 minuten geleden zei renaldo61:

@renaldo61 Ik heb geen autisme maar was wel altijd geneigd om te makkelijk ja te zeggen.

En als ik dan al eens een keer nee zei, had ik de neiging om dan op voorhand al direct te verklaren het waarom nee en mijzelf een soort van te verdedigen/verontschuldigen.
Totdat ik tijdens een sessie mindtuning uitgelegd kreeg dat een kort volmondig nee volstaat en je daarvoor geen enkele verklaring schuldig bent.

Ik kreeg een casus die ik altijd onthouden heb (zal 'm kort vertellen):

"Stel je komt nieuw in een buurt wonen, een buurman/buurvrouw dringt zich direct al aan je op met een kop koffie.
Eigenlijk heb je hier geen zin in maar je zegt toch maar ja.

Vervolgens staat diezelfde buurman/buurvrouw de volgende dag gezellig met een taart voor je deur.
Je vindt het lullig om te weigeren dus toch maar binnen laten....

Etc etc. etc. Uiteindelijk wordt het steeds moeilijker om nee te zeggen.
Terwijl je direct al de boot af had moeten houden......" 

bewerkt door Sanity

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...