Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Vind het niet vreemd klinken.
Ben het echter niet (helemaal) met je eens.

Juist de mensen die verslaafd aan alcohol waren (waaronder ook ik uiteindelijk) werden vaak onhandelbaar (lees agressiief).

Ik voor mijzelf weet niet meer waar ik eerder aan begon, blowen of zuipen.
Weet wel dat dat blowen mij eigenlijk niet zo goed beviel maar ik er nooit ruzie mee gezocht heb.
Ik werd er voornamelijk depressief van en zwelgde in zelfmedelijden. Daar was ik echt heel goed in, zo van de hele wereld is tegen mij blablabla.

Ben er ook in mijn begin twintiger jaren mee gestopt.
Had natuurlijk een 'veel beter' middel gevonden.

Minachtend noemde ik het ook stuff kikkers.
Keek echt op ze neer.

Yeah right ik deed het echt veel beter met mijn gezuip.
Kijk er nog steeds vol trots op terug, ik was zoveel beter dan zij.......

Jaahh de alcohol dat was het echt.
Eerste binge begon al op mijn 15e. Voelde echt goed.

Fles rum met mijn zuipvriendinnetje leeg maken.
Die was al net zo verknipt als ik.

Alhoewel een fatale heroine verslaving meegemaakt begon ook ik aan de coke.
Godzijdank vond ik het op zich wel grappig maar werd het toch niet mijn ding.
Maar de vooroordelen over harddrugs moest ik natuurlijk wel loslaten, ik was er immers net zo vatbaar voor.

Ach nu terugkijkend op mijn 57ste heb ik er een redelijke puinhoop van gemaakt.
Zonder alcohol te promoten heb ik ook leuke tijden meegemaakt.

Alcoholisme is een ziekte die begint met enorme pieken maar eindigt met enorme dalen.

Ik werd in mijn twintiger jaren geconfronteerd met de dood van mijn zwager door heroine.
Dan zou je denken dat je gewaarschuwd moet zijn.

Niets is echter minder waar.

Vergelijk het maar met een ongeluk wat je ziet op de snelweg.
Even denk je ik geef wat minder gas.
Daarna gaat het gaspedaal gewoon weer plankie.

Het overkomt jou toch niet!

bewerkt door Sanity
Geplaatst

PS volledig off topic, zijn er hier ook meer mensen die een huisdier hebben die alleen maar aardig doet als je ze te vreten geeft?

Ik heb zo een asielzoeker kat.
Al zou ik dood voor de deur liggen dan nog zou zijn enige reactie zijn "is er hier nog wat te vreten"

Geplaatst

@Sanity: misschien had ik me anders moeten uitdrukken. Bij diegene die enkel alcohol gebruikten was er inderdaad regelmatig wel wat agressie, maar daar had ik eigenlijk weinig problemen mee (ben nogal stevig gebouwd) dus ook weinig last van. 
Diegene die ook nog snoven of heroïne gebruikten was een ander paar mouwen. Constant aanvaringen met politie omdat ze stolen en daarnaast kwamen ze ook in contact met het niet zo propere drugsmilieu. Een van de lastigste dingen die ik op dat vlak meemaakte was een kameraad die een jong koppeltje (beide aan de methadon) te logeren had gelegd in zijn woning en zelf een weekend bij familie ging slapen om hen wat privacy en rust te geven; toen hij op maandag terugkwam hadden ze gans zijn woning leeggehaald, hij heeft het toen op een zuipen gezet en is 's avonds van een brug gesprongen. 

Geef je compleet gelijk als je stelt dat alcohol een hard drug is, maar ik spendeer liever mijn avond met iemand die drinkt dan met iemand die aan de snuif of de spuit zit. 

Geplaatst
7 minuten geleden zei Sanity:

PS volledig off topic, zijn er hier ook meer mensen die een huisdier hebben die alleen maar aardig doet als je ze te vreten geeft?

Ik heb zo een asielzoeker kat.
Al zou ik dood voor de deur liggen dan nog zou zijn enige reactie zijn "is er hier nog wat te vreten"

Het is een kat. Dit is geen huisdier maar huiseigenaar en jij bent de lakei die voor eten zorgt. 

Geplaatst (bewerkt)
11 minuten geleden zei Mormel:

Het is een kat. Dit is geen huisdier maar huiseigenaar en jij bent de lakei die voor eten zorgt. 

Haha ja klopt ik moest ook op sollicitatiegesprek en een VOG verklaring overleggen.
Ik ging nat omdat ik transgender katten afkeurde.

Uiteindelijk kreeg ik toch nog het baantje.

Ik vond zijn eisen en vragen toch eigenlijk wel te ver gaan.
Maar ja in deze barre tijden moet je gewoon wat meer accepteren.

Na deze dwang en vernederende behandeling ga ik natuurlijk niet op de partij voor de dieren stemmen.

bewerkt door Sanity
Geplaatst (bewerkt)
18 uur geleden zei Mormel:

@Sanity: misschien had ik me anders moeten uitdrukken. Bij diegene die enkel alcohol gebruikten was er inderdaad regelmatig wel wat agressie, maar daar had ik eigenlijk weinig problemen mee (ben nogal stevig gebouwd) dus ook weinig last van. 
Diegene die ook nog snoven of heroïne gebruikten was een ander paar mouwen. Constant aanvaringen met politie omdat ze stolen en daarnaast kwamen ze ook in contact met het niet zo propere drugsmilieu. Een van de lastigste dingen die ik op dat vlak meemaakte was een kameraad die een jong koppeltje (beide aan de methadon) te logeren had gelegd in zijn woning en zelf een weekend bij familie ging slapen om hen wat privacy en rust te geven; toen hij op maandag terugkwam hadden ze gans zijn woning leeggehaald, hij heeft het toen op een zuipen gezet en is 's avonds van een brug gesprongen. 

Geef je compleet gelijk als je stelt dat alcohol een hard drug is, maar ik spendeer liever mijn avond met iemand die drinkt dan met iemand die aan de snuif of de spuit zit. 

Ja daar heb je zeker gelijk in.
Alcoholisten zijn vaak recht door zee en makkelijk te herkennen (sprak ik uit ervaring) vaak ook toch geweld etc (ook dat spreek ik uit ervaring),

bewerkt door Sanity
Geplaatst (bewerkt)
Op 29-10-2025 om 10:50 zei Lonster1:

en zelf een bijdrage te leveren. 

Mensen hebben het zelf verpest bij mij. Te vaak negatieve ervaringen gehad en niet ad rem genoeg. Dat is gelukkig nu veranderd. Ik ga uit van het slechte van de mens, dan kan het altijd meevallen.😂 Afval scheiden deed ik altijd trouw. Nu niet meer! Alleen papier, plastic en stof. 

Dit komt omdat de politiek nog altijd geld belangrijker vindt dan mensen/dieren. Veel grote bedrijven krijgen nog altijd subsidie voor fossiele brandstoffen en "zoveel" procent uitstoot mag nog steeds. Over de rest vd wereld maar niet te spreken. De opwarming vd aarde is niet meer te stoppen...1,5 graad...hele ecosystemen naar de kloten...El Niño...La Niña...de AMOC (golfstroom) kan stil komen te liggen (smelten gletsjers)...wordt in Nederland dan wel kouder.😁 Welke virussen/bacteriën zitten onder de gletsjers als die smelten? Enz. enz.

Hoe "de mensheid" met dieren omgaat kan ik niet verkroppen! Waarom moeten veel mensen elke dag vlees? Dat is helemaal niet nodig. Zie de megastallen!😭 Varkens zijn razend intelligent! Intelligenter dan menig kind. Het gefok van honden met te kleine hoofden, neuzen enz. Altijd pijn! Ik vind ze nog lelijk ook en HEEL erg zielig. Enz.

Een deel van Afrika zal nooit wat worden, zelfs niet na alle ontwikkelingshulp. Chinezen e.a. roven daar de fossiele brandstoffen. Onder elkaar vaak oorlog, duizenden doden, verkrachtingen en alles dat met oorlog samenhangt. Enz.

Natuur en dieren gaan mij het meeste aan het hart.

Ik ben voornamelijk rechts (omdat ik zie dat links de boel laat etteren en kapot heeft gemaakt (zie steden die voornamelijk links stemmen, veel rotzooi op straat, criminaliteit en soms ratten op straat vanwege de zooi (Amsterdam), ik zeg het toch, ook al is het hier "bijna" verboden😁) en ik voetbal en schrijf ook rechts.😄 Linkse zaken bij mij zijn, de natuur (alles wat daarmee samenhangt) en Gaza/Westoever, pure genocide! Nederland doet er weinig aan omdat de belangen (geld) met Israël te groot zijn (handel).

ENZ.....

Wat doe ik wel dat een "goed" mens betaamt. Vooruit!😃

Toen ik uit de "dood" ben opgestaan heb ik mijn vader tot het einde toe geholpen. Ziekenhuis in en uit, 5 dagen in de week naar hem toe thuis (wassen, strijken, afwassen, als de hulp niet kon schoonmaken, met hem in de rolstoel naar de winkel, zodat hij zelf uit kon kiezen, rolstoel, schootmobiel, zuurstofapparaat geregeld, medicijnen ophalen en heel hard door de gangen met de rolstoel, vond ie leuk☺️, 89 jaar. Enz.

Bijna elke dag met de hond van"opa" in het bos lopen, omdat opa niet goed kan lopen. Helpen drukken in de scootmobiel als hij vastzit. Alle honden aaien die ik tegenkom.

Hier achter op de grote velden rotzooi meenemen als er wat ligt (het is niet vaak gelukkig). Buurman helpen als iets te zwaar voor hem is. Pakje aanpakken van andere buren als die niet thuis zijn. Omgeving huis netjes houden.

Schoonouders helpen. Strijken, soms boodschappen doen, soms schoonmaken, elke week papier, restafval en plastic zooi wegbrengen, balkon netjes houden (bladeren, bloemen enz.), schoonmoeder van de wc afhelpen omdat ze dat niet meer kan, financiën bijhouden, bed verschonen wanneer nodig, online dingen bestellen....

ZO!

bewerkt door karin123
wat vergeten
Geplaatst

@karin123: wat mij helpt om op dit vlak de handdoek niet volledig in de ring te gooien is de gedachte aan wie mij inspireerde om hiermee te starten en de (waarschijnlijk ijdele) gedachte dat ik misschien hetzelfde kan doen voor iemand anders. 
Op dat vlak geloof ik heel erg in de kracht van het goede voorbeeld geven. Ik mag dan erg falen op dit gebied wat zelfzorg betreft door mijn roken en drinken, op andere vlakken hoop ik wel dat mijn stiefzoon ziet wat ik allemaal doe en dat hij daarvan een stukje meeneemt in zijn eigen leven. 

Geplaatst

Mij is juist geleerd (door mensen die daarvoor geleerd hebben) om eerst maar eens goed voor jezelf te zorgen.
Daarna kijken of je wat planten en een huisdier kan verzorgen.

Alvorens te denken dat je überhaupt voor een mens kan zorgen.

Goede voorbeeld geven kan natuurlijk nooit kwaad.

Kinderen heben de neiging om vaak de slechte eigeschappen van hun rolmodel over te nemen.
Zo van ja maar pa of ma deed dat toch ook.

Geplaatst
19 uur geleden zei renaldo61:

@Sanity Ik ken wel woedde, maar dit beperkt zich bijna steeds tot interne woede. Agressief werd ik nooit van alchohol, in slaap vallen wel. 

Je hebt ook zoiets als passieve agressie (je terugtrekken, mensen negeren, je eigen shit op de voorgrond stellen).
Dat bedoelde ik ook met droog drinken.

Begrijp me a.j.b. niet verkeerd. Ik heb dat ook allemaal gedaan en sommige dingen doe ik nog steeds.
Jij staat al meer dan een jaar droog, dat moet ik nog maar eens zien te halen.

Maar de spiegel waar je in kijkt geeft niet altijd een juist zelfbeeld.

Geplaatst
9 minuten geleden zei Sanity:

Je hebt ook zoiets als passieve agressie (je terugtrekken, mensen negeren, je eigen shit op de voorgrond stellen).
Dat bedoelde ik ook met droog drinken.

Begrijp me a.j.b. niet verkeerd. Ik heb dat ook allemaal gedaan en sommige dingen doe ik nog steeds.
Jij staat al meer dan een jaar droog, dat moet ik nog maar eens zien te halen.

Maar de spiegel waar je in kijkt geeft niet altijd een juist zelfbeeld.

Ik ben nog steeds verslaafd hoor, nu is eten / voedsel mijn troost. 

Geplaatst
29 minuten geleden zei Sanity:

Mij is juist geleerd (door mensen die daarvoor geleerd hebben) om eerst maar eens goed voor jezelf te zorgen.
Daarna kijken of je wat planten en een huisdier kan verzorgen.

Alvorens te denken dat je überhaupt voor een mens kan zorgen.

Goede voorbeeld geven kan natuurlijk nooit kwaad.

Kinderen heben de neiging om vaak de slechte eigeschappen van hun rolmodel over te nemen.
Zo van ja maar pa of ma deed dat toch ook.

Ik ga dit niet ontkennen en eigenlijk denk ik dat stiefzoon dit ook goed door heeft. Enkele jaren geleden zei hij letterlijk tegen mij "Mormel je bent altijd maar voor andere mensen aan het zorgen, je moet ook eens tijd nemen voor jezelf." Het ventje was tien op dat moment en zag al heel helder hoe ik functioneerde. 

Geplaatst
19 minuten geleden zei renaldo61:

Ik ben nog steeds verslaafd hoor, nu is eten / voedsel mijn troost. 

Ja maar jij en @Bob die daar (geloof ik) ook mee worstelt, drinken nog steeds niet.
Dat is toch best wel een positief dingetje!

Wellicht een goed idee om @lady jane te benaderen voor een nieuwe sequel op de eetclub.
Daar is zij nogal fan van en wellicht dat zij goede tips heeft over het scenario. 😇

Maak je niet druk om die extra kilo's daar kan je aan werken en alhoewel dat natuurlijk ook een verslaving kan zijn, ga je je daar over het algemeen niet heel destructief van gedragen.

Tenzij je je buren en/of huisdieren gaat oppeuzelen.

Geplaatst
1 minuut geleden zei Sanity:

Ja maar jij en @Bob die daar (geloof ik) ook mee worstelt, drinken nog steeds niet.
Dat is toch best wel een positief dingetje!

Wellicht een goed idee om @lady jane te benaderen voor een nieuwe sequel op de eetclub.
Daar is zij nogal fan van en wellicht dat zij goede tips heeft over het scenario. 😇

Maak je niet druk om die extra kilo's daar kan je aan werken en alhoewel dat natuurlijk ook een verslaving kan zijn, ga je je daar over het algemeen niet heel destructief van gedragen.

Ik heb een goede psychiater, ze heeft me van de alchohol af geholpen, nu werken we aan vele andere zaken. Onder andere mijn gewicht. 

Geplaatst
16 minuten geleden zei Sanity:

Je brengt me op een idee! Maar laat ik het maar niet doen. Ik ben al zo dik. :D

Geplaatst
24 minuten geleden zei Bob:

Je brengt me op een idee! Maar laat ik het maar niet doen. Ik ben al zo dik. :D

Ja daar ga ik natuurlijk niet over.
Maar je buurvrouw of huisdier oppeuzelen schijnt wel strafbaar te zijn.
Dus beter van niet.

Er zijn echter wel wat studies te vinden dat jouw geliefde kat of hond er geen moeite mee heeft om jou te verorberen als je onverwijld het loodje legt en hij geen uitweg heeft naar buiten.

Dan sta je dus gewoon op de menukaart.

Goede waargebeurde film hierover is ook van dat rugby team wat met vliegtuig neerstortte in de Andes.

Geplaatst
10 minuten geleden zei Sanity:

Ja daar ga ik natuurlijk niet over.
Maar je buurvrouw of huisdier oppeuzelen schijnt wel strafbaar te zijn.
Dus beter van niet.

Er zijn echter wel wat studies te vinden dat jouw geliefde kat of hond er geen moeite mee heeft om jou te verorberen als je onverwijld het loodje legt en hij geen uitweg heeft naar buiten.

Dan sta je dus gewoon op de menukaart.

Goede waargebeurde film hierover is ook van dat rugby team wat met vliegtuig neerstortte in de Andes.

Mensen hebben ook al overleefd op mede passagiers die eerder omgekomen waren. 

Geplaatst (bewerkt)
7 uur geleden zei karin123:

Mensen hebben het zelf verpest bij mij. Te vaak negatieve ervaringen gehad en niet ad rem genoeg. Dat is gelukkig nu veranderd. Ik ga uit van het slechte van de mens, dan kan het altijd meevallen.😂 Afval scheiden deed ik altijd trouw. Nu niet meer! Alleen papier, plastic en stof. 

Dit komt omdat de politiek nog altijd geld belangrijker vindt dan mensen/dieren. Veel grote bedrijven krijgen nog altijd subsidie voor fossiele brandstoffen en "zoveel" procent uitstoot mag nog steeds. Over de rest vd wereld maar niet te spreken. De opwarming vd aarde is niet meer te stoppen...1,5 graad...hele ecosystemen naar de kloten...El Niño...La Niña...de AMOC (golfstroom) kan stil komen te liggen (smelten gletsjers)...wordt in Nederland dan wel kouder.😁 Welke virussen/bacteriën zitten onder de gletsjers als die smelten? Enz. enz.

Hoe "de mensheid" met dieren omgaat kan ik niet verkroppen! Waarom moeten veel mensen elke dag vlees? Dat is helemaal niet nodig. Zie de megastallen!😭 Varkens zijn razend intelligent! Intelligenter dan menig kind. Het gefok van honden met te kleine hoofden, neuzen enz. Altijd pijn! Ik vind ze nog lelijk ook en HEEL erg zielig. Enz.

Een deel van Afrika zal nooit wat worden, zelfs niet na alle ontwikkelingshulp. Chinezen e.a. roven daar de fossiele brandstoffen. Onder elkaar vaak oorlog, duizenden doden, verkrachtingen en alles dat met oorlog samenhangt. Enz.

Natuur en dieren gaan mij het meeste aan het hart.

Ik ben voornamelijk rechts (omdat ik zie dat links de boel laat etteren en kapot heeft gemaakt (zie steden die voornamelijk links stemmen, veel rotzooi op straat, criminaliteit en soms ratten op straat vanwege de zooi (Amsterdam), ik zeg het toch, ook al is het hier "bijna" verboden😁) en ik voetbal en schrijf ook rechts.😄 Linkse zaken bij mij zijn, de natuur (alles wat daarmee samenhangt) en Gaza/Westoever, pure genocide! Nederland doet er weinig aan omdat de belangen (geld) met Israël te groot zijn (handel).

ENZ.....

Wat doe ik wel dat een "goed" mens betaamt. Vooruit!😃

Toen ik uit de "dood" ben opgestaan heb ik mijn vader tot het einde toe geholpen. Ziekenhuis in en uit, 5 dagen in de week naar hem toe thuis (wassen, strijken, afwassen, als de hulp niet kon schoonmaken, met hem in de rolstoel naar de winkel, zodat hij zelf uit kon kiezen, rolstoel, schootmobiel, zuurstofapparaat geregeld, medicijnen ophalen en heel hard door de gangen met de rolstoel, vond ie leuk☺️, 89 jaar. Enz.

Bijna elke dag met de hond van"opa" in het bos lopen, omdat opa niet goed kan lopen. Helpen drukken in de scootmobiel als hij vastzit. Alle honden aaien die ik tegenkom.

Hier achter op de grote velden rotzooi meenemen als er wat ligt (het is niet vaak gelukkig). Buurman helpen als iets te zwaar voor hem is. Pakje aanpakken van andere buren als die niet thuis zijn. Omgeving huis netjes houden.

Schoonouders helpen. Strijken, soms boodschappen doen, soms schoonmaken, elke week papier, restafval en plastic zooi wegbrengen, balkon netjes houden (bladeren, bloemen enz.), schoonmoeder van de wc afhelpen omdat ze dat niet meer kan, financiën bijhouden, bed verschonen wanneer nodig, online dingen bestellen....

ZO!

Ik ben zelf van het carnivoor dieet. Ik houd van dieren, meer dan van mensen. Ik koop enkel vlees bij Grutto, Zorgnatuur of Schotse Hooglanders. Goed vlees, geslacht door een ambachtelijke slager. Voor mij 1 rund ,das eten voor een heel jaar. Voor vegetariers zijn dat heel veel dieren per jaar (denk aan konijnen, muizen etc. door landbouwmachines, gif etc. )
Vlees uit de supermarkt koop ik idd niet. Ik heb zelf kippen, die lopen los door de tuin, daar eet ik natuurlijk de eieren van. Ik slacht ze niet, dat was wel het idee, maar dat gaat me niet lukken. Anyways, wat ik wil zeggen is dat vlees eten echt niet slecht is (sterker nog, heb je ooit grottekeningen gezien waarbij ze planten aten en bessen? Nee, ze gingen op jacht voor vlees. Het is gewoon gezond voor je) maar je moet wel weten waar je het vandaan haalt.

bewerkt door Mariposa
Geplaatst
21 minuten geleden zei renaldo61:

Mensen hebben ook al overleefd op mede passagiers die eerder omgekomen waren. 

Als ik eerder het loodje leg dan mijn kat (wat gezien zijn 5 jarige leeftijd en mijn levenstijl best aannemelijk is) mag hij mij best op zijn menukaart zetten hoor.

Ben er dan immers toch niet meer.

Wel zou ik het dan lullig vinden dat hij al die gifstoffen binnenkrijgt en ook hij naar een kliniek zou moeten om af te kicken.
Of nog erger een direct leverfalen zou krijgen.

Geplaatst

Ben het best wel met je eens.
Maar tijgers en krokodillen slachten en eten ook gazelles en zebra's

Dat gaat vaak heel bruut.

Moet er ook dan niet aan denken dat buitenaards leven ons vindt.

Die zouden ons dan ook wel eens als een lekker hapje kunnen beschouwen

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...