Sanity Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Vind het niet vreemd klinken. Ben het echter niet (helemaal) met je eens. Juist de mensen die verslaafd aan alcohol waren (waaronder ook ik uiteindelijk) werden vaak onhandelbaar (lees agressiief). Ik voor mijzelf weet niet meer waar ik eerder aan begon, blowen of zuipen. Weet wel dat dat blowen mij eigenlijk niet zo goed beviel maar ik er nooit ruzie mee gezocht heb. Ik werd er voornamelijk depressief van en zwelgde in zelfmedelijden. Daar was ik echt heel goed in, zo van de hele wereld is tegen mij blablabla. Ben er ook in mijn begin twintiger jaren mee gestopt. Had natuurlijk een 'veel beter' middel gevonden. Minachtend noemde ik het ook stuff kikkers. Keek echt op ze neer. Yeah right ik deed het echt veel beter met mijn gezuip. Kijk er nog steeds vol trots op terug, ik was zoveel beter dan zij....... Jaahh de alcohol dat was het echt. Eerste binge begon al op mijn 15e. Voelde echt goed. Fles rum met mijn zuipvriendinnetje leeg maken. Die was al net zo verknipt als ik. Alhoewel een fatale heroine verslaving meegemaakt begon ook ik aan de coke. Godzijdank vond ik het op zich wel grappig maar werd het toch niet mijn ding. Maar de vooroordelen over harddrugs moest ik natuurlijk wel loslaten, ik was er immers net zo vatbaar voor. Ach nu terugkijkend op mijn 57ste heb ik er een redelijke puinhoop van gemaakt. Zonder alcohol te promoten heb ik ook leuke tijden meegemaakt. Alcoholisme is een ziekte die begint met enorme pieken maar eindigt met enorme dalen. Ik werd in mijn twintiger jaren geconfronteerd met de dood van mijn zwager door heroine. Dan zou je denken dat je gewaarschuwd moet zijn. Niets is echter minder waar. Vergelijk het maar met een ongeluk wat je ziet op de snelweg. Even denk je ik geef wat minder gas. Daarna gaat het gaspedaal gewoon weer plankie. Het overkomt jou toch niet! 5 uur geleden bewerkt door Sanity
Sanity Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden PS volledig off topic, zijn er hier ook meer mensen die een huisdier hebben die alleen maar aardig doet als je ze te vreten geeft? Ik heb zo een asielzoeker kat. Al zou ik dood voor de deur liggen dan nog zou zijn enige reactie zijn "is er hier nog wat te vreten"
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Sanity: misschien had ik me anders moeten uitdrukken. Bij diegene die enkel alcohol gebruikten was er inderdaad regelmatig wel wat agressie, maar daar had ik eigenlijk weinig problemen mee (ben nogal stevig gebouwd) dus ook weinig last van. Diegene die ook nog snoven of heroïne gebruikten was een ander paar mouwen. Constant aanvaringen met politie omdat ze stolen en daarnaast kwamen ze ook in contact met het niet zo propere drugsmilieu. Een van de lastigste dingen die ik op dat vlak meemaakte was een kameraad die een jong koppeltje (beide aan de methadon) te logeren had gelegd in zijn woning en zelf een weekend bij familie ging slapen om hen wat privacy en rust te geven; toen hij op maandag terugkwam hadden ze gans zijn woning leeggehaald, hij heeft het toen op een zuipen gezet en is 's avonds van een brug gesprongen. Geef je compleet gelijk als je stelt dat alcohol een hard drug is, maar ik spendeer liever mijn avond met iemand die drinkt dan met iemand die aan de snuif of de spuit zit.
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 7 minuten geleden zei Sanity: PS volledig off topic, zijn er hier ook meer mensen die een huisdier hebben die alleen maar aardig doet als je ze te vreten geeft? Ik heb zo een asielzoeker kat. Al zou ik dood voor de deur liggen dan nog zou zijn enige reactie zijn "is er hier nog wat te vreten" Het is een kat. Dit is geen huisdier maar huiseigenaar en jij bent de lakei die voor eten zorgt.
Sanity Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 11 minuten geleden zei Mormel: Het is een kat. Dit is geen huisdier maar huiseigenaar en jij bent de lakei die voor eten zorgt. Haha ja klopt ik moest ook op sollicitatiegesprek en een VOG verklaring overleggen. Ik ging nat omdat ik transgender katten afkeurde. Uiteindelijk kreeg ik toch nog het baantje. Ik vond zijn eisen en vragen toch eigenlijk wel te ver gaan. Maar ja in deze barre tijden moet je gewoon wat meer accepteren. Na deze dwang en vernederende behandeling ga ik natuurlijk niet op de partij voor de dieren stemmen. 4 uur geleden bewerkt door Sanity Mormel reageerde hierop 1
Sanity Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 25 minuten geleden zei Mormel: @Sanity: misschien had ik me anders moeten uitdrukken. Bij diegene die enkel alcohol gebruikten was er inderdaad regelmatig wel wat agressie, maar daar had ik eigenlijk weinig problemen mee (ben nogal stevig gebouwd) dus ook weinig last van. Diegene die ook nog snoven of heroïne gebruikten was een ander paar mouwen. Constant aanvaringen met politie omdat ze stolen en daarnaast kwamen ze ook in contact met het niet zo propere drugsmilieu. Een van de lastigste dingen die ik op dat vlak meemaakte was een kameraad die een jong koppeltje (beide aan de methadon) te logeren had gelegd in zijn woning en zelf een weekend bij familie ging slapen om hen wat privacy en rust te geven; toen hij op maandag terugkwam hadden ze gans zijn woning leeggehaald, hij heeft het toen op een zuipen gezet en is 's avonds van een brug gesprongen. Geef je compleet gelijk als je stelt dat alcohol een hard drug is, maar ik spendeer liever mijn avond met iemand die drinkt dan met iemand die aan de snuif of de spuit zit. Ja daar heb je zeker gelijk in. Alcoholisten zijn vaak recht door zee en makkelijk te herkennen (sprak ik uit ervaring) vaak ook toch geweld etc (ook dat spreek ik uit ervaring), Drugsverslaafden zijn sneaky. Ik wist heel lang van mijn zwager niet dat hij heroine verslaafd was. We gingen vaak 's avonds snookeren. Na het snookeren vroeg hij mij dan vaak of ik hem 30.- kon lenen. Kwam er pas heel later achter omdat mijn zus vroeg waar mijn zwager was en hoe laat we weg gegaan waren uit het snooker centrum. Ze sprak echter nooit het waarom. Dus ja ook ik heb het drugsgebruik van mijn zwager betaald en mogelijk gemaakt. Ik wist het echter niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden