renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
knakker Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Mogge. Op naar de derde dag. De rest van mijn leven krijgt weer een piepklein beetje vorm. Nu zo weer werken, alsof er niets is gebeurd. Vanavond naar de AA. Daar ging ik al zoet een tijd naartoe, omdat mijn vrouw dat graag wilde. Na mijn ontsporing van vrijdag ben ik voor het eerst zelf ook nieuwsgierig wat mij dat gaat opleveren. Dagpact: renaldo61 knakker 7 uur geleden bewerkt door knakker MaryArt, karin123, lady jane en 2 anderen reageerden hierop 5
Mormel Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Dagpact: renaldo61 knakker MaryArt Mormel
Freekie Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Mogguh, Dat leest als een goede ontwikkeling @knakker je moet het uiteindelijk zelf willen en doen. En vooral niet terug meer willen naar wat je deed. Het betekent dus ook een nieuwe invulling van momenten dat je normaal wel alcohol drinkt Daar kan men soms heel lastig over doen, maar je moet bij jezelf blijven, en de film vooruit spoelen (wat gebeurt er in de dagen/weken hierna?) , wil je weer terug naar het moment dat je besloot genoeg is genoeg? Want uiteindelijk kom je daar weer opnieuw en je komt er elke keer weer sneller,zelfs als je denkt, ik heb het onder controle. Nee dat is wat je jezelf wilt laten denken. Bij mij moest het eerst zo erg worden dat ik dat leven niet langer kon volhouden met mijn verplichtingen/verantwoordelijkheden en dat bovenal niet wilde. Het heeft bij mij wel 2 tot 3 jaar geduurd om er volledig af te komen. Dagpact: renaldo61 knakker MaryArt Mormel Freekie 6 uur geleden bewerkt door Freekie MaryArt en Zbb reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goeiemorgen allemaal, Gistermorgen na de duik in zee had een van mijn zussen een familie bijeenkomst georganiseerd. Er was nl. een schoonzus over uit Chili en die wilde ons graag allemaal even zien voor zover het mogelijk was. Ik kom uit een grote rooms katholieke familie dus niet iedereen kan altijd aanwezig zijn vanwege eigen beslommeringen en onderlinge kleine vetes. Ik was welkom maar het was gelukkig geen moetje, want mijn zus weet dat ik niet van grote groepen rond een tafel hou. Ik had de meesten in ongeveer 20 jaar niet meer gezien dus ik wilde wel eens meemaken hoe dat zonder drank zou bevallen. Het begon om half 11 in de morgen dus word er sowieso niet gedronken om die tijd in onze familie want ze zijn vrij keurig. Ik moet zeggen dat ik het heel gezellig vond om een deel van de familie weer eens te zien maar na 2 uurtjes was ik helemaal gaar en ik was blij dat het einde in zicht was. Liever ga ik anderhalf uur naar de sportschool en fiets daarna nog 70 km.,dat kost me veel minder energie dan zo'n zit aan tafel. Maar het was toch weer een volgende stap in een "normaal" sociaal leven en ik ben blij dat ik die gezet heb. Het zal nooit een hobby van me worden en ik denk dat de meesten van dit forum het daar mee eens zullen zijn als ik jullie goed lees. lady jane, Spirit, karin123 en 1 andere reageerden hierop 4
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Haha ja 2 uur is lang zat 😜 MaryArt, Spirit en lady jane reageerden hierop 1 2
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ik werd met zachte hand naar de AA gedwongen. Ik heb er wel wat tips aan overgehouden. Maar iedere meeting leek een exacte kopie van de vorige. Ik ben er dan ook mee gestopt. Het leverde me na een tijd ergernis op.
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden goeiemooiemorgen frummers Na lang beraad is de keuze op een saunadag gevallen, i.p.v. de misschien wel laatste stranddag. Beter voor mijn huid. Gisteren wel een paar sportmaatjes van het strand eindelijk weer eens gezien deze zomer, beiden een paar jaar ouder dan ik en vreselijk aan het kwakkelen met hun gezondheid. Soms liepen ze beide hand in hand om elkaar in het zand in evenwicht te houden. Beide al n halve eeuw getrouwd zo ongeveer maar al bijna net zo lang vrienden. Ontroerend om te zien. En konfronterend steeds om te beseffen dat het nooit meer zo wordt als eerder. Eentje zei me nog; jij hebt de meeste pech want jij was de jongste van de die-hards dus moet eerder voortijdig afhaken. Gelukkig kon ik hem verzekeren in mijn eigen stad nog goed aan mn trekken te komen, al kalft het ook daar af. Maar het strandbeachen gebeurde natuurlijk altijd met mooi weer en die bijzondere vrijheidssfeer. Voor hen is het juist erger, na een uurtje 1 1/2 bijpraten gingen ze op weg terug en ik kon met de anderen nog uren liggen, luieren en bijkletsen. vet tevreden met onze fase in bejaard zijn. bumperjim, Etty en rapilos reageerden hierop 3
rapilos Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Precies @MaryArt Twee uur is lang zat. Dan heb ik het ook altijd wel gehad hoor. En we hebben nogal wat verjaardagen en etentjes... Goedemorgen allemaal trouwens. Ben van plan veel te doen vandaag Ramen moeten echt nodig gezeemd, is heel lang geleden , maar sinds de hond kom ik nergens meer aan toe. vriend neemt hondje straks mee naar de tuin, dus kan ik even als een speer door het huis 😊
Spirit Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Geplaatst 52 minuten geleden Haha, ja @MaryArt en @rapilos, het sociaal doen, kost ons veel energie. Zaterdag had ik een BBQ hier met de buurtjes. Aardige mensen hoor, maar die zijn dus constant aan het kibbelen overal over. Echt zo vermoeiend. Op een gegeven moment ben ik naar binnen gegaan. Het vlees was op en ik had er al 3 uur mee aan tafel gezeten. Was ook tijd om weg te gaan. Toen ben ik maar binnen "de hoogste tijd" gaan spelen. Dat hielp perfect .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden