Oskar Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Bommen Berend vandaag. Feest in de stad Groningen omdat een slordige 350 jaar geleden de bisschop van Münster werd weggejaagd nadat hij een maand lang de stad had belegerd. Ksst. Het was ooit mijn gewoonte om het dan de godganse dag op terras en in kroegen op een zuipen te zetten. Want dat deed iedereen. Dat was gezellig. Ondanks alle latere ontsporingen denk ik nog wel eens met weemoed terug aan deze prille prehistorie van mijn alcoholisme. Das war einmal. Nu vanochtend de velden in met de jongens. Vanmiddag werken. Ik hoop dat het jullie goed gaat. bumperjim, karin123, lady jane en 1 andere reageerden hierop 4
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dagpact: Mormel Goedemorgen. Veel plezier in de velden Oskar.
Oskar Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dank. Treintje weer een beetje op de rails Mormel?
Claudius Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alchohol drinken, want als ik een glas drink, drink er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alchohol. Nooit meer. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Mormel Claudius
Claudius Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Blij je weer te lezen @Oskar Nu is in de naburige stad de jaarbeurs bezig. Daar ging ik vroeger vooral met mijn moeder naartoe om daar snel door te gaan, maar ik stopte wel steeds om daar minstens een donker bier te drinken. Volgende maandag is in die stad de jaarmarkt daar ging ik om dezelfde reden naartoe. Oskar reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 29 minuten geleden zei Oskar: Dank. Treintje weer een beetje op de rails Mormel? Dag zes nuchter en geen craving, dus ja. Bij de AA hoor ik soms vol bewondering verhalen van mensen die hun eerste vergadering binnenstapten en vanaf toen niet mee gedronken hebben, bij mij is het meer een proces van vallen (en direct diep) en steeds weer opstaan. Enfin, goed geslapen dus ik hou de moed erin en hoop dat ik deze keer wel mijn laatste glas heb gedronken. rapilos reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Bij mij hielp de AA ook niet echt @Mormel, ik heb daar wel een aantal tips meegekregen, die ik nog steeds toepas. Ik ging eerst naar de AA op aanraden van mijn eerste psychiater en na mijn eerste vergadering had ik het eigenlijk al bekeken. Later ging ik weer terug weer op aanraden.
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 4 minuten geleden zei Claudius: Bij mij hielp de AA ook niet echt @Mormel, ik heb daar wel een aantal tips meegekregen, die ik nog steeds toepas. Ik ging eerst naar de AA op aanraden van mijn eerste psychiater en na mijn eerste vergadering had ik het eigenlijk al bekeken. Later ging ik weer terug weer op aanraden. Denk dat je het bij de AA ook moet treffen met de groep. Waar ik ga komen ze twee keer per week samen (een deel dezelfde mensen en een deel anderen) en ik heb toch een verschillende dynamiek gemerkt tussen beide. Ik ga wel blijven gaan, ook al omdat het goed is om mijn isolement wat te doorbreken.
Oskar Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goed gedaan, eerste zes dagen op koers. Ik vond het omzetten van het roer altijd het zwaarste deel. Ja, er zijn bij de AA vast ook mensen die na hun eerste meeting nooit meer een druppel dronken. Maar de overgrote meerderheid van alle alcoholisten legt dat moedeloze pad af van stoppen, op je smoel gaan, opnieuw stoppen, weer onderuit, zuchtend overeind klauteren, enzovoort. DC al Fine. Ik denk niet dat dat bij de AA heel anders is.
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Oskar: die knop omzetten dat lukt mij meestal vrij makkelijk omdat ik na zo'n aantal dagen doorzuipen vrij brak ben. Bij mij schuilt het gevaar na een poosje nuchter zijn waardoor ik te veel energie krijg en de hoogmoed weer opspeelt (deze keer zal het anders zijn). Wat ga je doen in de velden?
Claudius Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Mijn ervaring met de AA is dat zeer veel nieuwkomers weer hervallen en dan een tijdje wegblijven omdat ze hervallen of opgenomen zijn. Eigenlijk nooit een verhaal gehoord dat het na de eerste bijeenkomst lukte of ik ben het vergeten.
Oskar Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Herkenbaar. Maar op gegeven moment heeft die malle hoogmoed zoveel butsen en krassen dat je het niet meer voor elkaar krijgt om opnieuw jezelf met een serieus gezicht wijs te maken dat het deze keer anders zal zijn. En dan hou je er maar gewoon definitief mee op 🙃 15 minuten geleden zei Mormel: Wat ga je doen in de velden? Kuieren. Mijn kinderen tot vervelens toe de bloemen en vogels aanwijzen. En na afloop ijs eten. 3 uur geleden bewerkt door Oskar Mormel en karin123 reageerden hierop 1 1
Luz Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Vroege dag vandaag , zo met trein naar een andere vestiging van werk voor OR. Volgensmij wordt het een prima dag om te kuieren @Oskar
Lika Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen. Vandaag lunch met een vriend die ik heel lang niet heb gezien. En werken:-)
Freekie Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen, Dat klinkt als een goed avontuur @lady janehaha Ben klaar om naar het werk te gaan, eerst maar 2 Paracetamol... De hoofdpijn komt steeds vroeger op de dag
Claudius Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Hoofdpijn heeft gewoonlijk altijd een onderliggende reden.
Yvonne Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen frummers, Nog geen zonnetje, maar dat komt vast nog, vanavond wordt er dan eindelijk wat regen verwacht.... Eerst maar een bakje
Yvonne Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dagpact: Mormel Claudius Kunsie Luz Yvonne
lady jane Geplaatst 56 minuten geleden Rapport Geplaatst 56 minuten geleden goeiemooie morgen frummers.
rapilos Geplaatst 12 minuten geleden Rapport Geplaatst 12 minuten geleden Goedemorgen llemaal, Straks met het hondje voor het eerst naar de trimster Krijg vast een heel ander hondje terug, want haar is erg lang nu. Ze kan bijna niet meer kijken, zoveel hangt voor haar oogjes ook. @lady jane, nog steeds in Limburg of ben je inmiddels weer thuis ? @Mormel, 6 dagen nuchter al. Goed man !!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden