Mormel Geplaatst 10 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 10 december 2025 2 uur geleden zei renaldo61: @Mormel Misschien moet je eens met goede professionele hulp gaan praten. Ik vind mijn psychiater zeer goed. Maar ik besef wel dat ze niet iedereen kan helpen en dat ze voor U misschien onbereikbaar is. Ik lees je en ik weet echt niet meer wat te antwoorden. Twee nachten geleden zat ik inderdaad op spoedgevallen, tas gemaakt, klaar om opgenomen te worden. Maar vervolgens gaat het traag en ben ik weer vertrokken. Ik vind het heel moeilijk om nu in te schatten wat ik moet doen.
Smaragdie Geplaatst 10 december 2025 Rapport Geplaatst 10 december 2025 Is ook lastig/moeilijk @Mormel of juist niet? En misschien moet je nu beter even niets...doen? Heb dit helaas vele jaren geleden ook meerdere malen meegemaakt dus begrijp het helaas ook nog. Als je nog drinkt ga dan niet volledig voor de knock-out maar plan de hoeveelheden en probeer ook wat water te drinken/ander vocht dan alleen de drank. Daarnaast wel blijven eten, proberen althans. De wereld om je heen ga en kun je niet geheel veranderen, wel hoe jezelf in dat leven staat. En daar hoort ook een beetje zelfzorg bij. En wat ;liever voor jezelf zijn, niet dat zoetsappige maar zelfbehoud. Kom op. Sterkte.
Mormel Geplaatst 10 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 10 december 2025 @Smaragdie: het is niet lastig, ik ben gewoon moe. Mijn wil om te strijden is gereduceerd naar niets. Normaal was ik de kok in dit huishouden en ondertussen is het al minstens een week geleden dat ik nog een warme maaltijd had. Ik ben moe lieve homo. En ik twijfel heel hard om binnen te gaan, want uiteindelijk lappen ze je gewoon op om verder te draaien in deze wereld, en eigenlijk heb ik genoeg van deze wereld.
Smaragdie Geplaatst 10 december 2025 Rapport Geplaatst 10 december 2025 15 minuten geleden zei Mormel: Ik ben moe lieve homo. Snap ik echt heel goed en nog goed ook dat je dat nog voelt. Zo even( lekker) slapen/liggen. Wegdutten. Ben je even uit je hoofd en lijf. En kleine plannen maken voor de dagen hierna. Je kunt ook je eigen kokkie zijn in jouw eigen huishouden op een andere manier. Ook dat is een uitdaging ja maar dat kun jij wel. Weet ik zeker. Kom op, je bent niet van gisteren he?? Je gaat mij echt aan het hart en dat zegt veel. Log uit nu. Hoop dat je zo/straks wat gaat rusten.
renaldo61 Geplaatst 10 december 2025 Rapport Geplaatst 10 december 2025 Ik ben er pas uitgekomen als ik het strijden moe was.
karin123 Geplaatst 15 december 2025 Rapport Geplaatst 15 december 2025 5 minuten geleden zei LoukePetouke: ik ga al 20 jaar bij eenzelfde psychiater De psychiater is slapend rijk geworden door jou.🤣
renaldo61 Geplaatst 15 december 2025 Rapport Geplaatst 15 december 2025 2 uur geleden zei LoukePetouke: nee zij is niet slapend rijk geworden door mij ik ben een ander mens dankzij haar ik had vroeger zware problemen en een chaotisch leven nu heb ik luxeproblemen noem ik ze en een rustig leven als zij mij niet geholpen had dan was ik er nu niet meer Wil je daar meer over vertellen in je eigen topic of niet?
lady jane Geplaatst 15 december 2025 Rapport Geplaatst 15 december 2025 de emoticon achter zin laat zien dat het als grapje bedoeld is LoukeP. nietemin voor jou; geloof niet alles wat geschreven staat, pik de opmerkingen eruit die jou kunnen helpen of inzichten geven. Als ik op iemand reageer, komt heel vaak meteen een gedachte; waarom schreef ik dit nou net? En dan blijkt het iets van mezelf te zijn (geweest). Er is zoveel herkenning hier, maar dat wil niet altijd zeggen dat dat ook klopt voor de ander. Het woord NIVEA (Niet Invullen Voor Een Ander)gebruikten we eerder nogal eens. Dus wat ik schrijf kan wel, maar ook niet op jou van toepassing zijn, snap je. En jouw psych klinkt als super betrokken, je boft met zo'n hulpverlener! Er zijn gelukkig heel veel goede mensen, ook in de hulpverlening. En ook hier. Soms kan een beetje sarcasme ook helpen hoor, als een soort van schop onder de kont. Maar kwetsend is not done! Daar is niemand mee geholpen.
karin123 Geplaatst 15 december 2025 Rapport Geplaatst 15 december 2025 Wat @lady jane zegt @LoukePetouke. Het was een grapje, ik wilde haar niet bekritiseren.🌻
karin123 Geplaatst 16 december 2025 Rapport Geplaatst 16 december 2025 12 uur geleden zei LoukePetouke: 13 uur geleden zei karin123: mijn excusus dat wist ik niet echt sorry ik wou niet kwaad over komen Geen probleem LoukePetouke.😉 l
Mormel Geplaatst 17 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 17 december 2025 20 uur geleden zei renaldo61: Hoe gaat het @Mormel ? Beter dan vorige week maar nog steeds niet bijster. Om op je vraag in het ander topic te antwoorden: ik hang hier nog wel rond maar probeer mijn bijdrage te beperken en me te focussen op het echte leven. Op dat vlak: deze voormiddag contract tekenen. Het gesprek is al twee weken achter de rug, dus normaal zou er geen probleem mogen zijn, maar toch wat zenuwachtig. Je bent zelf Belg dus je weet wat er hier het afgelopen jaar gaande is en eigenlijk maak ik me stevige zorgen over de komende jaren. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de vele anderen die problemen kennen. De voorbije maanden met verschillende diensten in contact geweest die moeilijkere gevallen proberen te begeleiden naar werk en stuk voor stuk vroegen die personen zich af of de overheid wel een realistisch beeld had van wat ze willen doen. Mijn rationele kant zegt dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, maar weerstaan aan de perceptie is moeilijk. Kun jij mij misschien vertellen wat het doel is van het arrenslee topic? Eerste half jaar hier en ik zie direct een uitleg.
renaldo61 Geplaatst 17 december 2025 Rapport Geplaatst 17 december 2025 4 uur geleden zei Mormel: Kun jij mij misschien vertellen wat het doel is van het arrenslee topic? Eerste half jaar hier en ik zie direct een uitleg. Ik dacht dat het doel was geen alchohol te drinken tijdens de feestdagen en de aanloop ernaar. Maar iedereen mag me verbeteren. @bolletje ? Gewoonlijk begon de aanloop half november. Nu zijn we zeer laat.
Bob Geplaatst 17 december 2025 Rapport Geplaatst 17 december 2025 (bewerkt) Het arrensleeproject geeft je wat afleiding in de kerstdagen zodat het makkelijker is om nuchter te blijven. Je kunt allerlei avonturen verzinnen en met de andere deelnemers grappen maken tijdens een virtuele reis. Als je mee wilt doen beloof je wel dat je gedurende de hele reis geen alcohol drinkt. Het duurt meestal tot en met nieuwjaarsdag. 17 december 2025 bewerkt door Bob
Mormel Geplaatst 17 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 17 december 2025 @Bob: bedankt voor de uitleg. Ik zou graag meerijden, maar die belofte kan ik nu niet maken. Dit is nog zeker een week een duistere periode waar ik door moet al zal ik de arrenslee wel in gedachten houden en eens zwaaien wanneer jullie vrolijk zingend het luchtruim doorkruisen en blablabla, veel blablabla om toch maar te drinken. Vandaag mag ik er niet bij (want gedronken), maar is er morgen nog een plaatsje vrij? Ik heb een stevige hond die mee kan trekken en ik denk dat zij het ook wel fijn vindt. Ze heet Sky trouwens, een oude dame. (En nu zit ik hier weer te janken.)
Bob Geplaatst 17 december 2025 Rapport Geplaatst 17 december 2025 Vraag het morgen op die draad zelf. Wat mij betreft ben je welkom, en je hond natuurlijk ook.
Smaragdie Geplaatst 17 december 2025 Rapport Geplaatst 17 december 2025 Knuffel voor @Mormel Misschien heeft het drinken nu wel een functie voor jou. Althans herken dat van destijds. Je uit je iig dat vind ik fijn. Janken mag zolang het maar niet teveel drankjank en zelfmedelijden gaat worden. Alhoewel dat zal ook een functie hebben soms. Hou je taai en doe niet te gek.🤍
bolletje Geplaatst 17 december 2025 Rapport Geplaatst 17 december 2025 Mormel natuurlijk is er een plaats voor jou vrij, een hele grote hoor. We zullen die speciaal voor jou bewaren. En vloeken mag hier niet dus haal dat weg a.u.b. Wees niet boos op jezelf je hebt je hier aangemeld en das al heel knap, dat kunnen heel veel mensen je niet na doen. Dat het niet ineens lukt is niet zo erg. Een kind leert ook lopen door te vallen en weer op te staan. KOM morgen maar bij ons zitten en als huilt, huilen we met z'n allen, dan ben je niet alleen. karin123 reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 17 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 17 december 2025 22 uur geleden zei Smaragdie: Knuffel voor @Mormel Misschien heeft het drinken nu wel een functie voor jou. Althans herken dat van destijds. Je uit je iig dat vind ik fijn. Janken mag zolang het maar niet teveel drankjank en zelfmedelijden gaat worden. Alhoewel dat zal ook een functie hebben soms. Hou je taai en doe niet te gek.🤍 Jij hebt wel veel spaties in je bericht. Dat janken is iets vreemds voor mij want ik doe dat eigenlijk niet op andere momenten (als kind wel: afscheidsfeest op lagere school en beseffen dat je nooit meer samen zit -> bleiten, moeder die huilend de afwas deed -> mee bleiten; maar als volwassene eigenlijk nooit). En nu moet er maar zo'n simpel emotioneel moment opkomen in een film of een serie, of verdorie die gedachte aan de arrenslee en de sluizen gaan open. Bedankt trouwens voor je steun @Smaragdie en sorry als ik het je soms moeilijk maakte. En dat geldt (en nu ga je zien dat dit een enorme dt fout is, zekers?) eigenlijk voor iedereen hier of ze nu droog staan of worstelen. So this is Christmass, and a happy neswwrerzs****, laten we dat maar direct even corrigeren: @LoukePetouke: dit gevoel ga jij vast herkennen. Niet? Smaragdie en Mariposa reageerden hierop 2
Mormel Geplaatst 17 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 17 december 2025 20 minuten geleden zei bolletje: Mormel natuurlijk is er een plaats voor jou vrij, een hele grote hoor. We zullen die speciaal voor jou bewaren. En vloeken mag hier niet dus haal dat weg a.u.b. Wees niet boos op jezelf je hebt je hier aangemeld en das al heel knap, dat kunnen heel veel mensen je niet na doen. Dat het niet ineens lukt is niet zo erg. Een kind leert ook lopen door te vallen en weer op te staan. KOM morgen maar bij ons zitten en als huilt, huilen we met z'n allen, dan ben je niet alleen. Ik neem de uitnodiging graag aan maar als vloeken niet mag dan ga ik het nog moeilijk krijgen want ik gebruik nog termen die al lang in ongenade zijn gevallen en voor jou over het vloeken speciaal deze:
Mormel Geplaatst 17 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 17 december 2025 @bolletje: je hebt hier een hoop berichten dus ik veronderstel dat jij de gedachten kent die sommigen hier hebben, ik veronderstel dat jij weet dat alcohol gif is dat we in ons lijf gieten om gevoelens te verdoven, ik veronderstel dat jij de in en outs van een verslaving kent, en dan vraag je om het woord godverdomme te verwijderen? Ik veronderstel misschien te veel. Echt de gedachte dat ik mijn mond moet schrobben, mijn taal moet opschonen, ... Ik zal me bij jou aanpassen maar hier doe ik echt wel mijn zin zolang het niet in overtreding is met de forumregels. En dat betekend ook dat ik godverdomme mag zeggen, wat? Godverdomme, godverdomme, godverdomme, godverdomme, ... Of moet ik een bericht plaatsen waarin ik het kopieer?
Bob Geplaatst 17 december 2025 Rapport Geplaatst 17 december 2025 Bij de spelregels van dit forum staat onder meer: Gebruik geen schuttingtaal.
Mormel Geplaatst 17 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 17 december 2025 18 uur geleden zei Bob: Bij de spelregels van dit forum staat onder meer: Gebruik geen schuttingtaal. Wel, dat is dan een vreemde regel omdat zowat iedereen hier al lang over de schutting gekropen is die ons scheidt van normale mensen. Alle respect Bob en dat meen ik echt, net zoals ik kan begrijpen dat ze schuttingstaal en agressie hier tot een absoluut minimum willen beperken om hiervan een veilige omgeving te maken; maar maak er geen lalaland van want uiteindelijk leeft iedereen hier wel in de realiteit waar er niet even een moderator tussenkomt als iemand tegen hen vloekt. Is de formulering: (En ***verdomme, nu zit ik hier weer te janken.) Nu echt iets waarbij je moet klagen op het nasty woord terwijl het overduidelijk is dat dit niet gericht is op een persoon?
bumperjim Geplaatst 18 december 2025 Rapport Geplaatst 18 december 2025 Ik ben het ook oneens met de spelregels maar het zijn de spelregels 😁 Dura lex sed lex
Mormel Geplaatst 19 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 19 december 2025 @bumperjim: ik weet het. Eigenlijk mag ik blij zijn dat ze mij hier nog hebben buitengesmeten want op zowat elk forum krijg ik een ban omdat ik mijn bek niet weet te houden. Vandaag nog een bericht van Reddit dat ik permanent gebannen werd van een van hun communities omdat ik in mijn laatste bericht had opgeroepen tot geweld. Ik had al gedacht dat sommigen aan dat bericht aanstoot zouden nemen, dus ik had het bewerkt door een edit te plaatsen dat het een hyperbool betrof alvorens mensen het ernstig zouden nemen, maar het mocht niet baten (natuurlijk heb ik de originele tekst daarbij niet gewist). Ik bezoek ook dagelijks 9gag, wat voor velen aanzien wordt als een racistische, extreem rechtse poel der verderf. Een van de running jokes daar is een foto te plaatsen van de vriendengroep van de mensen die dit zeggen over 9gag (waarbij je dan vooral hoger opgeleide blanken ziet) en daarnaast een foto van de vriendengroep van mensen die er deel van uit maken (wat meestal een mengeling is van verschillende nationaliteiten en beroepsgroepen). En natuurlijk is dit ook stereotiep. En ik besef dat er bepaalde regels nodig zijn in een openbare discussie maar ergens weiger ik mijn taalgebruik zodanig te filteren zodat ik zeker niemand op de tenen trap, want waar zijn we op dat moment nog mee bezig? Ben je dan nog oprecht een discussie aan het houden, open aan het communiceren of is het vooral schone schijn voor de buitenwereld om te tonen hoe beschaafd je bent terwijl je wel om 19u een pakje bestelt op de goedkoopste website en verwacht dat het de volgende dag bij jou geleverd wordt. Soms lijkt het alsof ik niets meer van deze samenleving begrijp, dat het allemaal slechts een façade is waarin iedereen toneel speelt en dat de enige oprechte reacties die ik nog zie is bij mensen die echt in de shit zitten. Nog een direct voorbeeld. Er is een facebook-pagina voor de mooimakers (personen die zwerfvuil gaan rapen) van het dorp waar ik woon. De oprichtster daarvan is natuurlijk ook gekoppeld aan een politieke partij (en niet direct diegene waaraan je denkt) en post tweemaal per jaar uitgebreide foto's van de clean-up days waarbij de opruimacties gegroepeerd doorgaan. Van al die mensen die ik daar op de foto's zie staan, zie ik er geen enkele buiten deze dagen afval rapen. En het is fijn dat ze dit doen maar tegelijkertijd denk ik ook F.O. Sorry voor de rant. karin123 reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden