Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
9 uur geleden zei Mormel:

Ik moet even naar mindere kwaliteit gaan omdat we anders met de leeftijdsbeperking zitten. 
Nog eentje eigenlijk voor @Smaragdie.
Leuk weetje: ik ben vroeger eens bijna in een vechtpartij belandt toen dit liedje opstond in de kroeg en ik een rechtse kameraad uitlegde dat dit om mannenliefde ging en niet over man tegen man gevechten zoals hij dacht terwijl hij luidkeels meebrulde. Kameraad was echt iemand met een hakenkruis tattoo op de linkerborst, maar verder een fijne kerel met zijn eigen problemen (ligt ook al jaren onder de grond). Heb verdorie al zoveel mensen begraven. Wat doe ik hier nog? Na mijn laatste zelfmoordpoging (onbegrijpelijk dat ik die overleefd heb) heb ik zeventien jaar geleden besloten dat ik de rit zou uitzitten en de natuur haar gang liet gaan, maar eigenlijk ben ik een levende dode. Geen ambitie, geen verlangens, geen gevoel, opstaan en uitkijken naar het moment om te gaan slapen, wetend dat die slaap zoete dromen kan brengen evengoed als nachtmerries. WTF doe ik nog in deze wereld. En ondertussen beseffend dat er maar één leven is. 
Ik ken de eindeloze snaartheorie met de vele universums, over hoe Boedhisme spreekt over reïncarnatie, heel die boel maar tegelijkertijd ben ik er vrij zeker van dat er absoluut niets is wanneer je dood bent. Het is gewoon een droomloze slaap waaruit je nooit meer ontwaakt. Wat een verlichting moet het zijn om deze te omarmen en verlost te zijn van het lijden dat bestaan is. 

Ben je daar niet helemaal verkeer in? Volgens mij heb je nog zeer veel om voor te leven. 

In België @Smaragdie mag de verpleging toch ook niet veel mededelen? 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...