renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Sanity waarom wachten tot maandag? Morgen is er weer een dag?
Sanity Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 8 uur geleden zei renaldo61: @Sanity waarom wachten tot maandag? Morgen is er weer een dag? Yep klopt. Gezien de hoeveelheid alcohol die ik er nu weer in heb zitten, lijken mij plannen voor een volgende dag alweer teveel. Dus morgen is teveel maar 2 dagen daarna is weer een beetje haalbaar....... %s om %s bewerkt door Sanity Typo
Mormel Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 23 uur geleden Kan iemand hier even een licht op schijnen? Op dit moment zes dagen niet gedronken (met roken dit weekend hervallen, maar ga waarschijnlijk nieuwe poging doen). Volgende week: dinsdag afspraak psycholoog, woensdag afspraak psychiater, donderdag afspraak VDAB. Uitkering zal gerevalueerd worden in januari(?), maar nog geen afspraak daarvoor. Op dit moment alle afspraken met VDAB nagekomen maar nog niet erin geslaagd om werk vol te houden. (Voor de Nederlanders VDAB is een organisatie die helpt met het zoeken naar werk.) Vragen: 1) Voorbije dagen veel spanning omwille van onzekere financiële toekomst. Ook terug een sollicitatie verstuurd. Ga ik hierin weer te snel en is het beter om de afspraken van volgende week af te wachten? 2) Redelijk gefrustreerd over mezelf omdat er zo weinig uit mijn handen komt. Huishouden is in orde in de basis (geen wassen of afwas, geen rommel, proper) maar er is geen motivatie tot extra taken (ramen zijn al vier maanden niet gedaan, zou mijn achterbouw moeten opruimen, nog het laatste snoeiwerk en bemestingswerk in de tuin,...); verwacht ik te veel van mezelf als ik wil dat die zaken ook direct in orde zijn? 3) Laatste keer dat ik meer dan enkele woorden met iemand wisselde is bijna twee weken geleden (buiten een telefoon met mijn moeder). Heb normaal al weinig behoefte aan sociaal contact maar nu is het compleet weg en voel ik zelfs een aversie om irl met mensen om te gaan, zelfs mijn dagelijkse wandelingen heb ik al een week gelaten omdat ik er tegenop zie het huis te verlaten. Zij-effectje van het ontbreken van alcohol of toch iets dat ik in het oog moet houden? 4) Deze ochtend al wat taakjes gedaan. Zo meteen nog even naar de post maar daarna zit alles erop behalve koken deze avond. Toch heb ik het moeilijk om vervolgens toe te geven aan ontspanning omdat ik dan direct met een enorm schuldgevoel kamp omdat ik niet nuttig bezig ben (een van de reden waarom ik in het verleden zo veel werkte). Normaal heb ik daarvoor een simpele oplossing: drinken, nog even nuttig bezig zijn en vervolgens mij overgeven aan de drank omdat dit die schuldgevoelens stevig naar de achtergrond duwt. Herkenbaar voor iemand?
bumperjim Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 13 uur geleden zei Mormel: Herkenbaar voor iemand? Ja. Maar als je dan gaat drinken, voel je je daarover weer schuldig 🤣 Niet te veel nadenken nu. Gewoon de nul houden en af en toe ontspannen.
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 7 uur geleden zei bumperjim: Ja. Maar als je dan gaat drinken, voel je je daarover weer schuldig 🤣 Niet te veel nadenken nu. Gewoon de nul houden en af en toe ontspannen. Dat is echt zo paradoxaal. Enerzijds kan ik dan beginnen te drinken om mij zonder schuldgevoelens te kunnen ontspannen waardoor je nadien zoals je zegt weer met die schuldgevoelens kampt. Anderzijds kan ik op zo'n momenten beginnen te drinken om mij te motiveren om te werken, waardoor je wel even actief bent maar daarna te dronken om nog efficiënt bezig te zijn en er de volgende dag helemaal niets gebeurd. Gisteren er nog veel over nagedacht en ga proberen deze week geen initiatief meer te nemen op werkvlak en mij volgende week goed laten te adviseren. De drang om snel terug te gaan werken komt vooral uit angst omdat ik denk dat ze mijn uitkering plots zullen schrappen en ik op niets terug zou vallen, terwijl als ik het rationeel bekijk ik de afgelopen maanden wel trouw alle stappen heb gevolgd van het traject waarin ze mij stopten en ook terug op regelmatige basis mijn behandelaren bezoek. Dus hopelijk kan ik het even loslaten. Doel nu is eerst om nuchter te blijven (een week ondertussen, kleine jipie), elke dag een paar taakjes van mijn lijst verwerken naast het huishouden, terug mijn ochtendwandelingen en eindelijk een vast moment vinden voor die ademhalingsoefeningen/meditatie. Als ik dat zo opschrijf lijkt me dat best goed maar in mijn hoofd is het dadelijk "is dat alles?".
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Is dat alles? Die vraag stel ik mij ook dikwijls. Vroeger was de alchohol oplossing voor alles. Maar nooit om werken te gaan. Dat werkte niet.
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 29 minuten geleden zei renaldo61: Is dat alles? Die vraag stel ik mij ook dikwijls. Vroeger was de alchohol oplossing voor alles. Maar nooit om werken te gaan. Dat werkte niet. Met om te gaan werken bedoel ik vooral om jezelf tot actie te brengen voor je eigen taken terwijl je vrijaf hebt en dus eigenlijk geen verplichtingen. Goed, op het einde dronk ik ook tijdens mijn werk, voor het werk leverde dit weinig probleem omdat ik eigenlijk vrij goed was in wat ik deed, maar mentaal zat ik er toen al compleet onderdoor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden