Claudius Geplaatst 7 juli Auteur Rapport Geplaatst 7 juli Onder protest gaan blazen deze ochtend. Misschien dat ik in ‘t vervolg toch maar best een regenjas of zo meeneem naar mijn afspraken
Yvonne Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli Hahaha, als het bij jou net zo giet als hier is het wel verstandig een regenjas mee te nemen Claudius.... Goedemorgen allemaal trouwens. Heerlijk, het is gisteren begonnen te regenen en daarna niet meer gestopt. Ik zie dat @Lika er ook weer is... viel het mee tussen al die drinkebroers en -zusters die dagen Lika? En hoe gaat het nu met jou? Drukke week (ik vraag me wel eens af hoe ik er ooit een volle baan bij kon hebben 😐) voor de boeg. En kijken of ik er nog een afspraak bij de huisarts tussen kan proppen of zij tussen haar afspraken dan natuurlijk, ben al een poosje niet 100 punten.... Goed, een bakje en dan snel droge kleren aantrekken (hond uitgelaten ) en aan de slag. Lika reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 7 juli Auteur Rapport Geplaatst 7 juli Het regent hier met tussenpozen. Erg nat ben ik tot nu toe nog niet geworden. Gieten doet het hier niet @Yvonne
bumperjim Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli Hier regent het voorlopig niet. Das maar goed ook want het raampje aan de bestuurderskant van de auto van de Stier wil niet meer dicht. En de garage heeft pas een gaatje voor een afspraak op 22 juli. Dus nog ff drooghouden tot dan 😬 Spirit reageerde hierop 1
Amalia Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli (bewerkt) 6 minuten geleden zei bumperjim: Hier regent het voorlopig niet. Das maar goed ook want het raampje aan de bestuurderskant van de auto van de Stier wil niet meer dicht. En de garage heeft pas een gaatje voor een afspraak op 22 juli. Dus nog ff drooghouden tot dan 😬 Heb ik ook wel eens gehad. Toen lukte het om met voldoende stroeve vingers het raampje omhoog te duwen terwijl je op het knopje van de bediening drukt. Eventueel met z'n tweeën: 1 op het knopje duwen, de ander het raam aan twee kanten omhoog duwen. 7 juli bewerkt door Amalia
Kohtje Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli 33 minuten geleden zei Amalia: Heb ik ook wel eens gehad. Toen lukte het om met voldoende stroeve vingers het raampje omhoog te duwen terwijl je op het knopje van de bediening drukt. Eventueel met z'n tweeën: 1 op het knopje duwen, de ander het raam aan twee kanten omhoog duwen. of, als je vingers niet stroef genoeg zijn, zo'n grote zuignap die bijv. glaszetters gebruiken, op het raam zetten. Gatverdarrie, als die elektrische snufjes van tegenwoordig niet werken... ben, wat dat betreft, nog altijd blij met m'n acadiane. 😉 Maar kan toch ook niet zonder m'n iets modernere Berlingootje, hoor.
Kohtje Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli Vorige week de ene hond naar de trimmer geweest, vandaag de tweede. Kunnen ze lekker "kaal" mee op vakantie. Makkelijker controleren op teken en zo en niet zo lang nat na een regenbui. Scheelt een hoop in een campertje met zo'n zes vierkante meter leefruimte. We gaan trouwens nog wel naar de Baltische staten maar steken niet over naar Finland en Zweden. We gaan gewoon over land weer terug. M'n vrouw heeft haar vakantie ingekort naar vier weken (de onmisbare gepensioneerde.. 🫤) waardoor de reis dusdanig lang zou worden dat we per dag zo'n 200 km moesten afleggen.. no way tijdens de vakantie. Spirit reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli Nee ik denk dat het motortje om zeep is. Ik heb al op youtube gezien hoe die te vervangen, maar dat is nog een aardige klus. Dan ben ik 3 weekenden onder de pannen met mijn niveau van praktische intelligentie...
bumperjim Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli (bewerkt) 23 minuten geleden zei Kohtje: Vorige week de ene hond naar de trimmer geweest, vandaag de tweede. Kunnen ze lekker "kaal" mee op vakantie. Makkelijker controleren op teken en zo en niet zo lang nat na een regenbui. Controversieel onderwerp in de hondenwereld 😁 Er zijn een hoop facebook "experts" die beweren dat de vacht juist beschermt tegen de hitte en dat je dus vooral niet moet trimmen. Meestal gaan deze mensen zelf in de zomer wel naar de kapper en verruilen ze hun winterjas voor een t-shirt 🤣 De vacht beschermt natuurlijk wel tegen de zon zoals een t-shirt tegen de zon beschermt, maar alles wat er nog meer aan vacht aanhangt dan het minimum is gewoon nodeloze warmte en ballast hartje zomer. Honden met een "onder"vacht die nooit getrimd worden (zoals de mijne) die moeten dan weer niet getrimd worden, anders groeit het helemaal funky weer terug, en die hebben dus helaas extra last vd warmte. Zijn ook eigenlijk geen geschikte honden voor dit soort zomers of je moet ze al dagelijks laten badderen, wat de mijne dus doet 7 juli bewerkt door bumperjim Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli Haha @bumperjim, mijn vriend is een goede automonteur, die heeft dat zo gefikst. De wachttijden bij de garages zijn enorm. Mijn vriend werkt als ZZP er bij een garagebedrijf. @Kohtje, daarom heb ik nu een labrador genomen. Heb daarvoor 2 golden retrievers gehad, maar dat is rampzalig. Vooral als ze in het water zijn geweest. Deze is zo droog.
Claudius Geplaatst 7 juli Auteur Rapport Geplaatst 7 juli Deze middag had ik Vol-a-vent en aardappelen
Kohtje Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli 4 uur geleden zei bumperjim: Nee ik denk dat het motortje om zeep is. Ik heb al op youtube gezien hoe die te vervangen, maar dat is nog een aardige klus. Dan ben ik 3 weekenden onder de pannen met mijn niveau van praktische intelligentie... Maar @bumperjim, het gaat er juist om dat je dat raampje bij een defect motortje tegen de weerstand in omhoog (of, indien nodig, omlaag) duwt mbv stroeve vingers of zuignap. Wel die knop indrukken om te ontgrendelen. Dan hoef je in elk geval niet bang te zijn voor inregenen. bumperjim reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli Tja, die honden worden twee keer per jaar getrimd, 1x in de zomer en 1x in de winter, anders worden het een soort van trollen poppetjes waarvan je de haren in allerlei vormen kan 'kneden'. Ze krijgen dan ook last van dat lange haar en zijn constant aan het krabben en schurken, ondanks kammen en borstelen. En het huis ligt dan altijd binnen de kortste keren vol met van die 'tumbleweedjes' van hondenhaar. Ze zijn altijd een stuk opgewekter als ze weer net getrimd zijn. Vooral de oudste huppelt dan altijd weer energieker mee. Die jongere meid is altijd aan de huppel, haar of geen (=minder) haar.
Lonster1 Geplaatst 7 juli Rapport Geplaatst 7 juli (bewerkt) Gezellig, die hondenverhalen. Weekend gewerkt dus vandaag gedaan of het zondag was, wandelingetje, brood gehaald, zelf kippensoep gemaakt. Ik ga lekker op de bank ploffen en een serie op tv kijken. Ben een boek aan het leesluisteren over depressie. De overtuiging dat het simpelweg een chemische disbalans is en er een tekort aan serotonine of andere stofjes chemisch aangevuld moeten worden, wordt daar op een andere manier benaderd. Er zijn talloze redenen of aanleidingen voor een depressie. De schrijver haalt allerlei voorbeelden en onderzoeken aan, het leest zowaar heel prettig. Ook boeiend om te lezen hoe artsen door de jaren heen tegen depressie aankijken en die behandelen. En de invloed van de farmaceutische industrie. "Verbinding verbroken" heet het. 7 juli bewerkt door Lonster1 lady jane, Spirit, Rosee en 2 anderen reageerden hierop 3 2
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Yvonneja, het viel mee tussen de drinkende mensen. Ik had geen moeite niet te drinken. Er was nog iemand die ook niet dronk. Prima. Op een gegeven moment waren wij we de eersten die naar bed gingen. Dat was ook okay. Ikzelf ben veel down, onzeker en emotioneel. Ga morgen naar de overgangsconsulente. bumperjim en lady jane reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Yay! De vakantie is geboekt! Midweekje Rotterdam met de Vlinder 😎 De Stier is nog steeds met ziekte"verlof" en mag officieel niet met vakantie. Dus ga ik gezellig met mn dochter allerlei dingen doen. De Vlinder is een stadsmens, die moet je niet meenemen op een hike in de bergen. Heen en weer met de tgv kost echt een godsvermogen, maar met de auto doe ik het niet meer zoals ik hier eerder al schreef, helemaal klaar mee. %s om %s bewerkt door bumperjim karin123, lady jane en Spirit reageerden hierop 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden