Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goeiemorgen iedereen. Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik geen alchohol. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius %s om %s bewerkt door Claudius Fonny reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Vandaag krijg ik de resultaten van de geheugenkliniek, wat best wel spannend is voor mij. Te weten of ik beginnende dementie heb, vergeten doe ik veel, maar dat zal wel verschillende oorzaken hebben.
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen @Claudius. Je hebt je vergist in de datum: het is vandaag 20 mei, verander je dat nog even? Maar sowieso een spannende dag voor jou dus, ik zal voor je duimen, hoop dat het mee gaat vallen.... Gisteren was een heel drukke dag voor mijzelf, heb ook geen tijd gehad om goed bij te lezen, laat staan te reageren. Vanmorgen ook nog een drukke ochtend, maar vanmiddag of begin van de avond zal ik hier even één en ander schrijven. Nu eerst even een bakje neerzetten
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Dank U wel @Yvonne voor je opmerkzaamheid. En bedankt voor de koffie.
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Graag gedaan Claudius en fijn dat je het zo snel veranderd hebt. Sterkte voor straks. Zo, en nu ga ik snel aan de slag....
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 10 minuten geleden zei Yvonne: Dagpact: Claudius Yvonne Kunsie
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen allemaal, @Claudius Hoe oud ben je? Ik heb ook wel vaak dat ik dingen vergeet. Ik schrijf nu elke ingeving of boodschap meteen op een lijst op mijn telefoon. De echte belangrijke dingen zoals afspraken bij tandarts of dokter vergeet ik nooit. Dus ik denk dat mijn geheugen zelf filtert, je kunt nooit alles onthouden! Vooral niet als je wat ouder word.
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 13 minuten geleden zei Yvonne: Graag gedaan Claudius en fijn dat je het zo snel veranderd hebt. Sterkte voor straks. Zo, en nu ga ik snel aan de slag.... Nu lijkt het erop alsof ik heel de dag voor mijn computer zit. Wat niet waar is. 😇 2 minuten geleden zei Kunsie64: Goeiemorgen allemaal, @Claudius Hoe oud ben je? Ik heb ook wel vaak dat ik dingen vergeet. Ik schrijf nu elke ingeving of boodschap meteen op een lijst op mijn telefoon. De echte belangrijke dingen zoals afspraken bij tandarts of dokter vergeet ik nooit. Dus ik denk dat mijn geheugen zelf filtert, je kunt nooit alles onthouden! Vooral niet als je wat ouder word. Ik noteer mijn afspraken in mijn agenda op mijn telefoon, anders zou ik overal niet of te laat komen. Ik heb altijd al wel een slecht geheugen gehad, mijn psychiater wou denk ik vooral weten of er door het recent (sinds 2021) alcoholgebruik hersenbeschadiging is en mijn geheugen achteruit gegaan is. Ik denk dat ik vooral ook beter zou moeten slapen en gewicht verliezen, daarom ook nog een onderzoek in het slaaplabo dus. Mijn leeftijd is hier al lang geen geheim meer voor de oud gedienden, ik ben in 1961 geboren, 63 dus. Kunsie64 reageerde hierop 1
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, ik zit/lig met de koffie van @Yvonneop bed, heerlijk om een keuze te maken om de dag nog even uit te stellen, op dit moment even een soort vakantie gevoel want koffie op bed is echt lang geleden. Ik ga vandaag een muur sauzen, ook bewust 1 muur vanwege mijn energie. Gisteren begin van de middag na mijn powernapje van 15 minuten, was er helemaal geen energie meer voor de rest van de dag, blijkbaar voelde ik toen pas hoe moe ik eigenlijk was, ja de grenzen en limieten halen mij altijd in de toekomst pas in.. Ik ben te snel voor ze.. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers na vandaag is het even over met strandweer dus vandaag nog een goed uitbuiten en dan kan die vaat morgen mooi
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Ik heb de 'zin' gevonden om te beginnen met sauzen, weetje waar hij lag? Gewoon in mijn eigen bed hihi %s om %s bewerkt door Freekie Kunsie64 reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Spannend @Claudius. Hopelijk is het niet, wat je denkt. Goed bezig @Freekie het is goed weer om te sauzen. Mijn ouders zeiden altijd, als ik geen zin had, dan maak je maar zin. Ik ga straks naar de kapper. Mijn wilde haren gaan eraf Stond brak op vanochtend. Weer eens teveel pinda's op, gisterenavondlaat .Kan ook nergens maat bij houden.Een pindakater. Gelukkig is dit snel over. Kunsie64 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s @Spirit @Kunsie64 @Yvonne Als ik de arts van de geheugenkliniek goed begrepen heb zijn mijn hersenen een beetje beschadigd door de alchohol. Maar ook mijn leeftijd speelt een rol. Er is helemaal geen dementie vastgesteld. Die arts is ook de psychiater van de afdeling van de verslavingskliniek waar ik het langste verbleef. Ze bleef er op hameren van zeker geen alchohol meer te drinken. Sommige testen waren beter als vier jaar geleden. Bij de MRI bleef ik volgens haar niet stilliggen. De volgende testen gebeuren in het slaaplabo. Kunsie64 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik zit even in Zweden. 19 graden en strakblauw, alle zweden liggen in hun blootje in de zon 😁 Grappig vrijwel stressloos land. Saai, zouden sommigen zeggen.
Kohtje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei bumperjim: Ik zit even in Zweden. 19 graden en strakblauw, alle zweden liggen in hun blootje in de zon 😁 Grappig vrijwel stressloos land. Saai, zouden sommigen zeggen. Ach, kijk nou eens. Ik kijk hier nu en dan nog wel eens mee en inloggen doe ik echt nog maar heel af en toe, meer niet dan wel, maar nu keek ik hier weer even en zie een woord dat onmiddellijk mijn aandacht trekt en dat me ineens de onweerstaanbare drang geeft om toch even in te loggen en wat te schrijven. Van onweerstaanbare drang heb ik (nog) altijd veel last, maar vroeger heette die drang "trek", gerelateerd aan drank, en nu is het gewoon onweerstaanbare drang in het algemeen maar nooit meer betrekking hebbende op drank, m.u.v. koffie. Nou ja, sorry, ik gebruik weer ouderwets erg veel woorden om eigenlijk bijna niets te vertellen. Het woord waardoor ik getriggerd werd was 'Zweden'. Aankomende zomer mogen we weer. Dit keer gaan we echter, met het campertje uiteraard, via een omweggetje, via de Baltische staten. Zoals misschien bij een enkeling bekend, kwam mijn vader daar vandaan (Riga) maar uiteraard konden we daar vroeger nooit eens op vakantie naar toe om familie te bezoeken. We zagen hier elke zomer de Turken (er zaten en zitten er hier in de stad erg veel, zoveel dat hier zelfs een Turks consulaat gevestigd is) met volgeladen oude Mercedessen, Ford Taunussen en Ford Transits met hele gezinnen richting hun vaderland vertrekken (en weken later afgepeigerd weer terugkeren), maar voor ons zat zoiets er niet in, dankzij het IJzeren Gordijn en het statenloos zijn van m'n vader. Toen ik volwassen, het ijzeren gordijn neergehaald en mijn vader overleden was, was bij mij de behoefte om die kant op te gaan er niet meer. Maar nu, met de voortgang der jaren en de dreigende situatie in (o.a.) Oost Europa kwam toch de behoefte om die kant een keer op te gaan voordat het om wat voor reden misschien niet meer kán. Per slot van rekening ligt een gedeelte van m'n wortels daar en heb ik het sterke vermoeden dat ik m'n zwaarmoedige kanten ook aan dát wortelgedeelte 'te danken' heb 😒. Eens kijken/ervaren of dat vermoeden inderdaad enigszins te bevestigen is. Nog steeds sta ik niet jubelend te juichen bij het idee die kant op te gaan, maar aan de andere kant spreekt het verkennen van nieuwe horizonten me ook wel weer aan. De bedoeling is om via Polen de Baltische staten in te gaan en dan om in Estland de veerboot naar Finland te nemen. We moeten dan wel voor de honden in Estland op zoek naar een dierenarts omdat die ze een ontwormingspil moet geven en het dierenpaspoort moet tekenen tussen de 1 en 5 dagen vóór we Finland in gaan. Dan in Finland de plek bezoeken waar we in 1992 een wereldmeeting met 'lelijk eendjes' bezocht hebben (Sjeesus, 33 jaar geleden alweer...😶) en dan richting Rovaniemi om nog eens bij de echte kerstman op bezoek te gaan Dat is dus ook al 33 jaar geleden voor het laatst (en eerst) geweest. Daarna het ons inmiddels zeer vertrouwde Zweden weer in en daar langzaamaan de terugreis aanvaarden. Mijn ega werkt nu nog 2 dagen per week, maar omdat ze sinds een aantal maanden ook gepensioneerd is mag ze wat langer vakantie opnemen. We hebben dit jaar vijf weken te besteden aan deze reis. Dat lijkt me wel genoeg. Al met al is het voor ons in elk geval best een avontuur waar ik, ondanks m'n in m'n jeugd ingepaplepelde aversie tegen Oost Europa, toch wel naar uitkijk. Zo. Dit wilde ik even kwijt nadat ik eenmaal ingelogd had, nadat ik dus door @bumperjim getriggerd werd, waarvoor bedankt. ❤️ Groetjes voor iedereen hier. Lika, Mai en Hadocque reageerden hierop 2 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Lijkt me een schitterende reis, @Kohtje! Ik kom af en toe ook in Finland. De Baltische staten ben ik nooit geweest, die zijn vast enorm veranderd sinds het ijzeren gordijn viel. Kiek uut hè, de veerboot Estland-Finland is een alcoholisch hoogte-(of diepte?)punt naar t schijnt 😁 %s om %s bewerkt door bumperjim
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Zo, eindelijk weer thuis, het was een drukke overvolle dag. Het zijn gewoon hartstikke drukke dagen op de één of andere manier. Ik vraag me wel eens af waar ik de tijd vandaan haalde om een volle baan te hebben indertijd, hahaha. Ik heb de berichten van de afgelopen dage even snel doorgekeken... .. Heerlijk om weer berichten van @Reacher te lezen. Fijn dat het met de kattekopjes goed gaat en wat een schitterend verhaal over dat katertje. En ja hoor, snel laten helpen, er zijn al zo verschrikkelijk veel ongeplande/ongewenste kattekinderen op de wereld... Vond het trouwens ook fijn te lezen dat jouw partner er ook nog altijd is... Nou @Quinn nog terug hier, ik mis hem echt heel erg @Claudius, hoe is het gesprek vandaag verlopen??? En heerlijk jou ook weer even te lezen @Kohtje. Mijn hemel, wat een reis gaan jullie maken... petje af hoor.
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 31 minuten geleden zei Yvonne: @Claudius, hoe is het gesprek vandaag verlopen??? Ik heb een beetje geheugenverlies door de alchohol maar zeker geen dementie. Grote verschillen met vier jaar geleden zijn er niet. Sommige testen waren beter.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden