lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dat jaar nadat ik gestopt was, was èn een rouwjaar (scheiding) èn een jaar in een depressie die in totaal 3,5 jaar duurde. Een pittig jaar dus, maar was ben ik blij dat ik toen niet terug ben gaan drinken. Er waren nl al pluspunten van het nuchter blijven. En ik kon daardoor alle stress en vechtscheiding sterker aan dan ik ooit gedacht had. Mijn verslaafd aan liefde is in die tijd wel bekoeld hoor en mijn exgenoot bleek behoorlijk van zijn voetstuk (waar ik m op had gezet deels) te vallen. Mijn relatie met de kinderen is nu heel goed. Destijds hebben ze een erg verdrietige moeder meegemaakt, wat als puber natuurlijk geen pretje is. Zoon was uit huis. Dochter koos vooral mijn kant, dat leek fijn, maar was het niet want ze had ons allebei nodig. Dat is redelijk hersteld nu, maar ze neemt nog steeds mij makkelijker in vertrouwen dan haar vader. Daar waar ik vroeger dronk, was hun vader meer een workaholic en dus veel weg. Beiden ontvluchtten we zo datgene wat niet goed zat tussen ons. Na dat moeilijke jaar, ben ik mezelf meer gaan waarderen en kon veel beter de verantwoordelijkheden aan m.b.t. de kinderen, werk en wonen. Echt vrij dat weet ik niet precies. Wel voel ik me sinds mijn pensioen stressvrij. Mijn financien zijn tiptop op orde, de kinderen goed terechtgekomen en ik heb soms wel zorgen om hen, maar kan dat wel aan. Ze zijn volwassen en ervaren nu zelf hoe hun relaties met ups en downs gepaard gaan. Kortom vrijheid blijheid hier.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden