Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal, daar zijn we weer haha. Zometeen even lekker eruit met mijn schoonmoeder, hopend op mentaal een betere dag dan gisteren. Jullie allemaal een mooie en goede dag gewenst, geniet van al het moois dat de dag je brengt.

Dagpact:

Claudius

Fonny

Helena05

Geplaatst (bewerkt)

Mogge!

Las weer over burnout hier. Mijn chef is terug na ruim een maand mysterieuze afwezigheid "without email access". Ik hoorde dat hij de eerste week alleen 's middags zou werken maar ik kwam hem tegen in een tamelijk onbelangrijke Teams meeting om 11 uur. Dat is eigenlijk ook al 's middags, het lijkt potdorie wel op alcoholisme 🤣 En hij ging direkt aan de gang zoals hij dat altijd doet, even doorvragen, even samenvatten, even dit even dat. En ik dacht..... dit kunnen we ook prima zelf zonder jou 😜 maar goed, hij is weer terug en ik mag hem graag, maar ik hoop dat hij zn eigen situatie nou een beetje snapt, anders istie straks weer weg.

Zelf zit ik vanochtend niet op de socials. (Wel het forum maar hee, das voor de gezondheid). Op maandagochtend heb ik vaak goede voornemens qua mindfulness en zo, en ben ik lucide. Op dinsdag gaat het dan meestal alweer fout 🤡

Lastig hè, alles?

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
3 minuten geleden zei Helena05:

Goedemorgen allemaal, daar zijn we weer haha. Zometeen even lekker eruit met mijn schoonmoeder, hopend op mentaal een betere dag dan gisteren. Jullie allemaal een mooie en goede dag gewenst, geniet van al het moois dat de dag je brengt.

Dagpact:

Claudius

Fonny

Helena05

Hoop dat je er energie van krjjgt!

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
Het waait, het regent, het is nog stikdonker buiten. 
Maar binnen branden de lampjes, is het lekker warm en staat een bakje klaar. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png
Na de drukte van de afgelopen weken vandaag mijn eigen ritme, mijn eigen agenda weer gaan volgen... heb er zin in. 

Geplaatst

Goedemorgen,

Mijn laatste vrije dag. Morgen cursus, hele dag. Zo niet mijn ding. De hele dag in 1 ruimte. Hoop dat er ook wat actie is, wat wel zo zal zijn. Het is een de-escalatie/zelfverdedigingscursus. Hard nodig in de zorgsector waar ik werk. Vorige week 2 klappen op mijn kaak gehad. De beste meneer kan daar niets aandoen. Hij is bijna 2 meter lang. Normaliter kan ik dit goed pareren maar meneer ging totaal door het lint. Kon niet meer tot hem doordringen, mijn collega ook niet. Vanaf woensdag weer 4 nachtdiensten. Heerlijk. Fijne dag allemaal.

DAGPACT:
Claudius
Fonny
Helena05
Yvonne 

Smaragdie

Geplaatst

Goedemorgen iedereen,

@Helena05, hopelijk kun je vandaag meer genieten van je dag. En wat betreft reïntegreren: probeer het en als het niet gaat, dan meteen aangeven. Luister naar je lichaam. 

@bumperjim, herkenbaar. Mijn afdelingsmanager was ook een poos ziek. Ze is nu aan het reïntegreren, maar het voelt heel onwennig. Misschien heeft het gewoon tijd nodig.

@Smaragdie, ik heb 3 jaar op een gesloten GGZ afdeling gewerkt en was de agressie toen zo zat. Dat hou je gewoon niet jaren vol. Hopelijk heb je er geen pijn aan overgehouden. Sterkte!

Ik werk vandaag lekker thuis. Genoeg te doen, en ben alleen, dus ik kan een hoop wegwerken. 

fijne dag iedereen! 

DAGPACT:
Claudius
Fonny
Helena05
Yvonne 

Smaragdie

Puckje 

Geplaatst

Lekker van genieten dan @Smaragdie. En pfff, hele dag cursus, brrrr. Maar het lijkt mij ook wel dat er veel 'beweging' in zal zitten... wel heel goed dat jullie zo'n cursus krijgen, hard nodig ook. 

Welkom hier Puckje, Helena en Kleinevos... mooi dat jullie de weg naar het forum hebben gevonden, het kan een hele steun in de rug zijn... 

Geplaatst
12 uur geleden zei ikkanhet:

Afgelopen vrijdag heeft de neuroloog wederom gebeld met nog geen duidelijkheid. Ze gaan morgen de scan van september met die van januari vergelijken. Pas dan kunnen ze zien of er nog iets gedaan kan worden. Dinsdag hoor ik weer meer hierover. Woensdag heb ik een petscan van de rug waarvan de huisarts vreest dat dat daarmee te maken heeft

Ben de 20e weer begonnen met roken. Zelfs met het goedvinden van de longarts en mijn huisarts.

Vandaag had ik echt iets te vieren. Namelijk dat mijn kinderen na bijna 15 jaar zich weer getroffen hebben hier bij ons. En we een onvergetelijke middag hebben gehad. Had gisteren 1000 dagen niet gedronken maar vandaag toch 2 wijntjes genomen.

Och hemel @ikkanhet, wat ongelooflijk fijn dat jouw kinderen samen bij jullie zijn geweest gisteren, wat moet je dat goed hebben gedaan. 
En 1000 dagen zonder drank, top meis. 
En dan daar tussendoor, er overheen... die blijvende onzekerheid, dat wachten op uitslagen.. 
Lieve Ikkanhet, wat moet dat alleen al verschrikkeliijk veel energie vreten.. 

Geplaatst
18 uur geleden zei bumperjim:

truffels

Bedoel je echte truffels als in van die paddenstoelachtige dingen? Ik heb dat nog nooit gegeten, ben er wel benieuwd naar. Heb je gekocht?

Geplaatst

hahaha, op de valreep zie ik @Yana.... was zo van plan te vragen of het alweer droog is geworden bij jullie, vergeet ik het bijna. 
Bij dezen dan Yana: klaart het weer al wat op??? 

Geplaatst

Goeie morgen iedereen en welkom nieuwe leden.

Waar bestaat zo'n cursus uit Smaragie, want je mag toch niet terug slaan? En een kerel van 2 mtr. daar kan je niets tegen.

Geplaatst

Nog niet @Yvonne, 1 dag zon gehad, daar heb ik als een kat in liggen rollebollen, maar ook deze ochtend weer regen en wind. In Spanje is het steeds stralend weer, maar ja, we hadden hier een paar afspraken. De Portugezen zijn er blij mee en vanaf morgen krijgen we weer wekenlang voornamelijk zon als ik het weerbericht mag geloven. Zin in ☀️

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

ik kom ook weer eens piepen.
Leuk, om @Smaragdieook weer eens te lezen.
bewonder jouw beroep, een prachtig beroep weet ik, al is het niet altijd allemaal even gemakkelijk.

@ikkanhet,wat fijn dat je zo,n leuke middag met je kinderen hebt gehad.

Druk weekeinde gehad.
70 jaar geworden ( kan het zelf bijna niet geloven !)
Dus zaterdag een high tea georganiseerd voor meer dan 20 mensen in een leuk tentje hier in de buurt.
gisteren uit eten met al mijn kinderen en kleinkinderen ( 14 mensen)
sochtends koffie met gebak
Druk maar gezellig.

Gisteren ook 1.5 jaar alcoholvrij.
Zou het niet willen zeggen, maar heb er nog altijd wat moeite mee.
Enfin, is nu eenmaal beter voor mijn gezondheid (denk ik)

Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei Yana:

Bedoel je echte truffels als in van die paddenstoelachtige dingen? Ik heb dat nog nooit gegeten, ben er wel benieuwd naar. Heb je gekocht?

Die ja. Nee, niet gekocht uiteindelijk. Ik vind ze wel lekker maar voor 80 Euro per 100 gram (cat. 1, en 90 Euro voor cat. Extra) een beetje prijzig. En de Stier zei me dat er nog eentje in de vriezer moet liggen.

Je kan ook een cursus doen met je hond, trainen op truffels zoeken. Misschien doe ik dat wel, is nog leuk ook. Dan moet je wel in een "truffière" zoeken (en daar betaal je dan weer voor) want je komt ze niet zomaar overal tegen, anders waren ze niet zo duur. Het is echt een ding hier in de regio in januari/februari.

Even over de dunschiller halen en dan op de verse pasta met een beetje boter en verder niks. Miam!! Of in een omelet, heel klassiek.

Of gewoon een fles olijfolie met truffel kopen, is een stuk goedkoper en die kan je ook zo over de pasta pleuren. Waar je het overheen gooit moet van zichzelf geen sterke smaak hebben anders is t zonde. Dus geen tomatensaus met balletjes 🤣

Als je vanuit Portugal terugrijdt door de Dordogne dan kan je vast wel ergens zo'n fles scoren. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
6 uur geleden zei bumperjim:

Hoop dat je er energie van krjjgt!

Het was zo vermoeiend, topsport dat shoppen in de uitverkoop haha...maar wel wat leuke items gescoord ✌️

Geplaatst
7 uur geleden zei Yvonne:

Lekker van genieten dan @Smaragdie. En pfff, hele dag cursus, brrrr. Maar het lijkt mij ook wel dat er veel 'beweging' in zal zitten... wel heel goed dat jullie zo'n cursus krijgen, hard nodig ook. 

Welkom hier Puckje, Helena en Kleinevos... mooi dat jullie de weg naar het forum hebben gevonden, het kan een hele steun in de rug zijn... 

Dankje, ik hoop het ook! Merk nu dat ik het al vaak op zoek.

Geplaatst
21 uur geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

ik kom ook weer eens piepen.
Leuk, om @Smaragdieook weer eens te lezen.
bewonder jouw beroep, een prachtig beroep weet ik, al is het niet altijd allemaal even gemakkelijk.

@ikkanhet,wat fijn dat je zo,n leuke middag met je kinderen hebt gehad.

Druk weekeinde gehad.
70 jaar geworden ( kan het zelf bijna niet geloven !)
Dus zaterdag een high tea georganiseerd voor meer dan 20 mensen in een leuk tentje hier in de buurt.
gisteren uit eten met al mijn kinderen en kleinkinderen ( 14 mensen)
sochtends koffie met gebak
Druk maar gezellig.

Gisteren ook 1.5 jaar alcoholvrij.
Zou het niet willen zeggen, maar heb er nog altijd wat moeite mee.
Enfin, is nu eenmaal beter voor mijn gezondheid (denk ik)

Dank je wel @rapilos:heart:

Geplaatst
22 uur geleden zei Yvonne:

Och hemel @ikkanhet, wat ongelooflijk fijn dat jouw kinderen samen bij jullie zijn geweest gisteren, wat moet je dat goed hebben gedaan. 
En 1000 dagen zonder drank, top meis. 
En dan daar tussendoor, er overheen... die blijvende onzekerheid, dat wachten op uitslagen.. 
Lieve Ikkanhet, wat moet dat alleen al verschrikkeliijk veel energie vreten.. 

Dank je voor je super lieve reactie  @Yvonne :heart:

Iets mooiers had me niet kunnen overkomen. 

Om 12.25 belt de neuroloog met het laatste nieuws.  Dus mega spannend 

Geplaatst
36 minuten geleden zei ikkanhet:

Dank je voor je super lieve reactie  @Yvonne :heart:

Iets mooiers had me niet kunnen overkomen. 

Om 12.25 belt de neuroloog met het laatste nieuws.  Dus mega spannend 

Ik duim voor je 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...