Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers, goedemorgen @Claudius en @Fonny... Een heel drukke dag voor de boeg, even een bakje neerzetten hier en dan door..... Fonny reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb niet zo'n drukke dag. Maar ik hou me wel bezig.
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 19 uur geleden zei Freekie: Nog een vraagje @Yana, hoe doen jullie dat met eventuele inkomen en financiën en dergelijke? Of zit je richting pensioen, ik ben zelf 38 met kinderen van 10 en 11, maar het leven waar jij over schrijft dan denk ik van wauwww, maar waar leef je dan van? Ik heb ook geen idee hoe oud je bent. Het mag ook heel algemeen hoor. Een baan van 9 tot 5, jaar in jaar uit, dat heb ik nooit kunnen verdragen. Maar ik heb gelukkig nooit kinderen gekregen en ook geen hypotheek gehad dus met een baantje hier en een klusje daar is het me altijd goed gelukt. Vriend en ik zijn handig dus in Frankrijk hebben we voor weinig geld drie ruïnes opgeknapt, 2 daarvan verhuren we nu als vakantieverblijf. In de winter stoppen we daar een maand of vijf mee en dan reizen we rond in de camper. Verder verdien ik als freelancer nog wat met computerwerk dat ik overal ter wereld kan doen. En vriend krijgt tegenwoordig AOW wat heel fijn is want daardoor hoeven we met onze oude lijven geen bouwklusjes meer aan te nemen om het inkomen nog wat bij te spijkeren. Best een redelijk geregeld leven dus eigenlijk de laatste jaren.
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hopelijk hou je van drukke dagen @Yvonne want je hebt er genoeg van ❤️ Hoe gaat het met je stappenplan @Claudius? Staan er vandaag weer 1200 op de planning?
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen, ja dat klinkt idd als een redelijk geregeld leven. Nee ik papegaai jou na in een paar woorden, een compleet ander leven dan wat ik heb. Zulke dingen vindt ik altijd fijn om te lezen, want je zit vaak in je eigen leven met oogkleppen op en zo heb je ook eens een inkijkje hoe een ander het compleet anders doet. Ik heb gelukkig geen hoge hypotheek, heb in 2013 gekocht, dat was in Nederland nog voordat de huizenprijzen verdubbelden.. Nog wat alimentatie.. Nog wat auto, nog wat motor. Gelukkig kan ik sinds de lease auto weg is en ik nu zelf 1tje heb gekocht van 12 jaar oud wel wat sparen. Niet meer drinken en of blowen en of kroeg helpt daar natuurlijk ook bij mee. Poe, ik ben nu al de pijp uit zeg... Kinderen naar school brengen, vaatwasser leeghalen. Met kinderen afgesproken dat ze vanaf maandag als ik de vaatwasser leeghaal, zij hun eigen brood smeren voor school, dat scheelt mij weer. Mijn tijd op de bank is eeeeeinde-looooos, heb zoo weinig puf... Gelukkig nog wel bijna elke dag een wandeling %s om %s bewerkt door Freekie
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 26 minuten geleden zei Yana: Hoe gaat het met je stappenplan @Claudius? Staan er vandaag weer 1200 op de planning? Je bedoeld 12 000 stappen want 1 200 is echt niet veel? Nee ik heb nu al twee dagen geen 12 000 stappen gehaald. Ik zit met een ernstig blaasprobleem, ik durf niet ver meer van mijn woonst. Bovendien heb ik gisteren ergens mijn linker grote teen bezeerd wat het stappen zelf wat moeilijk maakt.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers ik zit al n uurtje te kijken naar anderen die heel wat stappen verzetten Sinner-Shelton in de halve finale tennis zo'n wedsrijd kan uren duren en ik ben bang dat 20.000 peaunuts is voor hen maar reuze spannend nu dus ook gewoon
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei lady jane: goeiemooiemorgen frummers ik zit al n uurtje te kijken naar anderen die heel wat stappen verzetten Sinner-Shelton in de halve finale tennis zo'n wedsrijd kan uren duren en ik ben bang dat 20.000 peaunuts is voor hen maar reuze spannend nu dus ook gewoon Als het uren duurt en die spelers lopen soms, dan mag je er zeker van zijn. Het hangt wel van de lengte van de match af. """Een tenniswedstrijd duurt gemiddeld tussen 1 uur en 4 uur, afhankelijk van het aantal sets. Een tennis set duurt gemiddeld ongeveer 40 minuten. De langste tenniswedstrijd ooit duurde 11 uur en 5 minuten, gespeeld op Wimbledon in 2010 tussen John Isner en Nicolas Mahut.""
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Even een leeswaarschuwing voor de heren hier, dit gaat een nogal gore weekverslag zijn van Spud. Maar helaas wil ik het wel even kwijt. Nondeknetter! Dacht ik onderhand in de overgang te zitten en blijkt dat helemaal niet zo te zijn. Mijn lijf laat me wel in de steek. Ik ben inmiddels in de leeftijdsklasse dat ik om de zoveel tijd een oproep krijg van het bevolkingsregister onderzoek, die van de borsten doe ik altijd wel maar die van de baarmoederhalskanker skipte ik de vorige keer. Behalve dat ik het niet zo fijn vind, wist ik toen ook helemaal niet wanneer ik die afspraak moest maken omdat ik onregelmatig was. En verder was ik te druk met andere dingen bezig, want toen was ik bezig met dieren redden. Maar afgelopen jaar kreeg wel weer zo een uitnodiging en aangezien ik ruim een half jaar geen last meer had van menstruatie, ging dat wat makkelijker voor mij om een afspraak te maken. Maar ik heb het nog wel lang uitgesteld en deed het alleen maar omdat ik vragen had over de overgang. Afgelopen dinsdag was de dag en verdomd als ik in dat ziekenhuis nog even naar de plee ga, bloed ik ineens weer. Ik dacht echt mijn lijf is in opstand ofzo. Omdat ik daar gewoon niet wilde zijn. Maar ik ben het ziekenhuis niet uitgerend hoor. Ik heb netjes zitten wachten in de wachtzaal. En mezelf weer bewust geworden van het feit hoe mensen die vroeger een boek in de hand hadden nu met een gsm in de hand zaten. Terwijl ik van de stempel ben dat je je gsm moet uitzetten in een ziekenhuis. Ik heb het meteen gezegd tegen de gynaecoloog. Maar blijkbaar was ik met mijn afspraak maken onbewust nogal duidelijk geweest in mijn ontwijken van dat soort onderzoeken. En heeft die assistente daar notitie van gemaakt. Dus die dokter vond dat niet zo erg. En vroeg juist door. En daardoor kreeg ik nog meer onderzoeken die niet fijn waren, maar waar ik me wel serieus genomen bij voelde. In mijn leven, is altijd de vraag geweest of dat ik als baby misbruikt was? Omdat dat altijd de stok is geweest om mee te slaan, in de vechtscheiding van mijn ouders en de hulpverleners daar omheen. Ik gedraag me blijkbaar als een misbruikt kind met als gevolg dat je je zo ook gaat voelen. Maar voor zover ik wist, kon dat allemaal niet, ik ben wel vaak uit het oog geraakt van mijn ouders bij opvangadressen. Maar als peuter, ik weet niet waar ik het vandaan had, maar als iemand niet goed voelde riep ik heel hard nee en rende dan naar de mensen toe die ik wel vertrouwde. Het was heel vaak een onveilige situatie ervaren, maar ervan weglopen. Dus eigenlijk kon het niet voor mij. En snapte ik wel dat het mij gek in mijn hoofd kan maken. Zo jong, anderhalf jaar oud, grote broers kwijt, ouders kwijt, kan je niet mee lastigvallen. Maar toch dacht ik, mocht het wel gebeurt zijn dan kan je dat later zien. Dus altijd als ik een inwendig onderzoek moest ondergaan, vroeg ik of ik normaal uitzag? Dat was gewoon niet zo duidelijk van mij. Nu ik dat beter weet te verwoorden, heb ik nu eindelijk een antwoord gekregen en er zijn geen vroegere beschadigingen te zien. Het zit dus in mijn hoofd. En daar kan nog steeds iets aan gedaan worden. Mijn eierstokken zijn nog actief, helaas. En ik heb er cystes op en die wil de arts over 3 maanden opvolgen. Omdat ze weet dat ik wat dat betreft een zorgmijder ben. Ik heb een borstonderzoek gehad. En ze heeft zelfs een punctie genomen van de moedervlek op mijn rug. Die soms jeukt, soms bloed en die ik al tig keer heb laten zien aan de huisarts. Dat ik nu weer heftig ongesteld ben en maandverband heb moeten kopen, voel ik me wel gehoord en gezien. Dus over naar de oogarts, want mijn ogen doen pijn. En staar zit in mijn familie. De oma van mijn moeder is daar blind door geworden. Mijn oma is op een streng dieet gegaan om niet blind te worden. En in de tijd van mijn moeder, was er een oog behandeling en die kon een tijdje kijken zonder bril. Mijn pa heeft het ook gedaan, dus welllicht is het dubbel erfelijk. Nee, helemaal niet geweldig om weer ongesteld te zijn. Voelt nog steeds wel een beetje alsof mijn lijf weerstand bood. Maar het heeft me wel verder gebracht. Ik ben niet misbruik. Helaas andere mensen wel, die geloof ik. Ik kan er alleen niks aan doen dat hij mijn vader was en dat ik soms ook wel heel blij met hem was. En trots op hem was. Hij is nu dood, kan niks meer doen. Alleen maar als hij zich gebeterd heeft en daardoor andere kinderen erfgenamen heeft gemaakt. Als de erfenis afgerond is, gun ik die kids de hulp van mijn pa ook wel als ze met zijn andere kant geen problemen hebben gehad. Geen psychische of lichamelijke dingen. Ik ben weg met mijn kindsdeel. En verder kan ik daar niet zoveel aan doen. Waardoor ik onterft ben, komt omdat ik mijn vaders gedrag niet oké vond, wat betreft de omgang met die kleine meisjes. Ik vond het niet oké dat hij foto`s maakte terwijl ze op de wc zaten. Ik vond dat net een lijntje naar nog intiemer. Hij wilde het niet horen, dus na heel lang nadenken heb ik toch een melding gemaakt. En ook gezegd dat mijn vader mocht weten van wie die melding kwam. En toen wist ik ook dat ik mijn vader nooit meer zou zien. Ik neem daar mijn verantwoordelijkheid voor, het is ook wel erg als je je vader weer in de focus zet. Mijn broers zijn er ook niet zo blij mee, want dat was nu juist het grootste kwetspunt van ons pa. Als je die beschuldiging krijgt kom je er niet snel vanaf. Maar mijn punt was, waarom voer je het dan zo pa? Ik heb er geen spijt van. En hoop dat ik het verkeerd gezien heb. En dat die erfgenamen verder geen psychische of lichamelijke problemen gaan ondervinden. Helaas ben ik voor hen een boze tante Spud.
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb vroeger getennist, weet er alleen niet zo heel veel van. Ik weet wel als je 15, 45 en dan pas een punt, een heel lang spel gaat zijn
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s En verder, gaat nog iemand meedoen aan de vogeltuintelling? Die hebben we nodig! Vogelbescherming/tuinvogeltelling
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik doe niet meer mee met de tuinvogeltelling. Jaren heb ik met kloppend hart een half uur achter het raam gezeten. En uiteindelijk stond er dan alleen 'houtduif' op mijn briefje. Of helemaal niks. Dat vond ik zo deprimerend. Ik hang bollen en strooi voer: maar niks hoor. Het hebben van drie katten keert zich natuurlijk ook tegen je. Ik heb de vogels wel geprobeerd uit te leggen dat mijn dieren zowel pacifist als vegetariër zijn, maar ze blijven toch argwanend. Dus ik moet de velden in met mijn kijker. Een lepelaar vandaag al. Dan is mijn dag meteen goed. Fonny en IJsvogel reageerden hierop 2
herman0167 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Spud, jammer dat je ontzettend lange epistels die je steeds plaatst niets met het doel van dit forum te maken hebben, kun je die niet op je eigen draadje zetten ?
Bob Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 11 uur geleden zei lady jane: @Bob je kijkt toch ook, zeker? Sinner-Shelton gezien, ja. Mooie tenniswedstrijd tussen twee jonge wereldtoppers. Daarvoor moest Djokovic het helaas na de eerste set laten afweten wegens lichamelijke problemen met zijn linker bovenbeen. Die had dus kennelijk teveel stappen gezet. %s om %s bewerkt door Bob
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s ja die had zich in de wedstrijd hiervoor duidelijk overbelast. Ik verheug me nu al op zondag Sinner-Zverev.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden