Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben wel sociaal gehandicapt door mijn autisme, dus ik kijk niet bepaald uit naar het kennis maken met de mede cliënten en het personeel. En wat ga ik mijn katten missen gedurende de 10 dagen. Ik voel 1 bonk spanning maar ik weet dat dit het beste is..

Geplaatst

Spannend Maia. Mooi dat je morgen al terecht kunt. Vijf jaar geleden heb ik ook ooit een week in een kliniek gezeten voor een detox. Dat heeft mij toen enorm geholpen. Niet alleen om mij uit de alcoholische modus te dwingen. Meer nog doordat het als een symbolische scheidslijn ging werken, een rock bottom om het nooit meer zo ver te laten komen.

Ik zag er toen ook wel tegen het sociale element op. Ik wilde me als een monnik in mijn cel terugtrekken met boeken, pen en papier. Ook omdat ik verwachtte tussen krankzinnigen & idioten terecht te zullen komen. Maar de alcoholisten bleken gewoon mensen van vlees en bloed, net als jij en ik zeg maar. Toen ik vertrok overviel mij warempel een zelfde soort weemoed als vroeger na een vakantie met vrienden. Zo zie je maar. 

Succes Maia, ik hoop dat het ook voor jou het keerpunt zal worden.

Geplaatst
2 uur geleden zei Maia:

Morgenochtend,  maandag,  word ik om 11.00 opgenomen voor een detox behandeling 

Is er daarna nog een verslavingsbehandeling? Opname ? 

Ik hoop dat je je katten niet te lang moet missen. 

Geplaatst
Op 19-1-2025 om 05:30 zei Maia:

Ik ben wel sociaal gehandicapt door mijn autisme, dus ik kijk niet bepaald uit naar het kennis maken met de mede cliënten en het personeel. En wat ga ik mijn katten missen gedurende de 10 dagen. Ik voel 1 bonk spanning maar ik weet dat dit het beste is..

Hoi, Maia, ik ben vrij nieuw hier en lees je verhaal , ik vind je ontzettend dapper en sterk dat je blijft vechten en toch weer hulp zoekt, en wil je veel kracht en sterkte wensen ook in deze moeilijke periode met je vader, ik heb helaas zoals al gezegd ook geen mooie herinneringen aan dat soort periodes van terminaal verlies ook al was ik toen wel nuchter, het is vreselijk het lijden, maar zo heeft idd iedereen zijn eigen ervaringen 😢🤎

Geplaatst

Ik ben nu sinds maandag opgenomen en het is nu donderdag. De tijd vliegt! Hele leuke groep, dagstructuur, tijd voor zelfreflectie, ventilerende gesprekken en mensen die ook allemaal uit verslaving komen. Heel waardevol. Over een week alweer naar huis en dan zien vol te houden. Ik heb er steeds meer vertrouwen in dat dat gaat lukken. Ontwenningsverschijnselen worden al wat minder en ik ervaar hier rust en ik word heel serieus genomen, echt zó fijn! 

Geplaatst

Even een update: ik zit nu op dag 7 en het voelt hier echt als een soort herstellingsoord ofzo. Ik heb dagstructuur, ik eet weer goed, amper nog ontwenningsverschijnselen en ik lees veel. Slapen gaat ook een stuk beter en ik voel me hier prettig en veilig. Over 3 dagen ga ik alweer naar huis. 

En nee, wat dit betreft geen vervolgtraject, maar ik begin over 2 weken weer opnieuw met de cursus verslaving de baas.  Individueel. 

Mijn moeder en zusje zorgen afwisselend voor de katten en dat stelt enorm gerust. Ik krijg veel foto's en filmpjes toegestuurd, zo fijn! 

Ik ben oprecht heel blij dat ik uiteindelijk de keuze voor de detox heb gemaakt. 

Geplaatst

Ik had een lege koelkast toen ik zostraks thuiskwam... alleen nog wat cup a soup in de kast staan

Voor 40 euro boodschappen gedaan (en daar bovenop 32 euro bonus bij AH) ik heb nu regelmatig trek in eten, wat ik voor de opname niet had. Toen leefde ik vrijwel enkel op cup a soupp. Vanochtend zelfs voor het eerst weer zelf een broodje kaas gehad omdat ik zo'n trek had. Dit patroon wil ik erin blijven houden!

Ik "moest" gisteren voor mijn ontslag de antabus innemen.  Helemaal prima wat mij betreft.

Maaaaaaaaaar: ik heb vorig jaar een maagverkleining gehad,  en ik kan de opgeloste antabus in water niet meer verdragen sindsdien.  Dat komt er binnen een halve minuut na het opdrinken weer uit en doet enorm zeer. Dus ik gaf dat aan bij de verpleging/leiding. Ik vertelde dat ik de tablet innam en daarna een glaasje water dronk. Was niet akkoord, dus het werd opgelost in water en ik moest het zo innemen. Zucht... het was net na het ontbijt (1.5 boterham gehad) en het kwam er op het kantoor weer in 1 keer uit. Antabus-bruis-water en het brood. Ik had ze gewaarschuwd maar geen denken aan dat ik het zelf ging opruimen. Ik heb het zo'n 5 keer benadrukt dat dit ging gebeuren... Jammer dan!

Nu een dag thuis en ik zit inmiddels op 90/10 ik ben trots op mijzelf!!! 

Wat ik ook in gedachten houd is dat mijn moeder en mn zusje afwisselend voor mn 2 lieverds (katten) hebben gezorgd. Niet alleen schoon water en vers eten, maar ook even kroelen en spelen.  Plus ik 9 dagen in de detox. Zou allemaal voor niks zijn geweest als ik weer ga drinken. 

Geplaatst

Ik snap niet goed dat je zo op antabus reageert. Had ik nog nooit van gehoord. Ik heb er ook een heel andere ervaring mee. Ga je de antabus blijven slikken?  Dagelijks? 

Ik was zeer blij terug bij mijn Femke te zijn. Geniet van je tijd thuis. 

Geplaatst

Fijn dat het verblijf je zo goed is bevallen Maia. Wat rust, reinheid en regelmaat wel niet kunnen doen. (Zie je nou wel, hoor ik mijn moeder in gedachten zeggen.) En nu thuis ook de goede draad voortzetten. Want het is soms verleidelijk daar terug te vallen in je oude patroon. Zo’n lullig incident met die antabus kan dan al een aanleiding worden weer een fles open te schroeven. Goed dat je dat niet hebt gedaan. Succes vandaag. Maak er een mooie dag van. 

Geplaatst

Alcoholisme en maagverkleining schijnt vaak voor te komen. Je moet opnieuw leren eten, dat lijkt me best lastig. Goede voeding doet ook veel voor je humeur. Leven op cupasoup lijkt me niet echt opwekkend.

Geplaatst
Op 30-1-2025 om 17:35 zei Claudius:

Ik snap niet goed dat je zo op antabus reageert. Had ik nog nooit van gehoord. Ik heb er ook een heel andere ervaring mee. Ga je de antabus blijven slikken?  Dagelijks? 

Ik was zeer blij terug bij mijn Femke te zijn. Geniet van je tijd thuis. 

Elke maandag woensdag en vrijdag, onder toezicht 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...