Claudius Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Goeiemorgen Iedereen Dagpact Claudius Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Goeie morgen harde strijders, Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2 uur geleden zei Claudius: Goeiemorgen Iedereen Dagpact Claudius Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Even een reactie op mijn berichtje van gisteren, Een schildklioer zit in je keel, en is een vlindervormig orgaan. Die zorgt voor een hormoon. Als ie te snel werkt krijg je last van hartkloppingen zweten, koorts, temp. wisselingen, of veel onrust. Door toendertijd veel alc. werd ik rustiger. Wat ze gaan doen is kijken welk medicijn ik moet gaan slikken. Dat medicijn maakt het lichaam normaal gesproken zelf aan . Waar ik last van heb is onrust, slecht slapen door de onrust en gauw erg warm zeker in bed.Als het niet helpt moet hij er uit. Ik maak me nog niet druk, heb zoiets van "we kijken wel". Dank voor jullie reactie, erg lief. Spirit en Spud reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Dank voor je uitleg @bolletje. Ik begrijp het en goedemorgen! bolletje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 30 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober Ik denk dat ik een motto van een mede AA lid ga proberen over te nemen. "Ik weet niet of ik morgen drink, maar vandaag drink ik niet" Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Goedemorgen frummers, Het kan nog net voor het middag is: even een bakje neerzetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Dat is meestal ook mijn motto Claudius. Het gaat om vandaag. Spirit reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober 6 uur geleden zei bolletje: Even een reactie op mijn berichtje van gisteren, Een schildklioer zit in je keel, en is een vlindervormig orgaan. Die zorgt voor een hormoon. Als ie te snel werkt krijg je last van hartkloppingen zweten, koorts, temp. wisselingen, of veel onrust. Door toendertijd veel alc. werd ik rustiger. Wat ze gaan doen is kijken welk medicijn ik moet gaan slikken. Dat medicijn maakt het lichaam normaal gesproken zelf aan . Waar ik last van heb is onrust, slecht slapen door de onrust en gauw erg warm zeker in bed.Als het niet helpt moet hij er uit. Ik maak me nog niet druk, heb zoiets van "we kijken wel". Dank voor jullie reactie, erg lief. ♥️ bolletje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Langzaam maar zeker gaan alle spanningen een beetje weg. Net een stukje gelopen met m'n nieuwe hond. Ze groeit gestaag. Het gaat een grote dame worden. Vrijdagavond bij de buren geweest om kennis te maken. Daar was nog steeds niets van gekomen. Nu nog een leuk zwembad opzoeken, want ik wil toch wel weer lekker gaan zwemmen regelmatig. Heb veel te weinig bewogen de laatste maanden en heb op één of andere manier toch stress gehad van alle nieuwe dingen. Weer een uurtje eerder donker, dat is ook altijd wel weer ff wennen. Nog steeds droog en mijn vriend ook! Mijn vriend tussendoor nog een kleine terugval gehad, maar die gaat nu ook hartstikke goed! Mijn volgende mijlpaal wordt 10 maanden. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober pfff, ik heb een uitstrijkje laten doen, na een oproep van het bevolkingsregister, was gratis dus zou me in mijn overgang wel geruststellen... Maar nu hebben ze iets gevonden bij mij en willen het verder onderzoeken. Op mijn kosten. En ik wieber al zo aan wat ik uit wil geven. In de eerste instantie wilde ik het laten gaan, omdat ik mijn huisdieren belangrijker vindt maar kwam toch tot het besef dat ik ze beter verzorg door mezelf beter te laten te onderzoeken. En misschien gewoon mijn grootste angst aan te gaan, kwetsbaar zijn. Wat nu kan komen is, dat ze preventief mijn eierstokken en baarmoeder verwijderen, waar ik al om vroeg op mijn 30ste. Maar het kan ook gewoon niks zijn. En zorgen over niks. Waar ik vroeger overweldigd over was, vrienden die voor je klaarstaan en je opvangen mis ik dat nu. En mis dat. Dus als nu mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd worden heb ik geen hele groep rond mij die me verzorgd. En mijn katten dus ook niet. Maar er is nog niks aan de hand, ze willen het alleen maar nog verder uitzoeken. Dus ik panikeer al om niks. Maar ik heb besloten om het wel verder uit te laten zoeken, hoe spannend ook, ik kan mijn kop wel in het zand steken maar daardoor kan ik zieker worden waardoor ik mijn katten niet meer kan verzorgen en moet wegdoen. En dat is angstiger dan nog eens met je billen bloot en verder onderzoek. Dan weet je gewoon zeker en maak je jezelf niet zieker dan je al bent. Wel even 40 euro weg waarvan ik liever goede kattenbrokken had gekocht. Maar het is beter voorkomen dan genezen en revalideren. En verder als eindelijk alles weggehaald wordt en ik even niet mag tillen, ik heb lichtgewicht kattenbak vulling dus het kan wel. Mijn geduld is alleen lastig. Maar zover zijn we nog niet, ik moet alleen nog nader onderzocht worden en ik maak er nu al een ramp van. Stom! En gewoon grappig! Tine en bolletje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober sterkte Sproetje. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Sterkte @Spuden @bolletjeook! Ik ken dat, alle mogelijke paden in je gedachten bewandelen. En dan met name hoe de ander dan zou reageren, soms wel handig om erachter te komen of je iets wel of niet zou benoemen.. Vaak klopt er niets van... Want vaak kun je niet voor een ander denken. Ik ga hopelijk leren met ACT (acceptance & commitment) therapie in de toekomst als ik weer meer energie heb, dat ik de gedachten niet ben. Ik ben de trek niet, ik ben de emotie niet.. Ja ok.. Dat is een gevoel, geen gedachte.. gemiddeld worden er 60.000 gedachten per dag gegenereerd. En dat gaat vanzelf, maar je identificeerd je met je eigen gedachte. Van.. Ja dat ben ik.. Nee dat wordt voor je gegeneerd. Dat ben je niet, er wordt namelijk een hoop onzin gegeneerd door je brein. Gelukkig ben ik dat ook niet. Aan mij de keuze wat je er mee doet, dat los koppelen lijkt me echt fantastisch. Je hoeft er niet naar te handelen, maar soms... De onbedwingbare trek.. Dat los kunnen koppelen, ik weet niet of dat mogelijk is, als het zo sterk is.. Waarschijnlijk handel ik al te lang op een bepaalde manier dat ik in mijn binnenste er van overtuigd ben dat het te sterk voor mij, omdat het keer op keer zo is gegaan. Gelukkig is het niet elke keer zo sterk. Er worden 2 dingen bij mij verweven, overspannen & verslaafd. Gelukkig wordt de ACT therapie ook gegeven door psychologen die ervaring hebben met verslaafdheid. Ik luister Evelien Aarten podcast over burn out.. Nu in het hier en nu lady jane en bolletje reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Ik ga die podcast opzoeken @Freekie. Ja. Wij zijn niet onze gedachten, maar we hebben ze. Zo logisch en lastig mee te dealen vaak. Ik merk dat nu ik weer wat mediteer , ik weer wat meer lucht krijg. Gek, maar zo voelt het. Een tevreden rust ergens als basis. (met gedachten die ook alle kanten uitgaan, natuurlijk!) Misschien verbeeld ik het me. Kan ook nog:-) @Spud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden