Spring naar bijdragen

Maandag 30 september 2024


Claudius

Aanbevolen berichten

Goed hoor @Yvonne De meiden zijn bijna 4 en 2 en half jaar nu. Nog even en dan gaat Mini naar de basisschool. Nog altijd een dame die weet wat ze wil. Inie is een heel rustig meisje en een echt meisje. Poppen, prinsessen allemaal prachtig. Terwijl Mini liever buiten speelt, in de zandbak met auto's. Maar leuk de verschillen en toch nu ook steeds meer samen spelen. Inie die de gebarentaal sneller leert dan wij, mooi om te zien hoe ze samen communiceren. Steeds meer, nieuwe gebaren leren. Dus ja, alles loopt lekker hier! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers . Wat fijn om je even te lezen @niksen dat het zo goed gaat ook met de meiden 👌❤️

Hier een wat mindere dag . Kan me soms zo vreselijk eenzaam voelvoelen door mijn autisme . Ik heb best veel vrienden en met sommige een hele fijne band . Maar soms houden ze absoluut geen rekening met mijn prikkelverwerking en behoefte aan duidelijkheid en structuur.  Dat maakt me dan best verdrietig en teleurgesteld.  Voel je dan best eenzaam en alleen op een onbereikbare planeet.  Ik doe 24/7 niets anders dan me aanpassen , waarom is het dan zoveel moeite om  je ook even in mij te verplaatsen 😥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is inderdaad naar, als je het gevoel hebt dat anderen jouw prikkelgevoeligheid niet begrijpen. Ik heb daar ook wel wat last van, teveel prikkels en me terug willen trekken. In mijn omgeving valt me op dat juist steeds meer mensen dat ook willen en doen; wat meer rust en minder van hot naar her willen gaan. 

Van die structuur blijft vaak een probleem, veel mensen zijn wispelturig en veranderen hun plannen continu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Francoise ik loop nog vaak aan tegen dezelfde machteloosheid vanaf de andere kant.
Het is zeker geen onwil, ik denk ook niet bij jouw vriendinnen, bij mij is het onmacht/onkunde eigenlijk.
Met zoon
loop ik ook vaak vast. Het enige wat dan wel lukt is wederzijds alles benoemen, de wil, pogingen, mislukkingen.
Dan blijft in elk geval de verbinding intact. en de liefde.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Francoise:

Goedemorgen frummers . Wat fijn om je even te lezen @niksen dat het zo goed gaat ook met de meiden 👌❤️

Hier een wat mindere dag . Kan me soms zo vreselijk eenzaam voelvoelen door mijn autisme . Ik heb best veel vrienden en met sommige een hele fijne band . Maar soms houden ze absoluut geen rekening met mijn prikkelverwerking en behoefte aan duidelijkheid en structuur.  Dat maakt me dan best verdrietig en teleurgesteld.  Voel je dan best eenzaam en alleen op een onbereikbare planeet.  Ik doe 24/7 niets anders dan me aanpassen , waarom is het dan zoveel moeite om  je ook even in mij te verplaatsen 😥

Het is waarschijnlijk niet dat ze de moeite niet willen nemen, meestal tenminste. Het is gewoon heel moeilijk om aan te voelen hoe een neurodivers brein werkt, zeker als je zelf een neurotypisch brein hebt. Dus zij hebben waarschijnlijk pas achteraf in de gaten dat ze iets gedaan hebben waarvan ze hadden kunnen weten dat het veel impact op jou zou kunnen hebben. Ze staan er niet bij stil vooraf. 

Maar ik herken de eenzaamheid wel op zulke momenten, de teleurstelling dat mensen het -ondanks zo vaak uitleggen, zelf aanpassen etc.- niet (genoeg) begrijpen. Soms word ik er ook wel wat kwaad om, want waarom kan ik niet ook gewoon "normaal" mee doen. 

Vandaag even rot, maar morgen hopelijk weer een betere dag 🌻

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei lady jane:

is dat niet meer frustratie dan kwaadheid @Ayla89?

Dun lijntje soms met mijn brein 😬 de frustratie leidt in mijn adhd-hersens tot heel veel gedachten en dat kan uiteindelijk overlopen in woede. Lang niet altijd meer, maar toch nog soms. Het is overigens niet per se gerechtvaardigde woede hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...