Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 september 2024


Claudius

Aanbevolen berichten

Mogge. Druk geweest afgelopen week, maar nu weer eens een weekend vrij. Lekker. De slaapkamer van jongste zoon maar eens aanpakken. Hij is het behang met eekhoorns & roodborstjes ontgroeid en wil nu graag een voetbalkamer. Nou, dat vindt papa ook wel leuk 🙂

Oudste zoon volop de puberteit binnen gedenderd. Veel conflicten, botsingen en pogingen tot doodslag in huis. En toch vind ik deze leeftijd onweerstaanbaar. Vooral die aandoenlijke combinatie van grote smoel met een enorme onzekerheid over zichzelf. Ik denk nu zelfs mee over zijn nieuwe kapsel 🙃

De fles is intussen weer aardig naar de achtergrond verdwenen. Ik verwacht ook geen oprispingen meer, maar blijf op mijn hoede. Daarom:

 

DAGPACT

Claudius

Oskar

 

Goed weekend allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag woensdagmiddag de hele zaterdag en ge gehele zondag met verlof maar moet altijd in de avond terug zijn. 
 

voor vandaag heb ik een uur eerder speciaal verlof aangevraagd omdat ik anders niet op tijd bij me afspraak kom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is goed nieuws dat je thuis bent 

mag jij dan ook thuis slapen?

hier mag dat niet vanwege verzekering of kosten die z mislopen zoiets. 
 

maar ik ben niet gestraft hoor,zit hier vrijwillig en kan naar huis wanneer ik wil maar dat zou wel betekenen dat mijn opname dan stopt natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb Ze hebben natuurlijk liever dat ik daar slaap. Dat betekent meer opbrengst voor hun. Ik had gisteren nog een alchoholcontrole vanwege mijn ongeoorloofde uitstap naar huis . 

Definitief mag ik blijkbaar helemaal niet naar huis,  mij maakt het niets uit of de opname stopt. 

Ik vraag me nog steeds af waarom ik eerst op een afdeling met hoogbejaarden of dementen zat. Nu zit ik nog steeds op een afdeling voor oudere personen. Ik heb nog niet eens de wettelijke pensioenleeftijd in België

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Gisteren een fles rode wijn alcohol vrij gekocht. Ik dacht eigenlijk om deze mee te nemen naar de verjaardag van mijn dochter dit weekend. Ik vind het beeld ook mooi een prachtig glas in de handen en gewoon meedoen met de rest….

eenmaal nadenkend over het plan vind ik het geen goed idee, mijn naasten weten van mijn probleem en denk niet, ook al weten ze dat het 0.0 is… mama met een glas wijn,… nee geen goed plan. Voor hun om te zien… ze hebben teveel drama en ellende meegemaakt …

wat doe ik er dan mee? Bewaren tot kerst is een idee…

Ik kan ook op een avondje een mooi glaasje voor mezelf inschenken, en genieten van de smaak. Ik vind rode wijn eigenlijk lekkerder van smaak dan witte. Maar om roezig te worden is wit ‘beter’ rood betekend ergere katers en het was gewoon te zwaar om te drinken

intussen staat die fles me aan te kijken en ik heb gemengde gevoelens….
ik voel het als een soort van bedrog naar mezelf. Het idee dat ik dit gewoon mag hebben wil niet binnen komen. 
wat een raar dilemma hè!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune, van die rode 0.0 krijg je noch een kater, noch een roes. Om dat laatste ging het toch voornamelijk bij het drinken van (rode) wijn.
"Ik vind het beeld ook mooi een prachtig glas in de handen...", zeg je. Dus daarmee zeg je feitelijk dat het je geen donder uitmaakt wát je drinkt, als het er maar "mooi" uitziet. Je zou dus eigenlijk ook met rood crêpepapier een glas water kunnen kleuren en dat in je handen houden...
Als je, toen je nog wel dronk, een 'gewoon' glas wijn had gehad dat smaakte naar de 0.0 'wijn', zou je dat dan lekker hebben gevonden? Even afgezien van de alcohol, dus puur de smaak... De meeste alcoholvrije wijnen smaken weinig tot niets als echte wijn.
Gewoon meedoen met de rest zit 'm toch niet in de inhoud en kleur van je glas? Een "mooi" glaasje... dát is pas bedrog naar jezelf, je denkt er van alles bij terwijl het gewoon om een hol stuk glaswerk gaat met een drinkbare inhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik vind een mooi glas nog steeds wel sfeer hebben. Van een vriendin kreeg ik een mooi geslepen glas, toen ik bezig was van de alcohol te geraken. Daar doe ik mijn rivella of bubbeltjeswater met een takje munt in, en dat heeft wat feestelijks. Als ik in een café een muntthee bestel, vind ik het ook leuk als ze wat van de presentatie maken.

Dure alcoholvrije wijn is niet echt nodig. Waarom koop je geen druivensap? Volgens mij smaakt dat ongeveer hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje je hebt wel gelijk, maar waarom draai ik er zo omheen, ik vind er gevoelsmatig alles van, ik maak het te zwaar….. ik ben een tobbertje van nature moet u weten 😏

om mijn roes te verkrijgen (in het verleden) dronk ik witte wijn uit een klein limonade glaasje.

Nu ga ik bedenken wat er mee moet doen, al ben ik wel benieuwd naar de inhoud en hoe dat smaakt, misschien toch een momentje nemen en eens proberen, want het mag gewoon 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er al heel wat geprobeerd, maar heb nog nooit een alcoholvrije rode wijn gevonden die te pruimen was. Witte wijn gaat nog wel, zeker al je mousserend koopt, hoewel je daar ook weinig subtiels moet verwachten. Dan drink ik inderdaad liever gewoon fruitdruifje. Bij AH verkopen ze ook nog wel druivensap van wijndruiven, merlot bijvoorbeeld, dat is ook best aardig.

Dat je ervan geniet dat een glas er mooi uitziet snap ik wel. De neiging van 'gewoon meedoen met de rest' vind ik linke soep. Dan ben je zo weer aan de ratten overgeleverd. Want de rest zet het toch gewoon op een zuipen. Ik haal zelf ook altijd wel een groot genoegen om af te wijken van de rest, waardoor ik er ook niet veel hinder van heb om als enige met een glas karnemelk op een wijnproeverij te staan.

Maar wel bijzonder hoe die brave fles alcoholvrij je bezighoudt @Dune. Als het nog zowel associaties van meedoen met de rest als schuldgevoelens oproept zou ik me ik denk ik toch maar verre van houden. Verder niet tobben en vrolijk voorwaarts blijven stappen.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt op mij over alsof je van een nepper
dezelfde verwachtingen koestert als van het origineel.
Blijf je zo niet alcohol aanbidden, maar dan via het  "mooie" glas?
Misschien juist tijd om nu naar je echte smaak te gaan.
Wat vind jij het allerlekkerste om te drinken, bij welke gelegenheid?
En als je daar achter bent, is het misschien helemaal niet meer belngrijk
als je dan qu vorm afwijkt van de rest?
Ik heb geleerd dat ik soms koffie drink tijdens een etentje, vaak thee als
het een wat sjieker etentje is en een lekkere skuumkoppe als het past, mij smaakt dus.
De tkruidenhee ervaar ik als neutraler en dan proef ik het eten beter.
Hele andere normen dus dan vroeger toen aanpassen zo belangrijk leek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Oskar:

Ik haal zelf ook altijd wel een groot genoegen om af te wijken van de rest, waardoor ik er ook niet veel hinder van heb om als enige met een glas karnemelk op een wijnproeverij te staan.

Hahahaha hilarisch, zie het ook voor me!!! 
bedankt Oskar, heb in elk geval vandaag al gelachen   😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...