Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 september 2024


Aanbevolen berichten

goeiemooiemorgen frummers:sun:

@Dewiwest
als je een bericht plaatst met ; dagpact en je naam eronder
dan ga je met de anderen een pact/belofte aan om vandaag niet te drinken
het is net wat sterker dan jezelf dat te beloven en je staat er niet alleen voor
je kunt dan in de avond je hier ook weer droog afmelden als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal 

DAGPACT:
Claudius
Dewiwest
Yvonne 

Fonny🌞

Dune

vanaf maandag ga ik verhuizen naar het weekpact 😜

drinken begint uit mijn systeem te geraken.. de klok (was altijd een ding, dat ging zelfs zover dat als ik een film keek en zag dat het daar 17 uur was dacht: zijn mogen al…’) hoe achterlijk is dat??!! Maar de klok heeft zijn kracht verloren. De laatste kater (flater!!!!) zit nog behoorlijk verankerd in mijn gedachten. En hoe erg ik dat ook eerst vond, hoeveel kracht geeft me dat nu!
ik hoef niet meer 🤔 gelukkig 

mooie dag

@Zbb denk aan jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dewiwest nog wat uitleg over het dagpact.

We hebben hier een dagpact, een weekpact, een jaarpact, en meestal in de decembermaand ook een kerstpact (niet packt dus, maar pact). Het zijn lijstjes met de namen van forumdeelnemers die elkaar beloven die dag, week, enz. geen alcohol te zullen drinken. Het dagpact wordt bijgehouden op de dagdraad. Dat is een discussiedraad binnen de groep "Ditjes, datjes & dagdraad" met als titel de datum van de betreffende dag. Voor de andere pacten zijn er aparte discussiedraadjes.

Behalve bij het jaarpact kun je die lijstjes zelf aanmaken als die voor de betreffende periode nog niet bestaat, en als er al wel eentje is kun je de laatste versie van de lijst kopiëren en je eigen naam eraan toevoegen. Wat er daarnet mis ging is dat je het advies van @lady jane om een nieuw dagpact aan te maken keurig opvolgde, maar dat zij waarschjnlijk over het hoofd had gezien dat er al een lijst voor vandaag bestond die Claudius had aangemaakt. Zodoende stond zijn naam niet op de nieuwe lijst. Het gebeurt wel vaker hoor, dat iemand "van de lijst af valt" zoals we dat hier ook wel zeggen. Dat kan altijd zo weer hersteld worden.

Voor het jaarpact hoef je het zelf niet te doen. Daar hoef je het alleen maar aan te geven als je op de lijst wilt komen te staan of er weer vanaf moet worden gehaald.

bewerkt door Bob
Typefoutjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een bonk zenuwen, maar ik ga het redden.Gezonde zenuwen voor ons 3 daagse festival.

Het is wat veel allemaal en ontmoet natuurlijk weer heel veel mensen, maar gelukkig zien deze mensen, hoe ik nu ben.Ook een voordeel is, dat ik verkleed ben als vrouwelijke piraat, het pak staat mij goed en daar voel ik me ook goed bij.Ook leuk is, dat mijn vriend ook lid is geworden en wij daar gaan pronken als piratenduo.

Heb mijn buurvrouw van mijn flat even gebeld, met de mededeling dat de hond is overleden.We huilden even samen en de laatste traan zal nog niet gevallen zijn.Verdriet mag er zijn.

Wish me luck voor de komende dagen.Als alles achter de rug is, kunnen we vast terugkijken op een paar leuke dagen.

De biertent stond gisteren al klaar.Ik denk dat ik een zootje consumptiebonnen ga verkopen, aan al die dorstige mensen.5 euro per stuk, hou ik er ook nog wat aan over :P:D

Piraten mogen dat!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...