Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 augustus 2024


Ayla89

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

Op tijd eruit, lekker naar de sportschool. Sinds de vakantie en sinds mijn werkdagen zijn gewijzigd heb ik wat moeite om mijn ritme te vinden. Dat gaat eigenlijk altijd ten koste van het sporten. Maar vandaag gaan we het weer doen!

Fijne dag iedereen 

Dagpact

Ayla89

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

ook hier weer aan de sport sinds deze week.
zoń 3 maanden gekwakkeld met een schouder-slijmbeursontsteking
en die is nog steeds niet helemaal over, maar ik durf weer. En omdat het zwembad
al 2 weken aan het verbouwen is, lag zelfs dat stil. Wel goed geweest voor de rust.
Maar voor mijn humeur is niet sporten funest. En ik mis mn maatjes dan ook teveel.
Zal blij zijn als alles weer min of meer in een normaal ritme verloopt. Beter voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen meisjes, en alle andere Frummers,

halfje achter de knopen ( zo blij mee)

Dagpact

Ayla89
Dune

sporten vind ik knap, lukt mij niet, wandelen is al een ding momenteel. Ik laat het maar even zo in het kader, ‘lief voor mezelf, first things first’

Slapen gaat beter, energie is nog niet echt aanwezig, maar ik neem de tijd

aller belangrijkste nu is droog blijven, en dat lukt met mijn halfje. Geeft zoveel rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Ik vind sporten NIET leuk😂 

Zo, dat is er uit. Ik heb het met tussenpozen geprobeerd, en dan voelde het wel 'goed', viel ik wat af. Maar...leuk, als in, zin om te gaan. Nee eigenlijk nooit echt van harte. Ik heb mezelf door dit uit te spreken (ging het gisteren in de meeting ook ff over) ontslagen van de moet om te 'sporten'. Ik doe het veel beter op wandelen. En dat vraagt ook wel wat discipline, maar vind ik echt fijn.  En kan ik ook goed combineren met contacten met anderen. 

 

@Dune yep, dat is wat voorop staat he? Niet drinken, is ook heel lief zijn voor jezelf, keep up the good work🌹

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal 😊

wil maandag beginnen met zwemmen.

vindt altijd alleen lastig volhouden.

vandaag klein stukje verven in huis 

 mischien lekker stukje wandelen.

hoe doen jullie dat met snoepen ect met het stoppen van alcohol?

Fijne dag allemaal 😊dewi 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind sporten wel prima 🤣 net een e-mountainbike gekocht, klinkt gezapig maar t zijn geen brommers hè, het blijft wel degelijk een sport om de berg op te komen, en dan via paadjes die je zonder elektromotor nooit zou kunnen doen. En dan weer onverantwoord hard omlaag, dat dan weer wel 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allen,

@Dewiwest, zolang het de spuigaten niet uitloopt, gewoon lekker snoepen hoor!

Alles beter dan alcohol. Ik snoep wat af, niet altijd hoor, bij tijden.

Nu best een spannende tijd met de hond, dus hou me zo rustig mogelijk en mocht ik een snoepaanval krijgen, geef ik daar gewoon aan toe.

@Freekie, veel plezier bij de bootcamp en de BBQ. Ik hou niet zo van BBQ in gezelschap.

Gek genoeg word daar altijd alcohol bij gedronken. Als we zelf zin hebben, gaat de BBQ hier gewoon aan, maar dan zijn we lekker met z'n tweetjes.

We gaan weer een spannende dag tegemoet met de hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Spirit:

Goedenmiddag allen,

@Dewiwest, zolang het de spuigaten niet uitloopt, gewoon lekker snoepen hoor!

Alles beter dan alcohol. Ik snoep wat af, niet altijd hoor, bij tijden.

Nu best een spannende tijd met de hond, dus hou me zo rustig mogelijk en mocht ik een snoepaanval krijgen, geef ik daar gewoon aan toe.

@Freekie, veel plezier bij de bootcamp en de BBQ. Ik hou niet zo van BBQ in gezelschap.

Gek genoeg word daar altijd alcohol bij gedronken. Als we zelf zin hebben, gaat de BBQ hier gewoon aan, maar dan zijn we lekker met z'n tweetjes.

We gaan weer een spannende dag tegemoet met de hond.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjeetje! Ik had deze week een mail van een vriend en die ligt nu in het ziekenhuis met een gebroken scheen en kuitbeen en grote teen omdat hij een frontale botsing heeft gehad met een andere fietser. 

Geen idee of het zo is, omdat ik dat nog niet gehoord heb van hem. Maar ik verwacht een beetje dat het  een botsing was met een fast bike of zo een e-bike. Die zijn even wat groter en zwaarder dan een doorsnee fiets waar wij op rijden gewoon aangedreven door spierkracht. 

Er is nu sprake van dat de helm nu ook verplicht wordt op de fiets, hier in België tenminste. Maar als ik kijk naar waar mijn vriend gewond aan geraakt is lijkt het me niet dat een helm je daarvoor behoedt. Omdat iedereen tegenwoordig snel wil, lijkt het me dan handiger om een motorpak te verplichten. Geeft ook geen zekerheid voor breuken maar kan wel glijwonden wel voorkomen. ;)

En houd dan alstublieft dus recreatiefietser zonder trap ondersteuning en enkel op het motortje van eigen energie daar dan buiten. 

Nu ja ik mag er wel bij vermelden dat ik mijn vriend ga bezoeken op mijn brommer, 70 km retour vind ik toch wel erg vermoeiend voor de been spiertjes. Maar jep, behalve een helm heb ik ook regelmatig gewoon mijn motorpak aan. Als ik op mijn brommer rijdt al  rijdt mijn brommer maar 40 km per uur.  Dan voel ik mezelf toch wel een veiliger.

Ik ben nog nooit frontaal geraakt door een andere fiets, maar tijdens de sneeuwdagen van dit jaar, ben ik wel heel vaak frontaal van het fietspad afgereden door auto´s. Daar helpt een motorpak ook niet tegen. Dan telt wie de grootste is. Ik vond dat zo frustrerend, omdat ik mijn best deed om heelhuids van punt A naar B te komen en dan zo een idioot met een te groot ego en te grote wagen, dan vindt dat deze recht heeft op mijn fietspad. Die heeft gewoon blikschade als deze mij passeert want dan sla ik er met een hamer tegen en het liefst sla ik een koplamp of zijspiegel stuk. Het leuke van dit alles is dat ik nergens aansprakelijk voor ben, omdat die auto niet op het fietspad mag rijden. Dus behalve heel veel schelden en gedreigd worden door de chauffeur heb ik er niet zoveel last van. Mijn frustratie is weg, omdat de ander nu gefrustreerd is. En ik heb laten zien, dat de wet van de grootste dus niet altijd telt. In de winter bij sneeuw heb ik dus altijd een hamer of iets anders mee. 

Van een fietspad afgereden worden is ook niet leuk. Dus dit is mijn tegenactie. 

Maar frontaal aangereden worden door een andere fietser, roept bij mij vragen op. Ik ben heel benieuwd! 

En voor de rest vind ik het wel leuk om mijn vriend hier en daar wat te helpen. Want daar zijn we immers vrienden voor. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, sterkte voor je vriend @Spud.

Een leren motorpak. Veiliger kan je het niet hebben. Je ziet wel eens van die figuren op een motor met een korte broek aan en een hemdje. Dat is toch vragen om ellende.

Stel dat je onderuit gaat. Dan kunnen ze je van het asfalt afschrapen, mits je het overleefd.

Leer ademt door, dat is nooit benauwd. Heb zelf een heel stoer motorjack. DIe zit zo lekker.

Stoere boots eronderaan en daar gaat Spirit! Nee, niet op de motor. Ik hou het maar bij m'n Ebike. Hard zat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil schelden, slaan, alles erop en eraan! Dag 4 is bijna een feit, jeetje wat een 😔~>~$|$~**^}$# dag. Veel gaat mis vandaag en dan is ook nog wijn in de aanbieding bij de Lidl, 25% op zo’n 3 liter pak. Dochter volgende week jarig, dus toch maar doosje wit en rosé gehaald + een krat bier. Bewust in de kofferbak laten liggen, moeder en zus denken dat ik twee jaar abstinent ben en hebben geen idee wat er allemaal door me heen gaat. Ik ben weer zo verdrietig. Bijna heb ik toe gegeven, maar dacht eraan dat die laatste drankjes me niet smaakten en beter wat anders kan nemen. Het helpt me enorm om alle podcast weer te beluisteren…..

IMG_8683.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei lady jane:

goeiemooiemorgen frummers

ook hier weer aan de sport sinds deze week.
zoń 3 maanden gekwakkeld met een schouder-slijmbeursontsteking
en die is nog steeds niet helemaal over, maar ik durf weer. En omdat het zwembad
al 2 weken aan het verbouwen is, lag zelfs dat stil. Wel goed geweest voor de rust.
Maar voor mijn humeur is niet sporten funest. En ik mis mn maatjes dan ook teveel.
Zal blij zijn als alles weer min of meer in een normaal ritme verloopt. Beter voor me.

Fijn dat je weer aan het sporten bent zoals normaal. Ik voel me ook niet lekker als ik niet genoeg beweeg. Ik (hard)loop ongeveer 15 km per dag. Lekker podcast op tijdens het wandelen en muziek tijdens het hardlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe altijd maar wat, op mn eigen gevoel @Ayla89
had 2 x eerder geprobeerd en daar een flinke prijs voor betaald.
Dus toen het zwembad sloot gaf dat wat extra afgedwongen rust.
Nu weer 2 x gebeached zonder terugval. De zaaltrainingen zijn
nog maar deels begonnen dus de opbouw gaat ook vanzelf zo.
En hoe lang het zwembad nog nodig heeft kan ik nergens lezen.
Ik wacht gewoon maar af en ben al lang blij dat ik weer kan ballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@alesto goed dat je er vanaf hebt gezien toch te drinken! Heee dag 4 in de pocket! Lekker op tijd naar bed en morgen weer fris opstaan. Want dat komt omdat je vandaag besloot niet te drinken…

misschien ziet morgen er alles weer anders uit,ben gaat dag 5 een stuk beter! Stug volhouden en de aanhoudender wint!
kop op, DAT KAN JIJ!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel weer voor je lieve reactie@Dune, je kunt altijd zo mooi en bemoedigend reageren🌸. Manlief hoort mijn gezeur rustig aan en bood aan met dochter en hond te gaan wandelen, heerlijk een dik uur in het bos gelopen. Hoe kan het toch dat hij rustig met me mee doet en nergens een probleem van maakt. Waarschijnlijk drinkt hij gewoon tijdens een feestje en de rest gewoon niet…. Nu een colaatje en nog een 0.0

Mjjn gevoel is niet meer zo sterk, zo raar hoe het brein werkt 😑

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...