Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 juli 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Het belooft een dag te worden met hier en daar een bui...
... en ook met hier en daar zon, we zullen zien 
De dieren hebben hun lekkertje al gekregen, 
dus is het nu eerst tijd voor een bakje voor ons. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Stond om 8.00 uur al bij de slager en daarna meteen door naar de super
Dus dat is alvast binnen
Zaterdag is voor mij altijd zo'n dag van ; ik moet dit en ik moet dat
Het huis moet keurig in orde zijn, eten moet binnen zijn voor vanavond, vogelkooi moet verschoond.
zodat dat alles spic en span en op orde is als vriendje vanmiddag komt
Gestoord, ik weet het, zal wel iets van vroeger zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond in mijn geboortestadje met broers, zussen en aanhang gegeten in een restaurant
in de meubelfabriek waar vroeger mijn vader werkte. Was gezellig weer eens kompleet te zijn.
En natuurlijk stelt er een voor voortaan alle verjaardagen zo te vieren, nu we er allemaal nog zijn.
En ik, die al tientallen jaren geen verjaardagen bezoek, heb maar even niets gezegd.
Bij de uitnodiging al geschreven dat ik niet van verjaardagen houd, maar nu voor een etentje wel
graag kwam. Ik laat het maar open nu even, wilde geen spelbreker zijn, en het was leuk en lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je helemaal @lady jane
de familie van vriend is ook zo, heel veel vieren en feesten nu we er allemaal nog zijn
Dat laatste gaat niet meer op want er zijn er inmiddels al een aantal weg gevallen
Ik snap de gedachte erachter, maar van mij mogen ze dat ook allemaal overslaan
Maar inderdaad een etentje vind ik ook altijd wel leuk, zolang het maar geen verplichting gaat worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

Ik herken het sentiment wel. In het kader van: dit is ouderwets gezellig, dit moeten we echt vaker doen. Zo gaat het bij ons in de vriendengroep ook vaak. Maar verjaardagen worden al snel verplichtingen en dan heb je niet dezelfde gezelligheid, dezelfde ontspanning. Ook niet hetzelfde contact trouwens. De jarige is vaak druk met hapjes, drankjes en alle visite. Weinig betekenisvol contact dan. Alle kinderen in een woonkamer is ook echt next level.

Zelf kom ik altijd enorm overprikkeld thuis na verjaardagen en ben ik niks meer waard. Adhd olé. Dat vind ik nog het moeilijkste moment om niet te drinken. Mijn hoofd komt dan alleen tot rust met drank en ik heb helaas nog niks anders ontdekt wat helpt.. Als ik toch eens de ballen had om te zeggen: ik sla voortaan alles behalve kinderverjaardagen over.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Kom me hier ook maar weer eens melden. Niet drinken is er inmiddels zo ingesleten dat ik er eigenlijk niet meer bij stil sta. En toch kan de behoefte naar drank me zo maar ineens grijpen. Dat ik denk: zal ik het doen? Eén slokje maar… Gek is dat toch eigenlijk. Zit middenin een drukke periode qua werk. Gezond eten, sporten en op tijd naar bed zouden me daarbij enorm helpen. Maar net als destijds met de drank stoppen lukt het me niet om dit te doen. Na ja, liever een reep chocola dan een fles wijn denk ik dan maar….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er trouwens iemand die wel van verjaardagen houdt? 🫣 Hier ooit begonnen met ook het vieren van de verjaardagen van alle neefjes en nichtjes en kunnen er met goed fatsoen niet meer mee stoppen. Wat een drama….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja goed fatsoen? En dan jezelf tekort doen?
Ik ben al zo'n 30 jaar geleden daarmee opgehouden en
ga heel selectief met verplichtingen om.
Ben beter 1 op 1 en dan natuurlijk niet met iedereen.
Maar tot drama laat ik het niet meer komen en dat gaat
veel beter zonder drank. Want dat bleek dus vaak om de smoes te gaan.
Als anderen drinken dan mag ik ook. En dat redelijk, maar thuis verder.
Omdat eten, na het drinken wel belangrijk bleef, heb ik er zo een aantal
etentjes aan overgehouden, liefst een op een, dat is hanteerbaar. En nooit meer drama.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane Je hebt helemaal gelijk hoor! Maar het is me het geruzie ook gewoon niet waard. Maar dat ik mezelf ermee te kort doe zet me wel aan het denken. Sowieso denk ik dat alles anders wordt mochten mijn ouders er niet meer zijn. Zijn denk ik veel minder hecht dan nu het geval lijkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Emmy:

Is er trouwens iemand die wel van verjaardagen houdt? 🫣 Hier ooit begonnen met ook het vieren van de verjaardagen van alle neefjes en nichtjes en kunnen er met goed fatsoen niet meer mee stoppen. Wat een drama….

Ik kan het me niet voorstellen, maar ze schijnen er te zijn 😆 

Voor wat betreft jezelf te kort doen: ik denk dat het ligt aan de mate waarin je jezelf tekort doet. Bij ons is zelden drama, er wordt ook niet excessief gedronken of whatever. Dus dan praat je over een andere setting dan wanneer er altijd gezeur is of wanneer het een groot risico iv.m. alcohol, en dan is niet meer gaan ook weer lastiger te "verantwoorden", ook richting jezelf. Tenminste, zo ervaar ik dat. Ik lijd er niet zoveel onder dat het niet gaan rechtvaardigt zeg maar 😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ayla89 misschien wandelen of een hele korte intensieve sport momentje? Of auto rijden (half uurtje) met keihard muziek op...? Wat voor mij (soms) wrkt, hoeft voor jou natuurlijk niet te werken...?

@lady jane je 'moet' niets meer zei je tegen raps. Dit raakt me..

Ik wilde namelijk net in het algemeen vragen wie zich herkent in dat je de verslaving voor je gevoel hebt 'overwonnen', dat de verslaving is gaan 'slapen'. Maar ik voel me er echt slonzig door worden. Ik heb geen vriend of vriendin waarvoor het huis schoon of opgeruimd moet worden..

Ik sport liever, werken doe ik nog, afspraken kom ik op tijd, nu in bad liggen terwijl het huis echt wel 2 uur werk kan gebruiken... Toen ik nog gebruikte was het 'beter' en deed ik meer... Maar dat was denk ik compensatie gedrag om te verbloemen dat ik geen controle had over mijn gebruik? 

Of ik heb nu juist het stomme idee in mijn hoofd, nu je nuchter bent, kun je zoveel meer.. En ja ik doe ook meer, ik stop mijn energie in mijn kinderen, zelf zorg en leuke dingen, spaar veel meer geld... Maar ik 'verwacht' blijkbaar ook een net huishouden en gezond eten.. 

Nou afgelopen 2 week heb ik welgeteld 1x gekookt.. Ik voel me opgebrand en het gaat eigenlijk heel goed met me, want niet gebruiken is het belangrijkste 

Maar blijkbaar zijn de verwachtingen wat aan de hoge kant van het 'nuchter' zijn.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...